Zobacz temat - [420 Si LUX 97] czy mam dobre ladowanie akumulatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420 Si LUX 97] czy mam dobre ladowanie akumulatora

chrupol - Czw Sty 03, 2008 13:41
Temat postu: [420 Si LUX 97] czy mam dobre ladowanie akumulatora
Witam

Zakupilem ostatnio nowiutki akumulator jego napiecie to 12,6
Po wlaczeniu silnika ladowanie wynosi 13,8 - kumpel mowil ze powinno byc 14,4

czy ktos moglby przyblizyc mi jak to byc powinno ?

Brt - Czw Sty 03, 2008 13:43

a po włączeniu świateł o ile spada napięcie ładowania?? Jeśli niewiele (ułamki volta) to jest OK. Jeśli więcej, to chyba altek do przeglądu. Ale moim skromnym zdaniem jest OK.
piter34 - Czw Sty 03, 2008 14:16

chrupol napisał/a:
Po wlaczeniu silnika ladowanie wynosi 13,8 - kumpel mowil ze powinno byc 14,4

13,8 (przy obciążeniu: radio, światła) wystarczy.
Sprawdź jeszcze jakie jest napięcie wyjściowe na zaciskach alternatora. Jeżeli dużo większe (np. o ok. 0,5-1V) to możnaby przeczyścić połączenia aku<->altek

grib - Czw Sty 03, 2008 14:18

chrupol napisał/a:
czy ktos moglby przyblizyc mi jak to byc powinno ?


doładuj na max.akumulator.to nic że nowy.potem sprawdż powinno być 14,2 do 14,8 bez obciążenia
----------------
grib pozdr.

piter34 - Czw Sty 03, 2008 14:31

grib napisał/a:
doładuj na max.akumulator.to nic że nowy.potem sprawdż powinno być 14,2 do 14,8 bez obciążenia

Nie rozumiem.
Każesz mu sprawdzać napięcie na aku pod koniec ładowania?

Prawidłowe napięcie ładowania w aucie z instalacją 12V powinno mieścić się w zakresie 13,8-14,4V (tak w karcie gwarancyjnej BOSCH informuje).

grib - Czw Sty 03, 2008 15:02

piter34 napisał/a:
mu sprawdzać napięcie na aku pod koniec ładowania


cały czas piszemy o prądzie ładowania akumulatora przez alternator.a pomiaru powinno się dokony wać przy naładowanym na max. akumulatorze.proste chyba nie

Brt - Czw Sty 03, 2008 15:15

No nie do końca.
1. piszemy o napięciu a nie o prądzie.
2. Od ustalania napięcia w instalacji jest regulator w alternatorze, i on w zalezności od obciążenia tak reguluje prądem wirnika --> a to się przekłada na wartość pola magnetycznego w alternatorze --> a od wartości tego pola wytwarzanego przez wirnik zależy prąd jaki się indukuje w uzwojeniach stojana. Następnie ów prąd, wytworzony w stojanie, jest prostowany i wpuszczany w instalację auta, aby napięcie w instalacji było w miarę jednakowe. Jeśli sie zwiększy obciązenie to regulator powinien podnieść wartosć pola i zwiększyć prąd produkowany przez alternator i odwrotnie. Oczywiście to działanie jest prawidłowe w pewnym zakresie prądów, ale przy normalnej pracy układu różnice napięcia instalacji powinny się mieścić w zakresie 0,1 - 0,2 V i ten amper czy też dwa, które akurat ładują akumulator nie mają dużego znaczenia.

Dlatego pytałem jakie jest napiecie przy włączonych światłach itp. Jeśli jak napisał piter jest to ok 13,8 V (a nawet trochę mniej), to moim zdaniem nie ma powodu do niepokoju.

grib - Czw Sty 03, 2008 15:35

Brt napisał/a:
moim zdaniem nie ma powodu do niepokoju.


moim też chodziło o naładowanie aku przed pomiarem. :grin: :grin:

piter34 - Czw Sty 03, 2008 15:50

grib napisał/a:
a pomiaru powinno się dokony wać przy naładowanym na max. akumulatorze.proste chyba nie

Nie.
Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora.

Brt - Czw Sty 03, 2008 15:55

Cytat:
Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora.

Teoretycznie tak a praktycznie nie do końca :mrgreen: Jeśli aku jest bardzo !! mocno wyładowane, to moze odrobinę obniżyć napięcie ładowania ale jak już pisałem, są to ułamki volta ;)

grib - Czw Sty 03, 2008 15:56

piter34 napisał/a:
Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora.

jesteś pewien.a jeśli aku będzie niedoładowany to nie będzie błędów we wskazaniach?

piter34 - Czw Sty 03, 2008 16:40

Brt napisał/a:
ą to ułamki volta

Błąd pomiarowy. :mrgreen:

grib napisał/a:
a jeśli aku będzie niedoładowany to nie będzie błędów we wskazaniach?

Nie rozumiem sedna pytania. :roll:

sTERYD - Czw Sty 03, 2008 19:41

grib napisał/a:
piter34 napisał/a:
Nie rozumiem sedna pytania



byłem przekonany że to nie są te ułamki o których pisze Brt.tylko więcej.ale mnie przekonaliście

chyba usunęliśmy oba posty jednocześnie :lol:

chrupol - Sob Cze 26, 2010 09:01

udalo mi sie naprawic w koncu te ladowanie okazalo sie ze, kabel od alternatora z + byl jakis "lewy" i gubil ok 2V teraz gubi gdzies 0,5V no ale smiga i NIE FALUJA OBROTY !! ! nawet na klimie cud jakis panowie meczylem sie z tym 3 lata