Zobacz temat - [R600] Falowanie obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Falowanie obrotów

krychu - Pon Lis 05, 2007 22:58
Temat postu: [R600] Falowanie obrotów
Czytałem już wątek na temat na temat falowania na lpg, mój przypadek jest zgoła odmienny.
Falowanie występuje podczas zasilania Benzyną, po przełączeniu na Gaz obroty wskakują na 2 tys , po chwili zapala się kontrolka informująca o problemach z silnikiem. Defekty silnika to
Brak kompresji na cylindrach, jak również jakby to rzec detonacja LPG rozerwała doszczętnie osłonę filtra powietrza. Silnik krokowy wyczyściłem, przepustnica lśni jak nowa. czY restart ECU coś w tej sprawie pomoże ?

[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Lis 12, 2007 19:39 ]
Poprawiłem literówkę w temacie dla potomnych używających szukajki ;)

maciej - Wto Lis 06, 2007 08:51

Kiedy ostatnio regulowałeś zawory?
To bardzo, bardzo, bardzo ważne w tym silniku!!!

Kiedy wymieniałeś przewody i świece?
Czy wymieniałeś kopułkę i palec?

No i brak kompresji może być dostatecznym problemem.
Znasz przyczynę?
Zajeżdzone tłoki, wytarte krzywki na wałku, uszkodzony zawór, czy właśnie brak regulacji zaworów

Jaki wogóle masz przebieg, kiedy miałeś instalowany gaz, którą generację, firmę i model?

krychu - Wto Lis 06, 2007 10:36

Nie wiem co jest powodem braku kompresji, stawiam na uszkodzone zawory, Przewody i świecie wymieniane był jakieś 2 miesiące temu. Jeżeli chodzi o instalacje LPG to założona była w 2004 najprawdopodobniej 2 generacja, Auto przejechało 258 tys km w tym 120 tys na gazie . Producent instalacji to ELPIGAZ
maciej - Wto Lis 06, 2007 12:11

A regulowałeś zawory?
Bo jak napisałem - to bardzo istotne.

krychu - Wto Lis 06, 2007 13:07

Ja nie regulowałem nie wiem jak poprzedni właściciel
maciej - Wto Lis 06, 2007 13:33

No to masz przyczynę (jedną z przyczyn...) - zawory w tych silnikach (silniki Hondy montowane w R600 - F20Z1, F20Z2 i H23A3) powinny być regulowane co 40 tys. km.

Zrób to, a potem spradź kompresję i zobacz co z obrotami - Mariusz418 twierdzi, że to bardzo ważne.

Brt - Pon Lis 12, 2007 00:19

maciej napisał/a:
Zrób to, a potem spradź kompresję i zobacz co z obrotami - Mariusz418 twierdzi, że to bardzo ważne.

I pewnie ma rację ;) jeśli nie ma luzu, to zawór będzie cały czas otwarty a co to znaczy, to chyba nie trzeba tłumaczyć ;) jeśli to jest ssący, to moze spowodować wybuch gazu II gen w kol. ssącym no i ofkors brak kompresji ;)

krychu - Pon Lis 12, 2007 18:17

luzu nie było wcale na kilku zaworach, jednakże wykonałem przy okazji próbę olejową i cóż wyszło na to iż poszły pierścienie, może wie ktoś gdzie mógłbym je nabyć.


Pozdrawiam Krystian

maciej - Pon Lis 12, 2007 18:26

www.tomateam.pl ?
sila - Wto Lis 20, 2007 19:17

a ile powinien wynosić ten luz? jeżeli można zapytać? mój samochód to roverek 600 1.8 benz 98rok
marthinez - Wto Lis 20, 2007 20:40

sila napisał/a:
ile powinien wynosić ten luz? jeżeli można zapytać?

Można zapytać. :mrgreen:
Proszę:Tu

ADAM1 - Wto Lis 20, 2007 23:42

marthinez napisał/a:
sila napisał/a:
ile powinien wynosić ten luz? jeżeli można zapytać?

Można zapytać.
Proszę:Tu


Koledze pewnie chodzilo o luz na zaworach. O ile pamietam to ssace 0.25 mm , natomiast wydechowe 0.35 mm - na zimnym silniku

maciej napisał/a:
(silniki Hondy montowane w R600 - F20Z1, F20Z2 i H23A3)


A F18 to nie honda? :mrgreen:

maciej - Sro Lis 21, 2007 00:25

ADAM1 napisał/a:
A F18 to nie honda?

Oj tam, jakoś się tak skupiłem na modelach sprzed facelifting'u. ;)

sTERYD - Sro Lis 21, 2007 00:36

marthinez napisał/a:
A F18 to nie honda? :mrgreen:

nie, to mcDonell- Douglas ;)

marthinez - Sro Lis 21, 2007 08:00

ADAM1 napisał/a:
Koledze pewnie chodzilo o luz na zaworach.

Przecież podałem mu linka do danych technicznych. :roll:
ADAM1 napisał/a:
O ile pamietam to ssace 0.25 mm , natomiast wydechowe 0.35 mm

Trochę inaczej: ssące 0,26 wydech 0,30 :wink:

ADAM1 - Sro Lis 21, 2007 18:41

marthinez napisał/a:
ADAM1 napisał/a:
Koledze pewnie chodzilo o luz na zaworach.

Przecież podałem mu linka do danych technicznych. :roll:
ADAM1 napisał/a:
O ile pamietam to ssace 0.25 mm , natomiast wydechowe 0.35 mm

Trochę inaczej: ssące 0,26 wydech 0,30 :wink:


........ ups, moje niedopatrzenie :oops: