|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Stare-nowe zimówki, rozmiary i felga stalowa
Zientas - Nie Sty 06, 2008 22:24 Temat postu: [R600] Stare-nowe zimówki, rozmiary i felga stalowa Dziś w Poznaniu mamy atak zimy. Nieprzejąłem się tym zbytnio, bo w końcu mam już założone od ponad miesiąca zimowe opony na stalowych felgach o rozmiarze 185/65/15. Dostałem je do auta "gratis" gdy je kupiłem. Ich stan oceniam na 30 - 40% zużycia. No i niby wszytsko fajnie tylko jak dzisiaj wyjechałem to czułem się jak na letnich oponkach... auto nawet na śniegu czy na wpół roztopionej chlapie pośniegowej jedzie gdzie chce, już o w miare skutecznym hamowaniu nie wspominając. Wiem, że nawet najlepsze opony na lodzie... itp. itd. Wiem, wiem... To nie pierwsze moje auto i nie pierwsze zimówki, ale pierwsze tak "zużyte" i pierwsze takie zachowanie auta w takich warunkach.
Zapadła więc decyzja - w tygodniu zmieniam na 205/60/15 i wkładam je na stalówki - wejdą? (na lato mam 205/55/16 jak na fotce w avatarze).
Pytanie kolejne, znalazłem w necie NOWE oponki zimowe, ale z datą produkcji 2001 - no, leżały sobie zapomniane w magazynie przez te lata... czy nie straciły swoich właściwości, guma nie stwardniała, albo cuś? ( edit: znalazłem coś na ten temat w necie: http://www.opony.com.pl/o...e=6&show=opinie )
Na zimę ogólnie zalecają węższe... prawda li to?
Pozdrawiam!
Spiro - Pon Sty 07, 2008 03:38
primo
im węzsze zimówki tym lepiej, w granicach rozsądku of course, wystarczy przyjrzec sie autom w WRC jakie maja gumy gdy jezdza po snieznych trasach.
W twoim przypadku myśle ze 185 bedą ok.
Secundo
Stare zimówki to najgorsze co może być, stara guma twardnieje przy niskich temperaturach.
Max dla takiej gumy od nowości to jest 4-5 lat, wiec 7 letnie wybic sobie z głowy radzę.
Tak na marginesie to moze masz jakieś problemy ze zbieznościa ze auto takie niestabilne.
Zientas - Pon Sty 07, 2008 09:09
Spiro napisał/a: | wystarczy przyjrzec sie autom w WRC jakie maja gumy gdy jezdza po snieznych trasach. W twoim przypadku myśle ze 185 bedą ok.. | Takie cinkie? Łee tam. A te WRC to jeszcze kolce mają, więc rozmiar nie ma znaczenia
Spiro napisał/a: |
Secundo
Stare zimówki to najgorsze co może być, stara guma twardnieje przy niskich temperaturach.
Max dla takiej gumy od nowości to jest 4-5 lat, wiec 7 letnie wybic sobie z głowy radzę.
Tak na marginesie to moze masz jakieś problemy ze zbieznościa ze auto takie niestabilne. |
Też podejrzewam zbieżność... a za stare opony odpuszczę. Pozdrawiam i dziękuję.
Wazzabii - Pon Sty 07, 2008 14:01
na zime zaklada sie tak zwane "roWerówki" czyli wąskie opony
chodzi o to zeby nacisk koł na powierzchnie był stosunkowo największy, masz wtedy lepsza kontrole nad pojazdem
szerokie lacze mozesz zakładać na lato, bo masz wtedy lepsza przyczepność.
Najlepiej pojedz do oponiarskiego i tam Ci wybija pomysl 205 z głowy
co do WRC
jakby rozmiar nie mial znaczenia to pakowaliby jak najszersze z kolcami
Zientas - Pon Sty 07, 2008 16:17
Kurde no te 2 cm na szerokości to na prawdę taka wielka różnica? Na tych wąskich oponkach auto wygląda jak na dojazdówkach
Mam okazję kupić nówki sztuki (produkcja 07) 205/60/15 szwajcarskiej firmy Maloya Cresta 220 za 220 zł sztuka. Brać?
Spiro - Pon Sty 07, 2008 18:03
ciekawe jak z jakością tych że opon, widzialem ze forum chlopaki polecają frigo 2
ja mam conti 175/65/14 i juz sie przyzywczailem do wyglądu.
wiadomo zima to zima
Wazzabii - Pon Sty 07, 2008 20:38
na lawecie z pewnoscia szersze laczki wygladaja lepiej
ja mam FIRSTSTOP, nowki, za komplet 4 cos kolo 600zl
firma pod patronem FIRESTONE'a
jak na razie nie narzekam
herc - Pon Sty 07, 2008 23:00
Zientas napisał/a: | Łee tam. A te WRC to jeszcze kolce mają, więc rozmiar nie ma znaczenia |
Nie zawsze mają kolce zależy od rodzaju i grubości śniegu i czy jest lód czy nie ma na trasie a oponki mają wąskie...
ja mam zamiar kupić zimówki 175/65/15, a letnie mam 205/55/16 i na tych w zimie jeździ sie masakrycznie, bo szeroka opona w zimie działa jak płoza od sań
Zientas - Pon Sty 07, 2008 23:51
herc napisał/a: | a letnie mam 205/55/16 i na tych w zimie jeździ sie masakrycznie, bo szeroka opona w zimie działa jak płoza od sań |
Nie wątpie, że na letnich w zimie jeździ się masakrycznie, a co do jazdy na 205 w zimie na zimówkach zdam relacje w najbliższych dniach
...co do tych cieńkich na zimę, to nie lepiej kupić od razu rozmiar 135
Wazzabii - Pon Sty 07, 2008 23:54
w poznaniu jeszcze snieg, wiec sie przekonamy
[ Dodano: Pon Sty 07, 2008 23:57 ]
istnieje takie cos jak optymalizacja, czyli tak zwany "zloty srodek"
Zientas - Wto Sty 08, 2008 00:11
Przydał by się drugi R600 na nowych zimówkach "rowerowych" w celu obiektywnego porównania na jakimś placyku.
