|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problem z hamulcem Roboczym
aras89 - Wto Paź 23, 2007 13:20 Temat postu: [R400] Problem z hamulcem Roboczym Mam problem ze swoim roverkiem podczas hamowania pedał hamulca zaczyna drgać pod nogą dzieje sie to od czasu do czasu co może być przyczyną tego drgania pedału?
Z kierownicą jest wszystko w porządku te wibracje na hamulcu występują gdy powoli naciskam
hamulec i to zdarza sie raz na jakieś 20 hamowań
nie wiem czy przyczyną tego może być pęknięty pierścień od ABS-u ale chyba nie bo przy małych prędkościach włącza sie ABS i to słychać ale czy to ma coś wspólnego z tymi drganiami na hamulcu roboczym
giewu - Wto Paź 23, 2007 13:32
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
aras89 jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO
--------------------------------------------------
jeśli dzieje się to na śliskich (sypkich) nawierzchniach to jest wszystko w porządku ... w ten sposób daje o sobie znać pracujący układ ABS
piter34 - Wto Paź 23, 2007 13:36
aras89 napisał/a: | co może być przyczyną tego drgania pedała |
Nie "pedała" (homoseksualisty), ale "pedału".
Przyczyną mogą być krzywe tarcze albo np. włączający się układ ABS (ale to bardziej chrobotanie byłoby słychać).
giewu - Wto Paź 23, 2007 13:39
piter34 napisał/a: | ...Przyczyną mogą być krzywe tarcze ... |
wtedy raczej, by to czuł na kierownicy, a nie pod nogą
piter34 - Wto Paź 23, 2007 14:01
giewu napisał/a: | wtedy raczej, by to czuł na kierownicy, a nie pod nogą |
A dlaczego nie pod nogą?
Moim zdaniem może czuć i tutaj i tutaj.
giewu - Wto Paź 23, 2007 14:20
piter34 napisał/a: | giewu napisał/a: | wtedy raczej, by to czuł na kierownicy, a nie pod nogą |
A dlaczego nie pod nogą?
Moim zdaniem może czuć i tutaj i tutaj. | płyn hamulcowy znajdujący się w układzie, a raczej ciśnienie tego płynu niweluje tą różnicę wynikającą z krzywizn tarcz... poza tym podejrzewam, że przy krzywych tarczach autor tematu na 100% wspomniałby o biciu kierownicy, a nie o samym pedale hamulca
AndrewS - Wto Paź 23, 2007 14:25
ja mam bicie w prawej tarczy lub cos jest nie tak z zawieszeniem, drgania czuje tylko na kierownicy, zreszta u mnie na badaniu technicznym wychodzi taki parametr jak owalizacja tarczy
piter34 - Wto Paź 23, 2007 14:27
giewu napisał/a: | płyn hamulcowy znajdujący się w układzie, a raczej ciśnienie tego płynu niweluje tą różnicę wynikającą z krzywizn tarcz... poza tym podejrzewam, że przy krzywych tarczach autor tematu na 100% wspomniałby o biciu kierownicy, a nie o samym pedale hamulca |
Hmm. No to w R200 mojej żony jest tak, że czuć bicie kierownicy przy większych prędkościach (również przy hamowaniu) oraz czuć "wibrację" pedału podczas hamowania, szczególnie przy bardzo małych prędkościach (zatrzymywanie się na światłach).
oczywiście podejrzewam krzywą tarczę/(-e).
Zrubo - Wto Paź 23, 2007 15:03
Od czasu do czasu, hmm... mi od czasu do czasu włącza sie ABS jak za mocno zachamuje, tymbardziej napisałes drganaia a to wyraznie wskazuje ABS, a co do krzywych tarcz pedal hamulca przy takiej usterce nie ma drgan tylko płynnie podnosi sie i opada "faluje" z częstotliwością zalezną od prędkosci i to czułbys cały czas a nie od czasu do czasu.
[ Dodano: Wto Paź 23, 2007 16:08 ]
AndrewS napisał/a: | ja mam bicie w prawej tarczy lub cos jest nie tak z zawieszeniem, drgania czuje tylko na kierownicy |
piter34 napisał/a: | Hmm. No to w R200 mojej żony jest tak, że czuć bicie kierownicy przy większych prędkościach |
Może zle wywarzone koła, mógł odpasc ciezarek, miałem to samo pojechałem do goscia który wymienia opony i faktycznie od wewnętrznej strony nie było ciezarka
Dzenson - Wto Paź 23, 2007 15:44
Witam,
Zwichrowane tarcze również czuć na pedale hamulca roboczego. Sam to przerabiałem. Bicie na kierownicy swoją drogą.
