|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Zamek centralny
MaReK - Wto Gru 04, 2007 10:07 Temat postu: [MG ZT] Zamek centralny Witam ponownie
Otóż mój problem jest dla mnie dziwny i niezrozumiały, wynikający z braku znajomości rozwiązań technicznych w moim aucie.
W drziwach pasazera nagle przestal dzialac zamek centralny.
O dziwo, z pilota sie zamyka (spada w dol i rygluje drzwi).
Taka operacja nie dziala jednak przy zamknieciu drzwi wewnatrz pojazdu odpowiednim przyciskiem.
Otwieranie nie dziala zarowno z pilota jaki z przycisku wewnatrz auta.
Dzieki za pomoc i ew. wyjasnienia
Pozdrawiam,
Marian_K - Wto Gru 04, 2007 10:27
O zamkach no forum było sporo - również takie dziwne przypadki jak Twój. Może to być objaw padającego zamka, albo .... niedoładowanego akumulatora. U mnie problem z zamkiem pojawia się w sytuacji, gdy akumulator jest w słabej kondycji. Doładuję i po problemie.
Pozdrawiam!
MaReK - Wto Gru 04, 2007 10:30
Ale tylko jeden zamek ?
Skoro pali dobrze, laduje sie dobrze, wszystkie odbiorniki dzialaja okej... to moze to byc taki problem? Jak to sie dzieje, ze on sie zamyka z pilota a z innych funkcji nie?
Czy tam sa dwa zamki ?
Marian_K - Wto Gru 04, 2007 11:01
Cytat: | Skoro pali dobrze, laduje sie dobrze, wszystkie odbiorniki dzialaja okej... to moze to byc taki problem? | U mnie jest dokładnie taki problem, że niby wszystko jest OK, ale zamek prawy tylny odmawia posłuszeństwa przy "osłabionym" akumulatorze. Muszę kilka razy wciskać przycisk otwierania, żeby zaskoczył.
MaReK napisał/a: | Czy tam sa dwa zamki ? | Tego nie wiem - ponieważ u mnie ładowanie AKU pomaga - nie rozbierałem zamka. Niech mądrzejsi się wypowiedzą.
Pozdrawiam!
maciej - Wto Gru 04, 2007 11:16
Marian_K napisał/a: | Tego nie wiem - ponieważ u mnie ładowanie AKU pomaga - nie rozbierałem zamka. |
Myślę, że większym problemem od tego, że się zamek nie zamyka jest to, że Ci się akumulator nie doładowuje...
MaReK - Wto Gru 04, 2007 12:02
Czy ktos moze mi powiedziec, jak sie do tego zamka dobrac? Jak go wyjac?
Boczek juz zdjalem Nic sie nie polamalo
Ale mam takie spostrzezenia. Zamek po kliknieciu z pilota dziala idealnie i slychac jak zapadka sie przesuwa. Pozniej, gdy chce recznie wyciagnac rygiel, to co go blokuje i wraca na swoja pozycje (zamknieta). Gdy otwieram, slychac ze cos chce go podniesc ale... nie idzie. Dopiero podowjne pociagniecie klamki (linki) powoduje otwarcie rygla.
Prosze o sugestie, podpowiedzi
maciej - Wto Gru 04, 2007 12:08
MaReK napisał/a: | Gdy otwieram, slychac ze cos chce go podniesc ale... nie idzie. Dopiero podowjne pociagniecie klamki (linki) powoduje otwarcie rygla. |
Mariusz mówił na Bemowie, że są dwie łopatki przy siłowniku - jedna zamykająca, a druga otwierającai ta Ci się ułamała.
MaReK - Wto Gru 04, 2007 12:09
Okej. Dlaczego zatem nie zamyka sie z wewnatrz auta przyciskiem, tylko za pomoca pilota ?
I dlaczego nie moge go !@!$# stamtad wyjac ?
maciej - Wto Gru 04, 2007 12:12
Hmmm...
A może on jest taki "sprytny", że "pamięta", że się nie otworzył, to nie zamyka, a przy zamykaniu pilotem ma komendę "bezwarunkową"...
Taka myśl programisty - w końcu to wszystko to komputer...
Zupełnie jak nowe windy w mojej firmie - są mądrzejsze od użytkowników i nawet czasem lepiej wiedzą gdzie mają jechać niż sam pasażer...
argail - Wto Gru 04, 2007 12:26
maciej napisał/a: | A może on jest taki "sprytny", że "pamięta", że się nie otworzył, to nie zamyka, |
Nie wiem jak to jest z Roverami, ale w VectrzeB miałem tak, ze jeśli pootwierałem okna i drzwi i następnie wyjmowałem na dłuższą chwilę akumulator, to komputer "głupiał" - a to zamykał okna do połowy, albo drzwi tylko po jednej stronie ....
Trzeba było zamykać wszystko, odłączać akumulator i po ponownym załączeniu komputer stan aktualny przyjmował za faktyczny i działało ok
Po przejściach jednego z forumowiczów, który rozprogramował sobie podświetlenie w kabinie zbyt długo przytrzymując przycisk - jestem w stanie uwierzyć we wszystko
MaReK - Wto Gru 04, 2007 13:43
No dobra.
Rozebralem w koncu to i wyjalem caly zamek...
Troche bylo zabawy ale juz wiem, ze polamalo sie czarne mocowanie rygla i silownik pchal go na gore ale on nie sie slizgal bo zaczep nie istnieje.
Teraz musze szukac sobie zamka do ZT ale nie wiem czy od R75 bedzie pasowal
Pozdrawiam,
maciej - Wto Gru 04, 2007 14:18
MaReK napisał/a: | polamalo sie czarne mocowanie rygla i silownik pchal go na gore ale on nie sie slizgal bo zaczep nie istnieje. |
Na poxipol!!!
Kris - Wto Gru 04, 2007 14:30
MaReK napisał/a: |
Teraz musze szukac sobie zamka do ZT ale nie wiem czy od R75 bedzie pasowal
Pozdrawiam, |
Sory za sarkazm MaReK ale zapewne będzie pasował R75 od ZT różni sie zpewne tylko tym co mozna zobaczyc gołym okiem
MaReK - Wto Gru 04, 2007 14:52
Wiesz Kris ja sie nie obrazam ale... PHJowi mowil, ze sa dwa rodzaje jakies... na pewno bedzie pasowac bo to to samo. Wizualnie sie rozni, wewnatrz troszke no i zawieszka twardsza. Piasty z tego co wiem sa inne.
Pozdrawiam,
PHJOWI - Wto Gru 04, 2007 14:57
na szczęście w twoim modelu nie ma zmian także można założyć od rover numer musi być taki ALR9784A wersja LHD według epc
MaReK - Wto Gru 04, 2007 16:04
Jowiś a masz taki? Bo jak masz to go pakuj i dawaj na ten sam adres
Nie moge kurde otworzyc drzwi (nawet od wewnatrz)
maciej - Wto Gru 04, 2007 16:08
MaReK napisał/a: | Nie moge kurde otworzyc drzwi (nawet od wewnatrz) |
Dobrze, że możesz zamknąć.
A teraz przynajmniej Viola będzie mieć dobrze - będzie jeździć na tylnej kanapie w "limuzynie z szoferem".
PHJOWI - Wto Gru 04, 2007 17:08
marek mam i puszcze go tobie , jeszcze rano potwierdze tobie
MaReK - Wto Gru 04, 2007 21:51
PHJOWI napisał/a: | marek mam i puszcze go tobie , jeszcze rano potwierdze tobie |
No Jowiś... interesy z Toba to narazie sama przyjemnosc
A pomyslec, ze jeszcze niedawno mialem zle zdanie (z opinii innych)
To czekam na wiesci... czekam i czekam bo drzwi kuzwa musze patykiem zastawiac
Ps.
Maciek, ale wlasnie w tym sek ze ona nie chce jezdzic z tylu
A przeciez tak jezdza prawdziwe bizneswoman
maciej - Sro Gru 05, 2007 08:24
MaReK napisał/a: | Maciek, ale wlasnie w tym sek ze ona nie chce jezdzic z tylu
A przeciez tak jezdza prawdziwe bizneswoman |
No to masz prawdziwią Kobietę Wyzwoloną.
piter34 - Sro Gru 05, 2007 14:33
MaReK napisał/a: | Teraz musze szukac sobie zamka do ZT ale nie wiem czy od R75 bedzie pasowal |
W MG-ZT sa na pewno "sportowe" zamki
Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać
PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 14:37
piterku np. w mg zr jest inny zamek niż w r 25 , lukni w EPC , no już nie wspomne o wersji RHD
piter34 - Sro Gru 05, 2007 14:44
PHJOWI napisał/a: | piterku np. w mg zr jest inny zamek niż w r 25 |
Czym się różnią?
PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 15:51
posiadają tak zwany super lock, i w środku jest inaczej
MaReK - Sro Gru 05, 2007 16:18
Sportowe zamki sa szybsze Wiec zlodziej ma mniej czasu na reakcje
Pozdrawiam,
thef - Sro Gru 05, 2007 16:21
Sportowe zamki dodają 5KM i utwardzają zawieszenie
Brt - Sro Gru 05, 2007 16:21
MaReK napisał/a: | Sportowe zamki sa szybsze |
maniaq - Sro Gru 05, 2007 19:06
ja znow zaczynam sie zastanawiac nad rozwiazaniem, ktore mialem w poprzednim aucie , centralny otwieral z pilota drzwi , ale kluczyk od kierowcy i pasazera byl odlaczony , wiec sobie mozna bylo krecic w razie awarii pozostaje bagaznik ---- > wiem musi to byc ciekawy widok wsiadac do wlasnego auta przez bagaznik, ale umowmy sie centralny jest po to zeby dzialal, jak sie psuje to sie naprawia a dlaczego wogole odlaczyc , bo przed swietami jak stawalem w miescie autkiem to ktos chcial mi sie wlamac do AX-a ale sie zdziwil jak mu zamek zostal w reku i zamias otworzyc drzwi to sie wysunal z dziury i lekko podgial tylko blache autko cale , radio - nawet bez panelu w srodku - cale . w tym kraju wszystko musi byc niestety pozamykane i zabezpieczone O_o
PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 20:04
zostaw sobie w drzwiach kierowcy , bo(odpukać) siądzie pilot , to kodu nie wprowadzisz
PD - Czw Gru 13, 2007 02:43
ja tez mialem taki przypadek z zamkiem nawet z dwoma juz, najpierw prawy pozniej lewy, moze przez to ze mam opcje zamykania sie drzwi jak ruszam i one ciagle sie zamykaja itp.
a mianowicie reagowal tylko na zamkniecie z pilota, ogolnie za uzywke dalem 150 moze i drogo ale warto bo bardzo mnie to irytowalo gdzy nie umialem otworzyc drzwi.
chcialem zauwazyc ze to autko posiada 2 'zamkniecia' z kluczyka(lub wewnatrz auta z przycisku) takie jakby podstawowe(nie zamykal sie nawet bak i mozna bylo otworzyc drzwi od srodka) i drugie z pilota co zamykalo wszystko wlaczalo alarm i dalo sie otworzyc drzwi nawet od wewnatrz.
bylem ciekawy jak wyglada taki zamek od srodka i zauwazylem ze tam sa poprostu dwa silniczki i jeden mi akurat sie zepsul...
pozdrawiam
Marian_K - Czw Gru 13, 2007 09:29
PD napisał/a: | bylem ciekawy jak wyglada taki zamek od srodka i zauwazylem ze tam sa poprostu dwa silniczki i jeden mi akurat sie zepsul... | I to tłumaczy te wszystkie "dziwnie" i dotychczas niewytłumaczalne przypadki. Wielkie dzięki za informację!!!!
Pozdrawiam!
MaReK - Czw Gru 13, 2007 16:27
Tez na to wpadlem jak go rozebralem
Potem przez tydzien jezdzilem bez zamka
Mariusz z Babic w koncu zalozyl mi uzywke za 150 zl od PHJowi i dziala po dzis dzien jak zloto. Ps. wbrew pozorom to troche sie trzeba napierniczyc z tym regulowaniem i zakladaniem.
Marian_K - Pią Gru 14, 2007 09:23
MaReK - mógłbyś wziąć ten uszkodzony zamek na Bemowo w najbliższą niedzielę? Chętnie rzucę na niego okiem .
Pozdrawiam!
MaReK - Pią Gru 14, 2007 20:25
Zostawilem go u Mariusza w garazu, ale jesli on to czyta, to moze go wezmie
air9 - Sro Lut 02, 2011 18:11
MaReK, mógł byś mi podpowiedzieć jak dostać śię do tego centralnego zamka, jakie śruby odkęć bo niestety nie mam pojęcią jak się do niego dobrać:(:(
z góry dzięki
MaReK - Sro Lut 02, 2011 18:47
Żeby się dostać do zamka musisz zdjąć boczek.
Potem musisz kluczem "torx" odkręcić 3 śruby, znajdują się na krawędzi drzwi (zamknięte schowane są za słupkiem) Wewnątrz masz cięgna, które musisz delikatnie odczepić.
Odpinasz wtyczkę i linkę od klamki i powinien elegancko wyjść.
air9 - Sro Lut 02, 2011 20:23
Dzięki:) brzmi bardzo łatwo ale jak parę miesięcy temu zabierałem się za to to była czarna magia... w weekend spróbuje jeszcze raz
dzięki
MaReK - Sro Lut 02, 2011 20:39
Trochę gimanstyki jest z odpięciem rygla. Trzeba uważać żeby nie połamać plastików.
Jest jeszcze taki plasticzek na drucie. Ten plasticzek ma gwint i on odpowiada za klamkę zewnętrzną. Czasami to się luzuje, spada i nie można otworzyć drzwi od zewnątrz pomimo wysuniętego rygielka. Kiedyś u siebie się tym zajmę, ale musi się ocieplić
Pozdrawiam,
Joanna_Rover_75 - Wto Lut 08, 2011 20:10
MaReK, mam rowniaz problem z otwieraniem auta po wymianie akumulatora nie moge otw z pilota
[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 19:10 ]
pomozcie mi w mojej sprawie PROSZE
Lenin - Sro Lut 09, 2011 16:03
MaReK napisał/a: |
Mariusz z Babic w koncu zalozyl mi uzywke za 150 zl od PHJowi i dziala po dzis dzien jak zloto. Ps. wbrew pozorom to troche sie trzeba napierniczyc z tym regulowaniem i zakladaniem. |
Mam pytanie odnośnie zamka. Czy to prawda, że od anglika zamki nie pasują? Bo właśnie mam zamek do wymiany a oryginalny kosztuje ok 500zł
Przestał mi się otwierać z zewnątrz (a wcześniej przestał reagować na zamykanie z kluczyka i z wewnątrz samochodu) i muszę za każdym razem od strony pasażera otwierać drzwi i dopiero wsiadam.
domel-x - Sro Lut 09, 2011 19:23
Lenin, pasują
Aragorn - Sro Lut 09, 2011 20:09
Joanna_Rover_75 napisał/a: | MaReK, mam rowniaz problem z otwieraniem auta po wymianie akumulatora nie moge otw z pilota
[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 19:10 ]
pomozcie mi w mojej sprawie PROSZE |
...siedząc w samochodzie należy czterokrotnie nacisnąć (szybko) dowolny przycisk na pilocie powinna nastąpić synchronizacja, jeśli ta metoda nie zadziała to raczej tylko podpięcie pod komputer pomoże
Lenin - Czw Lut 10, 2011 13:41
domel-x napisał/a: | Lenin, pasują |
Qrcze no, a znasz kogoś kto ma od angoli, bo czytam zbierzne opinie, jedni mówią że pasują, inni że nie?
witgut - Czw Lut 10, 2011 15:04
Lenin napisał/a: | jedni mówią że pasują, inni że nie |
a ja myślałem że są to opinie rozbieżne
jeśli na tył to są takie same, jeśli z przodu to z różnej strony masz wkładkę zamka
SeniorA - Czw Lut 10, 2011 15:20
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=anglika
kaisor1 - Nie Kwi 21, 2013 11:18
Witam. Rano chciałem odpalić Roverka i cisza - rozczarowanie, rozrusznik nie reaguje, nie pokazuje ,że otwarte są drzwi, nie ma sygnału dźwiękowego o zapalonych światłach przy otwartych drzwiach, nie mruga kontrolka od alarmu, nie mogę zamknąć auta pilotem i mechanicznie też, zamykają się tylko drzwi kierowcy mechanicznie, czy zepsuł się jakiś komputer od alarmu i gdzie on jest?
rafalmis1 - Nie Kwi 21, 2013 12:38
a aku spradziłeś
kaisor1 - Nie Kwi 21, 2013 13:17
tak , jest b.dobry
MaReK - Nie Kwi 21, 2013 13:35
A jak przekręcasz stacyjkę to nic się nie dzieje na ekranie pokładowego kompa (masz takiego)? Jak otwierasz drzwi to nie zaświeca się światełko w kabinie?
Może coś zalało BCU? Sprawdzałeś bezpieczniki pod schowkiem i ogólnie czy nie ma wilgoci?
kaisor1 - Nie Kwi 21, 2013 14:58
bezpieczniki sprawdzone, jak otworzę drzwi to światełko zaświeca się, koło bezpieczników sucho, i dalej nie mruga kontrolka od alarmu, a kontrolka nie pokazuje otwarcia drzwi a pokazywała. Pokładowego kompa nie mam , mam prostą wersie. Wyciągnąłem moduł komfortu prysnąłem po stykach i prawie wszystko działa, pokazuje otwarte drzwi , zamyka i otwiera z pilota ale niestety rozrusznik nie reaguje.
Weście .... zapalił, ale co było nie wiem.
rafalmis1 - Pon Kwi 22, 2013 11:55
jeden użytkownik forum miał przetartą wiązkę w nadkolu. Tylko ze u niego przez to, zanikło całe zasilanie w samochodzie
|
|