Zobacz temat - [Honda Civic] Samoistna zmiana kątów wtrysku??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda Civic] Samoistna zmiana kątów wtrysku??

matmario - Nie Wrz 09, 2007 12:54
Temat postu: [Honda Civic] Samoistna zmiana kątów wtrysku??
Witam!
Mam problem. W moim dieslu wygląda na to, że samoistnie zmienia się kat wtrysku paliwa co skutkuje włączaniem się kontrolki Check. Maiłem już ten problem pół roku temu , wyregulowałem kąty i wczoraj problem znów się pojawił. Co moze być powodem że kąty same się przestawiają?? bo co z tego ze znowu je wyreguluje jak problem pewnie wróci.
To jest ten sam silnik co w Roverze 400.

Arti_ - Nie Wrz 09, 2007 14:01

MUsiałbym napisać długi elaborat o moim przypadku (co może nastąpi), ale w skrócie to miałem tak, że plastikowa osłona, a w zasadzie jej część, która zachodzi w dół pomiędzy chłodnicę a silnik... poucinała i pomiażdżyła mi kable... NAjgożej wyglądał kabel do pierwszego wtryskiwacza (błąd 34 jak pamiętam :- ).
NIe zauważyłem tego, silnik klekotał a ja myślałem, że mój 400 jest mniejszy niż 600 żony i dlatego taki głośny. PRzed wyjazdem na trasę 5ooo km podjechałem do serwisu i sprawdzili: początek wtrysku: 15,76!!! (TRzymam wydruk na ścianie w ramce). Ale nie chcieli robić, bo silnik brudny i najpierw miałem go umyć. NO i koszt rzędu 7oo zł!!! SIlnik umyłem w tym samym dniu, ale do nich nie pojechałem. STwierdziłem, że sam się temu przyjżę. ZObaczyłem tę pociętą wiązkę kabli, spędziłem 4 godziny, lutując i zakładając koszulki termokurczliwe, owijająć wszystko taśmami samowulkanizującymi i... po uruchomieniu silnik pracuje cichutko i nie ma błędu silnika!
SPrawdziłem kąt w innej firmie, 4 stopnie.
POdsumowując. NA moje nieuzbrojone oko, masz gdzieś brak styku na wspomnianym kablu, co powoduje przestawianie kąta wtrysku. WNiosek opieram na rozmowie z kolegą, który uświadomił mnie, że w dieslu nie ma ssania, ale rolę tę robi wcześniejszy wtrysk w zimnym jeszcze silniku. TŁumaczy to stuk na zimnym silniku jak i zachowanie mojego R bez czujnika :-)

POzdrawiam i mam nadzieję, że to co piszę się przyda.

matmario - Nie Wrz 09, 2007 18:36

Dzieki jak ktos jeszcze ma jakie ssugestie to piszcie. Tak się zastanawim czy to moze te deszcze nie pomogły. Pytanie jeszcze jedno czy w 20t2r zrobię samodiagnostyke?
piter34 - Wto Wrz 11, 2007 14:46

Cytat:
Pytanie jeszcze jedno czy w 20t2r zrobię samodiagnostyke?

20T2R (ten silniczek bez IC) jest na sterowaniu MEMS Diesel i tam nie zrobisz samodiagnostyki jak w 20T2N (Bosch).

matmario - Sro Paź 03, 2007 18:23

A co powiedziec o sytuacji kiedy nastepuje zmiana kata wtrysku w przedziale od -6 do +20? Nie jest to rozrzad nie przeskoczyl ani nic. Pompa?! Samocho zapolony a kat skacze w takim przedziale?! CZy przy tych uszkodzonych kablach tez sie tak zmienial czy byl stale przestawiony.
Arti_ - Sro Paź 03, 2007 19:45

matmario napisał/a:
Samocho zapolony a kat skacze w takim przedziale?! CZy przy tych uszkodzonych kablach tez sie tak zmienial czy byl stale przestawiony.


TRzeba poczekać na wypowiedź eksperta. U mnie mechanik (a stałem przy nim) nie dziwił się, że kąt się zmiena, a jedynie że jest tak dużo za wczesny. Ale tak sobie myślę, że jeśli samochodzik sobie sam zmienia jak mu trzeba (temperatura i pewnie inne czynniki) to jeśli dostaje błędne dane to i błędnie będzie sobie dobierał kąt wtrysku. TYlko która dana się zmienia...