Zobacz temat - [R200/25 1.4 16v] PB95 PB98 czy może Pb99 ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200/25 1.4 16v] PB95 PB98 czy może Pb99 ?

Spiro - Wto Lis 06, 2007 03:04
Temat postu: [R200/25 1.4 16v] PB95 PB98 czy może Pb99 ?
Witam, tak jak w temacie, jakie paliwo polecacie lać do aut z silnikiem K 1.4 16v ?

Jakie jest zalecane przez producenta?

Słyszałem, że paliwo PB 98 jest głównie zalecane do małych poj ale stosunkowo dużych mocy ?
Ostatnio zatankowałem do swojego auta PB 98 i uważam ze auto się sprawuje zdecydowanie lepiej w porównaniu do PB95

Czy wyższa temp. spalania takiego paliwa nie szkodzi silnikowi ?

Planuje zalać niebawem Vpower ;-)

Dzięki za odpowiedzi

Chali - Wto Lis 06, 2007 06:59

Producent zaleca 95. Jeśli ktoś ma kasę i stać go na lanie 98 lub vpower to myśle ze to nie zaszkodzi. Jednak na pewno nie polepszy osiągów auta, czy nie zmniejszy spalania. Gdybyś poczytał strony producentów aut to mogę się założyć, że 95% zaleca paliwo 95. Benzyna 98 i więcej zalecana jest do wysilonych silników (tak jak wspomniałeś) przykładowo zaleca ją subaru do imprezy i Mitsubishi do evo gdzie z poj. 2.0 moc grubo przekracza 200KM. Podejrzewam, że gdybyś zmierzył swoje auto do setki lub elastyczność na poszczególnych biegach to twoje odczucie, że im więcej oktanów tym lepiej ma podłoże tylko psychologiczne :)
Pozdrawiam :)

Spiro - Wto Lis 06, 2007 17:00

Być moze 1.4 i 103 km do największych osiągów nie należy, ale pomimo tego różnica w cenie paliwa na stacji JET PB95 a PB98 to 2gr, słyszałem tez opinie ze warto co jakiś czas zatankować paliwo o wyższej liczbie oktanów, ponieważ w wyższej temp spalania wypali się nagar z gniazd zaworowych.
maciej - Wto Lis 06, 2007 17:10

Temat już był na forum.

O ile pamiętam, jeśli nie masz czujnika spalania stukowego to PB98 jest mniej energetyczne, a zysk może być jedynie z lepszej jakości składników lub efektu psychologicznego, a nie z samego przelicznika liczby oktanowej i praw fizyki. Jeśli masz czujnik spalania stukowego, to zmieni się nieco skład mieszanki i autko powinno być troche mocniejsze.

Nie pamiętam w tej chwili uzasadnienia fizycznego, ale było już podawane na tym forum.

Spiro - Wto Lis 06, 2007 21:12

przeglądałem forum i nie znalazlem nic na ten temat, czy silnik 1.4 16v posiada czujnik spalania stukowego czy nie posiada tak owego?
srbenda - Wto Lis 06, 2007 21:28

ZTCW nie ma - w 99% jest on zamontowany w silnikach doładowanych ;)
maciek.mm - Wto Lis 06, 2007 22:01

Z praw fizyki wynika że różnicy nie zauważysz :) zaufaj fizykowi :P jednakże trzebaby zrobić doświadczenie :) zalać lepsze paliwo 98 np. vpower przejechać cały bak, obliczyć spalanie itp. to samo na 95. Tylko że warunki już nie będą takie same ;/

A tak poważnie to raczej ma podłoże psychologiczne, tak jak sytuacja, kiedy zatankujesz na stacji polecanej przez zaufanego kolegę, gdzie paliwko pierwsza klasa, zero wody itp.

Podsumowując 95 i nie kombinować :)

Owsik - Sro Lis 07, 2007 15:00

Lanie 98 do auta dostosowanego do 95 mija się z celem. Pod warunkiem, że 95 ma na prawdę 95 oktanów ;-)
Spiro - Czw Lis 08, 2007 00:38

No, OK w takim razie po co takie paliwo jest zaprojektowane ? Moze to lakoiczne pytanie ale nie wydaje mi się aby różnica w paliwie 95 i 98 byla tylko chwytem marketingowym, więc czym jest na prawdę?
maciej - Czw Lis 08, 2007 08:52

Nie, ale większość cywilnych aut jest zaprojektowana i zoptymalizowana na PB95.
PB98 lepiej się spala, ale żeby auto mogło wykorzystać ten potencjał musi:
a) być zaprojektowane (może lepiej wyregulowane) na PB98
b) mieć czujnik spalania stukowego, który pomoże wykorzystać lepsze właściwości PB98, czy PB>99

V-Power i temu podobne paliwa dodatkowo powinny być lepsze, bo firmy je sprzedające stosują specjalne dodatki i ZTCW bardziej dbają o czystość paliwa odbierając je z hurtowni Orlenu.

srbenda - Czw Lis 08, 2007 09:15

Plusem V-Power oraz Bp-Ultimate są dodatki estrów uwalniających tlen w procesie spalania. Stąd trochę lepsze zachowanie silników na tych paliwach ;)
jurkac - Czw Lis 08, 2007 14:09

Dodatki przeciwstukowe robiace "oktany" to najczesciej etanol i etery (glownie MTBE). W pierwszym raczej gustuje Gdansk w drugim Plock. Wiecej dodatku - wieksza odpornosc na detonacje. Etanol pozwala na wieksza pojemnosc wodna paliwa co niekoniecznie jest pozadane przez tankujacych. A co do 98 to zastosowalem sie do rady by co pewien czas zatankowac i chyba istotnie czysci i wtryskiwacze i zawory bo odczulem poprawe po powrocie do 95. A moze mi sie zwidzialo?
kolin - Czw Lis 08, 2007 14:19

Ja tam zawsze leje PB 98 raz na ruski wleje V-power Racing 99+ i tyle...

Co tu wybrzydzać paliwo jest paliwem...na jednej stacji jest lepsze a na drugiej gorsze,większe siki...w mojej miejscowości w zeszłym roku na Orlenie paliwo zamarzło i jaki jest tego przykład... :shock: