Zobacz temat - Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem...

Qrekk - Pią Paź 12, 2007 13:09
Temat postu: Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem...
Witam wszystkich.

Poszukuję jakichkolwiek informacji na temat silnika K16 1.4 (z poldolota) i komputera do niego. Oryginalna jednostka sterująca ma oznaczenie "mkc 101610".

Dokładnie chodzi mi o to, czy jest w sprzedaży jakiś komputer (lub inne urządzenie), które umożliwia pełną modyfikację map spalania i parametrów pracy?
Sprzęt potrzebny jest na hamownię silnikową do badań.

Jeśli napisałem coś głupiego to nie bijcie... tylko przetłumaczcie :mrgreen:

kolin - Pią Paź 12, 2007 14:34

Qrekk napisał/a:
Dokładnie chodzi mi o to, czy jest w sprzedaży jakiś komputer (lub inne urządzenie), które umożliwia pełną modyfikację map spalania i parametrów pracy?
Sprzęt potrzebny jest na hamownię silnikową do badań.



Wystroić silnik można za pomocą SMTP 6 lub 7 ECUmaster itp

Senn - Pią Paź 12, 2007 21:23

Na goraco polecam dwa komputery

1. Emerald -> http://www.emeraldm3d.com/
2. Lumenition -> http://www.lumenition.com/new/main.php

Niestety są to drogie jak na polską kieszeń podzespoły, ale dają ogromne mozliwosci.

Qrekk - Sro Paź 17, 2007 19:26

Z tego co się na razie orientowałem większe możliwości daje chyba Ecu Master niz SMT. Ale jeszcze zobaczę...

Chciałbym jeszcze wiedzieć czy jesteście pewni, że każdy z tych sprzętów można podpiąć do seryjnego kompa?

Bardzo wam chciałem podziękować za sugestie :mrgreen:

Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania to będę odgrzewał temat...

kolin - Pią Paź 19, 2007 10:31

Mój kolega podpinał SMTP pod seryjne ECU do Forda...bo stroił,jak wałki wkładał
Qrekk - Sro Lis 21, 2007 21:27

Tak więc ostatecznie stroję przez SMT6, ale mam jeden problem:
Mianowicie wszystko jest pięknie podłączone :mrgreen: ale problem jest z ustawieniem obrotów i zapłonu. Mianowicie w silniku K16 na kole zamachowym są 3 brakujące zęby (wszystkich jest 54) ustawione co 120 stopni, jak znaczek mercedesa... :shock:
Jeśli ktoś stroił SMT z takim wynalazkiem to proszę o podpowiedź jakie ustawienia wprowadzić w komputerze...

Nie jest dla mnie jasne jeszcze jedno... skoro są 3 brakujące zęby ustawione w jednakowych odstępach to skąd sterownik wie w którym momencie dać zapłon na pierwszym cylindrze przy rozruchu... Mam pewne podejrzenia, ale żeby nic nie sugerować chciałbym posłuchać waszych opinii.

AndrewS - Czw Lis 22, 2007 00:43

a moze te 3 punkty to sa punkty dla immo ??
Senn - Czw Lis 22, 2007 08:36

Qrekk pewny jestes ze masz tylko 3 dziury. Wydaje mi sie ze powinno byc 4. Dwie do sterowania zaplonem i dwie dla immo
Qrekk - Czw Lis 22, 2007 16:59

Małe sprostowanie... nie wiem jak liczyliśmy dotychczas... ale sa tylko 2 dziury :lol: ustawione co 180 stopni. Nie zmienia to jednak faktu ze SMT głupieje przy jakimkolwiek trybie sterowania zapłonem...
Senn - Czw Lis 22, 2007 20:17

No wlasnie popelnilem blad we wczesniejszym poscie bo zapomnialem ze masz silnik z poloneza. Oczywiscie musisz miec dwie dziury. Sa one umiejscowione 90 stopni przed najwyzszym martwym punktem z tego co pamietam. Cztery dziury maja kola w roverkach zakodowanych
piter34 - Sro Gru 12, 2007 11:04

Qrekk, udało się to zestroić?
mlodyolek - Wto Cze 08, 2010 23:04

No wlasnie :D udalo sie to wystroic :?: Bo sam nie dlugo bede takie cos robil :D
spider666 - Czw Cze 10, 2010 12:27

jakie można otrzymać zysk mocy na takim silniku jak badałeś dzięki zestrojeniu w tym kompie?
mlodyolek - Czw Cze 10, 2010 21:42

ja mam 1.8 K16 w swoim Polonezie + pare zmodzonych rzeczy, np. uklad wydechowy, kol. ssacy, i przede wszystkim glowica odpowiednio zrobiona :D i licze na jakies 5 6 Koni wiecej i jakies 15Nm wiecej dzieki SMT6
Bocian_s - Pią Lip 23, 2010 12:59

Właśnie. Nie mogę się w końcu doczekać aż ktoś załozy świnkę do roverka albo poldoroverka... Ciekaw jestem jaki będzie zysk mocy do ceny w porównaniu z moim zestawem.

Ostatnie pomiary wykazały 122km i 182Nm ale mam zrypany wydech bo zamiast poprawić to pogorszyłem.

Jak na 1,8 N/A z niedłubanym silnikiem to chyba i tak nieźle.

hvil - Pią Lip 23, 2010 22:41

Panowie jesteście w Poldoroverkach widzę obcykani, ja mam na etapie prac pewien pojazd i jest dylemat, 2.0 DOHC ze ścierki i ścierowski dyfer z polosiami, czy poldorowerowski sztywny tylny most.

Sztywny most jest latwy w zamontowaniu i w jezdzie dwardszy.
Jednak mam trzy pytania:
1. Te mosty w polonezach wyją po 100tys. KM podobno wiec czy jest sens na nim cokolwiek stawiać.
2. Jaki najmocniejszy silnik idzie spasować ze skrzynką poldomierza?

3. W którym poldku jest najszerszy sztywny most?

Bardzo przepraszam za offtop ale to w sumie polaczone bo co nie wsadze i tak bedzie stalo na świni:-) a wtedy jak wsadze polonezowskie serce bedzie pierwszy zeświiony poldek.

mlodyolek - Nie Lip 25, 2010 11:49

1. mozesz stawiac jezeli zespawasz most.
2. jak narazie najmocniejszy silnik jaki widzialem to 1.8 16V z rovera i chyba DOHC Fiata.
3. szerokie mosty byly wkladane od 94r. sztywnych fabryka chyba nie robila.

Ja smigam na tylnym zawieszeniu od sierry kombi.

Foczes - Nie Lip 25, 2010 23:52

a może mi któryś z kolegów powiedzieć gdzie w WLKP mógłbym wystroić swojego RRR tym SMT6 i za jakie pieniążki ? Bo parę modów jest zrobionych a wystrojenie na pewno przyniosłoby jeszcze lepszy rezultat :wink: