|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 400 1.4 98r.] nie mozna odpalic
JohnnyB - Wto Paź 23, 2007 09:04 Temat postu: [R 400 1.4 98r.] nie mozna odpalic Witam
Rovera mam od miesiaca i juz jest unieruchomiony.
Mianowicie podczas jazdy a dokladnie przy ruszaniu ze swiatel obroty zaczemy mi skakac a samochod nie chcial przyspieszac i do tego szarpac oraz coraz mocniej smierdziec spalenizna. Zjechalem n apobocze wylaczylem silnik i po chwili odpalilem zeby sprawdzic czy usterka sama nie przeszla, ale dalej to samo. Samochod zostawilem i poczekalem do wieczora zeby bylo luzniej na ulicach i go holować.
Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??
Z gory dzieki za wszelka pomoc
(
Kris - Wto Paź 23, 2007 09:31 Temat postu: Re: [R 400 1.4 98r.] nie mozna odpalic
JohnnyB napisał/a: | Witam
Rovera mam od miesiaca i juz jest unieruchomiony.
Mianowicie podczas jazdy a dokladnie przy ruszaniu ze swiatel obroty zaczemy mi skakac a samochod nie chcial przyspieszac i do tego szarpac oraz coraz mocniej smierdziec spalenizna. Zjechalem n apobocze wylaczylem silnik i po chwili odpalilem zeby sprawdzic czy usterka sama nie przeszla, ale dalej to samo. Samochod zostawilem i poczekalem do wieczora zeby bylo luzniej na ulicach i go holować.
Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??
Z gory dzieki za wszelka pomoc
( |
palec rozdzielacza?? czy tam kopułka, jak to się nazywa... no koledzy!! pomóżcie mu!
Ja stawiam na ten palec, jeśli to to chyba tanie jak barszcz i proste do wymiany.
sTERYD - Wto Paź 23, 2007 09:56
może być palec i kopułka razem, i faktycznie razem to jakieś 50 plnów kosztuje
a może przeskoczył rozrząd
sprawdź ustawienie znaków, bo jak trochę pokręcisz takim to się bajzel może zrobić niewąski
JohnnyB - Wto Paź 23, 2007 11:25
sTERYD napisał/a: | może być palec i kopułka razem, |
kable WN od kopulki do swiec wchodza pod plastikowa pokrwe siklnika
mozna ja bez problemu odkrecic i tam zobaczyc??
sTERYD napisał/a: | sprawdź ustawienie znaków, bo jak trochę pokręcisz takim to się bajzel może zrobić niewąski |
a gdzie i jak te znaki posprawdzac???
bo troche silnikiem krecilem
a potem holowalem 20km
piter34 - Wto Paź 23, 2007 12:37
JohnnyB napisał/a: | Wieczorem chcialem sprobowac jeszcze raz silnik odpalil ladnie wkrecil sie na obroty i odrazu zgasl. Od tego momentu wogole nie chce zapalic. Akumulator jest dobry, pompe paliwa slychac jak sie uruchamiai paliwo tez jest . Co to moze byc i gdzie najlepiej z tym problemem sie zglosic?? A moze samemu cos zrobic??
|
Czy teraz jest iskra? Jest paliwo?
To podstawowe rzeczy do ustalenia, jeżeli silnik kręci i nie odpala.
JohnnyB - Wto Paź 23, 2007 13:40
Cytat: | Czy teraz jest iskra? |
a jak to sprawdzic??
czy mozna odkrecic pokrywe zaslaniajaca kable WN?
piter34 napisał/a: | Jest paliwo? |
1/2 baku
piter34 - Wto Paź 23, 2007 14:12
JohnnyB napisał/a: | Cytat: | Czy teraz jest iskra? |
a jak to sprawdzic?? |
Odłącz przewód WN idący od cewki, ustaw kilka cm od masy (np. jakieś mocowanie silnika), a druga osoba (no właśnie musi być 2-ga osoba) niech zakręci silnikiem. Przeskok iskry = jest iskra (można tak też sprawdzić poszczególne przewody idące do świec).
Cytat: |
piter34 napisał/a: | Jest paliwo? |
1/2 baku |
Chodziło mi raczej o to, czy paliwo jest podawane przez wtryskiwacze oraz, czy działa pompa paliwa.
