Zobacz temat - [R414] Problem z temperaturą silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Problem z temperaturą silnika

netek - Czw Paź 25, 2007 02:15
Temat postu: [R414] Problem z temperaturą silnika
Mam do Was pytanko. Wybieram się do serwisu z tym problemem, ale wcześniej chcę znać wasze zdanie, wolę wiedzieć już wcześniej co jest nie tak z moim roverkiem, bo ja jestem zielony w tym temacie :wink: A mianowicie silnik bardzo wolno łapie temperaturę, w mieście dopiero po ok. 10 km. Już jest zimno i ogrzewanie nie pracuje aż się silnik nie rozgrzeje. Ale jak już się nagrzeje jest ok, wskazówka zatrzymuje się ok. 2 mm poniżej połowy skali i leci gorące powietrze. Natomiast większy problem jest na trasie, bo nawet jak już jest rozgrzany, to podczas jazdy temperatura silnika spada teraz do zera (na skali wskazówka opada do takiego poziomu, jakby silnik nie był w ogóle nagrzany) I gdy ogrzewanie nawet jak jest nastawione na max, to leci tylko lekko ciepłe powietrze.

Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu tego bardzo uciążliwego problemu, szczególnie, gdy już idzie zima i nie wyobrażam sobie, jak na trasę teraz mogę gdzieś wyjechać, gdy nie mam wydajnego ogrzewania przez utratę temperatury przez silnik a często muszę jeździć.. A jak się zatrzymam gdzieś na poboczu i postoję jakieś 3 minutki to z powrotem się nagrzewa do właściwego poziomu i leci gorące powietrze z nawiewu. Poza tym to chyba niezdrowe dla silnika, gdy jadę ok. 140 km/h a on jest prawie zimny :sad:

przemo285 - Czw Paź 25, 2007 07:15

Sprawdż termostat i czy nie pompuje węży (czy nie są twarde)
Paul - Czw Paź 25, 2007 09:48

Obstawiam, że zaciął Ci się termostat (prawdopodobnie częściowo otwary) i stąd te objawy. Wymień i sprawdź efekty - koszt niewielki a efekt bezcenny ;)
netek - Pią Paź 26, 2007 02:06

Tak też myślałem, dziś jadę do mechanika no i zobaczymy co z tego będzie :smile:

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 15:00 ]
Byłem i wróciłem. A więc w ogóle nie było termostatu, założyli nowy i wszystko w porządku. Odpowietrzony, termostat się otwiera, załącza się wentylator i co najważniejsze: szybko się nagrzewa do właściwej temperatury i jest wręcz gorący nawiew :grin: Przy okazji wymieniłem filtr paliwa, no i wreszczcie moge poczuć przyjemność z jazdy :wink: