|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana płynu chłodzącego - jak?
wieslaw_b. - Sro Lis 21, 2007 21:51 Temat postu: [R75] Wymiana płynu chłodzącego - jak? Witam
Postanowiłem zalać nowym płynem chłodzącym mojego diesla.
Nie wiem jak do końca opróżnić układ chłodzący. Po zdjęciu dolnego węża z chłodnicy "wylatuje " jedynie 4 z 8 litrów cieczy (wiem bo wcześniej demontowałem chłodnicę).
Reszta zostaje w płaszczu silnika. Jak pozbyć się reszty?
Chciałem już dokonać "połowicznej" wymiany bo niektóre płyny można mieszać, ale jednak chciałbym zrobić to po ludzku
Jeśli ktoś "przerabiał" wymianę to proszę o sugestie.
argail - Sro Lis 21, 2007 22:14
Może to głupie, ale nie możesz przepłukać ? Wodą ?
Ja tak robiłem w poprzednim samochodzie.
wieslaw_b. - Sro Lis 21, 2007 22:46
Argail to wcale niegłupie bo miałem tak zrobić i nawet kupiłem koncentrat aby po zmieszaniu wyszło -37 C. Ale dobrze wiedzie gdzie ten korek. Poza tym na opakowaniu płynu zaznaczono aby nie wlewać nierozcieńczonego płynu do układu.
argail - Czw Lis 22, 2007 13:48
Khmm ... Wiesz ... ja płukałem wodą (duuuużą ilością - ze szlaucha) a później .... że tak powiem - wydmuchałem ją i wlałem płyn
Silnik chodził, ja lałem wodę, pompka ją wypychała i tak kilka minut, następnie przyłożyłem końcówkę swego otworu gębowego do wlewu zbiorniczka płynu i dmuuuuuuchałem
Jak już nie dawałem rady, w sukurs przyszedł mi stary odkurzacz do którego tylnej końcówki przyczepiłem rurę odkurzacza, a tę samą do wlotu zbiornika płynu.
Dmuchanie rzecz jasna odbywało się na wyłączonym silniku (samochodu - nie odkurzacza .
Później już tylko montaż - w sensie nałożenia rur - wlanie płynu, zapłon silnika i sukcesywne dolewanie płynu w miarę jak pompka rozprowadzała go po systemie.
Ot i cała filozofia
Rowan - Czw Lis 22, 2007 14:52
Bardzo dobry sposób moim zdaniem
Ja może mam łatwiejszy i zajmujący mniej czasu ale nie che mi się opisywać.
wieslaw_b. - Sob Lis 24, 2007 20:53
Dzięki za radę ale będę szukał dalej. Jak znajdę korek na silniku to napiszę.
piter34 - Pon Gru 03, 2007 11:51
Wiesław B. napisał/a: | Dzięki za radę ale będę szukał dalej. Jak znajdę korek na silniku to napiszę. |
Znalazłeś?
Marian_K - Wto Gru 04, 2007 10:53
Rowan napisał/a: | Ja może mam łatwiejszy i zajmujący mniej czasu ale nie che mi się opisywać. | Oj nieładnie, nieładnie . A gdyby tak ktoś odpisał na Twój problem Rowan ?
Wiesław B. napisał/a: | Jak znajdę korek na silniku to napiszę. | Jest w silniku korek - dokładniej wkręt (klucz imbusowy). Od strony ściany grodziowej - mniej więcej w połowie wysokości silnika, bliżej lewej strony (niestety nie mam fotki). Przez ten otwór wylatuje ok 1-1, 5 litra płynu.
Ja po wykręceniu tego wkręta przystawiłem ... sprężarkę do otworu odpowietrzającego w wężu webasto i to opróżniło instalację. Po tym zabiegu weszło ok 7-7,5 litra nowego płynu więc zabieg był skuteczny.
Pozdrawiam!
Rowan - Wto Gru 04, 2007 15:14
Marian_K napisał/a: | Ja po wykręceniu tego wkręta przystawiłem ... sprężarkę do otworu odpowietrzającego w wężu webasto i to opróżniło instalację. Po tym zabiegu weszło ok 7-7,5 litra nowego płynu więc zabieg był skuteczny. |
Robiłem identycznie
wieslaw_b. - Wto Gru 04, 2007 21:06
Dzięki za pomoc
Nie miałem czasu wcześniej napisać ale w niedziele wziąłem się za Rave i znalazłem opis (sądzę, że to właśnie te miejsce) w temacie "Cooling System - M47R".
W załączeniu wycinek z pdf-u ale nie wiem jak będzie wyglądał w poscie bo w podglądzie wygląda tragicznie, widzę tylko "3" kolorowy obrazek. Czas na wymianę płynu.
|
|