Zrubo napisał/a: |
Może zle wywarzone koła, mógł odpasc ciezarek, miałem to samo pojechałem do goscia który wymienia opony i faktycznie od wewnętrznej strony nie było ciezarka |
Ciężarki po obu stronach felgi nienajlepiej świadczą o osobie wyważającej koła.
Pozdrawiam.
piter34 - Wto Paź 23, 2007 15:48
Zrubo napisał/a: | Może zle wywarzone koła, mógł odpasc ciezarek, miałem to samo pojechałem do goscia który wymienia opony i faktycznie od wewnętrznej strony nie było ciezarka |
Przy niewyważonych kołach nie czułbym wibracji na pedale hamulca.
Zrubo napisał/a: | a co do krzywych tarcz pedal hamulca przy takiej usterce nie ma drgan tylko płynnie podnosi sie i opada "faluje" z częstotliwością zalezną od prędkosci i to czułbys cały czas a nie od czasu do czasu. |
Heh. To podnoszene i opadanie, czy tez "falowanie", to nie są właśnie drgania? Moim zdaniem tak.
Czuć to tylko jak się hamuje, bo przecież jak się jedzie, to noga nie jest na pedale hamulca, tylko na gazie.
U mnie to "pulsowanie" jest skorelowane z prędkością obrotową kół.
Zrubo - Wto Paź 23, 2007 16:13
piter34 napisał/a: | Przy niewyważonych kołach nie czułbym wibracji na pedale hamulca. |
No... zgadza sie pisałem to do kierownicy a nie bicia hamulca piter34 napisał/a: | Heh. To podnoszene i opadanie, czy tez "falowanie", to nie są właśnie drgania? Moim zdaniem tak |
Chyba kolega nie próbuje mi wmówić ze cięzko odróznić drganie ABS od krzywej tarczy, może zle sie wyraziłem chodziło mi pulsowanie bardziej płynne przy krzywej tarczy a nie szarpane jak przy ABS piter34 napisał/a: | Czuć to tylko jak się hamuje, bo przecież jak się jedzie, to noga nie jest na pedale hamulca, tylko na gazie |
A czy ja napisałem coś innego
Cały czas... chyba wiadomo ze przy chamowaniu a nie podczas jazdy
piter34 - Wto Paź 23, 2007 17:11
Zrubo napisał/a: | Chyba kolega nie próbuje mi wmówić ze cięzko odróznić drganie ABS od krzywej tarczy, może zle sie wyraziłem chodziło mi pulsowanie bardziej płynne przy krzywej tarczy a nie szarpane jak przy ABS |
W Twojej wypowiedzi nie było nic o ABS. Pisałeś:
Cytat: | a co do krzywych tarcz pedal hamulca przy takiej usterce nie ma drgan tylko płynnie podnosi sie i opada "faluje" z częstotliwością zalezną od prędkosci i to czułbys cały czas a nie od czasu do czasu. |
Ja nie twierdzę, że ciężko odróżnić drganie ABS od krzywej tarczy.
...a jedynie, że płynne falowanie to to samo co drgania, o których pisałem wcześniej.
Zrubo napisał/a: | Cały czas... chyba wiadomo ze przy chamowaniu a nie podczas jazdy |
przemo285 - Wto Paź 23, 2007 17:26
Drgania pedału hamulca bardzo często powstają od hamulcy tylnych i nie musi mieć nic wspólnego z kierownicą (krzywe/skorodowane tarcze lub bębny)
piter34 - Wto Paź 23, 2007 17:27
przemo285 napisał/a: | Drgania pedału hamulca bardzo często powstają od hamulcy tylnych i nie musi mieć nic wspólnego z kierownicą (krzywe/skorodowane tarcze lub bębny) |
U mnie są tarcze. Auto za tydzień do mechanika idzie, to powiem, aby zwrócił szczególną uwagę. Dzięki.
Zrubo - Wto Paź 23, 2007 17:31
piter34 napisał/a: | W Twojej wypowiedzi nie było nic o ABS. Pisałeś: |
Tzn. zdanie wczesniej porównywałem, ale nie dochodzmy sie, oboje ( i inni mam nadzieje tez )wiemy o co chodzi, umówmy sie ze ja zle zinterpretowałem moją myśl i została ona inaczej odebrana przez czytelników.
aras89 - Wto Paź 23, 2007 17:31
to mówicie ze przyczyną tego będą krzywe tarcze?
przemo285 - Wto Paź 23, 2007 17:36
N może być zdarza się,a szpilki kół masz wszystkie?
aras89 - Wto Paź 23, 2007 17:43
wszystko jest na kołach dobrze bo sprawdzałem
giewu - Wto Paź 23, 2007 18:45
------------------------------
dopisek od moderatora:
jednak powtórzę, bo widzę, że mało czytelny jestem
aras89 popraw temat na zgodny z zasadami tego kącika ... więcej przypomnień nie będzie
------------------------------
|
|