|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214Si 1.4 97r]Skrzynia biegów, sprzęgło? prosze o porade!
donmulanka - Nie Gru 30, 2007 02:37 Temat postu: [r214Si 1.4 97r]Skrzynia biegów, sprzęgło? prosze o porade! Problem wygląda tak.. nic sie nie działo wszystko ok a tu nagle czasem jadąc sobie ok 60km/h na 3 biegu kiedy chce zredukować na 2 bieg zgrzyta mi w skrzyni... nigdy tego nie byl oa teraz robi sięta kcoraz częściej i czasem z 1 tez przy rozpędzaniu sie ok 60km/h zmieniam na 2 i czasem "zgrzytnie"... Co mam z tym zrobić? linka sprzęgła do naciagniecia skrzynia czy cos innego moze nie drogo da się to zrobić prosze o jakies porady!!
sTERYD - Nie Gru 30, 2007 08:56
sprawdz przede wszystkim jak wyglada olej w skrzyni biegow
donmulanka - Nie Gru 30, 2007 13:17
oops no to ładnie nigdy na olej w skrzyni nie patrzylem a to faktycznie przez np brak oleju moze sie tak dziać? ze zgrzyta przy redukcji ale tylko na 2 bieg z1 na 2 lub z 3 na 2 . Gdzie ijak to sprawdzic ten olej?
srbenda - Nie Gru 30, 2007 13:58
Synchronizatory 2 i 3 biegu lubią padać w tej skrzyni...niestety...
donmulanka - Nie Gru 30, 2007 14:44
a cena naprawy tych synchronizatorow? i gdzie mozna cos takiego dostac? o ile idzie to dostac
lamer - Nie Gru 30, 2007 14:48
Zacznij od oleju! Sprawdź a najlepiej wymień.
sTERYD - Nie Gru 30, 2007 18:26
Cytat: | Gdzie ijak to sprawdzic ten olej? |
wyszykaj na forum tematow na temat wymiany oleju w skrzyni. Na sto procent znajdziesz wszystkie informacje (ostatnio bylo nie dalej niz miesiac temu )
srbenda - Nie Gru 30, 2007 21:20
donmulanka napisał/a: | a cena naprawy tych synchronizatorow? i gdzie mozna cos takiego dostac? o ile idzie to dostac |
Synchronizator kosztuje około 50zł. Naprawa, cóż, wiąże się z rozebraniem skrzyni biegów więc może być kosztowna...
Stan oleju - z boku skrzyni jest śruba imbusowa. Oleju powinno być na równo z otworem.
Aha - simeringi na półosiach (na wejściu do skrzyni) też lubią puszczać. Sprawdź czy nie kapie
przemo285 - Nie Gru 30, 2007 21:31
Korek znajduje się minimalnie powyżej lewej półosi w skrzyni biegów czyli od strony kierowcy i powinien być na 17 klucz , co do resztyzgadzam się z przedmówcą , obawiam się że bez wymiany synchronizatorów się nie obejdzie (najlepiej pierwszego i drugiego biegu)
donmulanka - Nie Gru 30, 2007 23:49
wielkie dzieki za poradyy jutro u znajomego na kanale wszystko sprawdze.
Wazzabii - Pon Gru 31, 2007 00:46
staraj sie podwojnie wysprzeglac,
to jest :
jedziesz na 1,
wciskasz sprzeglo, dajesz na luz, puszczasz sprzego
wciskasz znow sprzeglo, wbijasz dopiero kolejny bieg, puszczasz sprzeglo
takie cos wydluza zywotnosc skrzyni i synchronizatorow...
wiadomo ze czasami trzeba szybko zmienic bieg... ale ogolnie to polecam ta technike
sadze ze tymczasowo pomoze Ci ona unikac zgrzytania, ale jak juz skrzynia przezyla swoje to niestety...
donmulanka - Pon Gru 31, 2007 11:12
No zauwazylem ze taka technika ajzdy pomaga i wtedy nei zgrzyta albo poprostu wystarczy zwolnic do tych 40km/h i wtedy redukuje sie bez problemow. Skrzynia rpzeszła napewn ojuz swoje poprzedni wlasciciel brusil roverka ja zreszta jak jakas honda civic sie rpzymierzala do mojego kociaka to tez agresywnie zacynalem jezdzic ale ktoz z nas tak czasem nie ma ze chce pokazac hondzie lub golfowi ze jest cienk(i)a :
srbenda - Pon Gru 31, 2007 11:55
Wszystko to jest piękne, ale pamiętaj o jednym...Ta skrzynia nie należy do najmocniejszych (jedną wykończyłem podobną jazdą - posypał się dyferencjał) i regularne kręcenie do odcinki nie wypłynie pozytywnie na jej żywotność
BTW Podwójne wysprzęglanie jest przydatne przy redukowaniu biegu. Przy zmianie na wyższy wystarczy dopasować obroty
donmulanka - Wto Sty 01, 2008 13:25
i właśnie dlatego zaczalem spokojniej jezdzic
|
|