Zobacz temat - [R416] LPG Przewody zapłonowe, świece
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] LPG Przewody zapłonowe, świece

kris88 - Pon Paź 29, 2007 08:34
Temat postu: [R416] LPG Przewody zapłonowe, świece
Witam
Nadciąga zima więc temat na czasie.
Mój Roverek 96r rano jak jest zimny przez 2-3min szarpie i czasem brak mu mocy.
Chcę wymienić przewody zapłonowe i świece. Jakie polecacie i co jeszcze warto wymienić z układu zapłonowego.
Pozdrawiam.

giewu - Pon Paź 29, 2007 08:43
Temat postu: Re: [R416] LPG Przewody zapłonowe, świece
kris88 napisał/a:
...Chcę wymienić przewody zapłonowe i świece. Jakie polecacie i co jeszcze warto wymienić z układu zapłonowego...
ogólnie polecane przez użytkowników są wyroby firmy NGK ... oprócz przewodów i świec wymień palec i kopułkę rozdzielacza :wink:
paff - Pon Paź 29, 2007 08:46

ale szarpie na LPG czy na Pb95? bo jezeli na LPG to nic dziwnego bo reduktor LPG potrzebuje cieplego chlodziwa zeby zima dobrze rozprezyc gaz......
kris88 - Pon Paź 29, 2007 09:09

paff napisał/a:
ale szarpie na LPG czy na Pb95? bo jezeli na LPG to nic dziwnego bo reduktor LPG potrzebuje cieplego chlodziwa zeby zima dobrze rozprezyc gaz......


Instalacja LPG pełna sekwencja BRC, z gazem zero problemów (przełącza się przy 30st.C).

paff - Pon Paź 29, 2007 09:42

"Mój Roverek 96r rano jak jest zimny przez 2-3min szarpie i czasem brak mu mocy. "

ale czy szarpie tuz po odpaleniu na benzynie? czy pierwsze chwile po przejsciu na gaz ?? :-)

poza tym warto elementyzaplonu wymienic zwlaszcza na gazie, ale przed wymiana dobrze je zdiagnozowac w jakim sa stanie

Primo - Wto Paź 30, 2007 15:37

Witam a co jeśli na przerywa i brak mu mocy na bezynie?? zanim przełączy sie na gaz ??
giewu - Wto Paź 30, 2007 17:20

Primo napisał/a:
Witam a co jeśli na przerywa i brak mu mocy na bezynie?? zanim przełączy sie na gaz ??

wtedy dobrze by było sprawdzić silnik krokowy (odpowiadający za ssanie) i przepustnicę :razz:
... instrukcje na naszej stronie głównej w Technicznym FAQ ;)

kris88 - Sro Paź 31, 2007 07:25

paff napisał/a:
ale czy szarpie tuz po odpaleniu na benzynie? czy pierwsze chwile po przejsciu na gaz ?? :-)

Nie zaobserwowałem wpływu rodzaju zasilania na owe zjawisko. Podejżewam układ zapłonowy

giewu - Sro Paź 31, 2007 08:58

kris88 napisał/a:
...Nie zaobserwowałem wpływu rodzaju zasilania na owe zjawisko. Podejżewam układ zapłonowy
Cytat:
... oprócz przewodów i świec wymień palec i kopułkę rozdzielacza

telis7 - Sro Paź 31, 2007 16:25
Temat postu: a jesli silniczek krokowy bzyczy,czy to pewnie ze jest oki?
a moze być tak ze silniczek krokowy slychac jak sobie bzyczy a mimo to jest cos z nim nie tak? np jakies zanieczyszczenia? i przez to powodowac szarpanie czy dławienie?
MieszAs - Sro Paź 31, 2007 16:37

Ja mam to samo...
Przy odpalaniu rano przy temperaturach ponizej 10st., silnik pracuje nierowno.
Odpalam oczywiscie na benzynce.
Mam nowe swiece i nowe kable....

sTERYD - Sro Paź 31, 2007 17:05

telis7 napisał/a:
a moze być tak ze silniczek krokowy slychac jak sobie bzyczy a mimo to jest cos z nim nie tak? np jakies zanieczyszczenia? i przez to powodowac szarpanie czy dławienie?

tak oczywiście :wink:
silniczek krokowy dysponuje bardzo małym momentem, i dlatego musi być czysty, jak tylko coś go przyblokuje to zaraz gubi kroki i nie wykonuje takich ruchów jak powinien, mimo że teoretycznie pracuje normalnie ;)
MieszAs napisał/a:
Mam nowe swiece i nowe kable....

a kopułka, palec, cewka :?:

Zigg - Sob Lis 24, 2007 00:28

Podepnę sie pod temat - o ile można...

