|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Opona z większym bieżnikiem?
cbf.lucas - Sob Lis 17, 2007 19:03 Temat postu: [R600] Opona z większym bieżnikiem? Witam.
Mam 4 opony - 2szt. z bieżnikiem ok. 7-8mm i 2szt. z bieżnikiem ok. 6mm.
Możecie podpowiedzieć, które opony lepiej zamontować na tył, a które na przód? Dzięki za info.
Kozik - Sob Lis 17, 2007 19:15
Wg tego co mówią w telewizorze to lepsze na tył żeby samochód w poślizg nie wpadał, ale ja zawsze zakładam lepsze na przód bo on ciągnie a poślizgi są fajne a jeśli masz taką różnice w bierzniku ja bym założył na przód lepsze i myślę że bedzie dobrze i opony będą się równomiernie zużywały
Twój wybór tak jak w telewizorze albo tak jak Kozik by zrobił
giewu - Sob Lis 17, 2007 20:35
ZAWSZE lepsze opony powinny być na osi prowadzącej czyli przedniej ...
chodzi o bardziej precyzyjne utrzymanie toru jazdy, omijanie przeszkód itd.
sTERYD - Sob Lis 17, 2007 21:03
Cytat: | Mam 4 opony - 2szt. z bieżnikiem ok. 7-8cm i 2szt. z bieżnikiem ok. 6cm. |
moje nowe nawet jednego nie miały
właśnie że lepsze powinno się zakładać na tył
Paul - Sob Lis 17, 2007 22:13
sTERYD napisał/a: | Cytat:
Mam 4 opony - 2szt. z bieżnikiem ok. 7-8cm i 2szt. z bieżnikiem ok. 6cm.
moje nowe nawet jednego nie miały |
Hehe, to ani chybi ciągnikowe jakieś
sTERYD napisał/a: | właśnie że lepsze powinno się zakładać na tył |
Na ten temat są 2 szkoły - Na przód, bo kierowanie, napęd...
Na tył - bo uślizgi w zakrętach...
Każdy musi sam zdecydować, co mu bardziej potrzebne a najlepiej, jak są opony równe
Ja zakładam lepsze na przód.
cbf.lucas - Sob Lis 17, 2007 23:15
sTERYD napisał/a: | moje nowe nawet jednego nie miały |
Paul napisał/a: | Hehe, to ani chybi ciągnikowe jakieś |
Post wyedytowany. Oczywiście - sorry za "czeski błąd".
Co do samego zakładania opon - mi się też wydawało, że na przód lepsze. A gdzie R600 hamuje? Którą osią? (Sorry za takie podstawowe pytanie, ale nie mogę sobie przypomnieć).
Kozik - Sob Lis 17, 2007 23:19
cbf.lucas napisał/a: | A gdzie R600 hamuje? |
hamuje na 4, przod bardziej jak w kazdym samochodzie
sTERYD - Nie Lis 18, 2007 01:20
prawda jest taka, że przód ma lepiej sterowany ABS i stąd dobrze na tył zakładać lepsze opony,poza tym nad przednimi kołami masz pewniejszą kontrolę a jak tył zgubi przyczepność, nawet przy ABSie to jedziesz bokiem i liczysz na szczęście
eszet - Nie Lis 18, 2007 03:31
giewu napisał/a: | ZAWSZE lepsze opony powinny być na osi prowadzącej czyli przedniej ...
chodzi o bardziej precyzyjne utrzymanie toru jazdy, omijanie przeszkód itd. |
Najnowsza szkoła mówi,że właśnie odwrotnie - na tył.
Był niedawno na TVN turbo program,gdzie udowadniali słuszność tej tezy.Muszę przyznać,że dosyć przekonywująco.
Skoda Octavia straaaasznie cięła bokiem przy łysych tylnych oponach,natomiast założenie ich na przednią oś skutkowało tylko chwilową ,niewielką utratą toru jazdy(napęd robi swoje).
Testy były robione na wodzie,nie na śniegu.
Kozik - Nie Lis 18, 2007 06:45
eszet napisał/a: | Najnowsza szkoła mówi,że właśnie odwrotnie - na tył. |
O tym właśnie pisałem eszet napisał/a: | Był niedawno na TVN turbo program |
Ale ja i tak lepsze mam na przodzie - z tyłu mam milimetr słabsze gumy ale myślę że w ciągu miesiąca będą równe
|
|