|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z biegami
MiReK - Czw Lis 29, 2007 19:36 Temat postu: [R75] Problem z biegami Witajcie.Mam problem z biegami w moim 75.Jedynka i dwójka ciężko wchodzą,trzeba wręcz użyć siły,nie jest tak zawsze ale zdarza się często.Dodam że na wyłączonym silniku też.Co może być tego przyczyną?
[ Dodano: Pią Lis 30, 2007 12:41 ]
Dzisiaj rano totalna porazka,zaden bieg nie szło wrzucić!Myślałem że urwe gałke zanim wrzucilem jedynke.Ale udalo sie ruszyć,potem dwójka jakoś weszła.Po drodze jakoś się rozeszło(do pracy mam 10 km),choć czasami dalej ciężko wchodzą.Co radzicie?Zacząć od wymiany oleju w skrzyni?Czy po wymianie trzeba coś odpowietrzać lub coś w tym stylu?Oczywiście kupie 1,6 litra oleju 75W80 i pojade z tym do mechanika,ale chciałbym wiedzieć czy mam mu coś jeszcze delikatnie zasugerować.Pomóżcie proszę
Rowan - Pią Lis 30, 2007 14:50
No napewno olej to podstawa. Ale nie masz problemów ze sprzęgłem?
MiReK - Pią Lis 30, 2007 17:29
No i teraz w drodze powrotnej z pracy,wszystko się"rypło",stanąłem na światłach i nie mogłem żadnego biegu wrzucić.Zadzwoniłem do znajomego,powiedział mi żebym wyłączył silnik wrzucił dwójkę,zapalił i jechał.Tak też zrobiłem,dokulałem się na dwójce,trzydziestką do domu.
No i teraz powiedzcie mi co to się stało?Bo wina oleju to na pewno nie jest.
Więc co?Help.
[ Dodano: Pią Lis 30, 2007 17:44 ]
Dodam jeszcze że przy wyłączonym silniku biegi wchodzą normalnie
[ Dodano: Pią Lis 30, 2007 17:45 ]
Aha,pompowanie sprzęgłem nic nie daje
Wolek - Pią Lis 30, 2007 18:04
mam podobne skojarzenie jak Rovan cos nie tak ze sprzęgłem
MiReK - Pią Lis 30, 2007 18:26
Sprzęgło chodzi okay
Wolek - Pią Lis 30, 2007 18:34
Jak masz już na biegu to jak przycisniesz sprzeglo to bieg nie ciagnie?Jak tak jest to sprzeglo oki.Pewno trzeba będzie rozebrac skrzynie.Czekaj na inne opinie jest tu kilku niezlych speców na pewno wpadna co to jest .Pozdrawiam
MiReK - Pią Lis 30, 2007 18:47
Wolek napisał/a: | Jak masz już na biegu to jak przycisniesz sprzeglo to bieg nie ciagnie?Jak tak jest to sprzeglo oki.Pewno trzeba będzie rozebrac skrzynie.Czekaj na inne opinie jest tu kilku niezlych speców na pewno wpadna co to jest .Pozdrawiam |
Jak mam już na biegu i przycisnę sprzęgło to bieg nie ciągnie
Paul - Pią Lis 30, 2007 22:19
A skąd pewność, że to nie wina oleju?
Jakim masz zalaną skrzynię? Poziom jest OK?
MiReK - Pią Lis 30, 2007 23:33
Olej jest najprawdopodobniej nie wymieniany od nowości,a jeżeli chodzi o poziom,to nawet nie wiem gdzie to sprawdzić.
Ale czy zła jakośc oleju lub jego stan powiedziemy po minimum,może objawić się tym że nie można wrzucić biegu na włączonym silniku a na wyłączonym wchodzą?
Rowan - Sob Gru 01, 2007 08:12
Raczej tak, jeśli nie był wymieniany od nowości, a szczególnie jeśli jest go bardzo mało.
Paul - Sob Gru 01, 2007 13:06
Który masz rocznik, jaki przebieg?
Sprawdzi Ci każdy mechanik. Jak masz RAVE, to znajdź rysunki skrzyni i będziesz mógł sam to zrobić.
Wymiana na odpowiedni olej jeszcze żadnej skrzyni nie zaszkodziła a niejednej pomogła
Rowan - Sob Gru 01, 2007 13:08
Paul napisał/a: | Wymiana na odpowiedni olej jeszcze żadnej skrzyni nie zaszkodziła a niejednej pomogła |
Amen
MiReK - Sob Gru 01, 2007 18:25
Paul napisał/a: | Który masz rocznik, jaki przebieg?
