Zobacz temat - [R75] Hamulec ręczny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Hamulec ręczny

szopek73 - Pią Lis 30, 2007 13:36
Temat postu: [R75] Hamulec ręczny
Witam. Co może byc przyczyną, że ręczny łapie tylko na prawy tył? Coś czułem, że jest nie tak i dzis sprawdziłem na śniegu. Zostawiam tylko ślad z prawej strony.
ENU - Pią Lis 30, 2007 22:33

Może być koniec klocków od ręcznego lub nie zadziałał samoregulator klocków
gipsy2 - Pią Lis 30, 2007 23:57

jak temat dotyczy hamulca ręcznego to się zapytam : czy to normalne że jak zaciągnę ręczny to chwyta po 0,5 sek?
Rowan - Sob Gru 01, 2007 08:07

W R75 chyba tak, ja mam to samo.
gipsy2 - Sob Gru 01, 2007 10:14

słyszałem właśnie opinię że mamy w R75 ręczny z jakimś sprzęgiełkiem które powoduje że podczas jazdy na ręcznym nie da się prawie kół zablokować ,a dopiero podczas postoju trzymie mocno
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 10:50

Hamulec ręczny w Roverze 75 jest na szczękach hamulcowych wewnątrz tarczy (tzw. tarczobębny) a przez otwór śruby koła jest regulacja , bardzo ładnie można wyregulować ham.ręczny
Dam-Kam - Nie Gru 02, 2007 10:52

to reczny ma osobne klocki niz zwykly hamulec? i czy da sie to jakos naciagnąć bo ja mam tak ze jak postawie pod wzniesienie (nawet male) to na recznym mi sie cofie :/
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 11:03

Da się wyregulować ręczny bez problemu-wewnątrz auta przy dżwigni hamulca ręcznego jest regulacja na 13 klucz , musisz najpierw tam ją popuścić następnie zdjąć koła i przez otwór śruby koła (mniej więcej u góry) będziesz widział taką małą zembatkę następnie kręć nią do moementu zablokowania koła póżniej odpuść tak aby koło się kręciło bez większego oporu , to samo zrób z drugim kołem na końcu wyreguluj hamulec ręczny w środku to co wcześniej popuściłeś , może z opisu to wygląda dość zawile ale bez problemu to zrobisz sam (w razie czego dzwoń) :wink:
Dam-Kam - Nie Gru 02, 2007 14:51

fajno :smile: na wekkend wracam to sie moze za to zabiore jak bede mial chwilke wolnego czasu. dzieki za opis :ok:
szopek73 - Nie Gru 02, 2007 18:32

przemo285, jesteś wielki :trzymasie: już myślałem, że bez mechaniora się nie obejdzie. Dzięki :ok:
Brt - Wto Gru 25, 2007 14:00

pozwoliłem sobie dodać ten opis do technicznego FAQ ;)
dor-12 - Sob Paź 11, 2008 02:08
Temat postu: regulacja hamulca ręcznego w R75
Niestety, za żadne skarby nie mogłem znaleźć wspomnianej zębatki do regulowania ręcznego. Być może czegoś nie kapuję, źle szukam czyli nie tam gdzie trzeba...

Zdjąłem koło i przy pomocy latarki próbowałem zlokalizować ową zębatkę poprzez wszystkie otwory w które wkęcane są śruby mocujące koło, wyraźnie widać dolną i górną sprężynę ściągającą szczęki,dostrzegłem także otwory na klucze imbusowe do odkręcania mocowań tych szczęk ale nigdzie śladu zębatki. Obracałem bębnem kilka razy dookoła i nic.

Zaciekawiła mnie tylko śrubka umiejscowiona pomiędzy dwoma otworami na szpilki, odkręcić ją można jedynie końcówką typu torx nr 15. W sumie to nie bardzo można dociec jej przeznaczenia.

Zastanawiam się czy pierwsze egzemplarze z 1999 roku R75 miały inny sposób regulowania hamulca ręcznego niż późniejsze. Mój roverek jest właśnie z pierwszego roku produkcji.


________________________________________________
Rover 75 2.0 V6 1999 automat

cobee - Czw Sty 15, 2009 17:24
Temat postu: Re: regulacja hamulca ręcznego w R75
Mam to samo co kolega wyżej.Mogła by ,,mądra'' osoba się na ten temat wypowiedzieć??
Mombrey - Sob Lut 21, 2009 08:52

Odswierze temat :-) To gdzie jest ra zebatka?
Cytat:
zdjąć koła i przez otwór śruby koła (mniej więcej u góry) będzie widać taką małą zębatkę.

I co dalej? Kluczyk? Jaki?
Cytat:
Trzeba kręcić nią do momentu zablokowania koła,
No i... w ktora strone?

A tak przy okazji, czy dam rade sam zmienic klocki? Przy innych samochodach zmienialem ale czy Rover nie jest takims "odmiencem"? Nie mam tez dobrago dostepu do narzedzi. Mam podstawowe klucze plaskie i kilka Allena czy jak kto woli imbusowe. Czy nie musza byc calowe?

SeniorA - Sob Lut 21, 2009 11:02

Zębatka jest dostępna przez otwór ustawiony na troszkę w prawo od h 12. Użyć cienkiego o śr. ~6mm długiego śrubokręta , którym zębatkę obracamy od dołu do góry /idzie ciężko /aż do zablokowania szczęk.Dla prawidłowego działania śruba regulacyjna w kabinie pod dżwignią ma być wkręcona na 23.5- 25mm.

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:09 ]
skok zębów na regulatorze jest dość duży i to może być mylące , bo widać tylko praktycznie dwa zęby.

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:11 ]
ENU napisał/a:
nie zadziałał samoregulator klocków
nie ma samoregulatora

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:14 ]
dor-12 napisał/a:
wyraźnie widać dolną i górną sprężynę ściągającą
zębatka jest nad górną sprężyną na jej 2/3 długości
sTERYD - Sob Lut 21, 2009 11:15

Cytat:
Czy nie musza byc calowe?

nie muszą być calowe :cool:
Radziłbym Ci za to skombinować jakiś podstawowy zestaw nasadowych, albo przynajmniej oczkowych, bo śruby od zacisków na pewno będą odpowiednio dokręcone ;)
wymiana klocków nie jest jakas nakomplikowana, tylko zwróć uwagę na czujniki zużycia, jeśli świeci Ci się kontrolka to musisz wymienić, bo będzie świecić dalej :/

SeniorA - Sob Lut 21, 2009 11:16

dor-12 napisał/a:
nie bardzo można dociec jej przeznaczenia.
mocuje tarczobęben do piasty
Mombrey - Sob Lut 21, 2009 11:42

sTERYD napisał/a:

Radziłbym Ci za to skombinować jakiś podstawowy zestaw nasadowych, albo przynajmniej oczkowych, bo śruby od zacisków na pewno będą odpowiednio dokręcone ;)

Z kompletem bedzie problem ale z jeden, dwa bym zalatwil. Pamietasz jaki?

sTERYD napisał/a:
wymiana klocków nie jest jakas nakomplikowana, tylko zwróć uwagę na czujniki zużycia, jeśli świeci Ci się kontrolka to musisz wymienić, bo będzie świecić dalej :/

Zeby uniknac problemow kupilem zestaw oryginalnych klockow Rover'a z czujnikiem.

sTERYD - Sob Lut 21, 2009 11:49

nie mam pojęcia :/ , pewnie coś z zakresu: 10-13-15-17 (może 19) może dasz radę kupić jakiś nie duży zestaw ;)
Mombrey - Sob Lut 21, 2009 13:24

sTERYD napisał/a:
nie mam pojęcia :/ , pewnie coś z zakresu: 10-13-15-17 (może 19) może dasz radę kupić jakiś nie duży zestaw ;)

Jest 13-ka ale mam inny problem. Wszystko szlo dobrze ale nie mieszcza mi sie klocki. Wcisnalem cylinderek do konca, wlozylem jeden klocek ten ze sprezynkami. Wszedl do konca, tyl klocka opiera sie o korpus a drugiego nie moge wlozyc :-( Tak jak by byl z 0,5 mm za gruby :bezradny:

