|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Przegub wewnętrzny
michal_s. - Pon Paź 08, 2007 21:37 Temat postu: [R620] Przegub wewnętrzny Witam, mam taki problem Dzisiaj zauważyłem, że mam bardzo mokro przy przegubie wewnętrznym (tym przy skrzyni biegów) z prawej strony. Chyba jest tam jakiś uszczelniacz? Ale co gorsze to jak złapałem ręką za półośkę to stwierdziłem bardzo duży luz na tym właśnie przegubie w miejscu, w którym wchodzi do skrzyni biegów. Ruszałem półosia góra-dół i ten luz jest naprawdę bardzo duży. W związku z tym mam pytanie: czy wystarczy tylko wymienić ten przegub no i chyba uszczelniacz czy też poszło cos w skrzyni? Proszę o jakieś rady, pozdrawiam wszystkich Rover-kowiczów.
sTERYD - Wto Paź 09, 2007 09:34
chyba dogorywa łożysko w skrzyni
jak będziesz wymieniał ten uszczelniacz (trzeba spuścić olej) to wysuń półoś i sprawdź czy ten wielowypust e środku w skrzyni się rusza, czy półoś rusza się w nim.
jeśli to pierwsze to łożysko (niedawno ktoś podawał wymiary tych łożysk) a jeśli wałek sie rusza w gnieździe, to trzeba tą tuleję z wieloklinem wymienić
KrzysiekS - Sro Paź 10, 2007 20:51
Zacznij od konsultacji z dobrym mechanikiem .Jeżeli Roverek ma spory przebieg to czekają cię wydatki.Sam będziesz miał problem z oceną tycz podzespołów.
Adley - Czw Paź 11, 2007 21:43
KrzysiekS napisał/a: | sTERYD |
To znaczy, ze mozna wyciagnac ten walek po wyjeciu simeringu? Mozna to zrobic bez wyciagania skrzyni biegow itp? Ma ktos jakis opis tego - najlepiej z fotkami?
BYLO BY BARDZO PRZYDATNE.
POZDRAWIAM
Brt - Czw Paź 11, 2007 22:06
sTERYD napisał/a: | (niedawno ktoś podawał wymiary tych łożysk) |
łozyska te to: 6208 . u mnie tez jest spory luz i odobno jest dopuszczalny w jakim zakresie O i le pamietam. to półosie wchodzą w wał i dopiero na wale są osadzone łozyska, więc moim zdaniem mozna wyjąć całą półoś i nie powinno nic się dziać Olej skrzyni wcześniej należy "zrzucić:
sTERYD - Pią Paź 12, 2007 10:04
Adley napisał/a: | To znaczy, ze można wyciagnac ten walek po wyjeciu simeringu? Mozna to zrobic bez wyciagania skrzyni biegow itp? Ma ktos jakis opis tego - najlepiej z fotkami? |
półoś można wyjąć bez problemu, jeśli chodzi o wałek w skrzyni to niestety nie da się bez jej rozkręcania.
Opis z obrazkami jest w RAVE
PS: Brt, zdecydowanie za dużo pracujesz
Brt - Pią Paź 12, 2007 11:16
sTERYD napisał/a: | PS: Brt, zdecydowanie za dużo pracujesz | masz na myśli te literówki?? chyba rzeczywiście za dużo
michal_s. - Pią Paź 12, 2007 15:53
Witam, wczoraj dopiero udało mi się odkręcić korek wlewu i kontroli oleju w skrzyni, i o zgrozo, było prawie sucho. Weszło 1,8 litra oleju, teraz trochę pojeżdżę i zobaczę jak szybko ucieka olej, bo z prawej strony tam gdzie wchodzi przegub jest dość mokro. Ciekawe, ile kilometrów zrobił na prawie suchej skrzyni??
davidlive - Pon Cze 04, 2012 22:08
odkopię stary temat.
Panowie czy przeguby wewnętrzne się czyś różnią biorąc pod uwagę rocznika auta ?
Mam taki problem że miałem pg1 starego typu kupiłem nową skrzynie nowego typu i teraz jest problem bo cieknie olej i półośka nie dopina sie odpowiednio
Zubek - Sro Cze 06, 2012 04:14
Witam. Podepnę się pod temat.
Jak rozpoznać jaką mam skrzynię biegów? Gdzie szukać jej numeru? Mam do wymiany uszczelniacze półosi i żeby kupić nowe muszę podać typ lub numer skrzyni. Problem w tym że ani od spodu skrzyni ani po jej bokach nie ma żadnego numeru a od góry niewiele widać. Uszczelniacze występują w wersjach stary typ i nowy i nikt nie wie jakie mi sprzedać. Pomocy!
|
|