Zobacz temat - [R400] Problemy z przyspieszeniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problemy z przyspieszeniem

Ar2 - Sro Lis 14, 2007 11:18
Temat postu: [R400] Problemy z przyspieszeniem
Witam,
Mam mały problem z przyspieszaniem. Po wciśnięciu gazu i przytrzymaniu w jednej pozycji silnikiem lekko szarpie i dopiero po chwili zaczyna ciągnąć normalnie. Tak samo samochód zachowuje się jak zaczynam odpuszczać gaz. Można wyczuć że przez moment przyspiesza. Podejrzewam, że coś z mieszanką, ale gdzie szukać przyczyny?
Wymieniłem już cewkę, kable, świece, kopułkę, palec oraz Lambdę.
Na kompie gazowym, podczas jazdy na benzynie, widać, że w momencie jak auto zaczyna normalnie przyspieszać wykres sondy wchodzi na bogato.

[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 16:25 ]
Chłopaki, znikąd pomocy? :neutral:

thef - Pią Lis 16, 2007 23:29

Cytat:
Chłopaki, znikąd pomocy? :neutral:
No, chłopaki..
maciek.mm - Sob Lis 17, 2007 08:52

Wymień filtra paliwa. W moim przypadku pomogło zlikwidować 90% objawów. Nadal szarpie ale to co było przed wymianą to była tragedia :( ... Dalej szukam przyczyn powodujących to denerwujące szarpanie ...

Pozdrawiam

arturky - Sob Lis 17, 2007 21:16

Ar2,

Czy szarpanie jest również podczas jazdy na LPG ?

Czy przewody zapłonowe wymieniłeś na silikonowe , jakie ?

Ar2 - Pon Lis 19, 2007 09:05

arturky napisał/a:
Ar2,

Czy szarpanie jest również podczas jazdy na LPG ?

Czy przewody zapłonowe wymieniłeś na silikonowe , jakie ?


Tak szarpanie na gazie również jest. Przewody mam NGK, świece również. Coś musi być z powietrzem podejrzewam. Jak depnę na maksa to mułowato przyspiesza, ale jak zaczynam odpuszczać powoli gaz to idzie zdecydowanie lepiej.

arturky - Pon Lis 19, 2007 15:33

Jaką masz instalację gazową ? 2generacja czy sekwencja ?

Sprawdzałeś filtr powietrza / paliwa / gazu ?

Po tym , jak napisałeś, że przy gwałtownym przyspieszaniu nie ciągnie można domyślać się, że dostaje ubogą mieszankę.

Mam nadzieje, że nie wyrzuciłeś starych przewodów zapłonowych - proponowałbym wymienić na stare i pojeździć zobaczyć czy to samo na LPG.

piter34 - Pon Lis 19, 2007 17:17

Ar2 napisał/a:
Wymieniłem już cewkę, kable, świece, kopułkę, palec oraz Lambdę.

Czy przed wymianą sondy lambda, sprawdzałeś ją miernikiem?

Ar2 napisał/a:
Jak depnę na maksa to mułowato przyspiesza, ale jak zaczynam odpuszczać powoli gaz to idzie zdecydowanie lepiej.
Ar2 napisał/a:
Na kompie gazowym, podczas jazdy na benzynie, widać, że w momencie jak auto zaczyna normalnie przyspieszać wykres sondy wchodzi na bogato.

Probowałeś przejechać się z odpiętą sondą L?

Ar2 - Wto Lis 20, 2007 20:59

piter34 napisał/a:
Ar2 napisał/a:
Wymieniłem już cewkę, kable, świece, kopułkę, palec oraz Lambdę.

Czy przed wymianą sondy lambda, sprawdzałeś ją miernikiem?


chodzi Ci o opór między przewodami? Jeśli tak to sprawdzałem, było ok.

przemo285 - Wto Lis 20, 2007 21:14

Może ma przerwę w potencjometrze przepustnicy :?:
piter34 - Wto Lis 20, 2007 23:03

Ar2 napisał/a:
chodzi Ci o opór między przewodami? Jeśli tak to sprawdzałem, było ok.

Nie. Chodzi mi o napięcie generowane przez sondę.

Ar2 - Sro Lis 21, 2007 10:11

piter34 napisał/a:
Ar2 napisał/a:
chodzi Ci o opór między przewodami? Jeśli tak to sprawdzałem, było ok.

Nie. Chodzi mi o napięcie generowane przez sondę.


Też sprawdzałem było ok. Dzisiaj przejechałem się na benzynie bez sondy i praktycznie nie czuć różnicy. Na oscyloskopie kompa gazowego (na podłączonej sondzie i na benzynie) widać, że sygnał ładnie się zmienia. Nie kumam. Walnięty komp?

piter34 - Sro Lis 21, 2007 10:51

Ar2, najlepszym i najszybszym rozwiązaniem będzie moim zdaniem przejażdżka z testerem podpiętym do kompa. Wtedy od razu będzie widać, który czujnik pokazuje bzdury i skąd bierze się szarpanie.

