Zobacz temat - [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA

ziurek - Sro Sty 09, 2008 20:23
Temat postu: [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
Witam
Zastanawiałem sie kiedyś czy jest realne wymienić silnik w R200.
I nie chodzi mi o wymianę z silnika 1,4 z R200 na silnik z R25. Chodzi mi tu o coś bardzie ekstremalnego.
Kiedyś kumpel myślał nad wymianą silnika na VW 1,9TDi 150Km naprawde fajny silnik i do tego ekonomiczny. No ale to sie pojawiło podstawowe pytanie: czy to jest realne?
A może ma ktoś już jakieś doświadczenie w tym?
pozdrawiam

Marrkus - Sro Sty 09, 2008 20:31

ziurek napisał/a:
pytanie: czy to jest realne?


Oczywiście że tak. Wystarczy poczytać tematy w tym dziale

Jedna z bardziej extremalnych przekładek wykonana przez stanley200 opisana jest w tym:

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15249

Jeśli masz ochotę to możesz go kupić bo chyba aktualnie jest na sprzedaż

kolin - Sro Sty 09, 2008 20:40

Ogólnie VW same w sobie mnie wkur*** i ni trawie tej marki tak bardzo jak niczego innego...wolał bym zjeść czekoladę której tak nie na widzę niż wsiąść do VW.To moje zdanie ale wiadomo co kto lubi to tam jego sprawa

Polecił bym coś innego...

-1.8VVC 160KM Roveroski wynalazek
-Jakiegoś V-teca Vti z Hondy

Moim zdaniem jakbyś miał przekładać na silnik Diesla za dużo grzebania to lepiej sprzedać to i kupić Diesla i wtedy grzebać

kwiatekt11 - Sro Sty 09, 2008 20:58
Temat postu: Re: [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
ziurek napisał/a:
Witam
Zastanawiałem sie kiedyś czy jest realne wymienić silnik w R200.
I nie chodzi mi o wymianę z silnika 1,4 z R200 na silnik z R25. Chodzi mi tu o coś bardzie ekstremalnego.
Kiedyś kumpel myślał nad wymianą silnika na VW 1,9TDi 150Km naprawde fajny silnik i do tego ekonomiczny. No ale to sie pojawiło podstawowe pytanie: czy to jest realne?
A może ma ktoś już jakieś doświadczenie w tym?
pozdrawiam
jak chcesz miec taki silnik to kup sobie volkswagena a nie profanacje chcesz robić w roverku
ziurek - Sro Sty 09, 2008 21:33
Temat postu: [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
Zostałem źle zrozumiany. Nie chodzi mi o to że chce zamontować silnik od VW, podałem go jedynie jako przykład żeby nie pisać że można zainstalować silniki od R2**, R4** itd
Chodzi o to by wrzucić silnik z zupełnie innej bajki jak Rover
pozdro

kolin - Sro Sty 09, 2008 21:43

A to chciałbyś Diesla czy Benzynową jednostkę ?? to podumamy razem :wink:
ziurek - Sro Sty 09, 2008 22:38
Temat postu: [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
jeśli przekładka jest możliwa to chciałbym poznać wasze opinie na temat przekładki silnika benzynowego bądź diesla.
przeczytałem na temat kolegi stanleya i jego R220Ti. ciekawy pomysł no ale to jest silnik od Rovera, a ja zastanawiam sie nad silnikem innego producenta

kolin - Sro Sty 09, 2008 23:41

Wyjściem najprostszym zapewne było by wsadzenie silnika z Palety K-series wchodzi typu P&P

Jeśli miałbym się bawić to chyba wybrał bym jednostkę Hondy raz że podatna na modyfikację i w miarę dużo części do bawienia się...ogólnie takie ściagawki wsadzić napewno się da nie ma rzeczy nie możliwych tylko teraz osoba która się podejmie i to złoży do kupy

Ogólnie lubię silniki Hondy i jak najbardziej jestem za tą jednostką benzynową

Fajny silnik też śmiga w Astrze Bertone 2.2 16v 147KM

Diesel Audi A3 1.9 TDI 130PS po rozmowie ze świątkiem spokojnie idzie to chipować 165-170 PS

