Zobacz temat - [R75] Pasy bezpieczeństwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pasy bezpieczeństwa

zyga123451 - Czw Lis 15, 2007 22:38
Temat postu: [R75] Pasy bezpieczeństwa
Mój kolejny problem to zablokowane pasy tylnej kanapy.Jak kupowałem samochód nikt tego nie sprawdził, jak to poprawić.
Paul - Czw Lis 15, 2007 22:48

Jak są zablokowane? Zwinięte, czy wyciągnięte?
Możliwe, że przy jakimś przechyle się zablokowały (normalne) a tezaz brakuje im 'luzu', żeby się odblokowały. Poćwicz je trochę a jak nic nie da to wymontuj i zobacz, co jest grane.
UWAGA - nie rozkręcaj samego zwijacza pasa bo będzie problem ze złożeniem jak Ci spręzynki wyskoczą :P

sTERYD - Czw Lis 15, 2007 23:57

Paul napisał/a:
UWAGA - nie rozkręcaj samego zwijacza pasa bo będzie problem ze złożeniem jak Ci spręzynki wyskoczą :P


e tam da radę :cool:
tylko trzeba cholernie dużo cierpliwości ;)

przemo285 - Pią Lis 16, 2007 07:21

A te pasy nie są czasem zablokowane po kolizji / wypadku , może ktoś powkładał oporniki żeby kontrolka SRS gasła , trzy pasy zablokowane to coś nie tak.
PHJOWI - Pią Lis 16, 2007 08:38

sprawdz czy z przodu też nie masz oporników. Wystarczy zobaczyć czy wszystko masz podłączone
zyga123451 - Pią Lis 16, 2007 11:42

Pasy są zaciągnięte tak, że nie mogę ich wypiąć jest wystrzelona boczna poduszka pasażera.
PHJOWI - Pią Lis 16, 2007 11:47

no to masz do wymiany wszystkie napinacze czyli 5 szt+ głowny sensor +poduszka
jarema - Pią Lis 16, 2007 13:03

no to troszkę kaski pójdzie ale lepiej mieć wszystko sprawne.
smart24 - Sob Cze 14, 2008 14:11
Temat postu: ???
jak zdjąć tylną kanape żeby dostać się do poduszek :?:
lamer - Sob Cze 14, 2008 20:57
Temat postu: Re: ???
smart24 napisał/a:
jak zdjąć tylną kanape żeby dostać się do poduszek :?:

Do jakich poduszek chcesz się dostać zdejmując tylną kanapę :shock:

Dam-Kam - Nie Cze 15, 2008 08:42

oj lamer mógłbys sie domysleć że chodzi o pasy :mrgreen: hehe :wink:
arkads - Pon Sie 02, 2010 21:07

Podpinam się pod temat. Mam podobną sytuację czyli zablokowane trzy tylne pasy. Jednak nie miałem żadnej wystrzelonej poduszki. Do tego cały czas świeci mi się kontrolka poduszki po włączeniu. Mam jechać na komputer żeby to sprawdzić - podobno to przez to, że auto było bez aku dłuższy czas ale mam wątpliwości. Wcześniej nie miałem żadnych problemów z tym autem.

Auto miałem w serwisie po drobnej kolizji - przednim błotnikiem.

dukat11 - Pon Sie 02, 2010 21:25

arkads napisał/a:
Auto miałem w serwisie po drobnej kolizji - przednim błotnikiem.


Może jednak wystrzeliły napinacze

Markzo - Pon Sie 02, 2010 22:52

wywaliły napinacze, przednie i tylnie ;) przednie zapięcia pasów masz schowane bardziej pod fotel, tak, żę czasem ciężko zapiąć pas, ale nie blokują się, natomiast tył się zacina. Kontrolka się świeci, bo przednie są wywalone :) Podobno w 75 potrafią wywalić napinacze przy wpadnięciu w sporą dziure :| ja miałem tak samo jak Ty, autko minimalnie puknięte (zagięty błotnik i pęknięty zderzak) a napinacze wystrzeliły, poduchy całe ;)
arkads - Wto Sie 03, 2010 22:57

Markzo napisał/a:
Kontrolka się świeci, bo przednie są wywalone :) Podobno w 75 potrafią wywalić napinacze przy wpadnięciu w sporą dziure :| ja miałem tak samo jak Ty, autko minimalnie puknięte (zagięty błotnik i pęknięty zderzak) a napinacze wystrzeliły, poduchy całe ;)


Znaczy się jak? U mnie tylko tylne są zablokowane a nie przednie jak piszesz. Jestem umówiony na serwisie, że mi zwrócą wizytę na komputerze albo do nich podjadę. Ale tak naprawdę co mam zrobić według Ciebie? Mnie powiedzieli, że skasować błąd. Ale skoro wystrzeliły napinacze to są do wymiany? Nie znam się na tym.