Sprawdzi Ci każdy mechanik. Jak masz RAVE, to znajdź rysunki skrzyni i będziesz mógł sam to zrobić.
Wymiana na odpowiedni olej jeszcze żadnej skrzyni nie zaszkodziła a niejednej pomogła |
Rocznik 2000,przebieg 150 tyś.
Dzisiaj podjechałem(dokulałem się) do mechanika na"oględziny"i ten oglądnął i stwierdził że może to być wina oleju lub jego niedostatecznej ilości,powiedział że to jest silnik BMW a właśnie w BMW często się coś takiego zdarza.
Dodatkowo powiedział że coś mu się nie podoba pedał sprzęgła,wygląda jakby było zapowietrzone.Mam podjechać w poniedziałek popołudniu lub wtorek rano.
Powiedzcie mi gdzie jest ten odpowietrznik?
Rowan - Sob Gru 01, 2007 18:33
Ze skrzynie biegów, w okolicy akumulatora-webasto wystaje taka czarna zagięta rurka z końcówką to jest właśnie odpowietrznik.
MiReK - Sob Gru 01, 2007 18:38
Rowan napisał/a: | Ze skrzynie biegów, w okolicy akumulatora-webasto wystaje taka czarna zagięta rurka z końcówką to jest właśnie odpowietrznik. |
Widać ją od góry jak się maskę podniesie,czy trzeba od spodu na kanale?
Rowan - Sob Gru 01, 2007 18:41
Od góry spokojnie widać. Jakbym miał auto w garażu to bym fotke zrobił
To jest na skrzyni biegów, widać dobrze.
lamer - Sob Gru 01, 2007 18:47
IMHO to walnięty wysprzęglik albo pompa sprzęgła. Opisane objawy wskazują na niepełne wysprzęglanie. Oczywiście możliwa jest też awaria łożyska oporowego (tak było w 400ce mojej żony) ale to się wiąże z efektami akustyczno-dymowo-zapachowymi
MiReK - Sob Gru 01, 2007 18:49
Oby to był powód tej usterki,byłoby super.Ale dlaczego zrobiłby się ubytek,tak sam od siebie?
Powiedz mi jeszcze(bo piszesz że na zakrętce zalecają DOT 3),czy mogę dolać DOT 4?Kupiłem ostatnio buteleczkę DOT 4,żeby dolac do zbiorniczka układu hamulcowego.
giewu - Sob Gru 01, 2007 19:45
lamer napisał/a: | IMHO to walnięty wysprzęglik albo pompa sprzęgła. Opisane objawy wskazują na niepełne wysprzęglanie... |
zgadzam się z kolegą w 100% ...
nie wydaje mi się, by powodem braku możliwości wrzucenia biegów był złej jakości olej w skrzyni lub jego mała ilość (wtedy raczej by biegi wchodziły ze zgrzytem, poza tym jeszcze taka skrzynie powinna hałasować)
[ Dodano: Sob Gru 01, 2007 19:46 ]
jedyna napisał/a: | ...Powiedz mi jeszcze(bo piszesz że na zakrętce zalecają DOT 3),czy mogę dolać DOT 4?Kupiłem ostatnio buteleczkę DOT 4,żeby dolac do zbiorniczka układu hamulcowego. |
możesz śmiało dolewać DOT4
DEBEC - Sob Gru 01, 2007 19:59
Nie wiem czy można to porównywać ale w R400 miałem identyczne objawy tj. sprzęgło chodziło normalnie, w czasie jazdy żaden biegł nie chciał wejść, tak jak i przy uruchomionym silniku, przy wyłączonym silniku wchodziły wszystkie. Poszło słoneczko i zdecydowałem się na wymianę kompletnego sprzęgła.
giewu - Sob Gru 01, 2007 20:33
DEBEC napisał/a: | ...Poszło słoneczko... |
też pomyślałem o docisku sprzęgła, ale wpierw sprawdziłbym właśnie hydraulikę ...
MiReK - Nie Gru 02, 2007 12:27
Skojarzyłem jeszcze jadną rzecz:zanim to się wszystko zaczęło,to jak wymieniałem olej silnikowy i płyn do chłodnicy,zaglądnąłem do zbiorniczka płynu hamulcowego i o dziwo stan był poniżej minimum.Bardzo mnie to zdziwiło.Kupiłem DOT 4,dolałem do max(było to jakieś 2 tyg,temu)dzisiaj jak popatrzyłem jest jakieś 2 mm pod max.Może gdzieś jest jakaś nieszczelność i stopniowo pomalutku gdzieś go ubywa?Może też przez nieszczelność zapowietrzyło się?Jak myślicie?
Rowan - Nie Gru 02, 2007 15:02
Mi ubywa co jakieś 5 dni. Po przez wysprzęglik w skrzyni biegów.
MiReK - Nie Gru 02, 2007 15:09
A to chyba nie za dobrze jak tak sam od siebie ubywa,prawda?
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 17:24
To znaczy że któraś z dwóch części (pompa sprzęgła lub wysprzęglik) jest do wymiany
Rowan - Nie Gru 02, 2007 19:32
U mnie wysprzęglik który już kupiłem (od przemo285-wzorowy sprzedawca). Jednak chyba muszę się za to zabrać bo coraz szybciej ubywa. Planuję sobie dwa dni w tym tygodniu zarezerwować. Najpierw musze nagrzewnice w warsztacie włączyć na dzień żeby się zagrzało
kubus841205 - Nie Gru 02, 2007 20:46
niedawno sprowadziłem roverka 75 z Hiszapani. w drodze w połowie francji nie mogłem wrzucic zadnego biegu. jedynka na wyłączonym silniku a potem od razu piątka i tak do samej polski. na A4 biegi sie odblokowały i chdza lekutko do dzisiaj
Rowan - Nie Gru 02, 2007 20:47
No to moim zdaniem był to problem z cięgnami, które idą do lewarka do skrzyni.
kubus841205 - Pon Gru 03, 2007 11:59
teraz biegi chodza lekutko. jak myslicie jechac z tym na serwis?
jak tak to poleccie mi jakis dobry serwis na podkarpaciu. słyszałem że trudno o dobry
Rowan - Pon Gru 03, 2007 15:03
Jeśli chodzi dobrze to nie ma chyba sensu. Obserwuj sytuację jeśli coś się będzie zmieniać na gorsze to wtedy jedź aby sprawdzili Ci co się dzieje.
mcteusz - Pon Gru 03, 2007 15:58
jedyna napisał/a: | A to chyba nie za dobrze jak tak sam od siebie ubywa,prawda? |
No skoro ubywa a w przyrodzie nic nie ginie to znaczy, że jakąś nieszczelnością ucieka. A jak ma którędy uciekać to i tą samą drogą łapnie powietrza (i to jeszcze łatwiej) więc ma prawo się zapowietrzać chyba no nie... A wtedy takie właśnie objawy.
MiReK - Pon Gru 03, 2007 21:38
Witajcie
Tak więc,mam już kłopot z głowy!Opiszę co było:dostaliśmy się do zbiorniczka płynu pod kierownicą i.... pod nakrętką wystawał kawałek woreczka nylonowego???A czemu?Poprzedni właściciel,Holender,najprawdopodobniej chciał usunąć przyczynę lużnego pedału sprzęgła(nie łapał od samej góry)i postanowił dolać płynu do zbiorniczka,odkręcił zbiorniczek,nie wyciągając gumowgo kapturka nalał tam płynu,zafoliował woreczkiem i zakręcił
Wyciągneliśmy ten kapturek,dolaliśmy płynu,przepłukaliśmy nim układ,włożyliśmy kapturek spowrotem,odpowietrzyli i teraz nie dość że biegi wchodzą jednym paluszkiem,to jeszcze sprzęgło łapie od samej góry
Mam nadzieje że problem nie powróci
Rowan - Wto Gru 04, 2007 15:20
Chyba Cię muszę zmartwić
Ja też jak pierwszy raz dolałem i odpowietrzyłem też myślałem że problem z głowy
Micen - Czw Gru 06, 2007 08:35
Też tak myślałem.
Przez tydzień.
Rowan - Czw Gru 06, 2007 14:50
Ja przez dwa
Chyba w poniedziałek rozbieram auto, czy ma ktoś jakieś rady aby to zrobić szybko i nic nie uszkodzić?
MiReK - Czw Gru 06, 2007 23:40
Micen napisał/a: | Też tak myślałem.
Przez tydzień.
|
To dlaczego nic nie odpisałeś na swoim poscie:"Problem z biegami"?
Pytałem na nim jak się rozwiązał Twój problem.Piszesz tam że już tydzień i płynu nie ubywa,nie opisujesz że problem wrócił.
A teraz w tym poście wyskakujesz że"..też tak myslałem przez tydzień"
To co Ci nawaliło?Pompa,wysprzęglik?
Micen - Pią Gru 07, 2007 07:51
Bo pompa padła tydzień temu.
Wymieniona na nową.
To co miałem pisać?
