Zobacz temat - [R620] Co to jest ta dioda koło zamka w drzwiach?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Co to jest ta dioda koło zamka w drzwiach?

lukasz_samcik - Pon Wrz 10, 2007 19:02
Temat postu: [R620] Co to jest ta dioda koło zamka w drzwiach?
Witam od niedawna mam [Rovera 620 Di 96r] chodzi mi o tą diode koło zamka od drzwi pasażera i kierowcy co ona oznacza? nie wiem jak sie ją włącza zeby swieciła a był taki myk ze jak samochód wrócił od blacharza (robione drzwi pasażera) to obie sie swieciły teraz już przestały! Nie mam zadnego pilota ani nic! Centralny jest normalny na kluczyk Co to jest jakiś alarm immobiliser? Jakby ktoś nie wiedzial o co mi chodzi to dodałem zdjęcie.
ADAM1 - Pon Wrz 10, 2007 19:08

lukasz_samcik napisał/a:
co ona oznacza??


Uzbrojenie alarmu

lukasz_samcik napisał/a:
nie wiem jak sie ją włącza zeby swieciła


Po nacisnieciu guzika w pilocie, lub po przekreceniu kluczyka w drzwiach na zamkniety, powinna mrugac

lukasz_samcik napisał/a:
Co to jest jakiś alarm immobiliser??



KLIK i KLIK

Paul - Pon Wrz 10, 2007 19:11

Poczytaj ZASADY i się dostosuj do nich, poprawiając temat. Nie podpadło Ci, że inne tematy trochę inaczej wyglądają?
Jeden pytajnik też wystarczy, żebyśmy wiedzieli, że to pytanie jest :P

ZTCW to jest sygnalizacja alarmu/immo fabrycznego.

lukasz_samcik - Pon Wrz 10, 2007 19:14

Problem w tym ze teraz nie swieci wogóle ani nie mruga a gdy przyprowadziłem go od blacharza przez tydzień świeciła cały czas. Czy to jest jakaś awaria?
ADAM1 - Pon Wrz 10, 2007 19:18

lukasz_samcik napisał/a:
Problem w tym ze teraz nie swieci wogóle ani nie mruga a gdy przyprowadziłem go od blacharza przez tydzień świeciła cały czas. Czy to jest jakaś awaria?


Jak najbardziej. Zdejmij boczek z drzwi(tych robionych i sprawdz czy blacharz nie uszkodzil ci jakiegos kabelka, sprawdz bezpieczniki

Czy po zamknieciu samochodu, migacze daja sygnal trzykrotny?

Ps
Popraw temat na zgodny z zasadami

lukasz_samcik - Pon Wrz 10, 2007 19:21

Kierunki wogóle nie migały i nie migają mysle ze zostało to uszkodzone w holandi bo miał rozwalone drzwi a swieciło bo blacharz coś zle podłączył ale już wszystko wiem dzięki za odpowiedz sprawdze bezpieczniki i drzwi jak coś zrobie dam znać.
Paul - Pon Wrz 10, 2007 21:57

lukasz_samcik - dostałeś ostrzeżenie za niestosowanie się do zasad i ignorowanie uwag moderatora.
jarek1 - Pon Wrz 17, 2007 17:47
Temat postu: dioda w drzwiach od strony kierowcy
Przepraszam że się wtrącam w dyskusję ale mam duży problem i potrzebuję pomocy.:cry:
U mnie nie świeci dioda od strony kierowcy i jak zamykam z pilota to kierunki mrygają trzy razy i po chwili wyje klaksonem PIP PIP. Po załaczeniu lampka nadal się nie pali. Proszę o pomoc!!!!!!!

sTERYD - Pon Wrz 17, 2007 18:04

posprawdzaj krańcówki w drzwiach i czujniki zamknięcia klapy/maski
to najczęstsze przyczyny niepotrzebnego i losowego włączania sie alarmu ;)

thef - Pon Wrz 17, 2007 18:07
Temat postu: Re: dioda w drzwiach od strony kierowcy
jarek1 napisał/a:
Przepraszam że się wtrącam w dyskusję ale mam duży problem i potrzebuję pomocy.:cry:
U mnie nie świeci dioda od strony kierowcy i jak zamykam z pilota to kierunki mrygają trzy razy i po chwili wyje klaksonem PIP PIP. Po załaczeniu lampka nadal się nie pali. Proszę o pomoc!!!!!!!


