Zobacz temat - [R827] Jak mam zresetować komputer w tym aucie???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Jak mam zresetować komputer w tym aucie???

rover1977 - Sro Gru 05, 2007 21:32
Temat postu: [R827] Jak mam zresetować komputer w tym aucie???
Chciałbym przy Waszej pomocy zresetować komputer w swoim aucie jeżeli ktoś ma doświadczenia z tym związane( pozytywne zaznaczam ) to niech sie podzieli jakąś dobrą poradą. Dziękuje za ewentualną pomoc
maciej - Sro Gru 05, 2007 21:52

Zadawaj, zadawaj o to tu chodzi.
W 827 jest wtrysk Hondy PGM-FI - wystarczy odłączyć odpowiedni bezpiecznik na chyba 15 sek. i już.
Niestety nie pamiętam który... :(
Ale jest inna metoda - odłączyć aku. :)

Tylko po podłączeniu spowrotem trzeba go jeszcze "dostroić" - odpalić i zostawić nie dotykając wogóle gazu, na luzie tak długo aż się nagrzeje i zacznie działać wentylator (tylko nie zapomnij wyłączyć klimy, bo z klimą wentylator włącza się wcześniej).

rover1977 - Sro Gru 05, 2007 22:05

Tak wogóle Piotr miło mi. Pozwolę sobie po imieniu :mrgreen: . Maciej skad ja mam wiedzieć ze klima działa , tam jest tyle klawiszy jak na fortepianie i zeby to opanowac potrzeba na to czasu licze ze w półtora tyg opanuje w stopniu zadowalającym, a wracając do RESETOWANIA to na zimnym silniku czy ciepłym odłączyć tą klemę i czy są szanse ze wróci wszystko do normy ? a szyby tez,że zapytam?a propos wentylatora trzymałem go naprawde długo i połowy wskaźnika temeratury nie przekroczył i wogóle nie załączył wentylatora. Bezpieczniki w aucie czy pod maską ?
maciej - Sro Gru 05, 2007 22:09

rover1977 napisał/a:
Pozwolę sobie po imieniu

Nie ma sprawy - tu wszyscu są po imieniu/nicku. :D

Resetować dowolnie, ale pierwsze odpalenie po resecie kompa ma być na kompletnie zimnym silniku.

Klima ma przycisk OFF - jak go naciśniesz to gaśnie ekranik z ustawieniem temperatury - wtedy klima jest wyłączona.

rover1977 - Sro Gru 05, 2007 22:19

dobrze Maciej, a sciągnąć plus czy minus czy obydwa, głupie być może to pytanie, ale może ważne pytam, bo kto pyta... :mrgreen: a dalej juz znasz... Jutro rano robie RESET, a i konieczne jest aby wentylator sie włączył TAK ? a na długo go bez prądu zostawić????
Brt - Sro Gru 05, 2007 23:05

min. 15 sek ;) wystarczy jedna klema.
thef - Sro Gru 05, 2007 23:06

A jak jedna, to minusowa - dla bezpieczeństwa ;)
blue827 - Sro Gru 05, 2007 23:10

a może mi ktoś wyjaśnić skąd potrzeba resetowania komputera w tym samochodzie? dosyć często rozłączam akumulator ale żadnych zmian nie zaobserwowałem. rover1977 pali ci sie kontrolka pgmfi na tablicy??
maciej - Czw Gru 06, 2007 09:18

blue827 napisał/a:
a może mi ktoś wyjaśnić skąd potrzeba resetowania komputera w tym samochodzie?

W zasadzie to się przydaje tylko jak masz źle ustawioną instalację gazową - taki reset powoduje rozpoczęcie od nowa procesu autoadaptacji map wtrysku.
blue827 napisał/a:
dosyć często rozłączam akumulator ale żadnych zmian nie zaobserwowałem.

