Zobacz temat - [R 200 Vi '97]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 Vi '97]

ploomy - Wto Lis 13, 2007 10:37
Temat postu: [R 200 Vi '97]
Witam wszystkich. Z rana przyszedł mi do głowy temat na dzisiejszy pościk. Dzięki Waszej pomocy udało mi się doprowadzić wiele spraw związanych z niedomaganiem mojego nowego nabytku do stanu względej używalności. Został mi jeno ostatni feler związany na 100 % z zaworkiem zwrotnym w instalacji spryskiwania szyb. Wszystko byłoby fajnie gdybym owy zaworek lub zaworki poprostu znalazł. Niestety prześledziłem drogę wężyka od dysz do blachy przy zbiorniczku płynu oraz pobieżnie za nadkolem i nic co by choć troszkę taki zawór przypominało nie odnalazłem. Czy ktoś wie gdzie to g....no może się znajdować? Moim zdaniem powinien być gdzieś w miarę blisko trójniczka, chyba?
giewu - Wto Lis 13, 2007 11:45
Temat postu: Re: [R 200 Vi '97]
ploomy napisał/a:
...Niestety prześledziłem drogę wężyka od dysz do blachy przy zbiorniczku płynu oraz pobieżnie za nadkolem i nic co by choć troszkę taki zawór przypominało nie odnalazłem. Czy ktoś wie gdzie to g....no może się znajdować? ...

zaworek będzie się znajdował tam gdzie go sobie założysz ... :rotfl:
w składzie instalacji fabrycznej spryskiwacza niestety nie występował ..

thef - Wto Lis 13, 2007 20:19

Ja tylko dodam, że najlepiej założyć go jak najbliżej pompki ;) .
przemo285 - Wto Lis 13, 2007 20:32

Zaworek zwrotny występuje w Roverze 200 z przodu w okolicach zbiorniczka płynu chłodzącego , pzy samym połączeniu z wężykami idącymi do dysz, a z tyłu przy wejściu do silniczka wycieraczek , a co do montażu to nie bardzo się zgodzę z thef-em :wink: montuje się go jak najbliżej samych dysz spryskiwaczy.
thef - Wto Lis 13, 2007 22:03

przemo285 napisał/a:
a co do montażu to nie bardzo się zgodzę z thef-em :wink: montuje się go jak najbliżej samych dysz spryskiwaczy.
Możesz rozwinąć, tzn zaargumentować? Bo wg mnie w przypadku montowania go daleko od pompki to i tak spłynie płyn do zbiorniczka. Przecież takie zaworki nigdy nie są superszczelne i nie utrzymają płynu na zasadzie podciśnienia ;) .
przemo285 - Sro Lis 14, 2007 07:23

Jeżeli zaworek zwrotny montowanoby jak najbliżej silniczka to za każdym razem musiałbyś zbyt długo pompować aż by płyn w wężyku podszedł na koniec czyli do dysz spryskiwaczy , a tak w momencie zadziałania na włącznik spryskiwaczy ta droga przebycia płynu w wężyku jest mniejsza.Dlatego w taki sposób się go montuje :wink:
thef - Sro Lis 14, 2007 09:04

przemo285 napisał/a:
Jeżeli zaworek zwrotny montowanoby jak najbliżej silniczka to za każdym razem musiałbyś zbyt długo pompować aż by płyn w wężyku podszedł na koniec czyli do dysz spryskiwaczy , a tak w momencie zadziałania na włącznik spryskiwaczy ta droga przebycia płynu w wężyku jest mniejsza.Dlatego w taki sposób się go montuje :wink:
No chyba właśnie jest na odwrót, zaworek utrzymuje płyn w układzie rurek, aby były one całe napełnione a płyn nie spływał do zbiorniczka. Jak go zamontujemy przy samych dyszach to wszystko przed nimi nam spłynie.
giewu - Sro Lis 14, 2007 09:11

przemo285 napisał/a:
Zaworek zwrotny występuje w Roverze 200 z przodu w okolicach zbiorniczka płynu chłodzącego ...

czy to jest jakaś opcja ? w moim np. czegoś takiego na pewno nie ma, a ponadto RAVE i EPC zaworków nie pokazują
thef napisał/a:
...najlepiej założyć go jak najbliżej pompki...
przemo285 napisał/a:
...montuje się go jak najbliżej samych dysz spryskiwaczy.

daję sobie głowę uciąć, że zamontowanie go w połowie drogi pomiędzy pompką, a dyszami też będzie dobrym rozwiązaniem :twisted:

Brt - Sro Lis 14, 2007 10:08

giewu napisał/a:
daję sobie głowę uciąć, że zamontowanie go w połowie drogi pomiędzy pompką, a dyszami też będzie dobrym rozwiązaniem :twisted:


:hahaha: :D :D

przemo285 - Sro Lis 14, 2007 18:13

Panowie gdzie go zamontujecie to wasza sprawa (napewno nie przy silniczku) macie jakieś dziwne teorie bo to jest normalna sprawa, jak zamontujecie go w połowie to też będzie ok. a jak go nie będzie to również spryskiwacze będą działać , uważam że temat nie jest warty rozprawiania , a co do Rovera to wszystkie modele zaworki mają Pozdrawiam :wink:
thef - Sro Lis 14, 2007 18:34

Przemo, proszę Cię uzasadnij, dlaczego nie przy silniczkach? Przecież zaworek ma zapobiegać cofaniu się płynu do zbiornika, zatem na mój chłopski rozum ;) im bliżej zbiorniczka tym lepiej, bo płyn utrzymywany jest wtedy na całej długości od zaworka do dysz. I zaznaczam od razu, że nie zadowoli mnie argument, że płyn nie cofnie się przez pompkę do zbiorniczka, bo wtedy, IMHO, zaworki nie były by w ogóle potrzebne. No chyba, że jest tak, że cofka przez pompkę spryskiwaczy w roverze jest niemożliwa i zaworki nie występują w nich ogóle ;) .
PS>Wiem, że temat może mało poważny, ale trochę mnie to dręczy jak czegoś nie rozumiem ;) .

przemo285 - Sro Lis 14, 2007 19:35

Zaworki zwrotne są montowane dalej od silniczka (w większości blisko dysz spryskiwaczy) po to by aby płyn był utrzymywany na całej długości w wężyku i po zadziałaniu na włącznik spryskiwania szyb , płyn nie musiałby być tłoczony przez całą jego długość od silniczka aż do dysz (a tak jest tłoczony od zaworka do dysz) dobry przykład - Rover 200 zaworek znajduje się przy samym silniku wycieraczki tylnej tak samo z przodu , Rover 400 zaworek zwrotny zaczepiany na masce przed samymi dyszami itd. :wink:
Lechos - Sro Lis 14, 2007 20:01

przemo285 napisał/a:
Zaworki zwrotne są montowane dalej od silniczka (w większości blisko dysz spryskiwaczy) po to by aby płyn był utrzymywany na całej długości w wężyku

jak na moj rozum, to plyn jest wlasnie utrzymywany od zaworku zwrotnego do dysz, czyli im blizej dysz jest zaworek tym mniej jest plynu utrzymywanego w wezyku a im dalej od dysz (przy silniczku) to praktycznie cale wezyki sa napelnione plynem.
A i tak do duszy jest cisnienie w roverku, taki nedzny sik :/

przemo285 - Sro Lis 14, 2007 20:08

Płyn jest utrzymywany w wężyku na odcinku od zaworka do silniczka , po załączeniu spryskiwacza silniczek ma do podpompowania płynu tylko na odcinku od zaworka do dysz , dlatego gdy zaworek puszcza to trzeba długo przytrzymać włącznik spryskiwacza aż silniczek podpompuje płyn do dysz
Lechos - Sro Lis 14, 2007 20:18

zaworek jest stosowany po to, aby utrzymywal plyn nad soba
przemo285 napisał/a:
po załączeniu spryskiwacza silniczek ma do podpompowania płynu tylko na odcinku od zaworka do dysz

na odwrot, gdyz od zaworka do dysz plyn utrzymuje wlasnie ten feralny zaworek. Jesli tego plynu tam nie bedzie to tym bardziej nie bedzie go nizej w wezyku

Paul - Sro Lis 14, 2007 20:20

Przemo, wydaje mi się, że nie masz racji.
IMO zaworek zatrzymuje płyn przed cofaniem się od dyszy do pompki. W przypadku dobrego zaworka nie ma problemu, będzie trzymał, gdziekolwiek go założysz :P
Jeżeli jednak będzie trochę nieszczelny, to prędzej go zamknie ciśnienie w węzyku niż podciśnienie, w dodatku na krótkim odcinku.
Miejsce zamontowania zaworków w R podyktowane jest prawdopodobnie wygodą tylko :twisted:
Ćwiczyłem z zaworkami (zakładałem gdzie ich nie było wcale) i z doświadczenia wiem, że przy pompce najlepiej zdają egzamin :D

przemo285 - Sro Lis 14, 2007 20:29

Nie rozumiemy się , w takim razie inaczej powiem-dlaczego np. w Roverze 200 z tyłu jest zaworek przy samym silniku wycieraczek (dyszy)a nie przy silniczku ? Płyn nie cofa się do silniczka spryskiwaczy (zbiorniczka) dlatego że zaworek jest zamontowany w najdalszym (najwyższym punkcie) w momencie pompowania płyn jest podpompowany do góry (zaworka) i po odpuszczeniu włącznika spryskiwaczy nie cofnie się z powrotem , po ponownym zadziałaniu na włącznik silniczek ma za zadanie podpompować płyn (wypełnić wężyk tylko na tym krótkim odcinku od zaworka do dysz)
giewu - Sro Lis 14, 2007 20:36

przemo285 napisał/a:
... dlaczego np. w Roverze 200 z tyłu jest zaworek przy samym silniku wycieraczek (dyszy)a nie przy silniczku ? ...
zakładając, że w ogóle jest zamontowany w miejscu. o którym piszesz to chodzi tylko i wyłącznie o zminimalizowanie lub całkowite wyeliminowanie okresu gdy wycieraczka chodzi po szybie na sucho :twisted: ...
pompka podczas pracy zaciąga płyn ze zbiorniczka, który w drodze do dyszy pcha powietrze (zgromadzone miedzy zbiornikiem, a zaworkiem), a w dalszej kolejności płyn, który znajduje się NAD zaworkiem ;)

przemo285 - Sro Lis 14, 2007 20:56

Powiem tak - Spiskowa teoria dziejów :wink:
sTERYD - Sro Lis 14, 2007 21:08

przemo285 napisał/a:
Rover 400 zaworek zwrotny zaczepiany na masce przed samymi dyszami itd.

u mnie akurat był przy ścianie grodziowej, ale co ja tam wiem;)
osobiście też jestem zdania, że dopóki zaworek jest szczelny to nie robi mu różnicy gdzie jest, a ciśnienie jest tak samo skutecznie jak podciśnienie, ostatecznie membranę dociska różnica ciśnień przed i za nią, a do tego zaworki jeszcze są wyposażone w magiczne urządzenie zwane sprężynką ;)

chudson - Sro Lis 14, 2007 21:09

Coza różnica - To jest tak jak ze słomką do napojów , obojętnie czy zatkasz palcem od góry czy od dołu to i tak płyn nie wycieknie !