Czyli, jak mniemam, alarm załącza się prawidłowo? Jeśli tak, to zdejmij boczek i sprawdź czy czasem nie masz wypiętej dwupinowej kostki dochodzącej do tej diody, ewentualnie czy to połączenie nie jest czasem uszkodzone.

jarek1 - Pon Wrz 17, 2007 18:14

Na początek witam i dziękuję za odpowiedź po problem jest już od tygodnia.
Jak go kupiłem to kierunki mrygały po zamknięciu dwa razy (a jak powinno być nie wiem nie mam o tym pojęcia) ale skoro tak ma być że trzy razy to tak jest, ale zaraz po trzecim mrugnięciu zaczyna trąbić klaksonem.? Zaglądałem już do klapy tylnej bo ktoś coś na forum pisał o czymś podobnym i zrobiłem jak radzili ale problem jest dalej.

thef - Pon Wrz 17, 2007 18:19

jarek1 napisał/a:
zaczyna trąbić klaksonem


Ale robi PIP PIP i na tym koniec czy wyje jakby się alarm załączył?

jarek1 - Pon Wrz 17, 2007 18:26

Wyje jakby się załączył alarm bo to trwa ze 30 s. Nie wiem co potem bo wczoraj czekałem aż skończy trąbić i odczekałem jeszcze chwilę ale bałem się ryzykować na noc bo sąsiedzi by mnie rano powiesili.!
thef - Pon Wrz 17, 2007 18:30

Ok. To ja proponuję tak: najpierw sprawdź tzw. krańcówki, może któraś nie styka do masy i stąd problemy. Dioda, myślę jest osobnym problemem i jak pisałem wcześniej będą winne kabelki lub po prostu wypięta kostka. Czy masz na desce kontrolkę otwarcia drzwi i kontrolkę otwarcia klapy bagażnika?
jarek1 - Pon Wrz 17, 2007 18:38

Mam tą kontrolkę i jak jest coś otwarte to świeci. A co to są te krańcówki to te czarne suwaczki przy uchu co zamykają się drzwi? Jeśli tak to już je czyściłem były bardzo zielone ale już jest OK.
thef - Pon Wrz 17, 2007 18:57

Tak, to te suwaczki. Mam rozumieć, że jak zamkniesz wszystkie drzwi, klapę bagażnika i maskę to te kontrolki Ci nie świecą? (oczywiście siedzisz w środku i masz włączoną stacyjkę). Jeżeli tak, to musisz jeszcze sprawdzić krańcówkę maski. Ona nie ma swojej kontrolki. Nie wiem jak w 400kach ale w 600kach znajduje się w zamku maski. Najlepiej byłoby gdybyś ściągnął sobie Rave i poszukał trochę na ten temat i ja zlokalizował. Miejmy nadzieję, że to o to chodzi. Z tego co pamiętam wystarczy czasem odgiąć blaszkę i jest ok.
jarek1 - Pon Wrz 17, 2007 19:02

Spoko dziękuję jutro zajrzę do zamka w masce i dam ci znać jaki jest wynik. Mam jeszcze jedno pytanie ile może kosztować mnie wymiana rozrządu bo już nadszedł chyba czas był wymieniony przy 160 tyś. a teraz jest 230 tyś. a w artykułach przeczytałem że powinien być wymieniany co 60 tyś. lub 5 lat?
thef - Pon Wrz 17, 2007 19:14

Rozrząd? Części chyba 400-500 PLN, tzn paski, uszczelniacze, napinacze plus 200PLN robocizna. Tak mi się przynajmniej wydaje. Przebieg po jakim się powinno wymieniać? Nie zaszkodzi na pewno jak będziesz sugerował się opiniami na stronie.Zajrzyj do tego zamka i daj znać, będziemy coś radzić. Aha i ściągnij ten boczek i zobacz co z tymi kablami od diody, bo na prawdę wydaje mi sie, że to ich wina.
jarek1 - Pon Wrz 17, 2007 19:20

Dziękuję ślicznie i jutro dam znać. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
KRYS - Pon Wrz 17, 2007 20:32

jarek1 napisał/a:
A co to są te krańcówki to te czarne suwaczki przy uchu co zamykają się drzwi?


tak to to

sorki namieszałem :oops: :oops:

jarek1 - Wto Wrz 18, 2007 19:28

Cześć THEF sory że tak późno ale nie miałem wcześniej czasu. U mnie dzisiaj padało po południu i nie miałem co działać. Ale jednak jakiś postęp! Ruszyłem dzisiaj jak wysiadałem tą wiązką przewodów łączących drzwi z nadwoziem i zaczęła działać dioda w drzwiach od strony kierowcy o której pisałem wczoraj. Na ustach pojawił mi się uśmiech ale jednak za szybko. Otóż po zamknięciu drzwi z pilota system się uzbraja kierunki mrygają trzy razy, mrygają diody w drzwiach kierowcy i pasażera a po około 4 min znowu zaczyna wyć klaksonem.! Czyli problem jest nadal. Nie zajrzałem jeszcze pod maskę a widziałem już te kabelki jak będzie jutro ciepło to pogrzebie troszkę i znowu napiszę.
Zauważyłem ciekawą rzecz!!!!! dzisiaj jak włączałem i wyłączałem alarm z pilota to po przekręceniu kluczyka nie pikał immobilajzer a jak pojechałem do sklepu to jak zamknąłem z kluczyka to dioda w drzwiach zaczęła swiecić cały czas ostrym światłem. Ciekawe zjawisko ale potrzebuję rozwiązać problem. Pozdrawiam Cię THEF i cała resztę która dopomoże w moim problemie.

