Zobacz temat - Automatyczna regulacja wysokosci swiecenia swiatel
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Automatyczna regulacja wysokosci swiecenia swiatel

jerzu - Pon Paź 08, 2007 15:55
Temat postu: Automatyczna regulacja wysokosci swiecenia swiatel
Mam pytanie czy ktos wie na jakiej zasadzie to dziala? Gadalem z czlowiekiem ktory za 1000 zl zrobi mi ksenony w aucie ale do tego przydalaby sie automatyczna regulacja. A moze wiecie jak zrobic spryskiwacze reflektorow samodzielnie? Ktos z czyms takim kombinowal?
giewu - Pon Paź 08, 2007 16:07
Temat postu: Re: Automatyczna regulacja wysokosci swiecenia swiatel
jerzu napisał/a:
...Gadalem z czlowiekiem ktory za 1000 zl zrobi mi ksenony w aucie ...
jerzu zapoznaj się może najpierw z tym artykułem ...
jerzu - Pon Paź 08, 2007 16:13

BUU no i popsules mi zabawe :P Wiedzialem ze bez tej automatycznej regulacji i spryskiwaczy nie mozna alen ie wiedzilalem ze jest problem jak sam przerobie reflektory... ALe cos jeszcze wykombinuje zeby miec ksenony w autku :P
giewu - Pon Paź 08, 2007 16:16

jerzu napisał/a:
BUU no i popsules mi zabawe :P ...
mam nadzieję, że mi wybaczysz :oops:
moim zdaniem to skoncentruj się lepiej na silniku, bo nieźle kombinujesz ;)

jerzu - Pon Paź 08, 2007 16:18

Silnik to jest pewniak ale coraz bardziej sklaniam sie zeby przywiezc anglika przelozyc co mi ie bedzie podobac a reszte sprzedac na czesci :P W ogole znalazlem fajny artykul o przelozeniu zegarow z 25/zr do 200 :P Mialbym cyfrowy licznik kilometrow :) Wybaczcie jestem jeszcze mlody lubie takie zabawki :P
xxxgrze - Wto Paź 09, 2007 13:07

giewu napisał/a:
zapoznaj się może najpierw z tym artykułem ...


jerzu napisał/a:
BUU no i popsules mi zabawe :P Wiedzialem ze bez tej automatycznej regulacji i spryskiwaczy nie mozna alen ie wiedzilalem ze jest problem jak sam przerobie reflektory... ALe cos jeszcze wykombinuje zeby miec ksenony w autku :P


Właśnie dzisiaj zgłębiłem ten temat. Nie jest tak jak piszecie. Proponuję przeczytać wątek:

http://www.roverki.pl/for...p=141549#141549

Jeżeli ktoś ma inne zdanie proszę o konkretne i rzeczowe argumenty.

maciej - Wto Paź 09, 2007 15:00

xxxgrze napisał/a:
Właśnie dzisiaj zgłębiłem ten temat.

Niestety nie dość głęboko. :(
xxxgrze napisał/a:
Jeżeli ktoś ma inne zdanie proszę o konkretne i rzeczowe argumenty.

Odpowiedziałem we wskazanym wcześniej przez Ciebie wątku - zajęło mi to godzinę, bo chciałem opisać to dokłanie, ale myślę, że już nie będzie żadnych wątpliwości nt. "ksenonów" i regulaminów ECE.
Tylko nie wiem jak "zgłębiałeś" temat, bo dla mnie już po 5 minutach wstukiwania w google "regulamin 48 EKG" i temu podobnych haseł było jasne, że ten regulamin jak najbardziej obowiązuje w Rzeczpospolitej Polskiej.

Na przyszłość polecam głębszą lekturę tematu przed dawaniem "dobrych rad", które w najlepszym przypadku doprowadzą do utraty dowodu rejestracyjnego.
Wystarczy użyć googli.

[ Dodano: Wto Paź 09, 2007 16:14 ]
A TU znajduje się polskie tłumaczenie Regulaminu 48 EKG ONZ - ja nie planuję montażu "ksenonów", ale osobom mającym takie plany polecam przeczytanie punktu 6.2.9, który stanowi:
"6.2.9 Inne wymagania
Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2.000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45(8). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Do doświetlania zakrętu można stosować wyłącznie światła mijania, zgodnie z regulaminem nr 98 lub 112.
W przypadku gdy doświetlenie zakrętu uzyskuje się za pomocą poziomego ruchu całej wiązki lub załamania granicy światła i cienia, to funkcja ta może być włączona wyłącznie wtedy, gdy pojazd porusza się do przodu. Powyższego ograniczenia nie stosuje się w przypadku doświetlenia prawego zakrętu w prawostronnym ruchu drogowym (lub lewego zakrętu w lewostronnym ruchu drogowym)."
Z kolei punkt 6.2.6.2.2 mówi o ręcznej regulacji wysokości świateł, a więc stosują się tylko przepisy punktu 6.2.6.2.1, który mówi:
"W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie."

Mam nadzieję, że to EOT.

xxxgrze - Wto Paź 09, 2007 17:01

maciej napisał/a:
Tylko nie wiem jak "zgłębiałeś" temat, bo dla mnie już po 5 minutach wstukiwania w google "regulamin 48 EKG" i temu podobnych haseł było jasne, że ten regulamin jak najbardziej obowiązuje w Rzeczpospolitej Polskiej.


Noo :shock: Maciek chylę czoła wykonałeś kawał roboty.

Praktyka wygląda jednak tak, że przy badaniu technicznym w stacji obsługi diagności posługują się (wiem bo na moje pytanie o oświetlenie diagnosta wyjął właśnie te przepisy):

Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262) z ostatnią poprawką z dnia 26 lipca 2004 r
.

a tam w rozdziale oświetlenie nic w sposób bezpośredni nie wspomina się przepisach zgodnych z regulaminem 48 EKG ONZ (który został opublikowany 30 maja 2007 r.)

Tak więc myślę, że dopuki Rozporządzenie Ministra Infrastruktury nie zostanie zaktualizowane, trudno będzie diagnoście udowodnić, że dane lampy są zgodne z przepisami lub nie.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nieznajomość prawa nie zwalnia z stosowania go, ale i tak myślę że jadąc do stacji obsługi z niehomologowanymi lampami człowiek nie ryzykuje zbyt wiele.

Jeszcze raz chylę czoła przed tak szczegółowym potraktowaniem tematu :cool: i obiecuję w przyszłości nie dawać "dobrych rad" jeżeli czegoś dokładnie nie sprawdzę :oops: .

jerzu - Wto Paź 09, 2007 17:59

Po takiej szczegolwej pomocy chcialbym wszystkim podziekowac :) Wstrzymam sie narazie z takimi lampami :) Przeznacze srodki na inne zabawki do auta :)