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 14:21 ]
Klocki wymienilem, hamulec pomocniczy musi poczekac. Nie widze tej zebatki :-( :bezradny:

cobee - Sob Lut 21, 2009 17:14

Mombrey napisał/a:

Klocki wymienilem, hamulec pomocniczy musi poczekac. Nie widze tej zebatki :-( :bezradny:



Najlepiej będzie jak zdejmiesz tarczo-bęben i sobie sobaczysz sam w którym miejscu jest ta zębatka. Też miałem problem z jej znalezieniem bez ściągania Tarczo-bębna a teraz gdy już wiem gdzie ona dokładnie jest i pod jakim kontem śrubokręt ustawić mogę regulować ręczny z zamkniętymi oczami.

SeniorA - Sob Lut 21, 2009 18:00

cobee napisał/a:
Najlepiej będzie jak zdejmiesz tarczo-bęben
bo i tak dobrze jest wyczyścić okładziny szczęk i powierzchnię cierną bębna , oraz gwint regulatora , dla łatwego obracania zębatką przy regulacji.
Mombrey - Sob Lut 21, 2009 18:28

cobee napisał/a:
Najlepiej będzie jak zdejmiesz tarczo-bęben

Teraz za pozno. I tak nie mialem kluczyka TORX a juz drugi raz nie bede tego teraz rozbieral.
Szkoda, ze jakiej fotki nie ma tej zebatki.

cyklonst - Czw Mar 12, 2009 23:17

witam
też nie mogłem znaleźć tej zębatki ale znalazłem. pojawiła się we wskazanym wcześniej miejscu dopiero po tym jak przy dźwigni ręcznego śrubę odpuściłem prawie na maxa. a dalej to betka tak jak w opisie powyżej.
aha nie jestem pewien ale po jednej stronie zębatka kręci się chyba w odwrotną stronę niż po drugiej. jak się pokręci to zresztą czuć.

Kris - Czw Kwi 09, 2009 14:24

Mombrey napisał/a:
cobee napisał/a:
Najlepiej będzie jak zdejmiesz tarczo-bęben

Teraz za pozno. I tak nie mialem kluczyka TORX a juz drugi raz nie bede tego teraz rozbieral.
Szkoda, ze jakiej fotki nie ma tej zebatki.


Ja szukałem z pół godziny kręcąc nakrętką pod dźwignią ręcznego w tą i w tamtą :) po prostu spodziewałem się zębatki coś ala w zegarku :) chyba z nieświadomości jak to powinno wyglądać, okazało się że patrzyłem na nią od początku tylko nie wiedziałem że to jest to.
Załączam szkic w paincie zrobiony ;) kręci się tą zębatką wkładając do dziury płaski śrubokręt. Opieramy go o zębatkę (na wyczucie) i o górną ściankę dzury i podnosimy śrubokręt do góry, czyli zębatka kręci się "w dół" - to od strony pasażera.
Od strony kierowcy jest dokładnie odwrotnie, zębatka ma się kręcić do góry.
U mnie zębatka była widoczna trochę powyżej dziury od śruby, trzeba było patrzeć pod kątem od dołu.


sebols - Sro Paź 12, 2011 21:40
Temat postu: [R75] Hamulec ręczny
Znalazłem zdjęcie owej zębatki, które załączam poniżej.
Kris - Czw Paź 13, 2011 09:26
Temat postu: Re: [R75] Hamulec ręczny
sebols napisał/a:
Znalazłem zdjęcie owej zębatki, które załączam poniżej.


ło to to :) całkiem nieźle odwzorowałem to w paincie :) musicie przyznać :D

sebols - Czw Paź 13, 2011 16:30
Temat postu: Re: [R75] Hamulec ręczny
Cytat:
ło to to :) całkiem nieźle odwzorowałem to w paincie :) musicie przyznać :D


Tak trzeba to przyznać:)
A powiedz jeszcze, czy ciężko się dobrać do tego miejsca?
Pytam bo mój hamulec ręczny jak sprawdziłem w kabinie skręcony na maksa a mimo tego zaciąga się dość wysoko.
Chciałem kierowany zamiłowaniem do samodzielnego majsterkowania sam sobie go wyregulować. Teraz już dzięki temu wątkowi wiem czego szukać, ale nie wiem czy to mnie nie przerośnie.
Czy zatem zdemontowanie tarczy i dobranie się do owej regulacji będzie trudne, średnie czy w miarę proste, ewentualnie na co trzeba uważać?

