Zobacz temat - [R420] Potrzebny fachowiec od roverków
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Potrzebny fachowiec od roverków

wertetab - Sro Paź 03, 2007 17:23
Temat postu: [R420] Potrzebny fachowiec od roverków
Witam,
czy ktoś może polecić dobrego mechanika od roverków z okolic Zgorzelca (dokładnie Bogatynia) :sad:

Brt - Sro Paź 03, 2007 18:55

nie stety nie pomogę w doborze fachowca z tych okolic, ale może opisz co się stało z Twoim R i jakoś się rozwiąże ten problem. Pozatym od czego ma być ten fachowiec silnik, zawieszenie, blacha, elektryka??
wertetab - Sro Paź 03, 2007 19:12

Mojego roverka posiadam dopiero od tygodnia ( nawet jeszcze go nie zdążyłem zarejstrować), problem tkwi w mokrym silniku od spodu. Góra jest suchutka. Przy kupnie widziałem że jest jakaś plama na dolnej osłonie silnika (większość roverków które miałem okazje oglądać do "kupna" miała podobny problem). Dziś odkręciłem obudowę i jest dość mokro, z kąt wyciek? - nie wiem, w sumie przyczyn może być wiele.
Mam nadzieje że to nic poważnego, ale i tak się ciesze z mojego wymarzonego R420.
Dzięki za zainteresowanie, może jakieś wskazówki?

Brt - Sro Paź 03, 2007 19:20

łeeeee taki drobiazg :D w którym mniej więcej miejscu jest ta plama. Wytrzyj wszystko, pojeździj kilka dni bez osłony a później popatrz gdzie jest mokro i skąd leci i napisz, to powiemy co z tym fantem zrobić ;)
wertetab - Sro Paź 03, 2007 19:23

Dzieki za pomoc tak zrobie, napewno się odezwe
giewu - Sro Paź 03, 2007 19:29

wertetab napisał/a:
...może jakieś wskazówki?
wydaje mi się, że Twoja właśnie głowa w tym by obejrzeć i spróbować zlokalizować wycieki ... nie jest raczej trudną sprawą zobaczyć w którym miejscu się zaczyna ta "brudna plama", a gdzie dotychczas było czysto
jednakże najbardziej strategiczne miejsca wycieku olejów to:
- łączenie skrzyni biegów i silnika (uszczelniacz tylny wału korbowego silnika lub uszczelniacz wałka sprzęgłowego skrzyni biegów)
- półosie napędowe (uszczelniacze półosi w skrzyni)
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelniacze wałka rozrządu
więcej wycieków nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuje, a o opisanie kolejnych miejsc wycieków poproszę kolegów :mrgreen:

wertetab - Sro Paź 03, 2007 19:32

Pojeździmy, zobaczymy :idea:
raz jeszcze dzięki

Brt - Sro Paź 03, 2007 19:33

giewu napisał/a:
więcej wycieków nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuje, a o opisanie kolejnych miejsc wycieków poproszę kolegów :mrgreen:


Prosze bardzo :P
- dwa wężyki przesyłające olej z okolic filtra do chłodnicy oleju ;)
- turbina
- nieszczelności w wężach intercoolera
- uszczelniacz wału korbowego od strony paska rozrządu

:mrgreen:

wertetab - Sro Paź 03, 2007 19:36

Strach się bać :shock:
giewu - Sro Paź 03, 2007 19:40

wertetab napisał/a:
Strach się bać :shock:
tu się nie ma co bać , tu trzeba uszczelniać :mrgreen:
wertetab - Sro Paź 03, 2007 19:41

hehe, no tak :oops:
Brt - Sro Paź 03, 2007 19:52

ale masz wymienione potencjalne miejsca wycieków ,co nie znaczy, że wszstkie przeciekają ;) :mrgreen:
wertetab - Sro Paź 03, 2007 20:01

Dzięki, pozdrawiam
Wazzabii - Sro Paź 03, 2007 23:33

ja mam wyciek niby z okolic turbiny...

co radzicie?
przebieg 190k km


co o tym myslicie? czy turbo ma juz swoje za soba i czeka mnie regeneracja?

czy wystarczy tylko nowa uszczelka i bedzie ok?

jak mozecie to podajcie jakas wycene tej naprawy (tj. czesci + usluga _



p.s.

gdzie moge sprawdzic poziom oleju w skrzyni ?


furka jak w opisie R420SDi 98'

Brt - Czw Paź 04, 2007 00:12

Wazzabii napisał/a:
ja mam wyciek niby z okolic turbiny...

jak duży?? tylko spocone, czy już kapie??
regeneracja pomiędzy 700 - 1000PLN.

