Zobacz temat - [R200, 2.0 SDI, 2000r] Dziwne odgłosy z silnika?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200, 2.0 SDI, 2000r] Dziwne odgłosy z silnika?

Michal982 - Wto Gru 25, 2007 10:41
Temat postu: [R200, 2.0 SDI, 2000r] Dziwne odgłosy z silnika?
Ma ktoś może jakiś pomysł co dzieje się z moim Roverkiem. Już jakiś czas temu zauważyłem ze przy obrotach 1950 silnik po prostu traci moc, a samochód nie chce jechać. Ale nie przejmowałem się tym zbytnio gdyż auto w taki stan wpada w bardzo wąskim zakresie obrotów. Tak więc przy normalnym przyspieszaniu jest to niezauważalne.
Teraz jadąc na Święta poza wyżej opisanymi dolegliwościami ponadto dało się usłyszeć dziwny dźwięk wydobywający się z pod silnika, jakby wszystkie zawory wpadały w rezonans. Dodam tylko że dźwięk ten wydobywa się tylko podczas tych 1950 obrotów.
Jak myślicie, czy to coś poważnego? Samochodem poza tym bez problemów można się poruszać, ma moc i przyśpieszenie.

[ Komentarz dodany przez: thef: Sro Gru 26, 2007 12:26 ]
Retusz tematu.

NEOSSS - Wto Gru 25, 2007 12:22

A czy przy tych obrotach wydobywa się jakiś dziwny dymek z tłumnika?
Wazzabii - Wto Gru 25, 2007 12:44

mniej wiecej na tych obrotach zalacza sie turbina...
Brt - Wto Gru 25, 2007 13:13

Wazzabii napisał/a:
mniej wiecej na tych obrotach zalacza sie turbina...


Turbina się kręci cały czas niezależnie i prędkość wirowania turbiny bardziej zależy od obciązenia silnika niż od konkretnych obrotów ;) Jak będziesz łagodnie przyspieszał, to turbina będzie pompować np. 0,5 bara w szerokim zakresie obrotów, a jak dasz ostro w palnik to w tym samym zakresie obrotów moze pompować 1 bar, a jak odpuścisz gaz i będziesz hamował silnikiem, to w tym samym zakresie obrotów nic nie będzie pompować ;)
Przyczyn owych drgań przy 1950 obr może być kilka. Sądzę, że może to być jakieś niedoważenie któregoś z elementów wirujących w zespole napędowym lub może któraś z poduszek silnika, albo np rezonans wydechu. Mam u siebie dziwny rezonans przy w zakresie obrotów 3050 - 3200 obr i pomimo walki nie udało mi się zlokalizować przyczyny. Na szczęście 3000 obr w dieslu nie trzeba za często przekraczać, żeby dynamicznie jeździć :D Najgorzej jest na autostradzie, bo albo jazda do 135km/h albo powyżej 155 :mrgreen: :hahaha:

Wazzabii - Sro Gru 26, 2007 01:16

chodzi mi o wykres momentu obrotowego w zaleznosci od obrotow...
mniej wiecej przy 2tys. odczuwamy przyrost
i to kryje sie pod moim pojeciem zalaczania sie turbiny



co do metalicznego odglosu to bym obstawial poduszke (jak poprzednik)

a co do braku mocy.. mozna sprawdzic kat wtrysku...

Brt - Sro Gru 26, 2007 12:36

Cytat:
chodzi mi o wykres momentu obrotowego w zaleznosci od obrotow...
mniej wiecej przy 2tys. odczuwamy przyrost
i to kryje sie pod moim pojeciem zalaczania sie turbiny


OK kumam :)