Zobacz temat - SOLVED [R200 1.4 8v 98r] Jaka kolejn. przewodów do świec?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R200 1.4 8v 98r] Jaka kolejn. przewodów do świec?

wuszumaster - Pon Paź 15, 2007 23:38
Temat postu: SOLVED [R200 1.4 8v 98r] Jaka kolejn. przewodów do świec?
witam
Jest gdzies info o kolejności podłączenia przewodów z kopółki do świec??

MaReK - Wto Paź 16, 2007 00:46

Kopółka ma wytloczone liczby od 1-4.
Ta ze srodka idzie w glab silnika, do cewki.
Natomiast reszta to patrzac na silnik (stojac przed autem) liczac od lewej to:

1 2 4 3

TomC - Wto Paź 16, 2007 01:11

MaReK napisał/a:
1 2 4 3

Na pewno??? Czwarty przed trzecim??

giewu - Wto Paź 16, 2007 08:50

1,3,4,2 ... :mrgreen:
TomC - Wto Paź 16, 2007 09:22

MaReK napisał/a:
Natomiast reszta to patrzac na silnik (stojac przed autem) liczac od lewej to:
1 2 4 3


Marek zasugerował że patrząc na silnik widzimy opisaną przez niego kolejność a przecież "patrząc na silnik i licząc od lewej" czyli od rozrządu widzimy 1 2 3 4. Kopułka ma swoje oznaczenia więc problemów z odpowiednią kolejnością kabli być nie powinno

giewu napisał/a:
1,3,4,2


W sumie i podana przez Ciebie jak i przez Marka kolejność zapłonu są prawidłowe dla 4 cylindrowych czterosuwów.


Kompletny laik podłączając kable według schematów jaki podaliście zrobi tylko zamieszanie i nie pojedzie :razz:

MaReK - Wto Paź 16, 2007 09:22

Na pewno ;) ?

[ Dodano: 16 Październik 07, 09:23 ]
Az sobie poszukam...

[ Dodano: 16 Październik 07, 09:42 ]
Firing order: 1 - 3 - 4 - 2.

Podalem kolejnosc zla i bardzo przepraszam za zamieszanie :oops:

Natomiast kolejnosc nastepuje od lewej do prawej dla swiec w bloku silnika.

Czyli patrzac od lewej, pierwsza swiece podlaczamy do gniazda na kopulce oznaczonego numerem 1. Druga swiece podlaczamy do gniazda na kopulce oznaczonego numerem 3. Trzecia swiece podlaczamy do gniazda na kopulce oznaczona numerem 4 i ostatnia swiece (czwarta) do gniazda o numerze 2 :)

W rave nie udalo mi sie znalezc obrazka z opisem.
Ale mozna wyczytac z tresci, a na obrazku przedstawiajacym kopulke z kablami mozna dostrzec powyzsza regule ;)

TomC napisał/a:
Kompletny laik podłączając kable według schematów jaki podaliście zrobi tylko zamieszanie i nie pojedzie :razz:

Kompletny laik nie powinien sie za to zabierac, a ten kto jakies pojecie ma powinien odczytac zapis podany przez Giewu :)

Kysior - Wto Paź 16, 2007 10:49
Temat postu: Re: [r200 1.4 8v 98r] Pytanie o kolejnośc przewodów do świec
wuszumaster napisał/a:
witam
Jest gdzies info o kolejności podłączenia przewodów z kopółki do świec??


Gdzieś już to pytanie widziałem :)

giewu - Wto Paź 16, 2007 12:06
Temat postu: Re: [r200 1.4 8v 98r] Pytanie o kolejnośc przewodów do świec
wuszumaster napisał/a:
witam
Jest gdzies info o kolejności podłączenia przewodów z kopółki do świec??
kolego wuszumaster przyznam, że pogubiłem się przez Twoje posty :twisted:
dlatego wybacz, ale nie będę kolejny raz obrazka wstawiał :razz: ...
za to w tym temacie masz do zobaczenia kopułkę z rozrysowaną kolejnością przewodów ;)

MaReK - Wto Paź 16, 2007 14:22

Kurde jestem jakis glupi :)
W tamtym poscie tez popieprzylem ;)

Tomi mnie wyprostowal.
Podlacza sie 1.2.3.4 od swiec na odpowiednie miejsca w kopulce.
EOT.

TomC - Wto Paź 16, 2007 22:47

Marek nie jesteś głupi :!: :!:
Miałeś co najwyżej chwilę słabości :razz: :wink:

wuszumaster - Czw Paź 25, 2007 11:32
Temat postu: Re: [r200 1.4 8v 98r] Pytanie o kolejnośc przewodów do świec
giewu napisał/a:
kolego wuszumaster przyznam, że pogubiłem się przez Twoje posty :twisted:
dlatego wybacz, ale nie będę kolejny raz obrazka wstawiał :razz: ...

kolego giewu, przyznaję sie bez bicia że trochę tych postów stworzyłem, ale ... tylko dlatego że mam dużo problemów z moim R200 :(
Teraz walczę z wysokim spalaniem- na mierniku sonda skacze od 0 do 0,6 V - heh... czy tylko ja mam takie problemy z roverem? czy mam po prostu pecha

Co do świec ... jak rozumiem ostateczna kolejność to :
1 2 3 4 od rozrządu licząc w odpowiednie miejsca oznaczone cyferkami na kopłce
:smile:

TomC - Czw Paź 25, 2007 11:41

kolejność świec od rozrządu : 1,2,3,4
podałeś dobrze :smile:
kolejność zapłonu: 1,3,4,2
wystarczy więc dobrze podłączyć przewody pomiędzy kopułką a świecami i zwrócić uwagę na długość przewodów WN

koni - Nie Kwi 13, 2008 21:20

witam,

skorzystam z okazji i się podłącze pod wątek,

mam taki problem... zakupiłem nową kopułkę - palec i przewody - starałem się wszystko podłączyć według waszych rad jednak u mnie to się nie sprawdza, a mianowicie według zdjęcia , które zamieścił gniewu u mnie jest inaczej.. a przy podłączeniu 1,3,4,2 wogóle nie pali... odpala i jeździ tylko przy podłączeniu 1 świecy do nr 1 2 świecy do nr 2 itd. - ale coś nie gra na benzynie delikatnie go rzuca - tzn nierówno pracuje.. za to na gazie jest masakra..

u mnie jest tak :



kopułkę kupowałem do Roverka 416SI 1998rok MK.2 silnik serii K
wiem, że w roverze występowały 2 aparaty zapłonowe czy to możliwe, że kopułki się będą tak różniły i ja mam kopułkę nie do mojego aparatu?? - wiem, że ta co ja mam jest do aparatu zapłonowego firmy LUKAS

proszę o jakąś pomoc..

pozdrawiam

koni

sTERYD - Pon Kwi 14, 2008 00:20

kupiles dobra kopulke, ten drugi rodzaj apparatow zaplonowych byl bez kopulki ;)
z tym szarpaniem to jeszcze poszarp za przewody kiedys tak mi sie zdarzylo, ze po wymianie przewodow silnik szarpal, a jak chcialem sprawdzic, to jeden przewododpadl od koncowki na swiece :/

koni - Pon Kwi 14, 2008 09:12

dzięki, steryd - skoro moja kopułka jest OK.. to i tak nie pokrywa sie z tym schematem, który podał Gniewu - i jak powinno to być podłączone bo tak jak koledzy pisali 1świeca do nr 1 druga swieca do nr3, 3 cia swieca do nr4 i 4 to nr 2. - u mnie tak nie odpala... teraz mam poprostu 1 do 1 , 2 do 2 itd


i coś jest nie halo..

giewu - Pon Kwi 14, 2008 09:41

koni napisał/a:
i coś jest nie halo..
ano właśnie coś masz nie halo ;) ...
Paul - Pon Kwi 14, 2008 10:13

koni napisał/a:
i coś jest nie halo..


A na pewno od dobrego 'końca' silnika liczysz świece? Z tego, co napisałeś, to tak mi to wygląda (tak na szybko), poprawcie, jeśli się mylę :P

sTERYD - Pon Kwi 14, 2008 11:00

jeśli jest podłączone tak jak na rysunku w poście koni, to jest poprawnie, przecież ten walek kręci się w lewo :cool:
Paul - Pon Kwi 14, 2008 11:51

sTERYD napisał/a:
jeśli jest podłączone tak jak na rysunku w poście koni, to jest poprawnie, przecież ten walek kręci się w lewo

Nie o to mi chdziło..... , tylko kolejność świec w silniku :P

sTERYD - Pon Kwi 14, 2008 12:07

wtedy by było 4-2-1-3 czyli zapłon na pustych cylindrach :lol:
Paul - Pon Kwi 14, 2008 12:10

No właśnie, podejrzewam, że dlatego nie pali :diabeł:
koni - Pon Kwi 14, 2008 12:59

wiem, że może jestem upierdliwy, ale porównując podłączenie u mnie i według schematu zamieszczonego w podobnym wątku to jest zupełnie inaczej..



a tu jest mój..



kolejność świec liczę od rozrządu - tzn nr 1 jest najbliżej rozrządu, a nr 4 najbliżej kopułki..

