|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Dziwne stuki z lewej strony
dnatal - Pią Sty 25, 2008 17:50 Temat postu: [R618] Dziwne stuki z lewej strony W moim nowonabytym autku odkrywam coraz to nowe usterki. Antenkę naprawiłem, żaróweczkę kontrolki rezerwy wymieniłem.Teraz słysze stuki z prawej strony (z przodu). Przeczytałem wszystkie posty na forum na ten temat i zacząłem sprawdzać. Poprzecznych i wzdłużnych luzów nie ma na kole. Na biegu obracając kołem jest luz w przegubie wewnętrznym. Poprzedni właściciel twierdzi, że miesiąc temu były wymienione wszystkie przeguby. Faktycznie gumy i opaski wyglądają na nowe. I pukanie jest niecharakterystyczne dla przegubów. Przy maksymalnym skręcie i przy ruszaniu nic nie puka. Zaczyna pukać w czasie jazdy na wprost. Niezależnie czy silnik ciągnie , czy jest na luzie czy zaczyna hamować. Wraz ze zwiększeniem prędkości wzrasta częstotliwośc stuków. Ma się wrażenie jakby jechało sie po podkładach kolejowych.Kiedy odbierałem samochód tydzień temu było cichutko. Fakt ,że trochę mu dałem popalić pierwszego dnia w ramach testu. Ale było ok. Teraz z dnia na dzień hałas się nasila.
Jeszcze nie sprawdzłem łożyska. Poprostu zapomniałem o tym. Acha . Jeszcze na wyłączonym silniku kiedy ruszam kierownicą słychać lekkie pokanie na maglownicy. Jutro mam wolne to troche mogę pobawić się w garażu. Może coś jeszcze mi podpowiecie. Wiem ,ze jest jeszcz szarpak w serwisie , ale ja lubię pogrzebać przy swoim samochodzie i mam pewność ,że jak sam zrobię to jest to solidna robota .
arturky - Pią Sty 25, 2008 18:11
witaj,
Jeżeli nie ma luzów na sworzniach, łącznikach stabilizatora, a przeguby wyglądają na nowe to proponowałbym sprawdzić czy koła są odpowiednio dokręcone ( czy sie nie poluzowały nakrętki ) oraz stan łożysk...
mcteusz - Pią Sty 25, 2008 18:25
Podnieś sobie lewą stronę(przód), posadź kogoś za kierownicą i niech wrzuci jedynkę lub dwójkę i puszcza powoli sprzęgło. Ale dla ubezpieczenia druga noga nad hamulcem.
A sam słuchaj w którym miejscu ci stuka.... Jeśli masz kanał to jeszcze większe pole do popisu.... A swoją drogą to obstawiałbym chyba łożysko...
dnatal - Pią Sty 25, 2008 20:19
Czy można samodzielnie wymienić łożysko ? