|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Brak reakcji na pedał gazu
herc - Pią Lis 30, 2007 10:42 Temat postu: [R620] Brak reakcji na pedał gazu Szukałem w forumowej szukajce ale za wiele nie znalazłem Mam taki problem od dwóch dni mój R rano jak jest zimny to ma problemy z odpaleniem, a objawia się to tak:
- odpalę go i wejdzie na jakieś 1200 RPM i gaśnie
- za drugim razem odpali wejdzie na 1200 RPM i zejdzie na jakieś 300 - 500 RPM i po 30 sekundach zgaśnie
- za trzecim razem odpali wejdzie na jakieś 1300 - 2000RPm i spadnie do 900 - 1000 RPM i sie trzyma, a jak dodam gazu to w ogóle nie reaguje tylko gaśnie
Wymieniłem świece i troszkę lepiej jest. Dziś rano to samo było 20 min odpalałem auto . Jak sie już silnik zagrzeje to wszystko jest ok. Co może to powodować?
maciej - Pią Lis 30, 2007 10:47
Silnik krokowy, zawór jałowych obrotów, czujnik temperatury, wiązki do komputera, nieszczelność w przewodach podciśnienia przy przepustnicy.
Taka lista przychodzi mi do głowy...
herc - Pią Lis 30, 2007 10:53
maciej, jak by t obył krokowy to powinien też wariować jak sie nagrzeje, przynajmniej tak mi się zdaje. Za jakieś 1,5 godz posprawdzam czujniki temp, sondę lamba i te przewody od podciśnienia i wieczorem dam znać
maciej - Pią Lis 30, 2007 10:56
Tak jak pisałem - zajrzyj na tą stronę http://hondaaccord.strefa.pl/ - tam znajdziesz manual do HA CC7 z tym samym silnikiem po polsku.
herc - Pią Lis 30, 2007 17:12
No to tak w szkole na warsztatach sprawdziłem wszystkie czujniki sondę lambda i wszystko jest ok, a co się okazało mam pęknięty kolektor wydechowy jak myślicie może to być powodem wariowania silnika przy odpalaniu
marthinez - Pią Lis 30, 2007 17:22
herc napisał/a: | maciej, jak by t obył krokowy to powinien też wariować jak sie nagrzeje, przynajmniej tak mi się zdaje |
To źle Ci się zdaje.
Na rozgrzanym motorku możesz całkowicie odłączyć krokowca i silnik będzie pracował poprawnie.
Ja na twoim miejscu najpierw przeprowadziłbym czyszczenie, a następnie reset nastaw krokowca.
Wyciągasz bezpiecznik 10A znajdujący się pod maską i odpowiadający m.in. za radio na 10 minut. Następnie odpalasz motorek i czekasz do załączenia się wentylatora.
W tym czasie nie wolno Ci nawet tknąć pedału gazu. Ma sie rozgrzac na biegu jałowym.
giewu - Sob Gru 01, 2007 21:34
marthinez napisał/a: | herc napisał/a: | maciej, jak by t obył krokowy to powinien też wariować jak sie nagrzeje, przynajmniej tak mi się zdaje |
To źle Ci się zdaje.
Na rozgrzanym motorku możesz całkowicie odłączyć krokowca i silnik będzie pracował poprawnie... |
a próbowałeś to kiedyś zrobić ?
marthinez - Sob Gru 01, 2007 22:03
Cytat: | a próbowałeś to kiedyś zrobić ? |
Nie.
Słyszałem od mechesa. Osoby, której raczej wierzę.
piter34 - Wto Gru 04, 2007 15:23
marthinez napisał/a: | Na rozgrzanym motorku możesz całkowicie odłączyć krokowca i silnik będzie pracował poprawnie. |
Obawiam się, że nie będzie pracował poprawnie.
Może nie zgaśnie, ale poprawna praca to na pewno nie będzie.
herc napisał/a: | o to tak w szkole na warsztatach sprawdziłem wszystkie czujniki sondę lambda i wszystko jest ok, |
Sprawdź jeszcze zawór termiczny obrotów ssania (jest po prawej od silnika krokowego).
herc - Pon Gru 10, 2007 20:38
piter34 napisał/a: | Sprawdź jeszcze zawór termiczny obrotów ssania |
a jak się go sprawdza jakie oznaki mogą być ze jest popsuty
piter34 - Wto Gru 11, 2007 15:54
Aby zapewnić płynność obrotów przy nagrzewaniu silnika należy podwyższyć obroty biegu jałowego. Zawór szybkiego biegu jałowego jest sterowany przez wkładką woskową. Gdy silnik jest zimny zawór jest otwarty i dodatkowe powietrze doprowadzane jest do kolektora ssącego podnosząc obroty. Gdy silnik osiàgnie właściwą temperaturę, wosk rozszerza się, zamykając zawór. Przepływ dodatkowego powietrza do kolektora ssącego zamyka się.
Patrz do załącznika.
herc - Nie Gru 16, 2007 00:50
Zawór sprawdzony i jest ok ogólnie cały problem już jest rozwiązany a przyczyna leżała w pękniętym kolektorze, dziś byłem u kumpla blacharza naciągać tył (w październiku gość mi wjechał w tylny zderzak) i mu mówiłem że mam pęknięty to go pospawał, przetestowałem go stał od 14 do 21 na zimnie i odpalił bez problemów i spalanie też wróciło do normy nie pali już 15 - 16 na 100 km tylko 10 - 11 na 100 km (w zbiorniku miałem ok 10 litrów paliwa i jeździłem aż brakło, zrobiłem dokładnie 98 km i wydaje mi sie ze to dobrze )
[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 00:52 ]
Jak zrestartować komputer w R620 ? ten blacharz mi powiedział żeby go zrestartować. co mi da ten restart ?
sTERYD - Nie Gru 16, 2007 09:16
to chyba chodzi o to, żeby wyciągnąć bezpiecznik od radia na co najmniej 10 minut, a potem po odpaleniu poczekać aż się włączy wentylator bez dotykania gazu
piter34 - Pon Gru 17, 2007 12:29
sTERYD napisał/a: | to chyba chodzi o to, żeby wyciągnąć bezpiecznik od radia na co najmniej 10 minut, a potem po odpaleniu poczekać aż się włączy wentylator bez dotykania gazu |
Manual od PGM-Fi mówi o 10 sekundach, ale oczywiście na 10 minut nie zaszkodzi.
Dla mnie 10 sekund to za mało.
herc napisał/a: | a przyczyna leżała w pękniętym kolektorze |
Oczywiście wydechowym, prawda?
herc - Pon Gru 17, 2007 16:49
piter34 napisał/a: | Oczywiście wydechowym, prawda? |
tak w wydechowym
[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 23:20 ]
No ale co mi da taki restart
|
|