Czytałem o przypadku jak wkleili V-Teca do Corys B

Mam znajomego co do Fiesty mk3 wsadził jednostkę 2.8 VR6 z golfa 3
mam nawet filmiki jak to chodzi :)

Mi się marzy osadzenie jakiegoś V6 głównie chodzi o dźwięk

Pewnie zaraz ktoś sie wypowie że taki projekt jest gówno warty i że co to będzie bo znaczek rover a pod maską jakiś Honda,Audi czy bóg wie jaki wynalazek...albo że się nie da wsadzić nic innego...

Projekt napewno taki nie jest tani i pochłania ogromne ilości pracy,gotówki i czasu

P.S miałem pytać Nie podobają ci się silniki Rovera czy po prostu chcesz coś zrobić unikatowego co po otwarciu maski świeci i szokuje inna zabawką :?: :wink:

Może niech ktoś się wypowie jeszcze :arrow: :?:

michone - Sro Sty 09, 2008 23:49

a ja zadam inne pytanie : ale po co ?? masz za duzo pieniedzy czy poprostu ciekawosc Cie zżera??
maciej - Czw Sty 10, 2008 10:35

kolin napisał/a:
Mi się marzy osadzenie jakiegoś V6 głównie chodzi o dźwięk

No jak już zabawy ekstremalne i V6 to ja bym szukał C30A. :D
Ale chyba by mi na razie wystarczył H22A JDM. :D

No marzenie to wogóle F20C JDM, ale cena tego silnika to kosmos - wtedy to dopiero możnaby mieć banana na twarzy - tak przy 8500 obr. :D

Oczywiście Honda, bo innych silników nie uznaję. ;)

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 10:36 ]
michone napisał/a:
ale po co masz za duzo pieniedzy czy poprostu ciekawosc Cie zżera??

A to już zupełnie inna kwestia - tuning jest dla ludzi, którym się nudzi. ;)
Inni biorą te same pieniądze, które wydaliby na swapa, sprzedają obecne auto i kupują 3 lata nowsze, z 2 razy mocniejszym silnikiem i jeszcze zostaje na kolonie dla dziecka. ;)

kolin - Czw Sty 10, 2008 21:31

Może autor wątku coś napiszę :?:
Adrian355 - Pią Sty 11, 2008 19:46

Wujek sam samiutki przełożył w Vectrze 1.6i 8V na 1.7 DTi isuzu :mrgreen: Jeszcze tata mu pomagał :mrgreen: A ja wtedy pucowałem Roverka bo miał cały jeden dzień :wink: I nie wiecie jakie to wyzwanie... koszta.... ale za to przy pewnym momencie a tak dokładnie odpaleniu wszyscy sie zeszli :wink: nawet ja Roverka zostawiłem. I myśleliśmy że po 8 dniach roboty wujka... jak rozległo sie głośne KLE KLE KLE KLE to wszystkim aż sie lżej zrobiło :grin: A i wydaje mi sie ze to chyba jest największa satysfakcja. Chociaż po takim swapie do dzisiaj sa jeszcze poprawki a data odpalenia do jeden dzień po tym co mam w opisie. Kolego życze szczęścia :!: Na prawdę wiem co to znaczy. Mimo 15 lat :???: Jest to wyzwanie i satysfakcja :o

[ Dodano: Pią Sty 11, 2008 19:50 ]
Strasznie chaotycznie napisałem. Bo mi ktoś przeszkadza. Ale da sie zrozumieć :/

kolin - Nie Sty 13, 2008 11:35

Dlatego teoretycznie nigdy bym sie nie paprał na pchanie Diesla w budę Benzyny i na odwrót

Seryjnie bena to bene
Diesel to diesel :mrgreen:

maciej - Nie Sty 13, 2008 23:26

kolin napisał/a:
Dlatego teoretycznie nigdy bym sie nie paprał na pchanie Diesla w budę Benzyny i na odwrót

No... Pomijając robotę z przekładką, to jeszcze np. jazdy z układem paliwowym itp...

Adrian355 - Pon Sty 14, 2008 13:12

Najlepsza jazda była jak wujek miał pierwszy raz zatankować po przekładce na Diesla. Bo ta sikawka do paliwa nie chciała wejść bo kształtem nie pasowała :wink:
ziurek - Sro Sty 16, 2008 20:53
Temat postu: [R214Si; 96r] Prze
przepatrzyłem całe forum i jedyne pkrzekładki na jakie wpadłem w R200 to były przekładki z R***
Chciałem wiedzieć czy może ktoś robił coś tak ekstremalnego jak przekładkia zupełnie innego silnika
Ja też pokusiłbym sie jak kolega wcześniej na przekładke jednostki z japończyka, ale nie jestem do końca przekonany czy z Hondy. W sumie jeździłem kedyś Toyotą Corollą z 94r i musze przyznać że był tam bardzo fajny silnik 1,4. był troszke słabszy od Roverowskiego 1,4 ale w połączeniu z doskonałą skrzynią był kapitalny!

michone - Sro Sty 16, 2008 21:27

1,9TDI 150 KM?? myslalem ze byly 90 na pompie elektronicznej 110,115, 130 na pompowtryskiwaczach...
po drugie taki silnik 130KM to koszt 3000tys zl skrzynia 800-1000, komputer chlodnica intercooler kolejne 1000, robocizna w zakladzie to nie wspomne...
ale wedlug mnie taniej 6-7 tys zl sie nie zmiescisz...

piter34 - Sro Sty 16, 2008 22:50

michone napisał/a:
1,9TDI 150 KM??

Co Ciebie dziwi? Były takie wersje. :razz:

Adrian355 - Sro Sty 16, 2008 23:05

Znajomy ma Golfa IV z 1.9 TDi i w seri 150 kucy. Dla nie doinformowanych jest to wersja silnika ARL . Ale kolega ma chipa i ma 177 koni i 387 Nm. Corrado 2.0 16V wymięka :mrgreen:
michone - Sro Sty 16, 2008 23:12

dorwanie takiego silnika pewnie graniczy z cudem :P ja spotkalem sie tylko z tdi 150 ps ale w 2.5 :P ale fakt :
Historia (1990-1998):

Pierwszy silnik TDI:

2,5 TDI 120 KM (symbol silnika: 1T), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100, 01.90 - 12.90)

Kolejne silniki TDI:

1,9 TDI 90 KM (symbol: 1Z), 4 cylindry układ rzędowy (Audi 80, A4, A6, Cabrio, VW Vento, Caddy, Golf, Passat, Sharan, Seat)

2,5 TDI 115 KM (symbol:AAT), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100,A6)

1,9 TDI 110 KM (symbol:AFN), 4 cylindry układ rzędowy, zmienna geometria turbiny (Audi A4, A6; VW Golf, Passat, Polo, Sharan, Vento)

2,5 TDI 140 KM (symbol:AEL), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi A6)

1,9 TDI 75 KM (symbol:AFF), 4 cylindry układ rzędowy (Audi A4)

Rodzaje i moc silników TDI na przełomie lat 1998/2003:
1.9 TDI 90 KM (bez pompowtryskiwaczy, pompa rotacyjna, od początku do końca w ofercie VW, jako silnik podstawowy diesla) (1998-2003)
1.9 TDI 110 KM (bez pompowtryskiwaczy, pompa rotacyjna) (1998-2000)
1.9 TDI 115 KM (silnik przejściowy z pompowtryskiwaczami) (2000-2001)
1.9 TDI 101 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
1.9 TDI 131 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
1.9 TDI 150 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2003)
2,5 TDI 155 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2008)
2,5 TDI 179 KM (nowy silnik z pompowtryskiwaczami) (2001-2008)

Nowe jednostki dostępne od lat 2004/2005:
1.9 TDI 105 KM (z pompowtryskiwaczami)
2.0 TDI 140 KM (z pompowtryskiwaczami)

Najnowsza jednostka napędowa (2007):
2.0 TDI 170 KM (z pompowtryskiwaczami)

Od 2005 roku można zakupić Audi A6 2.7 TDI z układem Common Rail