jak już mówiłem u mnie jest podłączone tak, że świeca nr 1 idzie do otworu w kopułce oznaczonego 1; świeca nr 2 idzie do nr 2 na kopułce itd.

natomiast z tego co rozumiem powinno być tak:
świece 1 2 3 4

kopułka 1 3 4 2

u mnie przy takiej kombinacji nie odpala

więc się pytam jak powinno być??

który schemat jest prawidłowy??-

sTERYD - Pon Kwi 14, 2008 14:45

Cytat:
natomiast z tego co rozumiem powinno być tak:
świece 1 2 3 4

kopułka 1 3 4 2


niee 1-3-4-2, to kolejność występowania zapłonu na każdym cylindrze :cool:
nie kolejność podpięcia świec do gniazdek na kopułce
wałek rozrządu patrząc od strony kopułki obraca sie w lewo, czyli przeciwnie do wskazówek zegara czyli na obrazku nr 2 przewody są podłączone do właściwych numerków :cool:

koni - Pon Kwi 14, 2008 14:56

czyli kolega giewu sie pomylił? - robiac ten pierwszy rysunek?

czyli z tego wynika,ze mam dobrze podłączone?

TomC - Wto Kwi 15, 2008 16:20

koni napisał/a:
czyli z tego wynika,ze mam dobrze podłączone?


Tak. Masz wszystko ok z podłączeniem kolejności świec na kopułkę.

Pierwszy rysunek to totalna bzdura. Na takim ustawieniu Roverek nie odpali.
Drugi rysunek to prawidłowe podłączenie.
Więc patrząc na kopułkę i kierunek obrotu palca rozdzielacza można pokusić się o stwierdzenie, że kolejność przeskoku iskry a w efekcie zapłonu to: 3,4,2,1 bo w dokładnie takiej kolejności mamy iskrę na świecach. Oczywiście sposób rozpisania może być różny czyli: 1,3,4,2 jak podał sTERYD, 2,1,3,4 lub 4,2,1,3 :razz: Wszystkie te kolejności oznaczają to samo.

giewu - Wto Kwi 15, 2008 18:17

zabijcie mnie, a i tak Wam nie powiem w jaki sposób powstał "tamten" rysunek :oops:
tyle ściągnięć obrazka, a nikt nie zwrócił uwagi na oczywistego babola jakiego tam popełniłem :twisted:
naprawdę nie wiem jak to się stało :oops:
korzystając z obrazka kolegi koni poprawiłem tamten post ... a jako wyraz skruchy wstawię fotkę z mojego motoru z kolejnością podłączenia świec ;)

koni - Sro Kwi 16, 2008 09:51

dzięki chłopaki już wiem, że podłączenie jest OK - a co ważniejsze wiem czemu tak ma być :D o jednak nie rozwiązuje mojego problemu, że telepie mi autem na gazie, a mechanicy mówią, że to zapłon, ale co w tym zapłonie to rozkładają ręce - skoro kopułka palec świece i przewody są nowe.. a cewka podobno też dobrze działa.. ktoś ma jakiś pomysł ??


z góry dziękuje za ewentualne podpowiedzi..

piter34 - Sro Kwi 16, 2008 15:23

koni napisał/a:
że telepie mi autem na gazie, a mechanicy mówią, że to zapłon

Jest gdzieś wątek na ten temat? :roll:

TomC - Czw Kwi 24, 2008 19:56

koni napisał/a:
ktoś ma jakiś pomysł ??

koni nie wiem czy pomoże ale sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe przy kolektorze ssącym. Dlaczego??
Ja miałem tak: silnik czy ciepły czy zimny telepał trochę. Na zimnym ruszenie i jazda były ok jednak co zmiana biegu jakby ktoś silnik chciał wyłączyć (szarpnięcie). Na ciepłym ciężko było ruszyć autem, przyśpieszanie kłopotliwe z wyraźnym lecz lekkim szarpaniem. Ogólnie porażka. Sprawdzałem kopułkę, palec, kable, świece. Podmieniałem kable bo wydawało mi się że na jednym jest przebicie. Na pracującym silniku moczyłem kable szukając przebicia z wilgoci. Pojechałem do mechanika i po wyjęciu węża z filtra powietrza mechanik zaczął testowanie, po którym słyszalny był wyraźny świst. Usterka okazała się banalnie prosta choć na pierwszy rzut oka nie widoczna. Spadł jeden z dwóch wężyków podciśnieniowych po prawej stronie kolektora ssącego ponieważ pękł gumowy łącznik (taka rurka). Po wsadzeniu wężyka na miejsce silnik jak nowy.
Trochę się rozpisałem ale strasznie długo to trwało a rozwiązanie okazało się banalnie proste.