giewu - Wto Paź 23, 2007 14:14
sprawdź tak jak koledzy radzą przewody zapłonowe ... zwróć szczególną uwagę na przewód, który wychodzi z cewki zapłonowej
JohnnyB napisał/a: | ...a jak to sprawdzic?? | pozdejmuj każdy z przewodów ze świecy, trzymając kombinerkami dotknij do np. końcówki świecy, bloku silnika (do jakiejś masy) i niech druga osoba próbuje kręcić rozrusznikiem (oczywiście na luzie,a nie na biegu ) ... będziesz widział przeskakującą iskrę lub jej brak ... sugeruję robić to w ciemnym otoczeniu, by lepiej widzieć skaczące iskry
JohnnyB napisał/a: | czy mozna odkrecic pokrywe zaslaniajaca kable WN? | by wykonać to co wyżej napisałem to musisz odkręcić tą pokrywę
jeśli udałoby Ci się odpalić samochód to możesz spryskać delikatnie przewody zapłonowe, cewkę, kopułkę aparatu wodą (zraszaczem takim jak do kwiatów na przykład) ... jeśli problemem będzie układ zapłonowy i jakieś przebicia na nim to silnik natychmiast zacznie "kuleć" gdy tylko dostanie wody
JohnnyB - Pią Paź 26, 2007 14:50
no i jak sie okazalo padla cewka zaplonowa przy okazji trzeba wymienic swiece bo cale zalane i kable WN bo chyba byla juz ich pora
mechanik teraz usilnie szuka cewki ktora ma kosztowac ok 240zl, za swiece 90, nie wiem ile kable WN i ciekawe ile za robocizne
sTERYD - Pią Paź 26, 2007 18:06
niech nie szuka
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=90
piter34 - Pon Paź 29, 2007 17:58
JohnnyB napisał/a: | za swiece 90 |
Żarty jakieś?
Kosz kompletu świec NGK nie powinien przekroczyć 50PLN...
Tutaj link do aukcji. W FeuVert widziałem te świece po ok. 15PLN/szt.
JohnnyB - Sro Paź 31, 2007 15:07
no i wszystko juz dziala
cewka,cwiece, kable + oglolny przeglad calego samochodu na wyrazna prosbe + robocizna = 500
przy okazji wyszlo ze mam slabe sprezenie na cylindrach.
Jakies rady co z tym zrobic??
sTERYD - Sro Paź 31, 2007 15:10
jak słabe?
jak pali dobrze, i nie ma dymienia to nic, ale może to oznaczać albo początki HGF, albo końcówkę pierścieni / zaworów
JohnnyB - Sro Paź 31, 2007 16:21
od 4,5 do 9
pali dobrze ale mechanik powiedzial ze moga wystapic problemy z odpalaniem na zimnym silniku
dymienia nie ma ale na to tez zwrocil moja uwage wiec caly czas obserwuje
co to jest HGF
i co w takiej sytuacji najlepiej teraz zrobic zeby zapobiec najgorszemu i za ile ?
giewu - Sro Paź 31, 2007 16:52
JohnnyB napisał/a: | ...co to jest HGF | HGF to uszkodzona uszczelka głowicy
JohnnyB napisał/a: | i co w takiej sytuacji najlepiej teraz zrobic zeby zapobiec najgorszemu i za ile ? | przeczytać artykuły na naszej stronie głównej dotyczące układów chłodzenia silników serii K .... i się zastosować do porad tam zawartych
(...za darmo )
JohnnyB - Sro Paź 31, 2007 18:46
giewu napisał/a: | i się zastosować do porad tam zawartych |
1. Regularnie kontroluj poziom płynu chłodzącego – nie dopuszczaj do jazdy z ubytkiem płynu
2. Nie przekraczaj 3000 obrotów na minutę przez pierwsze 10-15 minut jazdy
3. Zwracaj uwagę na każdy wzrost poziomu temperatury silnika powyżej normalne wskazanie
4. Nie wyłączaj silnika bezpośrednio po zakończeniu dynamicznej jazdy, szczególnie jeżeli wciąż pracuje wentylator chłodnicy.
jesli to miales na mysli
to naprawde to robie po przygodach z poprzednim samochodem
ale to nie zmieni mi kompresji
AndrewS - Sob Lis 03, 2007 15:26
JohnnyB napisał/a: | od 4,5 do 9 |
chyba w rave albo jakims biuletynie serwisowym rovera jest napisane ze w przypadku cisnienia mniejszego niz 9 atm silnik kwalifikuje sie do naprawy
no 4,5 to jest juz naprawde cienko
moze zle zmierzyl
sTERYD - Sob Lis 03, 2007 16:14
faktycznie malutko, a w dodatku straszny rozrzut
JohnnyB - Nie Lis 04, 2007 08:23
mechanik pytal sie czy duzo razy krecilem silnik jak nie chcial zapalic bo moze nagar wyplukalem i teraz takie cisnienie a faktycni sporo krecilem
AndrewS - Nie Lis 04, 2007 14:16
hmmm w/g mnie sama benzyna bez uzycia mechanicznego skrobaka to raczej kiepsko usuwa nagar
JohnnyB - Pon Lis 05, 2007 07:31
to chyba musze pomyslec o zrobieniu tego bo nie chce miec w zimie problem z odpaleniem
hudy23_1985 - Pią Gru 11, 2009 22:24
4.5 to już raczej silnik do remontu albo pierscienie albo głowica
Duzy rozrzut moze masz zarowy wypalone
|
|