Zobacz temat - [R420] Prawdopodobnie czujnik położenia wału
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Prawdopodobnie czujnik położenia wału

radko - Czw Paź 25, 2007 12:18
Temat postu: [R420] Prawdopodobnie czujnik położenia wału
Witam.
Wiec po kolei. Rano samochodzik odpalił bez problemu. :grin: Po wyjechaniu z podwórka zatrzymałem się co by zamknąć bramę i w tym momencie zgasł. :shock: Ponowna próba odpalenia nie powiodła się (rozrusznik kręci). :mad: Maska w górę, na oko wszystko ok.
Więc do kabinki, przekręcam kluczyk w drugą pozycję, kontrolki świecą się, od świec żarowych gaśnie, od silnika gaśnie na sekundę i zapala się znowu? Czyli coś nie tak. :idea: Robię test błyskowy i wywala błędy: 19 i 31 czyli CKP (czujnik położenia wału korbowego). Czujnik jest mniej więcej do zlokalizowania na podstawie ,,fajnej” instrukcji zamieszczonej wczoraj na forum. :wink: Wieczorem będę próbował dobrać się do niego. Niestety jest do zlokalizowania tylko mniej więcej. Moje pytanie, czy ktoś przerabiał ten problem. Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i rady.

Pozdr.

Brt - Czw Paź 25, 2007 15:35

obejtzeć złączkę , która jest po drodze, może tylko "nie styka" ;) Sam czujnik wypadałoby zmierzyć omomierzem. Wartości pewnie podobne bo tych z czujników ABSu, czyli między 1-2 komy.
radko - Pią Paź 26, 2007 12:15

Brt napisał/a:
obejtzeć złączkę , która jest po drodze, może tylko "nie styka" ;) Sam czujnik wypadałoby zmierzyć omomierzem. Wartości pewnie podobne bo tych z czujników ABSu, czyli między 1-2 komy.


Btr miałeś racje, przetarty przewód na złączce. Polutowałem, zaizolowałem i :ok:
Co by wygodnie dobrać się do CKP trza zdjąć gumową rurę łączącą filtr powietrza a dokładnie obudowę przepływki i silnik, wtedy zobaczymy na silniku od strony kabiny w okolicy koła zamachowego (połączenie silniki i skrzyni biegów) dwa czujniki. :bezradny:
W pierwszym wtyczka dochodzi bezpośrednio do czujnika i wkręcony jest pionowo. W drugim umieszczonym głębiej i wkręconym poziomo, od czujnika odchodzi kabel ok 20cm i dopiero łączy się z instalacją za pomocą plastikowej złączki. Ten drugi to właśnie CKP :idea: i przy tej złączce był uszkodzony przewód.
Dla uzupełnienia ten pierwszy to VSS (czujnik prędkości pojazdu).

pozdr. :fura: