|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problem z ABS'em
privateer87 - Pią Paź 12, 2007 16:17 Temat postu: [R400] Problem z ABS'em Witam!
jestem nowy na tym forum i proszę o wyrozumiałość niestety nie znalazłem zadnego tematu który by pokazywał w pełniu mój problem... posiadam rover'a 400, silnik 1,4, 98r. problem polega na tym ze przy kazdej próbie hamowania, pedał hamulca twardnieje i pulsuje (góra-dół nieznacznie ale wyczuwalnie) to pulsowanie jest gwałtowne jakby chrobotanie, a co najgorsze droga hamowania wydłuza sie dwu jak nie trzykrotnie... a dzieje sie to mniej wiecej w nastepujących warunkach: jadąc predkoscia 80km/h i zaczynając hamowanie to wszystko jest ok dopóki sie nie zwolni do ok 40km/h, wtedy pedał "rośnie" twardnieje i pulsuje... tarcze hamulcowe są nie budzą zastrzezeń, klocki nowe... myslę ze jest to wina ABS'u... jesli chodzi o kontrolke, to zaraz po odpaleniu gaśnie ale bardzo rzadko w trakcie jazdy się zaświeci, ale jak juz sie zaswieci to tak na okolo 1min wtedy przy kazdym hamowaniu nie występują wyzej wymienione dolegliwości... drodzy forumowicze macie moze jakis pomysł co mozna z tym zrobic?
proszę o pomoc...
[ Komentarz dodany przez: thef: Pią Paź 12, 2007 17:24 ]
Proszę zapoznać się z zasadami kącika i poprawić temat.
thef - Pią Paź 12, 2007 16:28
Szwankuje na pewno ABS. Kiedy kontrolka się świeci to znaczy, że komputer wykrył błąd i automatycznie wyłącza ABS. Winne są albo czujniki albo pierścienie. Na początek warto obejrzeć przewody czujników, czy aby czasem się któryś nie uszkodził.
privateer87 - Pią Paź 12, 2007 16:40
thef napisał/a: | Na początek warto obejrzeć przewody czujników | obejrzyłem niestety (a moze na szczescie) wydaje mi się ze kable są w porządku... co to moze byc z tym ABS?
[ Komentarz dodany przez: thef: Pią Paź 12, 2007 17:53 ]
To obejrzyj jeszcze te zasady kącika, ok?
maciej - Pią Paź 12, 2007 16:48
privateer87 napisał/a: | obejrzyłem niestety (a moze na szczescie) wydaje mi się ze kable są w porządku... co to moze byc z tym ABS? |
Sprawdź dokładnie pierścienie na piastach (takie zębatki) oraz czujniki, czy nie są obluzowane - w R800 to standardowy problem.
privateer87 - Pią Paź 12, 2007 17:23
apropos kącika... obejzałem... przepraszam ze w tytule nie napisałem konkretnego modelu lecz potem w tresci napisałem... chyba ze o cos innego chodzi? nie chce robic problemów proszę wskazac co robię źle
maciej napisał/a: | Sprawdź dokładnie pierścienie na piastach |
jakie pierścienie? i co to jest piasta? (odrazu widac ze jestem laikiem ) no i na co zwrócic szczególną uwage?
jerzu - Pią Paź 12, 2007 17:26
W kwadratowym nawiasie wstaw model roverka silnik i rocznik I bedzie po klopocie
giewu - Sob Paź 13, 2007 07:52
privateer87 napisał/a: | ... jakie pierścienie? i co to jest piasta? ... |
gdy podniesiesz auto i spojrzysz na koła od spodu auta to przy każdym jednym będzie takie coś okrągłe, metalowe z ząbkami (to właśnie pierścienie ABS, do których dochodzą (niemal dotykają) czujniki z przewodami (które sprawdzałeś i są dobre)
natomiast pierścienie są osadzone (zamontowane) na piastach (piasta to ten element, w który jest wciśnięte łożysko koła i z którego wystają szpilki koła) w przypadku tylnych kół oraz na przegubach zewnętrznych w przypadku przednich
i teraz Twoje zadanie to sprawdzić czy te pierścienie z ząbkami przypadkiem się nie poluzowały na tych piastach (one muszą siedzieć na nich nieruchomo, bez żadnych luzów) i czy nie są pęknięte
|
|