|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem...
Qrekk - Pią Paź 12, 2007 13:09 Temat postu: Sterowanie silnikiem K16 za pomocą SMT6 i problem... Witam wszystkich.
Poszukuję jakichkolwiek informacji na temat silnika K16 1.4 (z poldolota) i komputera do niego. Oryginalna jednostka sterująca ma oznaczenie "mkc 101610".
Dokładnie chodzi mi o to, czy jest w sprzedaży jakiś komputer (lub inne urządzenie), które umożliwia pełną modyfikację map spalania i parametrów pracy?
Sprzęt potrzebny jest na hamownię silnikową do badań.
Jeśli napisałem coś głupiego to nie bijcie... tylko przetłumaczcie
kolin - Pią Paź 12, 2007 14:34
Qrekk napisał/a: | Dokładnie chodzi mi o to, czy jest w sprzedaży jakiś komputer (lub inne urządzenie), które umożliwia pełną modyfikację map spalania i parametrów pracy?
Sprzęt potrzebny jest na hamownię silnikową do badań. |
Wystroić silnik można za pomocą SMTP 6 lub 7 ECUmaster itp
Senn - Pią Paź 12, 2007 21:23
Na goraco polecam dwa komputery
1. Emerald -> http://www.emeraldm3d.com/
2. Lumenition -> http://www.lumenition.com/new/main.php
Niestety są to drogie jak na polską kieszeń podzespoły, ale dają ogromne mozliwosci.
Qrekk - Sro Paź 17, 2007 19:26
Z tego co się na razie orientowałem większe możliwości daje chyba Ecu Master niz SMT. Ale jeszcze zobaczę...
Chciałbym jeszcze wiedzieć czy jesteście pewni, że każdy z tych sprzętów można podpiąć do seryjnego kompa?
Bardzo wam chciałem podziękować za sugestie
Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania to będę odgrzewał temat...
kolin - Pią Paź 19, 2007 10:31
Mój kolega podpinał SMTP pod seryjne ECU do Forda...bo stroił,jak wałki wkładał
Qrekk - Sro Lis 21, 2007 21:27
Tak więc ostatecznie stroję przez SMT6, ale mam jeden problem:
Mianowicie wszystko jest pięknie podłączone ale problem jest z ustawieniem obrotów i zapłonu. Mianowicie w silniku K16 na kole zamachowym są 3 brakujące zęby (wszystkich jest 54) ustawione co 120 stopni, jak znaczek mercedesa...
Jeśli ktoś stroił SMT z takim wynalazkiem to proszę o podpowiedź jakie ustawienia wprowadzić w komputerze...
Nie jest dla mnie jasne jeszcze jedno... skoro są 3 brakujące zęby ustawione w jednakowych odstępach to skąd sterownik wie w którym momencie dać zapłon na pierwszym cylindrze przy rozruchu... Mam pewne podejrzenia, ale żeby nic nie sugerować chciałbym posłuchać waszych opinii.
AndrewS - Czw Lis 22, 2007 00:43
a moze te 3 punkty to sa punkty dla immo
Senn - Czw Lis 22, 2007 08:36
Qrekk pewny jestes ze masz tylko 3 dziury. Wydaje mi sie ze powinno byc 4. Dwie do sterowania zaplonem i dwie dla immo
Qrekk - Czw Lis 22, 2007 16:59
Małe sprostowanie... nie wiem jak liczyliśmy dotychczas... ale sa tylko 2 dziury ustawione co 180 stopni. Nie zmienia to jednak faktu ze SMT głupieje przy jakimkolwiek trybie sterowania zapłonem...
Senn - Czw Lis 22, 2007 20:17
No wlasnie popelnilem blad we wczesniejszym poscie bo zapomnialem ze masz silnik z poloneza. Oczywiscie musisz miec dwie dziury. Sa one umiejscowione 90 stopni przed najwyzszym martwym punktem z tego co pamietam. Cztery dziury maja kola w roverkach zakodowanych
piter34 - Sro Gru 12, 2007 11:04
Qrekk, udało się to zestroić?
mlodyolek - Wto Cze 08, 2010 23:04
No wlasnie udalo sie to wystroic Bo sam nie dlugo bede takie cos robil
spider666 - Czw Cze 10, 2010 12:27
jakie można otrzymać zysk mocy na takim silniku jak badałeś dzięki zestrojeniu w tym kompie?
mlodyolek - Czw Cze 10, 2010 21:42
ja mam 1.8 K16 w swoim Polonezie + pare zmodzonych rzeczy, np. uklad wydechowy, kol. ssacy, i przede wszystkim glowica odpowiednio zrobiona i licze na jakies 5 6 Koni wiecej i jakies 15Nm wiecej dzieki SMT6
Bocian_s - Pią Lip 23, 2010 12:59
Właśnie. Nie mogę się w końcu doczekać aż ktoś załozy świnkę do roverka albo poldoroverka... Ciekaw jestem jaki będzie zysk mocy do ceny w porównaniu z moim zestawem.
Ostatnie pomiary wykazały 122km i 182Nm ale mam zrypany wydech bo zamiast poprawić to pogorszyłem.
Jak na 1,8 N/A z niedłubanym silnikiem to chyba i tak nieźle.
hvil - Pią Lip 23, 2010 22:41
Panowie jesteście w Poldoroverkach widzę obcykani, ja mam na etapie prac pewien pojazd i jest dylemat, 2.0 DOHC ze ścierki i ścierowski dyfer z polosiami, czy poldorowerowski sztywny tylny most.
Sztywny most jest latwy w zamontowaniu i w jezdzie dwardszy.
Jednak mam trzy pytania:
1. Te mosty w polonezach wyją po 100tys. KM podobno wiec czy jest sens na nim cokolwiek stawiać.
2. Jaki najmocniejszy silnik idzie spasować ze skrzynką poldomierza?
3. W którym poldku jest najszerszy sztywny most?
Bardzo przepraszam za offtop ale to w sumie polaczone bo co nie wsadze i tak bedzie stalo na świni:-) a wtedy jak wsadze polonezowskie serce bedzie pierwszy zeświiony poldek.
mlodyolek - Nie Lip 25, 2010 11:49
1. mozesz stawiac jezeli zespawasz most.
2. jak narazie najmocniejszy silnik jaki widzialem to 1.8 16V z rovera i chyba DOHC Fiata.
3. szerokie mosty byly wkladane od 94r. sztywnych fabryka chyba nie robila.
Ja smigam na tylnym zawieszeniu od sierry kombi.
Foczes - Nie Lip 25, 2010 23:52
a może mi któryś z kolegów powiedzieć gdzie w WLKP mógłbym wystroić swojego RRR tym SMT6 i za jakie pieniążki ? Bo parę modów jest zrobionych a wystrojenie na pewno przyniosłoby jeszcze lepszy rezultat
|
|