|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214 `93 1,4 GSI] Przerywa silnik.
koles225 - Sro Lis 14, 2007 22:59 Temat postu: [R214 `93 1,4 GSI] Przerywa silnik. Witam Wszystkich.
Mam problem z praca silnika mojego rover`ka. Silnik w zakresie 1.5 - 3 tys. rpm przerywa. Mysle ze to nie przewody, swiece, kopulka i palec bo sa wymienione na nowe. Podejrzewam jakis czujnik. Po odlaczeniu od czujnika temp. praca silnika jest stabilniejsza ale wraz w zakresie niskich obrotow przerywa. Moze pod pedalem przyspieszenia jest jakas czujka?
Prosze o porady.
Pozdrawiam
Darek
[ Dodano: Pią Lis 16, 2007 21:57 ]
i nic?
AndrewS - Pon Lis 19, 2007 20:58
w starszych roverach byl czujnik biegu jalowego silnika, ale w tej chwili nic o nim nie pamietam, sprawdze w domu
koles225 - Pon Lis 19, 2007 22:19
ponadto zauwazylem, ze gdy silnik jest zimny wszystko jest ok, lecz gdy nabierze temperarury potrafi zgasnac na wolnych obrotach i poprostu przerywa przy okolo 2 tys rpm.
moze pomoglby restart komputera, a moze uszkodzony jest czujnik temperatury????
sTERYD - Wto Lis 20, 2007 02:22
był czujnik wciśnięcia pedału gazu, który dawał sygnał do zamknięcia wtryskiwaczy przy hamowaniu silnikiem
(przynajmniej tak mówi dokumentacja MEMS dostępa na stronie )
AndrewS - Wto Lis 20, 2007 08:26
w modelach produkowanych do 1993 o zamknieciu przepustnicy informuje ECU wylacznik przepustnicy. Dzieki temu ECU jest informowane nie tylko o biegu jalowym ale tez o hamowaniu silnikiem, po 93 roku informacja ta jest brana z czujnika polozenia przepustnicy.
gdy czujnik jest zamkniety omomierz ma pokazac zero, powoli otwierac przepustnice w chwili pstrykniecia omomierz powinien pokazywac rozwarty obwod, oczywiscie ma nie zmieniac wskazania jesli przepustnica jest otwarta
TomaszFa - Sro Lis 21, 2007 11:22
Ja jednak szukałbym w układzie zapłonowym - może przebicie ma cewka zapłonowa. Miałem parę lat temu Astrę która po zagrzaniu gasła na 2-3 minuty, po ciężkich "bojach" kupiłem cewkę za stówkę i problem zniknął. Proponuję ciemny garaż albo nocne obserwacje. Niektórzy spryskują wodą przewody, cewkę i kopułki - wtedy lepiej widać przebicia. W moim rowerku 1,4 Si 98' silnik szarpał poniżej 2500 obrotów - powodem był brak sprężynki pod grafitem kopułki (skorodowała na amen). Życzę powodzenia.
koles225 - Czw Lis 22, 2007 22:17
Koledzy dziekuje za porady.
Wymienilem swiece na poprzednie ktore mialem. Stan sie poprawil, ale musze sprawdzic autko w dluzszej trasie a nie na miescie. Test z woda musze wykonac i chetnie podzele sie spostrzezeniami.
Jeszcze raz dzieki
piter34 - Pią Lis 30, 2007 17:08
Koleś napisał/a: | Wymienilem swiece na poprzednie ktore mialem. Stan sie poprawil, ale musze sprawdzic autko w dluzszej trasie a nie na miescie. Test z woda musze wykonac i chetnie podzele sie spostrzezeniami. |
No i jak tam spostrzeżenia?
|
|