Rowan - Czw Paź 13, 2011 19:55

sebols, tarczy nie trzeba demontować :wink:
automechanik - Czw Paź 13, 2011 22:02

Czasem trzeba by rozruszać zapieczony regulator ręcznego.
Można jeśli dysponujemy czasem wprowadzić przez otwór śruby koła odrdzewiacz, penetrator na gwint regulatora i ponawiac próby kręcenia zębatką regulatora.

Kris - Pią Paź 14, 2011 10:21
Temat postu: Re: [R75] Hamulec ręczny
sebols napisał/a:
Cytat:
ło to to :) całkiem nieźle odwzorowałem to w paincie :) musicie przyznać :D


Tak trzeba to przyznać:)
A powiedz jeszcze, czy ciężko się dobrać do tego miejsca?
Pytam bo mój hamulec ręczny jak sprawdziłem w kabinie skręcony na maksa a mimo tego zaciąga się dość wysoko.
Chciałem kierowany zamiłowaniem do samodzielnego majsterkowania sam sobie go wyregulować. Teraz już dzięki temu wątkowi wiem czego szukać, ale nie wiem czy to mnie nie przerośnie.
Czy zatem zdemontowanie tarczy i dobranie się do owej regulacji będzie trudne, średnie czy w miarę proste, ewentualnie na co trzeba uważać?


Ja tam dość szerokim płaskim śrubokrętem podkręcałem tą zębatkę było to troche upierdliwe i mozolne ale udało się.

21matys - Sob Lis 05, 2011 11:46

Kris napisał/a:
i o górną ściankę dzury i podnosimy śrubokręt do góry, czyli zębatka kręci się "w dół" - to od strony pasażera.
Od strony kierowcy jest dokładnie odwrotnie, zębatka ma się kręcić do góry.


kris opis i zdjęcia elegancko ale sie nie zgodzie z tym co piszesz... stosując sie do twoich skazówek stracilem godzine czasu!! okazało sie ze w jednym jaki i drógim kole śrubkrętem podważa sie tak samo a nie ze od kierowcy ma sie zebatka kręcic w góre a od pasazera w dół... bo zrobiwszy tak to od kierowcy elegancko wyregulowałem a od pasazera wogóle nie miałem ręcznego!!! :mrgreen:
ale pogrzebałem troche i sie okazało ze od pasazera tez trzeba kręcić zębatkąw góre i dopiero wtedy udało mi sie elgancko wyregulowac hamulec na obu kołach... :)
pozdrawiam :razz:

kalafior - Sob Lis 05, 2011 18:24

i nie trzeba popuszczac linki na dzwigni hamulca recznego bez tego tez da sie go ladnie wyregulowac
witgut - Wto Mar 27, 2012 21:06

21matys napisał/a:
okazało sie ze w jednym jaki i drógim kole śrubkrętem podważa sie tak samo
- czyli do góry
Cytat:
nie trzeba popuszczac linki na dzwigni hamulca recznego bez tego tez da sie go ladnie wyregulowac


Potwierdzam oba powyższe stwierdzenia, właśnie jestem po zabiegu regulacji :)
Bardzo pożyteczne było zdjęcie powyżej, gdyż patrząc tylko przez otwór nie jest łatwo zlokalizować tę zębatkę. Dobrze wiedzieć czego się szuka. :)

21matys - Wto Mar 27, 2012 22:22

witgut, :ok: :rotfl:
elementh - Sro Kwi 18, 2012 19:19

No to i ja się zabieram za regulacje.
ROVERka mam od dwóch dni.
Gęba mi się cieszy jak u dziecka :grin:

Pieta - Czw Lip 05, 2012 21:42

Przyznam, że chętnie bym się pozbył tych badziewnych i bardzo słabych szczęk od ręcznego.
Orientuje się może ktoś czy do tyłu można przypasować jakieś inne zaciski ze zintegrowanym ręcznym.

pazdzi0h - Czw Lip 05, 2012 22:02

Pieta napisał/a:
Przyznam, że chętnie bym się pozbył tych badziewnych i bardzo słabych szczęk od ręcznego.
Orientuje się może ktoś czy do tyłu można przypasować jakieś inne zaciski ze zintegrowanym ręcznym.


ja mam wrazenie, ze hamulce w r75 sa ogolnie slabe, z tylu mam nowiutki komplet tarczo bebnow, nowe klocki, nowe szczeki, z przodu prawie, ze nowy komplet a hamuje jak auto z PRL`u... czasem jak jade 180-200 to sie zastanawiam czy wyhamuje...

olekkelo - Nie Lip 08, 2012 08:59

Panowie co do regulacji śrubę pod dzwignią ręcznego dokręciłem za mocno i już nie chce się odkręcić :neutral: jak sie dobrać do tego żeby odkręcić zdejmować podłokietnik ?? ?

tarczobębny z tyłu przetoczone, wyregulowałem tak że ręczny jest ale kół nieblokuje w 100% wrzucam D auto się toczy...,
jak zębatkami podkręcam żeby rozszerzyć szczęki zakładam tarczobębny no i trze jak kręce kołem wiec zostawić tak żeby sie wytarło czy prędzej się zagrzeje i narobi bałaganu??

wszystko przeczyszczone i chodzi luźno, okładzin jeszcze z 4-5mm więc tragicznie nie jest

automechanik - Nie Lip 08, 2012 09:36

Spróbuj nakręcić dwie nakrętki na trzpień linki ,skontruj je nakrętka regulacyjna powinna puścić.
Popuść ją tak by zostało około 2-2,5 cm gwintu wyreguluj zębatkami do lekkiego ocierania, zaciągnij parę razy ręczny, sprawdż jeszcze raz regulacje zębatkami.
Na konieć wyreguluj nakrętką na dżwigni.

olekkelo - Nie Lip 08, 2012 12:43

Ok dzięki pokombinuje z tym kontrowaniem , czyli lekkie tarcie szczek o bęben ujdzie w na początku nic nie nie nagrzeje i bałaganu nie narobi ,
a jeszcze jedno u mnie na gwincie/trzpieniu linki pod dzwignią już były podkładki chyba z 5 tak ma być czy już ktoś podciągał ile się dało ...

Rowan - Nie Lip 08, 2012 17:59

pazdzi0h, masz rację, w porównaniu do innych aut tego segmentu, w 75, trzeba strasznie mocno cisnąć hamulec, aby auto zahamowało,a to i tak nie jest skuteczne hamowanie... Sam nie wiem czemu tak jest, bo w testach, jakie oglądałem 75 jeśli chodzi o hamowanie wypadała bardzo dobrze...
automechanik - Nie Lip 08, 2012 18:33

olekkelo, ktoś podciągał bez regulacji zębatkami przy tarczobębnach (bez sensu skraca się aktywna częsć linki, zmniejsza się skok dżwigni przy rozpieraku jeśli jałowy skok nie jest ustawiony na szczękach)

[ Dodano: Nie Lip 08, 2012 18:33 ]
Rowan, a może słaba pompka wspomagania,
U mnie V6 hamulce są bardzo skuteczne i przewidywalne, choć nieraz przeszkadza mi abs, zwłaszcza na kopnym śniegu.

olekkelo - Nie Lip 08, 2012 20:14

Czyli podkładki jak uda mi się odkręcić śrubę można wywalić , bo w sumie przez to może być słabawy ręczny ...

co do hamulców też nie mogę narzekać na ich skuteczność ABS faktycznie szybki ale czasem i lepiej ( no może ręczny :)))

automechanik - Nie Lip 08, 2012 21:26

Włąściwie nie musisz ich wywalać, konstruktor dał spory zapas śruby regulacyjnej i jak zostaną będzie mniej kręcenia.
Rowan - Sro Lip 11, 2012 16:47

Ja tutaj nie mówie o skuteczności, lecz o komforcie jego używania :wink: Nie jest to jakiś mankament i bardzo szybko się do tego przyzwyczaja, ale w porównaniu z dużą ilością aut tej klasy, to niestety w 75 działą dość ciężko i nie tylko w moim, ale chyba we wszystkich, bo już kilkoma miałem okazję jeździć :wink:
TomaszM - Sro Lip 11, 2012 18:46

Również skuteczności, szczególnie powyżej 130 km/h, brakuje w porównaniu z konkurencją, ma wyjątkowo małe i cienkie tarcze z przodu...
I polecam regularnie wymieniać płyn hamulcowy! ;)

Filip - Czw Gru 06, 2012 21:26

Mam jeszcze jedno pytanie, czy przy regulacji ręcznego w którymś momencie istnieje ryzyko przesadzenia i zerwania linki? :shock:
sTERYD - Czw Gru 06, 2012 21:44

zaciągając hamulec działasz na linkę ze znacznie większą siłą.
zedziczek - Czw Gru 06, 2012 22:43

pragne zauważyć, że jeżeli komuś brakuje regulacji na lince lub hamulec łapie pod samym końcem jest to spowodowane przez łącznik linek tzn linki która odchodzi od dzwigni i łączy się z linką która idzie do kół, element łączący z czasem ulega rozciągnięciu a raczej pręt, który się w nim znajduje. W opisanym przypadku należy wymienić na nowy orginalny ale za jakiś czas ten problem znowu się pojawi lub wymienić na łącznik zrobiony przez siebie np z innego materiału jakim może być stal nierdzewna, taki nam sie już nie podda rozciąganiu jak orginał.
kerbi - Wto Kwi 16, 2013 20:09

Po próbach regulacji muszę jednak wymienić te cięgno linek. I tu problem w sklepach nowego nie ma, są na allegro używki. Jak najprościej jest wymienić te cięgno.
zedziczek - Wto Kwi 16, 2013 20:43

jak dasz stare to będzie już rozciągnięte i może być tak, że sytuacja będzie podobna jak na twoim, najlepiej zrobić samemu ze stali nierdzewnej, w ten sposób łącznik przeżyje samochód :)

http://www.75ztcommunity....mk-2-t4473.html

masz opis jak wymienić ze swojej strony dodam, że nie trzeba przecinać dywanu ale dobrze jest poprosić kogoś o pomoc przy trzymaniu aby łatwiej było.

dany1107 - Sob Gru 13, 2014 18:09
Temat postu: Hamulec Ręczny
Witam. Panowie. Otóż miałem problem z ręcznym, wymieniłem szczęki i zrobiłem ten wadliwy łącznik bo był już porządnie rozciągnięty. Wymieniłem też linkę tą od rączki do łącznika. Wszystko ustawiłem jak powinno być a ręcznego jak nie ma tak nie ma. I zacząłem się zastanawiać czy aby czasem nie jest coś pogmatwane ze szczękami i sprężynami, Czyt. może są założone odwrotnie. Zaznaczam że wszystko poskładałem jak było wcześniej, tyle że ów hamulec zawsze był kiepski. I teraz moje pytanie. Czy mógł by ktoś wrzucić zdjęcie jak powinny być założone szczęki i sprężyny. Chodzi mi o to że otwory mocowania sprężyn na szczękach są różne. Jest tam zwykła dziura i takie jak by jajo. i gdzie powinna być dziura a gdzie jajo.
Pozdrawiam.

zedziczek - Sob Gru 13, 2014 23:11

nie moje ale powinno pomóc :)

http://i226.photobucket.c...01/P5070448.jpg

dany1107 - Sob Sty 24, 2015 21:20
Temat postu: Hamulec Ręczny
zedziczek Podziękował.
Dziś po ok 2 miesiącach zabrałem się za mój ręczny.
Więc tak; Wymieniłem; Tarczo bębny, szczęki, linkę od rączki do łącznika i obie linki od łącznika do kół, zmodyfikowałem łącznik, wymieniłem wszystkie sprężynki itp, praktycznie cały ręczny jest nowy. A problem w tym że tak jak przed wymianą wszystkiego jest on tylko "spowalniaczem"
Ma ktoś może jakiś pomysł co może jeszcze być? Bo już mi kuzwa ręce opadają z tym gówn.............
Pozdro.