MiReK - Pią Gru 07, 2007 18:09
Micen napisał/a: | Bo pompa padła tydzień temu.
Wymieniona na nową.
To co miałem pisać? |
8 lipca miałeś problem,13 lipca pisałeś że nic nie ubywa płynu,wczoraj napisałeś że że po tygodniu od wymiany płynu problem wrócił.Teraz piszesz że pompa poszła Ci tydzień temu.
To co się działo przez te prawie 5 miesięcy od dolania płynu,skoro pompa poszła Ci tydzień temu?
Co,przez 5 miesięcy dolewałeś płynu??? Bo tak można z tego wywnioskować.
Micen - Pią Gru 07, 2007 22:26
Padła tydzień temu-może dlatego że zimno się zrobiło.
Przez ten cały czas nic nie robiłem.
Może przeczytaj uważnie a nie masz pretensje bez sensu.
przemo285 - Pią Gru 07, 2007 22:34
Panowie to że elementy sprzegła padają w niskich temperaturach to jest norma (to jest najlepszy przełom w sprzedaży pomp i wysprzęglików)co się dziwicie,każdy ma jakies nadzieje na naprawę
MiReK - Sob Gru 08, 2007 15:03
Micen napisał/a: | Padła tydzień temu-może dlatego że zimno się zrobiło.
Przez ten cały czas nic nie robiłem.
Może przeczytaj uważnie a nie masz pretensje bez sensu. |
Rozumiem,ale przez te niecałe 5 miesięcy dolewałeś płynu czy nic kompletnie nie robiłeś aż padła pompa?
Micen - Pon Gru 10, 2007 08:01
Nie rozumiesz.
NIC NIE ROBIŁEM - TZN NIE DOLEWAŁEM, NIE SPUSZCZAŁEM, NIE DOTYKAŁEM, NIE SPRAWDZAŁEM, NIE INTERESOWAŁEM SIĘ W OGÓLE.
piter34 - Pon Gru 10, 2007 13:42
Micen napisał/a: | NIC NIE ROBIŁEM - TZN NIE DOLEWAŁEM, NIE SPUSZCZAŁEM, NIE DOTYKAŁEM, NIE SPRAWDZAŁEM, NIE INTERESOWAŁEM SIĘ W OGÓLE. |
To dlaczego napisałeś, że myślałeś, że jest OK "przez tydzień"?
Rowan napisał/a: | Chyba Cię muszę zmartwić
Ja też jak pierwszy raz dolałem i odpowietrzyłem też myślałem że problem z głowy
Micen napisał/a: | Też tak myślałem.
Przez tydzień.
|
|
Podejrzewam, że ten wpis wprowadza tutaj dezorientację.
MiReK - Pon Gru 10, 2007 19:41
piter34 napisał/a: | Micen napisał/a: | NIC NIE ROBIŁEM - TZN NIE DOLEWAŁEM, NIE SPUSZCZAŁEM, NIE DOTYKAŁEM, NIE SPRAWDZAŁEM, NIE INTERESOWAŁEM SIĘ W OGÓLE. |
To dlaczego napisałeś, że myślałeś, że jest OK "przez tydzień"?
Rowan napisał/a: | Chyba Cię muszę zmartwić
Ja też jak pierwszy raz dolałem i odpowietrzyłem też myślałem że problem z głowy
Micen napisał/a: | Też tak myślałem.
Przez tydzień.
|
|
Podejrzewam, że ten wpis wprowadza tutaj dezorientację. |
Popieram! Właśnie o to mi chodzi!