Rzeczywiście w tym aucie to bardzo rzadkie - PGM-FI jest bardzo "idiotoodporny". ;) ;) ;)
blue827 napisał/a:
rover1977 pali ci sie kontrolka pgmfi na tablicy??

Na to reset nie pomoże - trzeba znaleźć przyczynę, bo PGM-Fi ZTCP za każdym razem sprawdza wszystko od nowa.
Przynajmniej tak mi się kojarzy.

rover1977 - Czw Gru 06, 2007 09:22

maciej napisał/a:
blue827 napisał/a:
a może mi ktoś wyjaśnić skąd potrzeba resetowania komputera w tym samochodzie?

W zasadzie to się przydaje tylko jak masz źle ustawioną instalację gazową - taki reset powoduje rozpoczęcie od nowa procesu autoadaptacji map wtrysku.
blue827 napisał/a:
dosyć często rozłączam akumulator ale żadnych zmian nie zaobserwowałem.

Rzeczywiście w tym aucie to bardzo rzadkie - PGM-FI jest bardzo "idiotoodporny". ;) ;) ;)
blue827 napisał/a:
rover1977 pali ci sie kontrolka pgmfi na tablicy??

Na to reset nie pomoże - trzeba znaleźć przyczynę, bo PGM-Fi ZTCP za każdym razem sprawdza wszystko od nowa.
Przynajmniej tak mi się kojarzy.
NIE chłopaki ta kontrolka sie nie świeci natomiast świruje otwieranie szyb i SRS mi miga lewe drzwi tylne świrują najbardziej tzn. jak w tym swoim sterowniku przełącze ten dolny suwak szyba sie opuszcza ale niezawsze podciąga kurcze nie wiem co jest grane gdzie szukac przyczyny
maciej - Czw Gru 06, 2007 09:30

rover1977 napisał/a:
natomiast świruje otwieranie szyb i SRS mi miga lewe drzwi tylne świrują najbardziej tzn. jak w tym swoim sterowniku przełącze ten dolny suwak szyba sie opuszcza ale niezawsze podciąga kurcze nie wiem co jest grane gdzie szukac przyczyny

Na to reset kompa nie pomoże, bo w R800 jest 6 kompów i każdy steruje czym innym.
Ale poszukaj, bo większość kompów w R800 ma tryb autodiagnostyki (na pewno PGM-FI i ABS, SRS chyba też) - zwiera się w odpowiednim miejscu i wtedy ilość mignięć kontrolki to kod błędu.

W SRSie zacząłbym od sprawdzenia połączenia poduszki kierowcy w kierownicy (najbardziej narażony na zużycie element).

Co do szyb to zacząłbym od najprostszego - sprawdzenia prowadnic i nasmarowania - może coś trze i są za duże opory (ZTCP szyby w R800 mają czujniki na pobór mocy - służą do zatrzymywania szyby na górze i na dole).
Drugi znany mi powód problemów z elektryką w R800 to zużycie samych przycisków (styków pod nimi).

rover1977 - Czw Gru 06, 2007 14:38

Maciej a ten PDF który jest do ściągnięcia(650mb) ma opisane te komputery i wtyczki gdzie co ma być zeby robić to zgodnie z instrukcjami a nie na hop siup.????
piter34 - Czw Gru 06, 2007 14:40

rover1977 napisał/a:
Maciej a ten PDF który jest do ściągnięcia(650mb) ma opisane te komputery i wtyczki gdzie co ma być zeby robić to zgodnie z instrukcjami a nie na hop siup.????

Który PDF 650MB?

rover1977 - Czw Gru 06, 2007 14:56

super cd2 tak sie to nazywa, chyba ze masz może coś bardziej szczegółowego i pewnego co mógłbym wykorzystać do uzdrowienia Roverka
piter34 - Czw Gru 06, 2007 15:08

rover1977 napisał/a:
super cd2 tak sie to nazywa, chyba ze masz może coś bardziej szczegółowego i pewnego co mógłbym wykorzystać do uzdrowienia Roverka

To sobie pobierz tak czy inaczej. Na pewno się przyda... a co tam jest w środku to nie wiem, bo nigdy nie otwierałem (nie mam R800). Podejrzewam jednak, że jest tam "wszystko" ;-)

maciej - Czw Gru 06, 2007 15:08

Hmmm... Ja to nie wiem o którym CD mowa. :(
Ale tu znajdziesz opisy ABSu i PGM-FI: http://web.ukonline.co.uk/r800v6/
Ściągnij Rave - opis co i jak w Technicznym FAQ na naszej stronie - jest co prawda do R800 po '96, ale zmiany ZTCP nie były duże.

piter34 - Czw Gru 06, 2007 15:11

maciej napisał/a:
ale zmiany ZTCP nie były duże.

Nieduże? Moim zdaniem duże.
Nie było już m.in. PGM-Fi i silników Hondy, bo wprowadzono silnik KV6 ROVERkowy.

maciej - Czw Gru 06, 2007 15:13

Warto jeszcze zajrzeć tu: http://rover800.gaima.co....m/rover/800.htm
i w ogóle tu:
http://rover800.gaima.co.uk/Rover800/

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 15:16 ]
piter34 napisał/a:
Nie było już m.in. PGM-Fi i silników Hondy, bo wprowadzono silnik KV6 ROVERkowy.

Myślałem akurat o elektrycznych szybach, bo problemów z silnikiem w tym wątku nie ma ;) , ale to w sumie też się mogło zmienić... :(

rover1977 - Czw Gru 06, 2007 15:23

swietnie pościągam to co jest, ale dopiero po pracy teraz siedze i ślencze nad papierami dzięki za pomoc na chwile obecną jak zaczne dłubać to sie odezwę wiec panowie tymczasem
blue827 - Czw Gru 06, 2007 22:02

Maciej dzieki za wyjaśnienia odnośnie tego resetu kompa.

Rover1977 , na tym kompakcie 650MB jest m.in plik Mk2 Electrical.pdf i rzeczywiscie jest to biblia elektryczna, mozna znalesc kazdą najmniejszą wtyczkę. Ale w praktyce okazuje się że już bardzo trudno jest to zlokalizować w samochodzie.

Naprawdę , na początek zacznij od poprawienia lutów w skrzynce bezpieczników.
w tym wątku ci to napisałem: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=21607

Najpierw odłączasz wszystkie wtyczki, trzba mieć zwinne palce bo na każdej wtyczce trzeba wcisnąć taki prztyczek bo jest jakby zablokowana.
Skrzynka jest przykręcona na dwie śrubki M10, ta z lewej strony to uważaj bo jak spadnie to wleci w profil zamknięty. Musisz mieć nasadowy klucz 10tkę na przedłużce aby wykręcić te śruby.
Jak już wyjmiesz skrzynkę to zdejmujesz tylną ściankę i żmudna robota z lutownicą. Nie można przegrzać, bo druciki mogą ci wpaść na drugą stronę, chodzi o samo poprawienie lutów. I trzeba lecieć po kolei aby żadnego nie ominąć.

u mnie po przelutowaniu płytki w drzwiach ożyło prawe lusterko, no może nie odrazu ale na następny dzień. I wszędzie na forach ludzie piszą że w tym modelu jak dzieją się jakieś cyrki z oknami, lusterkami itp. to trzeba poprawić luty. Więc od tego trzeba zacząć, a później rzeźbić dalej.
Komp od lusterek i okien jest jakby zintegrowany z kompem od skrzyni i jest pod fotelem pasażera, natomiast nic przy tym nie robiłem (odpukać) narazie.

[ Dodano: Pią Kwi 17, 2009 21:03 ]
Errata autora: Uwaga, w poście powyżej są błędne informacje, naprawdę komp pgmfi jest pod fotelem pasażera a skrzyni pod kierowcy.