|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Układ chłodzenia
kamil1 - Czw Wrz 27, 2007 11:14 Temat postu: [R420] Układ chłodzenia Mam malutką prośbę czy mógł by ktoś podpowiedzieć mi gdzie znajduję się otwór odpowietrzający układ chłodzenia w roverze 420 benzyna 1997 rok może jakiś mały schemacik z góry dzięki
Brt - Czw Wrz 27, 2007 11:22
na 90% nie ma takiego otworu. Odpalasz silnik odkrecasz korek układu chłodzenia i naciskasz wszystkie dostepne węze układu chłodzenia i w ten sposób odpowietrzasz układ. Układ powinien być nagrzany, zeby termostat się otworzył i właczone ogrzewanie wewnątrz auta
yoonior - Czw Wrz 27, 2007 11:41
Nie wiem czy taka procedura pozwoli w pełni odpowietrzyć układ chłodzenia.
Akurat byłem dzisiaj u specjalisty (mam nieszczelny układ chłodzenia i ew podejrzenie na uszczelkę głowicy) i jego metoda próby odpowietrzenia układu była bardziej "fachowa" ale wymagała dodatkowego wyposażenia - zamiast korka w zbiorniczku wyrównawczym zamontował jakieś 'profesjonalne ' ustrojstwo do odpowietrzania z różnymi rurkami i pompą próżniową...
Ale fachowcem nie jestem
Brt - Czw Wrz 27, 2007 12:12
yoonior, Ty masz inny silnik (seria K) i w nim jest inna procedura, oraz jest śrubka odowietrzajaca. Seria T jest blisko spokrewniona z dieslami a je się własnie odpowietrza poprzez ściskanie wężów układu chłodzenia, jak zresztą sporo silników w innych markach samochodów
yoonior - Czw Wrz 27, 2007 12:37
Rozumiem. Napisałem, że fachowcem nie jestem ale chciałem się podzielić spostrzeżeniem. Myślałem ze więszkość układów sie tak odpowietrza - widać jest inaczej...
wsl - Czw Wrz 27, 2007 12:49
Jest wiele sposobów. Te z odpowietrzaniem za pomocą zaworka to bardziej domowe już teraz sposoby Serwisy posiadają podciśnieniowe maszyny do wymiany oleju, płynu chłodniczego itp. Wygląda to mniej więcej tak, że serwisant podpina się tym urządzeniem po układ i wyciąga z niego wszystko co się tam znajduje Następnie również pod ciśnieniem wpompowuje odpowiedni płyn/ olej dzięki czemu unika się możliwości zapowietrzenia układu.
yoonior - Czw Wrz 27, 2007 13:12
wsl napisał/a: | Serwisy posiadają podciśnieniowe maszyny do wymiany oleju, płynu chłodniczego itp. Wygląda to mniej więcej tak, że serwisant podpina się tym urządzeniem po układ i wyciąga z niego wszystko co się tam znajduje Następnie również pod ciśnieniem wpompowuje odpowiedni płyn/ olej dzięki czemu unika się możliwości zapowietrzenia układu. |
I dokładnie takim urządzeniem posługiwał się serwis w moim przypadku dzisiaj przy odpowietrzaniu i zalewaniu od nowa płynem chłodniczym
|
|