prebenny - Sob Sty 24, 2015 22:34

W trakcie jazdy ręczny wydaje mi się, że będzie tylko spowalniaczem. Ciężko samymi bębnami z tyłu zatrzymać 1.7 tony (no chyba, że nie trzyma na górce itp.). Dlatego z tyłu ręczny jest na bębnie, bo w teorii do bębnów potrzeba użyć mniejszej siły żeby zacząć hamować, ale za to niestety mamy mniejszą ogólną siłę hamowania w porównaniu do tarcz (takie trochę masło maślane, ale myślę, że połapiesz się o co chodzi. A jakbym się mylił to niech ktoś mnie poprawi).

Samemu po kupnie wymieniałem komplet z tyłu i jak powiedzmy przy 100 zaciągnę ręczny to też nie można powiedzieć, że jakoś specjalnie hamuje, ale nie ma problemu, żeby na górce zjeżdżał czy zatrzymać roverka z 20 km/h.

dany1107 - Sob Sty 24, 2015 22:46
Temat postu: hamulec ręczny
Właśnie chodzi mi o to ze po zaciągnięciu ręcznego na maksa mogę go samemu jeszcze popchnąć. Już dwa razy nie zaliczyłem MOTu. (przeglądu) bo lipa wychodziła na rolkach. Normalnie już wymiękam. Niby wszystko poustawiane( ponaciągane) śruba w rączce wystaje na 24mm w bębnach też ustawione i dup............
SeniorA - Sob Sty 24, 2015 23:03

dany1107 napisał/a:
Niby wszystko poustawiane( ponaciągane) śruba w rączce wystaje na 24mm w bębnach też ustawione
tylko pytanie czy w prawidłowej kolejności
dany1107 - Sob Sty 24, 2015 23:18
Temat postu: hamulec ręczny
No więc, najpierw śróba przy rączce, 24mm, potem zębatka w bebnie, naciągnięte do zablokowania, i po tym popuszczone do swobodnego kręcenia się koła. Wydaje mi się że ok.
SeniorA - Sob Sty 24, 2015 23:28

dany1107 napisał/a:
Wydaje mi się że ok.
nie , najpierw poluzuj dużo nakrętkę przy lince w kabinie, teraz zębatką przez otwór w tarczobębnie zablokuj go całkowicie , następni cofnij zębatkę o 5 karbów i teraz dokręć nakrętkę na lince pozostawiając 23-25 mm gwintu. Tak ma wyglądać regulacja.
kosaaro - Sro Sty 28, 2015 00:14

https://www.youtube.com/w...-yt-cl=84838260


tu filmik o bmw ale pokazana jest ta zębatka i regulacja ręcznego jak w R75

olekkelo - Pią Maj 08, 2015 21:37

Wymieniał ktoś może linkę ręcznego tą od lewarka, trzeba z kanału czy nie koniecznie?
AdaskoC - Pią Maj 08, 2015 22:14

olekkelo, najwygodniej jest z kanału/podnośnika. Leżenie pod autem i mordowanie się z linkami nie należy do najprzyjemniejszych. Ogólnie cała robota jest czasochłonna.
olekkelo - Nie Maj 10, 2015 19:56

To mnie pocieszyłeś, i jeszcze pewnie trzeba demontować podłokietnik ...::((
rafalmis1 - Nie Maj 10, 2015 20:04

olekkelo napisał/a:
To mnie pocieszyłeś, i jeszcze pewnie trzeba demontować podłokietnik ...::((

Tego akurat nie trzeba :D ale za to jest gorzej. Zdemontuj tylne siedzisko i podnieś dywan, dla ułatwienia fotele tez możesz usunąć będzie łatwiej dostać się do klapki pod którą jest mocowanie linek