Zobacz temat - [R214si 1.4 16V r.1998] wysokie obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214si 1.4 16V r.1998] wysokie obroty

casjan - Pią Paź 05, 2007 13:08
Temat postu: [R214si 1.4 16V r.1998] wysokie obroty
Witam!
Sprawa dziwna, już kiedyś pisałem o zbyt wysokim spalaniu, ale może trzeba podejść do sprawy od innej strony...
Otóż mój roverek ma za wysokie obroty biegu jałowego. Na luzie ma na rozgrzanym silniku 1000obr. przy czym wiem, bo jeździłem innymi 214, że powinno być jakieś 800-900.
Był diagnozowany na komputerze i wszystko jest ok (sonda lambda, itd.) Z resztą silnik krokowy też czyściłem, kopułkę także i palec. Świece są nowe, płyny i filtry także. Przewodów nie wymieniałem, ponieważ nie widać przebicia, poza tym auto nie kopie przy dotknięciu karoserii.
Ale może to czujnik przepustnicy lub czujnik temperatury? Słyszałem też, że można sprawdzić czujnik wału.
Powiem tylko tyle, e auto niespecjalnie szarpie - także ten objaw raczej znikomy byłby. Może delikatnie jak jest zimny, ale to na niskim biegu na niewielkich obrotach. Poza tym żadnych innych objawów.

piter34 - Pią Paź 05, 2007 13:12

casjan napisał/a:
Na luzie ma na rozgrzanym silniku 1000obr.

To jest odczyt z obrotomierza?
Ja bym sprawdził na jakimś komputerze ile wtedy rzeczywiście jest obrotów.

casjan - Pią Paź 05, 2007 13:20

Dokładnie, odczyt mam z obrotomierza.
Ale czy różniło by się aż tak diametralnie wskazanie z innego samochodu? Na oko widać, że wskazówka w innej 214 (nie w jedenej a w trzech dodam) jest poniżej tys. obrotów.

piter34 - Pią Paź 05, 2007 13:54

Na słuch też to "widać"? :cool:
kolin - Pią Paź 05, 2007 14:02

trzeba postawić dwie 214SI 16v odpalone na rozgrzanym i słuchac...może ktoś w przeszłości grzebał w zegarach i sciągnoł wskazówkę i rozkalibrował...

jeśli była by opcja rozkalibrowanego obrotomierza to weź mu depnij do odćiecia na luzie i zobaczy gdzie odcinka sie zaczyna bo jest przy 6800-7000 tys a chyba poza tą wartośc nie powinien wychodzić

eszet - Pią Paź 05, 2007 14:19

Cytat:
zobaczy gdzie odcinka sie zaczyna bo jest przy 6800-7000 tys a chyba poza tą wartośc nie powinien wychodzić

Ale skoro-jak pisze - obroty są podwyższone o ok 100-150,to jak zobaczy,jak to jest granica błędu?

casjan - Sob Paź 06, 2007 08:46

No właśnie :sad:
piter34 - właśnie o to chodzi, że na słuch też widać :wink:
Byłem wczoraj u PHJOWI, sprawdziliśmy czujnik przepustnicy w całości, czujnik temperatury wzrostowej - są ok. Sam stwierdził, że "na ucho" ma lekko za wysokie obroty.
Ale z tego co widać, czujnik temp. spadkowej jest solidnie zabrudzony od oleju. Gdzieś tam musiało mi coś go ufajdać (przyczynę tego zabrudzenia tez będę musiał znaleźć).
Także muszę wyczyścić lub ewentualnie wymienić go. Zobaczymy co wówczas.
Dam znać jak tylko to uczynię.

piter34 - Pon Paź 08, 2007 09:07

yyy, co to jest ten czujnik temp. spadkowej i wzrostowej? :shock:
casjan - Pon Paź 08, 2007 11:05

Hmm, tak zostałem poinformowany aby sprawdzić czujnik temp. spadkowej (ten co jest poniżej tzw. czujnika temp. wzrostowej)
piter34 - Pon Paź 08, 2007 11:12

casjan napisał/a:
Hmm, tak zostałem poinformowany aby sprawdzić czujnik temp. spadkowej (ten co jest poniżej tzw. czujnika temp. wzrostowej)

Tam po prawej stronie silnika? Na metalowym kolanku? Jeden czujnik 2- a drugi 1-przewodowy?

PHJOWI - Pon Paź 08, 2007 11:14

tak piter jeden to high drugi to low. brązowy i zielony
casjan - Pon Paź 08, 2007 11:23

Podaje zdjęcie silnika, strzałeczką oznaczyłem czujnik High jak napisał właśnie PHJOWI, a poniżej (pod wzrostowym) jest ten spadkowy (na zdjęciu nie widać go)
PHJOWI - Pon Paź 08, 2007 11:39

WZROSTOWY załącza wentylator , tzw spadkowy podaje info do kompa i na licznik . w każdym bądz razie ja używam takie nazewnictwa, bo mój mistrz tak na nie mówił.
piter34 - Pon Paź 08, 2007 12:22

Hehe, ok, kumam. :lol:
Ciekawe skąd te nazwy. Czyżby chodzi o ch-kę rezystancyjną?

PHJOWI napisał/a:
WZROSTOWY załącza wentylator

Podaje dane do kompa. Komp steruje przekaźnikiem, a ten załącza wentylator. (wiem, czepiam się ;-))

PHJOWI - Pon Paź 08, 2007 12:39

piter34 napisał/a:
Hehe, ok, kumam. :lol:
Ciekawe skąd te nazwy. Czyżby chodzi o ch-kę rezystancyjną?

Twoje IQ jest bardzo wysokie , tak


Cytat:
PHJOWI napisał/a:
WZROSTOWY załącza wentylator

Podaje dane do kompa. Komp steruje przekaźnikiem, a ten załącza wentylator. (wiem, czepiam się ;-))


wszyscy wiedza o co chodzi :) tak czy tak ,

casjan - Wto Paź 09, 2007 17:02

No i niestety, w Jarocinie nie mają w żadnym sklepie motoryzacyjnym dostępnego na miejscu czujnika temperatury :cry: A co za tym idzie ciężko będzie mi sprawdzić czy faktycznie ten czujnik spadkowy jest walnięty :/
Jedyne co uczynić mogłem to wyczyściłem z zewnątrz tyle na ile się dało, ale nadal obroty trzymają mi się na równym tysiącu :cry:
Będę musiał chyba zamówić jakiś przez internet - ktoś może polecić jakiś sklep bądź też użytkownika allegro?

piter34 - Wto Paź 09, 2007 17:21

Właśnie mi się przypomniało, że ja miałem podobne objawy w R214Si, gdy mi padł termostat. Obroty były podwyższone, ale dodatkowym objawem było mniejsze wychylenie wskazówki od temperatury.
casjan - Wto Paź 09, 2007 17:32

No właśnie wskazówka od temperatury nie jest idealnie na środku w moim przypadku.
Jest jakiś minimetr poniżej najniższej kreski, zrobię fotę jak to wygląda i wstawię w tym temacie. Ale to nie jutro, bo mam wyjazd akurat nie moim samochodem :wink:
Swoja drogą też myślałem o termostacie, może to wcale nie jest czujnik temperatury zatem...?

[ Dodano: Sro Paź 10, 2007 10:12 ]
Jak wspomniałem, zamieszczam zdjęcie z deski rozdzielczej. Wstawię jeszcze link do pliku z krótkim filmem, na którym widać i przede wszystkim słychać jak pracuje rozgrzany silnik w moim autku.

piter34 - Sro Paź 10, 2007 11:17

Hmm. Wygląda raczej OK. Możesz zrobić taką fotkę dokładnie od przodu wskaźnika, a nie pod kątem?
giewu - Sro Paź 10, 2007 11:57

casjan napisał/a:
No właśnie wskazówka od temperatury nie jest idealnie na środku w moim przypadku...
wskazówka temperatury jest w takim położeniu w jakim być powinna ;)
casjan - Czw Paź 11, 2007 09:11

Jak obiecałem, wrzucam link do pliku, na którym widać i słychać jak pracuje mój silnik. Mam nadzieję, że to lepiej zobrazuje mój problem...
Pobrać filmik można stąd silnik [/code]

Co do zdjęcia - postaram się zrobić jeszcze jakieś, ale na filmiku widać chyba to także w miarę dobrze

sTERYD - Czw Paź 11, 2007 11:24

obroty "na ucho" w porządku, tylko wyje Ci chyba łożysko od alternatora, albo jakiś napinacz i to paskudnie :sad:
piter34 - Czw Paź 11, 2007 12:13

100MB avi? Ja odpuszczam. :???:
casjan - Czw Paź 11, 2007 15:28

Plik jest wysokiej rozdzielczości, wszystko widać i elegancko słychać.
Steryd - czy aby na pewno nie uważasz, że obroty słychać że są za wysokie?

piter34 - Czw Paź 11, 2007 16:00

casjan napisał/a:
Steryd - czy aby na pewno nie uważasz, że obroty słychać że są za wysokie?

Ja tego nie słyszę "na pewno".

Ile obrotów pokazywało na komputerze?

sTERYD - Czw Paź 11, 2007 18:04

napisałem "na ucho" to taka kiepska miara na obroty :wink: , ale tym wrzeszczącym łożyskiem to bym się na Twoim miejscu zajął :/
piter34 - Pią Paź 12, 2007 09:21

sTERYD napisał/a:
ale tym wrzeszczącym łożyskiem to bym się na Twoim miejscu zajął :/

eeee. Ja tam nie słyszałem, aby coś wrzeszczało :cool:

casjan - Pią Paź 12, 2007 16:42

NO ale sama temp. nie wyglada na zbyt wysoką i te obroty? Kiedy porównywałem dwa inne roverki (takze serii 200 z silnikiem K), to na obrotomierzu u nich było widać, że wskazówka opada niżej. Natomiast co do obrotów na komputerze, to prawdę mówiąc ja nie pamiętam ile było, bynajmniej ostatnio pojechałem z tym do PHJOWI i przyznał, że są trochę ponad normę. Do kompa drugi raz nie podłączaliśmy. Uczynię to, gdy nowy termostat nie okaże się rozwiązaniem problemu. Mam nadz. że wówczas da się obniżyć z poziomu komputera obroty.
Co do gwizdu, to raczej nie słychać niczego - silniczek pracuje wyśmienicie - jestem z niego b.zadowolony :grin: NO poza tymi lekko podwyższonymi obrotami i większym spalaniem :/

MaReK - Pią Paź 12, 2007 17:44

Ja tez slysze jakies nienaturalne dzwieki. Majac w pamieci roverek majkela po odpaleniu zupelnie inaczej chodzil. Jaki masz tam olej wlany i sprawdzales jego poziom?
Stuka tam cos podobnie jak u Kaczego na zlocie w Radomiu.
Diagnoza Mariusza i kolegi z MorganCar system roznily sie mocno i diagnoza Mariusza byla trafna ;)

Obroty moim zdaniem sa okej. Wskazowka siedzi na 1 u mnie jest tak samo.

Kozik - Pią Paź 12, 2007 19:50

U mnie silnik brzmi inaczej, wskazówka temperatury jest wyżej (dokładnie na połowie) a wskazówka obrotów jest poniżej 1. Nie wiem jak jest prawidłowo ale z tego co wiem to raczej powinno być poniżej 1 (jak podłączam do kompa to pokazuje 840-850obr/min)
MaReK - Pią Paź 12, 2007 19:57

Moze byc tak, ze ktos przesunal recznie wskazówkę... Mnie sie to udalo zrobic, jak zakladalem ramki alu na zegary. Wtedy wskazowka od temp. byla na samej gorze i mialem cieplo w gaciach :) Potem sprowadzilem na dol po wylaczeniu silnika i wrocilo do normy.

U Michaelp tez jest ciut wyzej niz powinna i idzie wysoko do gory gdy wlacza sie wiatrak. Zmienione mial juz wszystko co mozliwe i prawdopodobnie bedzie za to odpowiedzialna chlodnica (wysluzona).

casjan - Sob Paź 13, 2007 09:39

:/ Hmm Mariusz nie mówił mi, aby było słychać coś nienaturalnego. Sam też nie uważam, aby coś chodziło nie tak - poza obrotami. Z samymi wskazówkami nie było nic grzebane - bynajmniej za mojej kadencji z tym autkiem :)
Trudno - będę musiał zatem wybrać się do PHJOWI (w zasadzie nie mam daleko do niego) i pod kompem sprawdzić raz jeszcze wszystkie odczyty.
Jak tylko to uczynię dam znać o efektach :grin: