Zobacz temat - [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice

MiL999 - Pon Paź 08, 2007 10:13
Temat postu: [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice
Witam
Chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica, bo w zbiorniczku wyrownawczym na sciankach jest pol centymetra majonezu, a plyn wyglada jak krupnik.
Mam takie pytanie, czy uszczelki firmy Elring sa godne polecenia? Czy lepiej kupic uszczelke bardziej znanej firmy?

piter34 - Pon Paź 08, 2007 13:35

ostatnio była dyskusja dot. usczelki głowicy do serii K.
Konkluzja była taka, że należy kupić uszczelkę w całości metalową. Elring chyba takich nie robi.

AndrewS - Pon Paź 08, 2007 14:37

a konkretnie to polecana jest uszczelka od land rovera ktora kosztuje cos kolo 250 zl
giewu - Pon Paź 08, 2007 19:15
Temat postu: Re: [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice
MiL999 napisał/a:
...Mam takie pytanie, czy uszczelki firmy Elring sa godne polecenia?...
piter34 napisał/a:
...Konkluzja była taka, że należy kupić uszczelkę w całości metalową...
AndrewS napisał/a:
a konkretnie to polecana jest uszczelka od land rovera ktora kosztuje cos kolo 250 zl
no i tu znów rysuje się pewna różnica ... ja polegając na swoim doświadczeniu z wykonywanej pracy nigdy nie kupię innej uszczelki (jeśli oczywiście zaistnieje taka potrzeba) niż ELRINGa :razz:
moim zdaniem, powtarzam moim zdaniem nie ma lepszych produktów uszczelniejących cokolwiek w samochodzie niż produkt ELRINGa :twisted:
MiL999 napisał/a:
Czy lepiej kupic uszczelke bardziej znanej firmy?
czyli jakiej niby :twisted: ?
AndrewS - Pon Paź 08, 2007 19:32

giewu napisał/a:
no i tu znów rysuje się pewna różnica ... ja polegając na swoim doświadczeniu z wykonywanej pracy nigdy nie kupię innej uszczelki (jeśli oczywiście zaistnieje taka potrzeba) niż ELRINGa


w takim razie zalecam lekturę tego :
http://www.mgcars.org.uk/...headgasket.html

mt - Wto Paź 09, 2007 10:23
Temat postu: Re: [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice
Cytat:
no i tu znów rysuje się pewna różnica ... ja polegając na swoim doświadczeniu z wykonywanej pracy nigdy nie kupię innej uszczelki (jeśli oczywiście zaistnieje taka potrzeba) niż ELRINGa :razz:
moim zdaniem, powtarzam moim zdaniem nie ma lepszych produktów uszczelniejących cokolwiek w samochodzie niż produkt ELRINGa :twisted:


Witam,

Tu nie chodzi o "nieoryginalnosc" tylko o zupelnie nowy TYP uszczelki, ktora ma eliminowac ryzyko HGF. Owszem mozesz byc za kupowaniem Elringa - byleby to byla ta najnowsza wersja uszczelki. Poniewaz podejrzewam, ze kazda uszczelka typu "mult-layered steel" bedzie lepsza niz jakakolwiek, chocby i elringa ale STAREGO typu - czyli ta z silikonowymi paskami, ktore nota bene u mnie po wyjeciu uszczelki lataly sobie swobodnie na wszystkie strony.

Pozdrawiam,
mt

giewu - Wto Paź 09, 2007 12:29

ja swą wypowiedzią nawiązywałem jedynie do mojego zaufania jakim darzę tego producenta :mrgreen: ...w żadnym wypadku nie twierdzę, że uszczelka metalowa, o której wspominaliście jest zła, ani nie neguję tego iż taka właśnie powinna być zakładana :razz:
AndrewS napisał/a:
...w takim razie zalecam lekturę tego :
http://www.mgcars.org.uk/...headgasket.html
ze sto lat mi zejdzie zanim dam radę to sobie przetłumaczyć ;)
AndrewS - Wto Paź 09, 2007 12:44

w takim razie pozwole sobie zacytowac wypowiedz kolegi mt
"Witam,


Wlasnie zlozylem do kupy moj R25. Wymienialem uszczelke (w przydomowym garazu).

Uszczelka uwazana za oryginalna (co sie tyczy budowy) czyli taka:
http://wiki.seloc.org/a/Image:Headgasket.jpg (to starszy typ - nowsze maja drugi przerywany silikonowy pasek)

lub na tej stronie widoczna na 2 i 3 zdjeciu od gory (trzeba troche przewinac)
http://tinyurl.com/2azofs

Po konsulatacji z pewnym mechanikiem ktory robi glownie Rovery, cytat:
"Oryginalna starczy Ci na 6 mcy, no moze 2 lata." (zakladam ze sredni przebieg roczny to okolo 30 tys km)

Otoz polecil zalozyc uszczelke ktora jest CALA STALOWA. Na stronie ktora podalem jest ona na 3 zdjeciu od dolu. Zreszta strona przedstawia historie ulepszania uszczelki. Ponadto powiedzial ze odkad zaczeli zakladac te uszczelki, nie mieli "powtorek z rozrywki" (poprzednie zakladali przez okolo 5 lat i mieli przypadki ponownego wydmuchania po pewnym okresie czasu). Do tego zaklada sie jeszcze plaska "podkladke" na uszczelke co przywraca oryginalna kompresje. Problem w tym ze silikon na oryginalnej uszczelce jest dosyc wiotki i cienki. Jak wyjalem swoja to paski silikonu dookola kanalow wodnych "majtaly" sie swobodnie - stad woda w oleju. Uszczelka ktora zalozylem teraz jest zbudowana troche inaczej. Zamiast paskow silikonu dookola kanalow ma stal a wszysyko jest oblane powloka silikonowa NA CALEJ powierzchni uszczelki - stad jest cala czarna.

Mysle ze nie warto sobie zawracac glowy uszczelkami montowanymi w osobowych Roverach. Gdyby firma istniala to na 100% montowaliby najnowsze uszczelki ktore teraz montuje Land Rover.
Cena jest minimalnie wyzsza niz zwyklej uszczelki ale mysle ze warto. Zreszta czas pokaze. Kupowalem w UK wiec cen nie podaje bo nie ma sensu chyba ze ktos bedzie chcial.



PS. na stronie pisza ze to uszczelki do Land Roverow. Przyznaje ze o tym nie wiedzialem, ale jest to dokladnie taka sama uszczelka jak do Roverow z silnikami serii K. Ja mam R25 1.4 16V, 2002r. i obie byly IDENTYCZNE."

wypowiedz pochodzi z tego watku
http://www.roverki.pl/for...ghlight=#140300

piter34 - Wto Paź 09, 2007 13:13

Założyłem podwieszony wątek z info o nowym typie uszczelki.
giewu - Wto Paź 09, 2007 13:42

dziękuję Ci AndrewS za ten cytacik ... teraz jetem troszkę mądrzejszy i wiem, że muszę spróbować pośród wyrobów ELRINGa poszukać takiej uszczelki :mrgreen: ... ;)
MiL999 - Wto Paź 09, 2007 15:39

Przegladalem wlasnie Allegro i znalazlem cos takiego:

http://moto.allegro.pl/it...niej_bytom.html

Co o niej myslicie, bo cena jest podejrzanie niska?

I jeszcze pytanie czy uszczelki do silników 8V i 16V sa takie same?

piter34 - Wto Paź 09, 2007 15:52

MiL999, poczytaj podwieszony temat dot. uszczelek głowicy.
sTERYD - Wto Paź 09, 2007 15:54

uszczelki do 8V i 16V na pewno nie sa takie same
a ta na aukcji to na pewno nie jest z gatunku stalowych wielowarstwowych ;)

[ Dodano: Wto Paź 09, 2007 3:57 pm ]
a właśnie jeszcze chciałem zapytać, czy przy wymianie uszczelki sie wymienia tą magistralę olejową, czy to tylko tak wspomniane, że została zmieniona :???:
tak z ciekawości :cool:

mt - Wto Paź 09, 2007 16:06

Witam,

Co do roznic pomiedzy 8 a 16V - nie wiem choc ta z allegro pare postow wyzej to do 16V.
Nie jest to na 100% ta najnowsza generacja uszczelki . Najnowsza nie ma w ogole pomaranczowych paskow silikonu. Jest pokryta na calej powierzchni silkonem, przez to cala czarna.
Ta na obrazku to najnowsza wersja starej generacji - ma podwojne paski silikonu(ten drugi przerywany - zdaje sie produkowane i zakladane rowniez w Land Roverach do stycznia '07)

Co do magistrali olejowej wg. mnie sa to dwa oddzielne udoskonalenia. Przy wymianie uszczelki na ta nowszej generacji, wymiana magistrali na pewno nie jest koniecznoscia.


ps. czy 100zl za sama uszczelke to malo? Pytam bo sie nie orientuje w cenach w PL.
Pozdrawiam,

piter34 - Wto Paź 09, 2007 16:07

sTERYD napisał/a:
a właśnie jeszcze chciałem zapytać, czy przy wymianie uszczelki sie wymienia tą magistralę olejową, czy to tylko tak wspomniane, że została zmieniona :???:

Przy wymianie na ten najnowszy typ uszczelki można zmienić magistralę, ale nie trzeba.
Podobnie można zmienić tylko magistralę chyba... Ona ma zapewniać lepszą sztywność całego "plasterkowatego" silnika.

sTERYD napisał/a:
uszczelki do 8V i 16V na pewno nie sa takie same

Są takie same. ;-)
Klik

mt - Sob Paź 13, 2007 16:57

Witam,

Dorzuce jeszcze cos do tematu uszczelek i HGF:

http://www.mgf.ultimatemg.com/hgf_diagnosis.htm
oraz
http://www.mgf.ultimatemg...why_do_hgfs.htm

Drugi link to 4 teorie, ktore sa proba odpowiedzi na pytanie dlaczego hgf wogle wystepuje.
Poza tym na jednym z wykresow widac jak bardzo liczba hgf zmalala po '99 roku.
Milego czytania.

pozdrawiam,

storm - Sro Lis 14, 2007 10:09

Witam.

Nie wiecie gdzie można dostać taką uszczelke do Land rovera LVB500190 ?

Bo szukałem i nie mogę nigdzie znaleźć.
Był człowiek na allegro, który miał 5 sztuk ale juz nie widzę :(

Ewentualnie gdzie można dostać uszczelkę tej nowszej generacji z dwoma paskami silikonowymi ?

Jestem przy wymianie uszczelki i chyba nie chce zakładać starej wersji.

PTE - Sro Lis 14, 2007 10:58

storm napisał/a:
Witam.

Nie wiecie gdzie można dostać taką uszczelke do Land rovera LVB500190 ?

Bo szukałem i nie mogę nigdzie znaleźć.
Był człowiek na allegro, który miał 5 sztuk ale juz nie widzę :(


Może tutaj?

przemo285 - Sro Lis 14, 2007 18:04

storm napisał/a:
Witam.

Nie wiecie gdzie można dostać taką uszczelke do Land rovera LVB500190 ?

Bo szukałem i nie mogę nigdzie znaleźć.
Był człowiek na allegro, który miał 5 sztuk ale juz nie widzę :(

Ewentualnie gdzie można dostać uszczelkę tej nowszej generacji z dwoma paskami silikonowymi ?

Jestem przy wymianie uszczelki i chyba nie chce zakładać starej wersji.




Cały czas wystawiałem takie uszczelki teraz będę miał dopiero w sobotę :wink:

frycu - Sro Sty 23, 2008 20:54

ile kosztuje i gdzie mozna kupic ta magiczna uszczelke w UK?
PHJOWI - Sro Sty 23, 2008 21:53

w UK szukaj u dilera Land rovera lub w BRITPARTS
piter34 - Czw Sty 24, 2008 11:55

frycu, uzupełnij profil. Nie wiadomo skąd piszesz.