Jestem przed wymianą przewodow, swiec itp...
Przy odpalaniu zimnego silnika na benzynie wszystko jest OK (R214Si-98).
W momencie gdy ten osiągnie temp 30 st przełancza się na LPG i albo od razu albo po doslownie kilku sekundach od przełączenia silnik dostaje trzepaczki trwającej kilka sekund. Po tym wszystko ustaje i jest normalnie. Dzieje sie tak zawsze na zimnym, ten sam schemat.
Gdy złapie go podczas ruszania lub rozpoczęcia jazdy - odpuszczan na te kilka sekund pedał gazu. Czy to bedzie jakiś problem z instalacją, listwą wtryskiwaczy LPG czy, być moze starą, instalacją elektryczną ? Zaznaczam, ze na benzynie takie zjawisko wogóle nie występuje.

Pozdrówki ;)

KuBaB - Sob Lis 24, 2007 12:23

Mam podobnie. Spróbuj zrobić mały test: w chwili kiedy czujesz, że zaraz gaz się przełączy, puść pedał gazu, żeby się przełączył kiedy pedał nie jest wciśnięty. Powienien łagodnie zmienić i wtedy nie poczujesz. To szarpanie może być spowodane brakiem dawki paliwa w chwili zmiany.
Zigg - Sob Lis 24, 2007 14:27

To nie bedzie to. Ja mam sekwencje, wiec przelancza sie po osiagnieciu 30 st.C ORAZ przekroczeniu obrotow 1600 rpm. Jesli nie przegazuje na postoju to sie nigdy nie przełączy ;) .
KuBaB - Sob Lis 24, 2007 19:56

Zigg: ja też mam sekwencję:) Oczywiście, że się nie przełączy na postoju. Chodziło mi o przełączenie w trakcie jazdy. Jak sie zapali pomarańczowa (przynajmniej u mnie jest taki kolor) dioda, to za kilka sekund puszczasz na chwilę pedał gazu, żeby się przełączyło. Poza tym mój gazownik nic nie mowił o jakimś przekraczaniu obrotów - zresztą u mnie to "nie działa". Spróbuj przy najbliższej okazj i pochwal się co wyszło.
Zigg - Sob Lis 24, 2007 21:49

KuBaB, załapałem o co Ci chodzi ;)
No więc, niezaleznie od tego czy w czasie jazdy natychmiast odpuszczę (zresztą i tak musze bo auto robi buuuu) czy na postoju przegazuje do 2 kRPM, przełączy się i obroty natychmiast spadają i sie statkują - jest tak samo...
W przyszłym tyg. wymienie elektryke, bo raczej starawa jest : kable, swiece, palec i kopułkę - jeśli sie nie poprawi to bede musiał podskoczyć do gazowców. Niemniej jednak na benzynie wszystko jest tip-top...

Zdrówki ;)

piter34 - Pon Gru 03, 2007 11:55

Zigg napisał/a:
To nie bedzie to. Ja mam sekwencje, wiec przelancza sie po osiagnieciu 30 st.C ORAZ przekroczeniu obrotow 1600 rpm.

Jeśli są to obroty rosnące to ja się nie dziwię, że coś może szarpać (zwłaszcza jeżeli cylindry są przełączane wszystkie jednocześnie na LPG, a nie sekwencyjnie).

REJU - Pon Gru 03, 2007 12:41
Temat postu: [216 97r. B+G]
Podepne sie pod temat:)
czyjezeli z silniczkiem krokowym jest cos nie tak to silnik zle pracuje zarowno na bezynie i na gazie, czy moze byc tak ze na benzynie jest wszystko ok a na gazie nie???

piter34 - Pon Gru 03, 2007 12:59

REJU napisał/a:
czyjezeli z silniczkiem krokowym jest cos nie tak to silnik zle pracuje zarowno na bezynie i na gazie, czy moze byc tak ze na benzynie jest wszystko ok a na gazie nie???

Powinno być źle zarówno na benzynie, jak i na gazie.