Zobacz temat - Silnik 20T4H
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Silnik 20T4H

GG - Nie Sty 06, 2008 11:41
Temat postu: Silnik 20T4H
W artykule na tej stronie można wyczytać "Wersja turbodoładowana jest teoretycznie w stanie generować większą moc, ale ta jest ograniczona głównie przez możliwość przenoszenia momentu obrotowego przez skrzynię biegów. W wyniku tego maksymalny moment obrotowy jest osiągany już w niskim zakresie prędkości obrotowej silnika, a w pozostałym zakresie jest ograniczony elektronicznie. Dzięki temu krzywa momentu jest bardzo płaska, a silnik zapewnia znakomite właściwości trakcyjne."

Jak to jest więc w silniku 20T4H bez turbo? Według danych technicznych maksymalny moment jest już przy 2500 obr/min. Czy to oznacza, że moment w tym silniku też jest elektronicznie ograniczony? Gdy spojrzeć na silniki serii K, to tam maksymalny moment jest trochę wyżej.

piter34 - Pon Sty 07, 2008 17:29

GG napisał/a:
Jak to jest więc w silniku 20T4H bez turbo? Według danych technicznych maksymalny moment jest już przy 2500 obr/min. Czy to oznacza, że moment w tym silniku też jest elektronicznie ograniczony?

Nie.
Wersja wolnossąca oddaje tyle momentu ile jest w stanie oddać. Problem pojawia się dopiero przy turbo i to jest napisane w artykule.