Zobacz temat - [R620] Olej w rurze Intercollera + czarny dym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Olej w rurze Intercollera + czarny dym

xamen - Pią Sty 25, 2008 01:13
Temat postu: [R620] Olej w rurze Intercollera + czarny dym
Hej,

miałem jakiś czas temu usterkę - auto gaśnie, lampka check engine, nie chce zapalić, błąd z diagnostyki nr 64 - Nastawiacz dozujący paliwo - Przerwa w obwodzie, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM. Grzebiąc przy silniku i szukając powodu usterki odkręciliśmy rurę od IC. Okazało się, że jest w niej trochę oleju. Gdzie może być problem i jakie mogą być negatywne skutki tego na teraz i na przyszłość (samochód mam od miesiąca, więc nie wiem jak długo ta usterka jest)?

Przy okazji zauważyłem, że przy wyższych obrotach czasem wydobywa się czarny dym z rury wydechowej. Podobno jest to zła mieszanka paliwa z powietrzem. Ale proszę o inne pomysły i rozwiązania jak się tego pozbyć :)

Zazwyczaj jeżdżę na obrotach 1500 - 2400 więc nie korzystam z turbiny... Pali mi około 8 l/100 km w cyklu bardzo miejskim :)

Odkryłem FAQ Techniczny i się z nim zapoznaję :D Są tam odpowiedzi na niektóre moje wątpliwości, więc w miarę dokonywania napraw/wymian/przeglądów będę informował o efektach ;)

pozdrawiam,
m.

ps: koniec końców samochód zaczął zapalać i nie gaśnie już, więc nie wiem w czym był tak na prawdę problem :/

Ciufa - Pią Sty 25, 2008 02:13

xamen napisał/a:
Przy okazji zauważyłem, że przy wyższych obrotach czasem wydobywa się czarny dym z rury wydechowej. Podobno jest to zła mieszanka paliwa z powietrzem

normalne przy dieslu a nie usterka :) jak sie zacznie wydobywac bialy dym to wtedy sie zacznij martwic

Chester - Pią Sty 25, 2008 05:59

xamen napisał/a:
Zazwyczaj jeżdżę na obrotach 1500 - 2400 więc nie korzystam z turbiny...
uwierz mi że korzystasz z turbiny nawet o tym nie wiedzac... ;)
Brt - Pią Sty 25, 2008 10:00

Ciufcia napisał/a:
jak sie zacznie wydobywac bialy dym to

znaczy, ze jest nowy Papież ;)

Czarny dym przy ostrym przyspieszaniu to norma (no chyba, że świata za tobą nie widać) ;)

Chester napisał/a:

xamen napisał/a:
Zazwyczaj jeżdżę na obrotach 1500 - 2400 więc nie korzystam z turbiny...

uwierz mi że korzystasz z turbiny nawet o tym nie wiedzac...


Dokładnie ;) kilka razy opisywałem sposób działania turbo i to, że przede wszystkim obciażenie silnika powoduje jej pompowanie a nie same obroty ;) Nawet jeżdząc "na emeryta" turbo pompuje ;)

thef - Nie Sty 27, 2008 00:17

Ja tylko dodam, że na 99% Twoja usterka spowodowana była niedomaganiem wiązki przewodów silnika, którą zapewne poruszałeś i wszystko wróciło do normy. Poszukaj na forum tematów o wiązce silnika w serii L i koniecznie zastosuj się do zaleceń tam podawanych (m.in. przeze mnie więc możesz szukać po moich postach w moim profilu), bo za jakiś czas usterka zapewne da o sobie znowu znać.
Turbina tworzy mgiełkę olejową więc trochę tego oleju zostaje w wężach. O ile nie ma tego zbyt dużo to wszystko jest ok.

xamen - Nie Sty 27, 2008 09:03

thef napisał/a:
Ja tylko dodam, że na 99% Twoja usterka spowodowana była niedomaganiem wiązki przewodów silnika, którą zapewne poruszałeś i wszystko wróciło do normy. Poszukaj na forum tematów o wiązce silnika w serii L i koniecznie zastosuj się do zaleceń tam podawanych (m.in. przeze mnie więc możesz szukać po moich postach w moim profilu), bo za jakiś czas usterka zapewne da o sobie znowu znać.
Turbina tworzy mgiełkę olejową więc trochę tego oleju zostaje w wężach. O ile nie ma tego zbyt dużo to wszystko jest ok.


Jak przeczytałem te słowa, to wydawały mi się dobrze znane. W wielu wątkach już takie informacje były pisane :) Tobie też pewnie już się nudzi powtarzać to samo :) Tak - poruszaliśmy wiązką. W przyszły weekend będę chciał posprawdzać w aucie kilka rzeczy zgodnie z sugestiami forumowiczów:
- świece (bo mi słabo odpala)
- wiązki (nie mogę sobie pozwolić na kolejną awarię)
- filtry (jeszcze tego nie robiłem)
- skrzynia biegów - naprawa usterki zgodnie z artykułem na stronie klubowej

Powiem Wam, że na samochodach nic się nie znam :D Ale z pomocą znajomego co wie znacznie więcej i informacji na forum myślę, że zaoszczędzę sporo kasy :) I powiem Wam, że czytanie forum jest motywujące gdyż na większość problemów są proste rozwiązania :D

xamen - Nie Sty 27, 2008 09:04

Brt napisał/a:
kilka razy opisywałem sposób działania turbo i to, że przede wszystkim obciażenie silnika powoduje jej pompowanie a nie same obroty ;) Nawet jeżdząc "na emeryta" turbo pompuje ;)


właśnie nie mogę znaleźć tego tematu. czy możecie mi pomóc? zależy mi na dowiedzeniu się więcej o turbo.

Wazzabii - Nie Sty 27, 2008 12:09

jeden z wielu

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=23111

Brt - Nie Sty 27, 2008 14:52

http://forum.roverki.eu/v...t=turbo+pompuje
http://forum.roverki.eu/v...+turbo&start=20
http://forum.roverki.eu/v...t=pracuje+turbo
;)