Wazzabii - Wto Sty 08, 2008 01:19
ja moge wpasc na rowerowkach
paff - Wto Sty 08, 2008 01:35
Zientas, to masz jakies koszmarne te zimowki i chyba tez zbierznosc lezy, ja rok temu sie po zakupie auta przebujalem na calorocznych (bo mi kasy nie starczylo ) i dalo sie jezdzic oczywiscie 2 razy spokojniej i hamowanie biegami i takie tam - ich szerokosc to 175 w moim R400
Teraz jezdze na nowych Kleberach zimowych 175 i jest zacnie, na ile mozna to powiedziec - pelna kontrola. A teraz w necie sa takie promocje na oponki ze nie trzeba jezdzic na zadnych Debicach ani Kormoranach.... polecam sobie cos znalezc przez wyszukiwarke cen www.skapiec.pl
a co do rozmiaru to dziala tak ze im wezsza tym wiekszy nacisk na cm kwadratowy opony, czyli wieksza szansa na przyczepnosc. nie bez powodu na filmach przegodowych traperzy z Alaski chodza na rakietach snieznych w zaspach - zeby rozlozyc ciezar i sie nie zapadac, nam na ulicach chodzi o efekt odwrotny
pozdrówka
Olo12 - Wto Sty 08, 2008 10:56
Osobiście nigdy bym nie kupił tak starych - nowych opon. dlaczego??? zgodnie ze standardami opony zimowe powinno sie zmieniać maxpo -6 no 7 latach od produkcji a letnie do 10 lat i to bez wzgledu na ich stan zużycia.. dlaczego??? ponieważ guma w oponie zimowej ma dodatki które w miarę upływu czasu tracą lepkość i tym samym właściwości przyczepności. W zwiazku z tym faktem te opony które ktoś chce sprzedaż ich wartość wg. tej zasady wynosi jakieś 10-20% nowej opony.
A już mnie bardzo śmieszy jak ktoś chce sprzedać a inny kupić opony zimowe z 2000r ( stan idealny mało używane za 80% wartości ceny) wiecie co szanujmy swoje zdrowie i samochody jak nas stać na konia to i również na wóz.
Pozdrawiam.
Zientas - Wto Sty 08, 2008 14:40
Zgadzam się z kolegą. Przeanalizowałem rynek, popytałem, poszukałem i już teraz nie kupił bym nawet 3 letnich, nieużywanych zimówek. Mimo, że w powyższym linku wypowiadają się fachowcy, że opona nawet 5 letnia (nieużywana, magazynowana) jest wartościowa, to trzeba wziąść poprawkę na to, że wypowiadają się tam dystrybutorzy, aci chcą się pozbywać wszystkiego z magazynów, szczególnie ze starych zapasów.
Tymczasem mam już zakupione nówki 205/60/15 i wczwartek wsadzam je na oryginalne roverowskie alusy. Potem poszukamy jakiegos placu i zrobimy próby
Serdecznie pozdrawiam!
Wazzabii - Wto Sty 08, 2008 16:07
zrobmy krotka analize kosztow
wymiana opon z wywazeniem kosztuje okolo 50zl....
felga stalowa uzywana w dobrym stanie kosztuje okolo 70zl
czyli na dluzsza mete lepiej kupic felgi stalowe i zalozyc na nie zimowki
bo w ciagu roku opony wymieniamy 2 razy czyli koszt okolo 100zl
zaczalem odkladac
thef - Wto Sty 08, 2008 16:23
Wazzabii napisał/a: | zrobmy krotka analize kosztow
wymiana opon z wywazeniem kosztuje okolo 50zl....
felga stalowa uzywana w dobrym stanie kosztuje okolo 70zl
czyli na dluzsza mete lepiej kupic felgi stalowe i zalozyc na nie zimowki
bo w ciagu roku opony wymieniamy 2 razy czyli koszt okolo 100zl
zaczalem odkladac | Koła powinno się wyważać przy każdym założeniu do samochodu więc nie zaoszczędzisz 100zł na rok, tylko jakieś 50zł .
Zientas - Wto Sty 08, 2008 18:35
Wazzabii, słusznie prawisz, ale nie doczytałeś: na lato mam 205/55/16 czyli inny komplet (vide avatar).
Pozdrawiam!
Wazzabii - Wto Sty 08, 2008 20:37
Zientas, ja pisze ogólnie, poza tym, na lato masz 16", a na zime 15" wiec masz 2 komplety felg, co nie?
co do wyważania, to czuć jak koło bije
proste sprawdzenie, to rozpedzić się do 130 i jak będzie waliło to znaczy że wyważamy
Zientas - Wto Sty 08, 2008 20:48
Wazzabii napisał/a: | Zientas, ja pisze ogólnie, poza tym, na lato masz 16", a na zime 15" wiec masz 2 komplety felg, co nie? |
aaa to sorry myślałem, że to do mnie pijesz między wierszami
Pozdrawiam!
|
|