Dzięki za info

Markzo - Wto Sie 03, 2010 23:34

przeczytaj dokładnie co napisałem ;) 75tka ma 5 pirotechnicznych napinaczy, 2 z przodu (tam gdzie wkladasz klamre od pasa) i 3 z tyłu (napinacze są w tylnej półce). Auto przy lekkiej kolizji lub wpadnięciu w dużą dziure itp może wystrzelić same napinacze bez poduszek, i u mnie tak było: autko było bardzo delikatnie puknięte w błotnik, poduchy całe a napinacze wywalone. Z tyłu pasy będą zablokowane lub się będą zacinały, natomaist z przodu pasy będą się normalnie rozwijac/zwijać ale same uchwyty (tam gdzie wsadzasz klamre od pasa przy fotelu) obniżą się troszke, bo napiancz ściągnie uchwyt w dół. Nie umiem tego inaczej wytłumaczyć, na moje masz napinacze do wymiany, kontrolka od airbagów gaśnie sama jeśli układ jest sprawny, czyli po usunięciu usterki powinna sama zgasnąć.
arkads - Wto Sie 03, 2010 23:59

Czyli 5 do wymiany? Ile to kosztuje? Jeśli mam rozliczoną już szkodę to czy można uzyskać na to odszkodowanie? biegły nie wykrył tej usterki. Jak wygląda ewentualna kwestia reklamacji w serwisie?
Markzo - Sro Sie 04, 2010 00:16

zrób fote jak wyglądają napinacze przy fotelach pasażera i kierowcy, bedzie widać czy są schowane czy nie ;)pod samym uchwytem/klamrą jest taka charmonijka, która pełni funkcje obudowy/osłony, przy wystrzelonym napnaczu jest ona ściśnięta na maxa a przy sprawnym wyglaa własnie jak charmonijka, zobacz jak jest u Ciebie ;)
arkads - Sro Sie 04, 2010 20:42

Zgadza się to napinacze. Znalazłem w instrukcji. Zdjęcia dołączam.

Więc będę musiał wymienić. Gdzie najlepiej to zrobić w śląskim lub małopolskim? Zacznę od listy serwisów dostępnych na FAQ ale może ktoś zna coś w Sosnowcu. No i same części na wymianę mi potrzebne.

http://zapodaj.net/584dcc383244.jpg.html
http://zapodaj.net/4977c6b164bd.jpg.html
http://zapodaj.net/5d48ed65f8dc.jpg.html
http://zapodaj.net/b80cdd7fc889.jpg.html
http://zapodaj.net/867b5a8824e4.jpg.html

Markzo - Sro Sie 04, 2010 23:38

pięknie wystrzelone napinacze przednie ;) Kolego, po co masz za to komuś płacić? procedura wymiany napinaczy przednich (chyba są najbardziej istotne bo kierowca w aucie jest zawsze) jest bardzo prosta ;)
1) odłączasz akumulator i odczekać około 30minut,
2) odkręcasz fotel kierowcy/pasażera - 4 śruby torx, 2 znajdziesz w szynach od strony tyłu pojazdu, 2 od strony przodu, wystarczy odsunąć fotel do przodu i odkręcić śruby z tyłu, przesunąć do tyłu i odkręcić przednie śrubki,
3) zajżeć pod fotel i wypiąć kostke napinacza,
4)Odkręcić sam napinacz, jest on przymocowany jedną śrubą torx,
5) założyć nowy, przykręcić, zapiąć kostke, przykręcić fotel :)
6) cieszyć się w pełny bezpiecznym Roverkiem,
Operacja dla przednich foteli trwa około godzinki, spokojnie można przeprowadzić ją pod blokiem na parkingu, nie wymaga ani specjalnych umiejętności ani procedur. Do wymiany tylnich pasów (bo napinacz jest w zwijaczu pasa) trzeba ztcp zdemontować tylną kanape, ponieważ pasy mocowane są do podłogi pod siedziskiem, jednak nie robiłem tego jeszcze więc nie udziele CI dokładnych wskazówek, jednak na 100% nie jest to nic trudnego ;)
Pozdrawiam i do dzieła!

arkads - Czw Sie 05, 2010 15:47

No to zobaczę jeszcze Service Manual przy okazji. Ale najpierw muszę kupić nowe napinacze. Dzięki za info na pewno wielu się tez przydadzą te porady :)
Oczywiście zamówiłem jeszcze dodatkowe oględziny rzeczoznawcy.

Markzo - Czw Sie 05, 2010 17:28

no i gitez, rośnij zdrowo ;)
Cmdr.Kisiel - Czw Sie 26, 2010 11:10

Witam
Podepnę się do tematu bo też tyczy się pasów bezpieczeństwa.
Pas bezpieczeństwa kierowcy zwija się wolno( na początku w miarę szybko a potem coraz wolniej). Denerwuje mnie to bo zapięcie przy wychodzeniu z samochodu ląduje przy panelu sterowania fotelem.
Jest jakaś możliwość naprawy tego ?
Proszę o pomoc.
R 75 CDT 2.0 2001r.

dzieju - Pią Sie 27, 2010 21:46

wymien ten pas ja rozebralem i chcialem troszke nawinac :D ale mnie pokusilo i jak bylo dobrze chcialem poprawic i wystrzelilo :/ pas kupilem uzywany za 40zl. problem z glowy :/
arkads - Czw Paź 07, 2010 02:25

Jeszcze mam kilka pytań.

Jak rozpoznać czy tylnie pasy z napinaczem są dobre - czyli nie są wystrzelone? W przednich wyraźnie to widać ale widziałem na aukcji, że ktoś sprzedawał wystrzelone napinacze przednie - http://allegro.pl/rover-7...251045996.html. Z tylnymi więc było by trudniej rozpoznać.

Kolejna sprawa to czy pasy i napinacze z innych modeli R75 będą nadawały się do modelu R75 po liftingu z lat 2004-2006? Wydaje mi się, że tak.

Markzo - Czw Paź 07, 2010 08:58

Tylne się kolego nie dadzą zapiąć, bo pas będzie za krótki i nie dostanie do klamry, do tego zwijacz może się zaciąć i pas będzie luźny... pasy są raczej wymienne między sobą rocznikowo ;)
arkads - Czw Paź 07, 2010 19:37

Markzo napisał/a:
Tylne się kolego nie dadzą zapiąć, bo pas będzie za krótki i nie dostanie do klamry, do tego zwijacz może się zaciąć i pas będzie luźny... pasy są raczej wymienne między sobą rocznikowo ;)


Nie bardzo rozumiem czemu miało by tak być? Chyba żadne wymiary tego elementu ani sąsiednich elementów nie zmieniają się. Jesli było by takjak mówisz to praktycznie każdy musiał by kupić dedykowane pasy do konkretnego rocznika i raczej nowe niż używane.

gustav.pl - Czw Paź 07, 2010 19:59

arkads napisał/a:

Jak rozpoznać czy tylnie pasy z napinaczem są dobre - czyli nie są wystrzelone?

W mojej 75-ce, po wystrzeleniu napinaczy( z tyłu nikt wtedy nie siedział), tylne pasy były tak ściągnięte, że ledwo można było rękę wsadzić między pas, a oparcie.

Markzo - Czw Paź 07, 2010 20:33

Przecież napisałem, że są miedyz sobą wymienne... a wcześniej pisałem o objawach wywalonych tylnich napinaczy :roll:
arkads - Czw Paź 07, 2010 23:30

Zdaje się, że się nie rozumiemy, a już sie trochę przestraszyłem :P . Ja nie pytam o tym jak rozpoznać wystrzelone tylne pasy zamontowane w aucie tylko kupując używane na przyklad na Allegro. Dlatego wkleiłem link do aukcji z przednimi napinaczami bo tam wyraźnie to widać, że jeden koleś wystawił wystrzelone napinacze na tą aukcje. Więc jak odróżnić wystrzelone napinacze na aukcji tylnych pasów?