Raz pisze że dolanie płynu pomogło,póżniej po kilku miesięcznej przerwie,pisze że jednak pomogło ale tylko na tydzień,a w końcu pisze że pompa poszła 5 miesięcy pózniej
Można by z tego wywnioskować że jednak dolanie płynu wtedy pomogło,a to że pompa nawaliła 5 miesięcy pózniej to już inna historia,nie mająca nic wspólnego z tamtym uzupełnieniem płynu.Gdyby było inaczej usterka dałaby znać o sobie znacznie wcześniej
kubus841205 - Pią Gru 14, 2007 19:08
kolego dolalem plynu tydzien temu i jak na razie chodzi dobrze. mowili zebym przyjechal na serwis za miesiac to sprawdza stan plynu
MiReK - Czw Sty 03, 2008 00:47 Temat postu: A jednak znowu Witam ponownie.Jest dokładnie tak samo jak wtedy gdy zacząłem ten post.Miesiąc czasu było wszystko ok,przedwczoraj zaczął ciężko wchodzić drugi bieg,wczoraj nie jeżdziłem w ogóle,dzisiaj w jedną stronę dojechałem a spowrotem już w ogóle nie szło wrzucić biegu,i co? Ano do apteki po strzykawkę i rureczkę,płyn miałem w bagażniku,dolałem powciskałem pedał sprzęgła i na razie działa.Ale już wiem że nie na długo.Czyli czeka mnie poważniejsza naprawa.Co radzicie,od czego zacząć wymianę,pomka sprzęgła czy wysprzęglik?W okolicach pompki(tam gdzie dolewałem płynu)jest sucho,to może wysprzęglik?A może cylinder sprzęgła?Jest coś takiego w R75?(wyczytałem o czyms takim na niemieckim forum).Poradzćie,proszę.Nie chciałbym żeby mechanik zaczął wymieniac wszystko po kolei,a okaże się że będzie to ta ostatnia rzecz w kolejności którą wymieni
Micen - Czw Sty 03, 2008 08:35
Zatem albo wysprzęglik (licz się z wyjęciem skrzyni - kosztuje to parę złotych) albo pompa.
Przy okazji wyjęcia skrzyni możesz skontrolować docisk i tarczę.
Układ sprzęgła to tylko pompa + wysprzęglik.
Rowan - Czw Sty 03, 2008 15:16
Stawiam na wysprzęglik, ja właśnie jestem po wymianie zajęło nam to we trzech jakieś 8-9 godzin. Nie odkręcaliśmy wózka. I najtrudniej było złożyć skrzynie do silnika. Acha, mam pytanie, jak rozpiąć tę złączkę wysprzęglik-pompka sprzęgła? Bo nie mogliśmy za nic tego rozpiąć i wyjęliśmy ze starego wysprzęglika tą rurkę i wsadziliśmy do nowego. Jak narazie jest wszysko OK. Płynu nie ubywa. Co ciekawe sprzęgło chodzi dużo lżej niż na tamtym wysprzęgliku. Ja radziłbym wjechać na kanał i odkręcić tę osłonę pod silnikiem i sprawdzić czy na niej niema śladów płynu. Jeśli są to na 99% masz padnięty wysprzęglik.
gipsy2 - Czw Sty 03, 2008 15:41
ja wymienilem całość - pompa, wysprzęglik, sprzęgło .
myśle że będę miał spokój na parę tysięcy kilometrów
wszystkim również polecam to rozwiązanie dla świętego spokoju , całość niestety wali ostro po portfelu .....
Rowan - Czw Sty 03, 2008 16:42
No właśnie wymieniając wysprzęglik warto też wymienić sprzęgło. A jeśli chodzi o pompę to z jej wymianą nie ma problemów, ponieważ wymiana pompy nie jest tak trudna jak wymiana wysprzęglika. A różnica w cenie jest bardzo duża.
MiReK - Czw Sty 03, 2008 18:35
Czy "kupplungszylinder"to nie to samo co wysprzęglik?
Jakby co to tu jest cały temat:
http://r75.info/modules.p...1662&highlight=
Micen - Czw Sty 03, 2008 19:41
Ale my to wiemy.
Wydawało mi się że to Ty szukasz pomocy
MiReK - Czw Sty 03, 2008 20:12
Micen napisał/a: | Ale my to wiemy.
Wydawało mi się że to Ty szukasz pomocy |
żle mnie zrozumiałeś.Ja właśnie pytam czy kupplungszylinder to jest to samo czy wysprzęglik.
Micen - Czw Sty 03, 2008 20:21
kupplung po niemiecku sprzeglo, a cylinder to podejrzewam ze oznacza pompe.
giewu - Pią Sty 04, 2008 14:31
jedyna napisał/a: | ...Ja właśnie pytam czy kupplungszylinder to jest to samo czy wysprzęglik. |
Kupplungszylinder - pompa sprzęgła
Nehmerzylinder - wysprzęglik
kubus841205 - Nie Lut 03, 2008 21:22
no i padła pompa
przemo285 - Nie Lut 03, 2008 21:25
Czyli standard jeszcze w komplecie wymień wysprzęglik bo po wymianie pompy on również padnie
kubus841205 - Nie Lut 03, 2008 21:32
dzieki a jaki to jest łączny koszt
?
[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 21:32 ]
gdzie kupie te czesci??
przemo285 - Nie Lut 03, 2008 21:36
Zależy gdzie kupisz możesz sprawdzić na Allegro http://www.allegro.pl/ite...a_rover_75.html
http://www.allegro.pl/ite...land_rover.html
|
|