thef - Wto Wrz 18, 2007 20:02

jarek1, najpierw zatem musisz rozebrać ten boczek drzwi i poprawić kable do diody, bo coś w nich nie styka. Obawiam się jednak, że trochę będziesz musiał za tym pogrzebać, bo usterka kabla może być nie przy samej diodzie (skoro wystarczyło ruszyć kablami przy zawiasie), no ale to już sie okaże. Nie wiem jak u Ciebie ma działać immo, ale u mnie w 600ce jest tak, że pika dopiero jak próbuje odpalić samochód bez jego dezaktywacji.
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna sprawa, nie wiem na 100%, ale może jakaś blaszka w bębenku zamka też nie styka stąd cały problem. Spróbuję poszukać czegoś w tym temacie.
A może znajdzie się tu jakiś spec od alarmu w 400ce i nam pomoże?
PHJOWI, wiesz coś w tym temacie ;) ?

jarek1 - Sro Wrz 19, 2007 19:06

Cześć THEF znalazłem i rozwiązałem problem a przy okazji dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy:
1. Po pierwsze tak jak pisałeś problem znajdował się w przedniej masce a dokładnie w jej zamku. U mnie są dwa kabelki podłączone do blaszki która ma się stykać z zamkiem. Musiałem chwilę z tym powalczyć bo odkręcić zamek klapy to pryszcz ale założyć ją jest gorzej. Następnie podgiąłem do góry żeby stykała się z zamkiem. :/
2. Zdjąłem boczek i sprawdziłem połączenia, wszystko gra.
3. Dopiero teraz dowiedziałem się jak prawidłowo działa ten alarm. Po zamknięciu drzwi z pilota kierunki migają trzy razy a dioda w drzwiach kierowcy miga strasznie szybko i po tym jak kończą migać kierunki mijają jeszcze 2 s i dioda miga spokojnie i rytmicznie. Wydaje mi się że to szybkie miganie diody to aktywowanie się systemu alarmowego. Kolejna ciekawostka jest taka, że kiedy otwieram auto z pilota to jak wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam do pozycji rozruchu immo nie pika, ale kiedy otworzę auto z kluczyka muszę użyć pilota bo immo daje znak że nie został wyłączony.
Fajnie tak czegoś nowego się dowiedzieć o swoim nowym autku :lol:
Bardzo Ci dziękuję THEF za poświęconą mi uwagę i cierpliwość, oraz tak wiele opcji naprawy. Nie omieszkałem ich wszystkich wykorzystać. Chcę wystawić Ci tą opinię że bardzo mi pomogłeś ale jeszcze nie wiem gdzie tego mam szukać ale dojdę. Jeszcze raz bardzo gorąco Ci dziękuję za pomoc. Jarek.

thef - Sro Wrz 19, 2007 21:17

Cieszę się w takim razie, że usterka rozwiązana własnymi siłami. Co do alarmu, tak dokładnie jest jak napisałeś, dodam tylko, że zamkniecie z pilota aktywuje oprócz immobilisera także czujniki ruchu. Zamknięcie z kluczyka nie uzbraja ani immo ani tych czujek, tylko czujki w zamkach. Zatem gratuluje sukcesu ;)

[ Dodano: Sro Wrz 19, 2007 22:20 ]
Aha, ściągnij sobie rave, jeśli go jeszcze nie masz. To instrukcja napraw do roverków. Co prawda po angielsku, ale na pewno się przyda. Wybierz tą wersję dla starszych modeli, ściągnij plik .iso na dysk a potem nagraj na płytę cd (bez rozpakowywania) jako obraz płyty i korzystaj :D . Oto link:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30

sTERYD - Sro Wrz 19, 2007 21:21

thef napisał/a:
Zamknięcie z kluczyka nie uzbraja ani immo

immo się uzbraja samo jak wyjmiesz kluczk i otworzysz drzwi kierowcy ;)

thef - Sro Wrz 19, 2007 21:22

sTERYD napisał/a:
immo się uzbraja samo jak wyjmiesz kluczk i otworzysz drzwi kierowcy ;)


Pewny jesteś, że w każdym roverku ;) ? Nie wiem już teraz czy u Jarka w tej 400ce, ale u mnie na pewno tak jest ;)

sTERYD - Sro Wrz 19, 2007 21:39

w instrukcji stoi, że immo uzbraja sie po:
1. zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem
2. 30 sekund po wyjęciu kluczyka z włącznika zapłonu i otwarciu drzwi kierowcy nawet gdy alarm nie zostaje włączony
3. 30 sekund po wyłączeniu alarmu jeśli żadne drzwi nie zostaną otwarte :cool:

thef - Sro Wrz 19, 2007 21:45

No może we wszystkich 400kach tak jest, ale w 600kach z pilotem na podczerwień i kluczykiem łamanym immo aktywuje się z pilota :)
jarek1 - Czw Wrz 20, 2007 18:43

Dzięki THEF za link zaraz sobie zgram. Ja mam łamany kluczyk do 400tki czy to coś oznacza? Pozdro THEF i jeszcze raz wielkie dzięki.
sTERYD - Czw Wrz 20, 2007 19:30

jarek1 napisał/a:
Ja mam łamany kluczyk do 400tki czy to coś oznacza?

wszystkie R400 taki mają :cool: