Zobacz temat - [R214 Si '99] Jak zastąpić narzędzia specjalne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si '99] Jak zastąpić narzędzia specjalne

JacekL - Sro Wrz 12, 2007 12:07
Temat postu: [R214 Si '99] Jak zastąpić narzędzia specjalne
Ponieważ jest to moja pierwsza wizyta na Forum to: WITAM WSZYSTKICH.

Planuję samodzielnie wymienić uszczelkę pod głowicą i przy okazji pasek rozrządu (ma już 50 tys. km). W związku z tym parę pytań do bardziej doświadczonych kolegów:
1. Jak zblokować koła rozrządu na wałkach bez narzędzia 18G 1570 (wg. RAVE) ?
2. Jak zablokować koło rozrządu na wałku bez narzędzia 12-182 ?
3 Jak zablokować koło zamachowe bez narzędzia 18G 1571?

A tak na marginesie to dlaczego chcę wymienić uszczelkę pod głowicą: pojawił się olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Podejrzewam, że przyczyną było miejscowe przegrzanie silnika po zapowietrzeniu go w czasie wymiany płynu chłodzącego. O zapowietrzeniu świadczy ubytek płynu w zbiorniczku (do zera) oraz brak śladów odkręcania odpowietrznika na przewodzie układu chłodzenia - wymiany płynu dokonał warsztat, który miał kiedyś autoryzację ROVER-a.

Pozdrowienia,
JacekL
-------------
ROVER 414 Si 1995; od 1995 do 1999,
ROVER 214 Si 1999; od 1999,
MINI COOPER S 2005; od 2005
SUZUKI BANDIT 600N 1996; od 1996 do 2007 (obecnie katowany przez córkę)
SUZUKI SV1000S 2003; od 2003
ROVER 214 i 1998; od 1998 użytkowany przez córkę

AndrewS - Sro Wrz 12, 2007 16:10

poszukaj na forum, bylo juz na ten temat
szczegolnie w watkach o uszczelce pod glowica


blokade do kol mozna bylo kiedys kupic na allegro
ja sobie dorobilem z kawalkow blachy i starego paska rozrzadu

srbenda - Sro Wrz 12, 2007 21:00

Jeżeli chodzi o blokadę wałków, to zrobiłem następująco - jedna osoba trzyma dwoma kluczami wałki a druga zakłada pasek. Dwa razy wyskoczyło a potem się udało. :mrgreen:
PTE - Czw Wrz 13, 2007 10:18

Blokada rozrządu do silnika K 16V na brytyjskim eBayu wraz z przesyłką kosztuje 10 funtów. trochę drogo. Ale czytałem kiedyś na forum FSO że w poldoroverach koledzy blokowali koła... wiążąc je drutem.

Co do blokowania koła zamachowego bez przyrządu to inną metodę podaje Haynes - trzeba uciąć kawałek płaskownika, wywiercić w nim dziurę i wkręcić go w m-ce blachy pomiędzy silnikiem a skrzynią. Płaskownik wchodzi między zęby wieńca, z tymże trzeba go przytrzymać dużym śrubokrętem. Jeśli chcesz, to wieczorem zeskanuję ten fragment książki wraz ze zdjęciem tego "przyrządu".

JacekL - Czw Wrz 13, 2007 12:36

Do PTE

Poproszę o skan. Przyda się też innym.

Dzięki

giewu - Czw Wrz 13, 2007 21:07

JacekL obejrzyj sobie TEN filmik, na którym widać co i jak należy zrobić podczas wymiany rozrządu w silniku serii K, a także jakich narzędzi użyć ... może sam wpadniesz na jakiś pomysł ;)
PTE - Czw Wrz 13, 2007 21:08

Strona 1

Strona 2

Gdyby został przekroczony transfer, zainteresowanym mogę wysłać na maila.