Zobacz temat - [R75] Obroty!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Obroty!!!

lukvw - Pią Sty 04, 2008 07:15
Temat postu: [R75] Obroty!!!
Witam!!!
Jadąc dzisiaj rano po mieście na biegu D było wszystko O.K,
zatrzymując się na światłach obroty na rozgrzanym silniku
spadały do 800.Gdy przyjechałem do garażu i po zatrzymaniu się,
wrzuciłem bieg P to obroty zostały na 1300-1500.Jeszcze raz wrzuciłem
D i spadły do 800 i spowrotem na P i podniosły się do 1300.
Wyłączyłem silnik i włączyłem, następnie przejechałem się kawałek i powtórzyłem
czynności z biegami i było już wszystko dobrze.
Czy coś zaczyna się dziać niedobrego?

PHJOWI - Pią Sty 04, 2008 11:06

jakie wskazania miałeś temperatury ?, jest zimno a nawet bardzo wiec narazie proszę obserwować , przepustnica mogła troche przemarznąć i i się zawiesiła.
biesl - Pią Sty 04, 2008 12:09

witam
Ja natomiast mam w moim R75 V6,2,0 od nie dawna taki problem,że nie wiadomo dlaczego wchodzi na wysokie obroty,nawet do 7tyś.Gdy jest na biegu noga z gazu a on przyspiesza,noga na sprzęgle obroty rosną.Po jakimś czasie wszystko wraca do normy.Zaczeło to się dziać jak przyszły przymrozki.Powiem jeszcze że pedał się nie blokuje,ale co jest interesujące że gdy trzymam w czasie jazdy gdzieś w granicy 3tyś.to w trakcie zmiany biegów,lub gdy wyrzucę na luz obroty rosną.
Jeśli ktoś coś tak miał to proszę o radę,bo w korkach to jest irytujące,gdy się stoi a silnik warczy przy 7tyś obrotach.
pozdrowienia w nowym roku

MarcinRad - Pią Sty 04, 2008 12:26
Temat postu: [R75 2.5 Kv6] Obroty silnika w automacie
No właśnie jeżdżąc na D po mieście często mam obroty w okolicach 1800 do 2200 czy są to zdrowe obroty dla tego silnika??? I czy po mieście jeździć na D ?? I jeszcze jedno na trasie jak jade bardzo powoli koło 80 km/h to też włącza siie piąty bieg a obroty nieprzekraczają 2 tysięcy czy to zdrowe dla Kv6 ?? Jakie macie doświadczenia z automatem może moja technika jazdy jest zła ?? ? Dodam że ja jadąc spokojnie niepotrzebuje często obrotów wyższych jak do 2700 no max 3000 tysiące. Przy wyprzedzaniu zdarza mi się do 6 tysięcy go pociągnąć ale też często wystarczy tylko 4 tysiące.
PHJOWI - Pią Sty 04, 2008 14:16

w dużych korkach na mieście powinno się jeżdzić na 2 , polecam lekturę polskiej książki obsługi , tam dokładnie jest opisana obsługa automata.
MarcinRad - Pią Sty 04, 2008 23:11

Hmmm a skąd ją wziąść ? Może po mieście wogóle niejeździć na drive tylko góra na 4 ?? ? I co z tymi obrotami ?? ?
muadip24 - Pią Sty 04, 2008 23:54

Witam

U mnie tez zaobserwowałem podobne objawy zaczęło sie wczoraj na pozycji P zaczął wczoraj chodzić na obrotach 1200 - 1800, a dziś to już wogóle coś mu sie pomieszało na pozycji P doszedł do 5000 jak przełączyłem na D to wskoczył na 2000 aż go wyrywało.
Co to może być? Zaczęło się od przymrozków więc podejrzewam że od tego ale pozostaje pytanie czego przymarzanie pozostawia takie efekty?

przemo285 - Sob Sty 05, 2008 09:50

Sprawdżcie czy nie przymarzła przepustnica szczególnie w okolicach wejścia węża plastykowego odpowietrzenia bloku/skrzyni korbowej , trzeba wyjąć ten wężyk i spróbować tę dziurkę przetkać jakimś drutem (bardzo częsty problem)
Brt - Sob Sty 05, 2008 22:36

MarcinRad napisał/a:
Hmmm a skąd ją wziąść ?
Instrukcję obsługi R75 ?? To Ty jeszcze nie masz ?? Poszukaj na forum...
lesiu - Wto Cze 16, 2009 14:54

Witam.
Odswieze troche temat obrotów bo nie chce zakladac nowego tematu.
Pytanie proste,a mianowicie:
Widzicie to normalne ze wskazówka od obrotomierza (w chwili kiedy samochód stoi np. na swiatlach-czerwone)na rozgrzanym silniku,na luzie, podnosi sie i opuszcza nieznacznie :?: Czym jest to podyktowane :?:
Dodam ze silnik zimny ma ok. 1100 obr. a juz rozgrzany ok. 750 obr. Motor to 2.5 v6 nie automat
Pozdrawiam.

sknerko - Sro Cze 17, 2009 09:39

niektóre typy tak mają, ja bym w tej sytuacji wszedł w tryb serwisowy komputerka w zegarach i w sekcji 7 chyba odczytał jakie są obroty silnika
lesiu - Sro Cze 17, 2009 17:51

Sprawdzilem i obroty na cieplym wahaja sie pomiedzy 795 a 823 obr/min. :?:
sknerko - Sro Cze 17, 2009 22:27

u mnie sa troszke niższe ale myślę że masz dopuszczalne

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 22:30 ]
u mnie jest 730 do 750 obr/min jak jest ciepły silnik

SeniorA - Sro Cze 17, 2009 23:29

lesiu napisał/a:
obroty na cieplym wahaja sie pomiedzy 795 a 823 obr/min.
takie obroty to są dobre ale w dieslu.Sprawdż czy linka gazu ma luz.
lesiu - Czw Cze 18, 2009 12:53

Przyznam ze do tematu obrotów podszedlem nie zbyt technicznie i sprawdzalem je na silniku rozgrzanym,ale ledwie rozgrzanym.Mój blad.Dzis po przejechaniu znacznej ilosci kilometrów sprawdzilem ponownie obroty i wahniecia sa niewielkie. Obroty obnizyly sie do 740 - 760 obr. Mysle ze mieszcze sie w normie.
Dziekuje za odpowiedzi,
Pozdrawiam.

SeniorA - Czw Cze 18, 2009 18:16

lesiu napisał/a:
Obroty obnizyly sie do 740 - 760 obr
i tak ma być
marynabiala - Czw Cze 18, 2009 20:33

Ktos mi kiedys powiedzial,ze w automacie nie wylacza sie z biegu nawet jak stoi sie na swiatlach i taka zasade stosuje.U mnie na razie jest wszystko ok.Przeddtem mialem Toyote i tez nie narzekalem.Kolega przez takie przelaczanie na luz zalatwil skrzynie
SeniorA - Czw Cze 18, 2009 21:45

marynabiala napisał/a:
Ktos mi kiedys powiedzial,ze w automacie nie wylacza sie z biegu nawet jak stoi sie na swiatlach i taka zasade stosuje
Ja też i tak zalecają serwisanci automatów.Częste przełączanie z D na N i odwrotnie przyspiesza zużycie elementów skrzyni.