Zobacz temat - [r214Si 1.4 97r]Skrzynia biegów, sprzęgło? prosze o porade!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214Si 1.4 97r]Skrzynia biegów, sprzęgło? prosze o porade!

donmulanka - Nie Gru 30, 2007 02:37
Temat postu: [r214Si 1.4 97r]Skrzynia biegów, sprzęgło? prosze o porade!
Problem wygląda tak.. nic sie nie działo wszystko ok a tu nagle czasem jadąc sobie ok 60km/h na 3 biegu kiedy chce zredukować na 2 bieg zgrzyta mi w skrzyni... nigdy tego nie byl oa teraz robi sięta kcoraz częściej i czasem z 1 tez przy rozpędzaniu sie ok 60km/h zmieniam na 2 i czasem "zgrzytnie"... Co mam z tym zrobić? linka sprzęgła do naciagniecia skrzynia czy cos innego moze nie drogo da się to zrobić prosze o jakies porady!!
sTERYD - Nie Gru 30, 2007 08:56

sprawdz przede wszystkim jak wyglada olej w skrzyni biegow :???:
donmulanka - Nie Gru 30, 2007 13:17

oops :) no to ładnie nigdy na olej w skrzyni nie patrzylem a to faktycznie przez np brak oleju moze sie tak dziać? ze zgrzyta przy redukcji ale tylko na 2 bieg z1 na 2 lub z 3 na 2 :| . Gdzie ijak to sprawdzic ten olej?
srbenda - Nie Gru 30, 2007 13:58

Synchronizatory 2 i 3 biegu lubią padać w tej skrzyni...niestety...
donmulanka - Nie Gru 30, 2007 14:44

a cena naprawy tych synchronizatorow? i gdzie mozna cos takiego dostac? o ile idzie to dostac
lamer - Nie Gru 30, 2007 14:48

Zacznij od oleju! Sprawdź a najlepiej wymień.
sTERYD - Nie Gru 30, 2007 18:26

Cytat:
Gdzie ijak to sprawdzic ten olej?

wyszykaj na forum tematow na temat wymiany oleju w skrzyni. Na sto procent znajdziesz wszystkie informacje (ostatnio bylo nie dalej niz miesiac temu ;) )

srbenda - Nie Gru 30, 2007 21:20

donmulanka napisał/a:
a cena naprawy tych synchronizatorow? i gdzie mozna cos takiego dostac? o ile idzie to dostac


Synchronizator kosztuje około 50zł. Naprawa, cóż, wiąże się z rozebraniem skrzyni biegów więc może być kosztowna...
Stan oleju - z boku skrzyni jest śruba imbusowa. Oleju powinno być na równo z otworem.
Aha - simeringi na półosiach (na wejściu do skrzyni) też lubią puszczać. Sprawdź czy nie kapie ;)

przemo285 - Nie Gru 30, 2007 21:31

Korek znajduje się minimalnie powyżej lewej półosi w skrzyni biegów czyli od strony kierowcy i powinien być na 17 klucz , co do resztyzgadzam się z przedmówcą , obawiam się że bez wymiany synchronizatorów się nie obejdzie (najlepiej pierwszego i drugiego biegu)
donmulanka - Nie Gru 30, 2007 23:49

wielkie dzieki za poradyy jutro u znajomego na kanale wszystko sprawdze.
Wazzabii - Pon Gru 31, 2007 00:46

staraj sie podwojnie wysprzeglac,
to jest :

jedziesz na 1,
wciskasz sprzeglo, dajesz na luz, puszczasz sprzego
wciskasz znow sprzeglo, wbijasz dopiero kolejny bieg, puszczasz sprzeglo

takie cos wydluza zywotnosc skrzyni i synchronizatorow...

wiadomo ze czasami trzeba szybko zmienic bieg... ale ogolnie to polecam ta technike


sadze ze tymczasowo pomoze Ci ona unikac zgrzytania, ale jak juz skrzynia przezyla swoje to niestety...

donmulanka - Pon Gru 31, 2007 11:12

No zauwazylem ze taka technika ajzdy pomaga i wtedy nei zgrzyta albo poprostu wystarczy zwolnic do tych 40km/h i wtedy redukuje sie bez problemow. Skrzynia rpzeszła napewn ojuz swoje poprzedni wlasciciel brusil roverka ja zreszta jak jakas honda civic sie rpzymierzala do mojego kociaka to tez agresywnie zacynalem jezdzic :P ale ktoz z nas tak czasem nie ma ze chce pokazac hondzie lub golfowi ze jest cienk(i)a : :wink:
srbenda - Pon Gru 31, 2007 11:55

Wszystko to jest piękne, ale pamiętaj o jednym...Ta skrzynia nie należy do najmocniejszych (jedną wykończyłem podobną jazdą - posypał się dyferencjał) i regularne kręcenie do odcinki nie wypłynie pozytywnie na jej żywotność ;)
BTW Podwójne wysprzęglanie jest przydatne przy redukowaniu biegu. Przy zmianie na wyższy wystarczy dopasować obroty ;)

donmulanka - Wto Sty 01, 2008 13:25

i właśnie dlatego zaczalem spokojniej jezdzic :)