Czy program od LPG pokazuje odczyt z czujnika TPS? Czy z nim wszystko OK?

Ar2 - Sro Lis 21, 2007 10:55

piter34 napisał/a:
Ar2, najlepszym i najszybszym rozwiązaniem będzie moim zdaniem przejażdżka z testerem podpiętym do kompa. Wtedy od razu będzie widać, który czujnik pokazuje bzdury i skąd bierze się szarpanie.

Czy program od LPG pokazuje odczyt z czujnika TPS? Czy z nim wszystko OK?


Niestety, tylko pokazuje sondę. A kompa obawiam się, że nie mam gdzie podpiąć. Nikt do tej pory nie potrafił namierzyć gniazda testowego. Z tego co czytałem w niektórych silnikach nie było po prostu takiego gniazda i obawiam się, że u mnie tak jest. Już dawno bym się podłączył gdybym wiedział gdzie.

piter34 - Sro Lis 21, 2007 11:03

Ar2 napisał/a:
Z tego co czytałem w niektórych silnikach nie było po prostu takiego gniazda i obawiam się, że u mnie tak jest. Już dawno bym się podłączył gdybym wiedział gdzie.

U Ciebie na 1000% jest gniazdo diagnostyczne.

Ar2 - Sro Lis 21, 2007 11:09

piter34 napisał/a:
Ar2 napisał/a:
Z tego co czytałem w niektórych silnikach nie było po prostu takiego gniazda i obawiam się, że u mnie tak jest. Już dawno bym się podłączył gdybym wiedział gdzie.

U Ciebie na 1000% jest gniazdo diagnostyczne.


To pomóż mi je znaleźć, bo już byłem w dwóch zakładach gdzie nie dali rady i ja mnóstwo czasu straciłem żeby je odnaleźć i kiszka. Rave'a przeczesałem i tam gdzie być powinno nic nie ma.

piter34 - Sro Lis 21, 2007 11:38

Ar2 napisał/a:
To pomóż mi je znaleźć,

Nie bardzo pomogę, bo R400 nigdy nie miałem ani też nie szukałem w nim gniazda diagnostycznego.

Może pomoże jakiś właściciel R400 z silnikiem serii K?

sTERYD - Sro Lis 21, 2007 11:58

jest przy kolumnie kierowniczej nad podbitką, da się do niego dojść wyjmując schowek, ten za którym są bezpieczniki :cool:

jak nie możesz znaleźć to odkręć panel plastiku, będziesz miał do wszystkiego łatwy dostęp :cool:

Ar2 - Pią Lis 23, 2007 18:01

sTERYD napisał/a:
jest przy kolumnie kierowniczej nad podbitką, da się do niego dojść wyjmując schowek, ten za którym są bezpieczniki :cool:

jak nie możesz znaleźć to odkręć panel plastiku, będziesz miał do wszystkiego łatwy dostęp :cool:


Zdjąłem plastik i mam pytanie... czy to jest to złącze, które zaznaczyłem na czerwono? Sorki za jakość, ale to z telefonu :) .

sTERYD - Pią Lis 23, 2007 18:07

niee
to jest żółte, wiec jest to coś od SRS'a
złącze to powinna być szara wtyczka wisząca na ok 30cm kablu w luźnym wężu izolacji.

Ar2 - Sob Lis 24, 2007 17:49

sTERYD napisał/a:
niee
to jest żółte, wiec jest to coś od SRS'a
złącze to powinna być szara wtyczka wisząca na ok 30cm kablu w luźnym wężu izolacji.


Znalazłem jeszcze coś takiego, tyle, że czarna nie szara. Mam nadzieję, że to ta?!

przemo285 - Sob Lis 24, 2007 17:53

Bingo to jest to
maciek.mm - Nie Lis 25, 2007 11:31

piter34 napisał/a:
najlepszym i najszybszym rozwiązaniem będzie moim zdaniem przejażdżka z testerem podpiętym do kompa. Wtedy od razu będzie widać, który czujnik pokazuje bzdury i skąd bierze się szarpanie.


Mam podobne problemy szarpania samochodu. Nie znam się na tym tak bardzo więc pytam czy właśnie podpięcie do komputera pomoże zdiagnozować problem? Pokaże co jest niesprawne? Czy diagnoza będzie w 100% trafna?

Jeśli to jest najtańszy sposób zdiagnozowania i znalezienia problemu a nie wymiana podzespołów które mogą być wadliwe, gdzie w Krakowie można znaleźć komputer? Jaka jest cena diagnozowania?

Przepraszam jeśli moje pytanie jest zbyt banalne i może niektórych irytować ...

piter34 - Pon Lis 26, 2007 13:05

Cytat:
Jeśli to jest najtańszy sposób zdiagnozowania i znalezienia problemu a nie wymiana podzespołów które mogą być wadliwe, gdzie w Krakowie można znaleźć komputer?

Klik