|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ?
chudson - Nie Lis 25, 2007 19:20 Temat postu: [R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ? Szukałem na forum ale nie znalazłem , czy w tych silnikach występuje kontrolka a jeśli tak to czy po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na chwilke czy dopiero przy jakims błędzie?? sprawdzałęm zegary i w miejscu kontrolki jest sprawna żarówka.
I przy okazji z ciekawości zapytam za co odpowiada komputer w tym silniczku ? czym steruje ? czujników zbyt wielu tu nie ma , pompa mechaniczna wiec od czego on jest
giewu - Nie Lis 25, 2007 21:57 Temat postu: Re: [R200] 2.0 Di 86km - czy jest w nim kontrolka check engi
chudson napisał/a: | ...czy w tych silnikach występuje kontrolka a jeśli tak to czy po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na chwilke czy dopiero przy jakims błędzie?? sprawdzałęm zegary i w miejscu kontrolki jest sprawna żarówka... |
jak najbardziej występuje ... jeśli się nie mylę powinna zaświecić się w momencie włączenia zapłonu, zdiagnozować układ i zgasnąć ...
jej ewentualne pojawienie się podczas pracy silnika oznacza błąd, którego sposób znalezienia i wyjaśnienie "wymigane" jest na naszej stronie głównej
Brt - Nie Lis 25, 2007 22:08
w wersji 86KM wymigiwanie chyba nie działa
PHJOWI - Nie Lis 25, 2007 22:23
komputer w tym modelu steruje praca przeplywki, oraz czujnikow temp. wody .
[ Dodano: Nie Lis 25, 2007 22:24 ]
dodam takze ze ma w sobie immo i blokuje doplyw paliwa
chudson - Nie Lis 25, 2007 23:13
OK dzięki za informacje. To że komputer nie wymiguje (samodiagnozuje) błedów w tym akurat silniczku to już wiem ale jeśli kontrolka ta powinna się zapalać po przekręceniu stacyjki a żarówka NAPEWNO jest sprawna to może któryś z szanownych kolegów podpowie gdzie szukać usterki
A co do sterowania komputera to oczywistym jest że skoro są to musi pobierać sygnały z czujników temperatur i przepływomierza ale do czego obliczania mu te sygnały potrzebne są W benzyniakach przepływomierz + lambda plus kilka innych czujników pozwalają sterować zapłonem i mieszanką a w tym przypadku??
PHJOWI - Nie Lis 25, 2007 23:16
sygnał między innymi jest po to aby kierowca wiedział że coś jest nie tak z czujnikiem i należy go zbadać , oraz dla serwisu aby można sprawdzić parametry pracy silnika.
R-200 - Pon Lis 26, 2007 01:02
W Di też są potrzebne sygnały typu przeplyw powietrza i jego temperatura czyli masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, temperatura paliwa, prędkość obrotowa i parę jeszcze innych sygnałów z których wyliczana jest m.innymi ilość paliwa, moment wtrysku itp.
Brt - Pon Lis 26, 2007 08:12
po pierwsz trzeba wyjaśnic, czy to auto ma elektronicznie sterowana pompę bo oznaczenie Di kłóci sie z mocą 86KM
giewu - Pon Lis 26, 2007 08:19
Brt napisał/a: | w wersji 86KM wymigiwanie chyba nie działa |
no i znów się czegoś nauczyłem
piotreq - Pon Lis 26, 2007 08:27
U mnie w 420D (nie wiem jak jest w R2xx - silnik w koncu ten sam) kontrolka jak najbardziej zapala sie po wlaczeniu zaplonu i gasnie chyba chwile po tym.
R-200 napisał/a: | W Di też są potrzebne sygnały typu przeplyw powietrza i jego temperatura czyli masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, temperatura paliwa, prędkość obrotowa i parę jeszcze innych sygnałów z których wyliczana jest m.innymi ilość paliwa, moment wtrysku itp. |
W Di jest to potrzebne.
A swoja droga zastanawiam sie - moze zle mysle i zaraz bede blotem obrzucony - ze w silniku 86km, ktory ma mechaniczna pompe chyba przeplywomierz i pewnie pare innych czujnikow jest zupelnie zbednych.
Poprawcie jesli sie myle.
PHJOWI - Pon Lis 26, 2007 09:13
dobrze myślisz , po co tam komputer to ja nie wiem.
chudson - Pon Lis 26, 2007 13:45
No jasne że sygnały sie przydają z różnych czujników tylko po co przy mechanicznej pompie wtryskowej
ten komputer to może i sie przyda jeśli auto bogate do sterowania poduszkami , absem , kontrolą trakcji itp (napewno do immo ) ale w pracy samego silnika to chyba zbędny jest ?
Zastanawia mnie tylko po co by ładowali przepływomierz skoro do niczego nie przydatne sa jego odczyty ....... gdzieś musi być to wykorzystane. ide oblookać pod maską dokładnie przewody
I jak z tą kontrolką , mrygać błędów nie mryga ale czy zaświecać się powinna chociaż w przypadku błedu chyba pójde odłącze przepływomierz - jeśli ma sie zaświecać to powinna wykryć brak sygnałów
Cytat: | po pierwsz trzeba wyjaśnic, czy to auto ma elektronicznie sterowana pompę bo oznaczenie Di kłóci sie z mocą 86KM |
No możei to nie jest Di - sugerowałem sie danymi z podstrony z danymi do roverka 200 gdzie są wyszczególnione 2 diesle : Di 86km i SDi 105km . teraz w FAQ przeczytałem ,że troszke inaczej oznaczenia sie mają. - Mi w dowód rejestracyjny wpisali spece 2.0 TDI jak widać najbliższe im są vw i w innych oznaczeniach sie nie znają
piter34 - Pon Gru 03, 2007 12:47
chudson napisał/a: | No możei to nie jest Di - sugerowałem sie danymi z podstrony z danymi do roverka 200 gdzie są wyszczególnione 2 diesle : Di 86km i SDi 105km . |
Poprawiłem dane na stronie.
thef - Pon Gru 03, 2007 13:52
chudson napisał/a: | chyba pójde odłącze przepływomierz - jeśli ma sie zaświecać to powinna wykryć brak sygnałów | Być może w ten sposób sprawdzisz u siebie, ale od razu mówię, że w SDi błąd przepływki się tylko zapisuje w komputerze, a check się nie świeci.
chudson - Wto Gru 04, 2007 22:23
hmm nie odłączałem przepływki bo nie chciało mi sie ale zauważyłem ze kontrolka sie zaświeca , lecz rzadko. tak jak świece żarowe po wyłączeniu zapłonu trzeba poczekać dłuższą chwilę by znowu sie zapaliła po przekręceniu kluczyka dlatego wcześniej jej nie zauważyłem.
Adrian355 - Sro Gru 05, 2007 12:09
Sorry może nie na temat ale w moim filmiku na youtube jest jak odpala zupełnie zdrowy nigdy nie pykany SD (widać wszystkie kontrolki )
http://www.youtube.com/watch?v=1neajQfJ-Vk
Na samym końcu
|
|