Zobacz temat - [R414 94r] dane techniczne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R414 94r] dane techniczne


andre150 - Sro Sty 02, 2008 20:58
Temat postu: [R414 94r] dane techniczne
Witam wszystkich!
Posiadam roverka 414 z 1994 r. Ma to silnik 1,4 16V na jednopunktowym wtrysku i poszukuje jego danych technicznych o max momencie i przy jakich predkościach obr. Najwygodniejszy byłby wykres... moze posiada ktos taki? Zasnatawiam sie co zrobic ponieważ przy niskich obrotach silnik jest słaby, zaczyna ciągnąć tak naprawde dopiero od 5000obr. zastanawiam sie co zrobic zeby spłaszczyć przebieg momentu... Pozdrawiam

Brt - Sro Sty 02, 2008 21:09

Cytat:
Posiadam roverka 414 z 1994 r.


To nalezy wpisać w temacie posta :| zgodnie z zasadami których zapewnie nie czytałeś. Popraw to please !!

odnośnie reszty to: www.roverki.pl --> modele --> dane techniczne

DEBEC - Sro Sty 02, 2008 21:20

Żeby spłaszczyć przebieg "momentu" najlepiej się położyć :grin: a tak - na poważnie to zastanawiałbym się nie nad przebiegiem ale dlaczego silnik ciągnie dopiero od 5000 obr.
Brt - Sro Sty 02, 2008 21:38

albo kupić diesla :P on prawie nie dociąga do 5000 :P a ciągnie od 1500 ;)
TomC - Czw Sty 03, 2008 01:47

Mój ciągnie od 1500rpm ale wyjątkowo wyraźnie od 3000 - 3500 :razz:
Do 7000 to istna rakieta :razz: :mrgreen:

andre150 - Czw Sty 03, 2008 12:11
Temat postu: rover 414
Heh..
No wiec tak na poważnie to proponuje sie przejechać oplem Tigra i roverkiem 200 lub 400 i porównać sobie jazde tym a tamtym i wszyscy sie dowiedzą o co chodzi. Nie jest ważna moc silnika a najważniejszy jest moment obrotowy i jego przebieg. Jesli uda sie ustawić samochód aby miał jak najbardziej płaski przebieg momentu obrotowego to jazda staje sie przyjemnością a na stacji benzynowej wszyscy odczuwają wyraźną poprawe:) Miałem przedtem Opla Omega 2,0i i musze powiedzieć ze choc nie jest dużo mocniejsza a dużo wieksza to elestyczność jest naprawde dobra. W roverku żeby wyprzedzic musze zredukować z 5 na 3 i krecic silnik tak by miał max moment bo inaczej to można iśc na kawe, fakt mam cieżką noge:) To tyle w ramach wyjaśnienia :) Pozdrawiam

Brt - Czw Sty 03, 2008 12:26

Ale my wiemy o co chodzi z tym momentem ;) tylko obawiam się, że niełatwo jest poprawic samemu krzywą momentu :( Jedyne co mi przychodzi do głowy, to grzebanie z dolotem/wydechem.
piter34 - Czw Sty 03, 2008 14:50

Brt napisał/a:
on prawie nie dociąga do 5000 :P a ciągnie od 1500 ;)

...czyli od obrotów stanowiących 33,3% wartości maksymalnych obrotów użytecznych (założyłem 4500rpm).
Seria K u kolegi powinna ciągnąć rozsądnie od ok. 2500rpm czyli od ok. 35,7% wartości maks. obrotów (7krpm).

Nie widzę jakiejś dużej różnicy. :lol: :wink:

Brt - Czw Sty 03, 2008 15:22

to po co w ogóle ktoś konstruował diesla :P
piter34 - Czw Sty 03, 2008 15:36

Brt napisał/a:
to po co w ogóle ktoś konstruował diesla :P

Ja wiem...? Może na siłę chciał zrobić coś co jeździ na ropę. ;-)

Brt - Czw Sty 03, 2008 15:47

taki jeden Rudolf Diesel sie nudził w domu to se wymyślił, ehhhh wziąłby się chłop za porządna robotę, a nie wymyślanie śmierdzących kopciuchów :lol: świat pewnie miałby wiecej pożytku :P
kolin - Czw Sty 03, 2008 16:02

andre150 napisał/a:
No wiec tak na poważnie to proponuje sie przejechać oplem Tigra i roverkiem 200 lub 400 i porównać sobie jazde tym a tamtym i wszyscy sie dowiedzą o co chodzi.


Przed kupnem rovera jeździłem tigrą 1.4 16V w przesiadkę w rovera odczułem większą dynamikę silnika i nawet to testowaliśmy na prostym odcinku i tigra jest słabsza,pod względem wyprzedzania mój rover bardzo sprawnie już ciągnie na 5 biegu od ok 80-90km/h sprawnie wyprzedzam i nie mam potrzeby redukcji...

Moja diagnoza jest taka że z twoim silnikiem jest coś nie tak...

Zresztą nie możesz porównywać swojego silnika do silnika Ecotec bo jest nowszy i ma pełny wtrysk a twój ma mono wtrysk

Moja rada co do jedno pkt wtrysku

Wykręć przepustnicę wymyj ją,wywal katalizator,sprawdź tłumiki,warto by podjechać na zmierzenie kompresji

piter34 - Czw Sty 03, 2008 16:29

kolin napisał/a:
mój rover bardzo sprawnie już ciągnie na 5 biegu od ok 80-90km/h sprawnie wyprzedzam i nie mam potrzeby redukcji...

No ale rozumiem, że masz robione:
Cytat:
-Sportowe wałki GT
-Dolot
-Udrożniony wydech
-Strojenie

...i to jeździ nieco inaczej niż seria, tak? :lol:

kolin - Czw Sty 03, 2008 22:10

Cytat:
...i to jeździ nieco inaczej niż seria, tak? :lol:


No tak inaczej jeździ,ale dużo czasu jeździłem na serri i samochód dość sprawnie przyspieszał od tych 80-90km nie miałem potrzeby aż redukcji biegów do 3 i wyrywania do 5 tys obr

Moim zdaniem dużo też zależy od stanu silnika bo co to za benzyna która dopiero dostaje ducha przy 5 tys obr ?? ewidentnie coś musi być nie tak

Po za tym jaką mocą dysponuje ten motor w serri ??

piter34 - Pią Sty 04, 2008 00:20

kolin napisał/a:
Po za tym jaką mocą dysponuje ten motor w serri ??

90KM/6250rpm
122Nm/4000rpm