Wazzabii napisał/a:
gdzie moge sprawdzic poziom oleju w skrzyni ?

było "n" razy na forum, a opis jest też w technicznym FAQ na stronie klubowej od hasłem [R65]. skrzynia co prawda inna ale sposób i miejsce położenia otworów identyczne.

wertetab - Czw Paź 04, 2007 17:29

dzisiaj przyjrzałem się trochę lepiej i juz prawdopodobnie wiem z kąt wyciek, jutro rzucę jakieś fotki to może uda nam się coś lepiej ustalić.
Mam jeszcze jedno pytanie, po czym mogę poznać że mój roverek ma ABS, gdzie mam szukać pompy ABSu. Czy ona powinna być przy serwie?

giewu - Czw Paź 04, 2007 17:36

wertetab napisał/a:
...Mam jeszcze jedno pytanie, po czym mogę poznać że mój roverek ma ABS, gdzie mam szukać pompy ABSu. Czy ona powinna być przy serwie?
po pompie wspomagania hamulca w komorze silnika, po pierścieniach ABS na kołach lub po gwałtownym wciśnięciu pedału hamulca na śliskiej (mało przyczepnej) nawierzchni ... jeśli masz ABS to podczas gwałtownego hamowania na sliskiej nawierzchni poczujesz "tupanie" w pedale hamulca ... naocznie pompa obrazek poniżej ;)
wertetab - Czw Paź 04, 2007 17:49

Nie widzę takiej pompy u siebie, ale w R420 może gdzieś to na dole zamontowali, dzięki za pomoc, jutro jak będzie jaśniej lepiej się przyjrzę

[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 19:00 ]
A morze ktoś wie gdzie w R420Di powinna się znajdować ta pompa??

giewu - Czw Paź 04, 2007 18:57

wertetab napisał/a:
...A morze ktoś wie gdzie w R420Di powinna się znajdować ta pompa??
poniżej masz obrazek motoru z ROVERka 420 SDI ... umiejscowienie raczej takie samo jak w 420Di
wertetab - Czw Paź 04, 2007 19:16

A co koledzy powiecie na to, znalazłem te ogłoszenia i zdjęcia na otomoto i we wszystkich przypadkach pisze że ABS jest, ale pompy nie widać?

http://otomoto.pl/index.p...how&id=C3248482

http://otomoto.pl/index.p...how&id=C3385205

http://otomoto.pl/index.p...how&id=C3477373

DEBEC - Czw Paź 04, 2007 19:41

Te wszystkie linki prowadzą do roverków jeszcze przed liftingiem (pierwszy link - mimo,że mówi omodelu z 98 to pomarańczowe kierunki z przodu mówią co innego). Nie chciałbym wprowadzać w błąd ale do połowy 97 stosowano chyba inny rodzaj pompy.
wertetab - Czw Paź 04, 2007 19:46

no chyba że tak, mój jest z 97 i też nie umiem znaleść takiej pompy, jak go kupiłem tydzień temu to sprzedawca mówił że ABS jest. :sad:
Brt - Czw Paź 04, 2007 19:47

Pierwsza fotka ochodzi od anglika :mrgreen: i w nim pompa jest inaczej umieszczona i dlatego ją widać ;) . Drugi przypadek to fotka z europejczyka, pompy nie widać ale wydaje mi się, ze w R400 jest schowana za silnikiem i dlatego jej nie widać. Niestety nie mogę tego potwierdzić :roll:
wertetab - Czw Paź 04, 2007 19:49

ok dzięki
Paul - Czw Paź 04, 2007 20:14

Nie pierwsze to i nie ostatnie przypadki, że sprzedający nie wie, co sprzedaje albo liczy na to, że kupujący się nie zorientuje przed podpisaniem umowy :(
wertetab - Pią Paź 05, 2007 08:23

Zrobiłem zdjęcia z kąt wycieka, to coś poważnego?
giewu - Pią Paź 05, 2007 08:40

wertetab napisał/a:
Zrobiłem zdjęcia z kąt wycieka, to coś poważnego?
a gdzie są te zdjęcia :shock: ?
wertetab - Pią Paź 05, 2007 08:44

Już są
jarek1 - Nie Paź 07, 2007 12:25

Witam serdecznie jestem szczęśliwym posiadaczem Rover 420 Di pompa ABS znajduje się za silnikiem dokładnie pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Co do twoich zdjęć to wygląda mi to na wycieki z turbiny ale na 100% nie jestem pewny. THEF zerknij na ten temat???? :?: :?:
Brt - Nie Paź 07, 2007 14:31

Tak to turbina. Po pierwsze sprawdź, czy wszystkie węze wychodzące i wchodzace do turbo sa szczelne no i jak bedzie zimna, to weż ją powycieraj. I wtedy szukaj wycieku. jakie masz zużycie oleju??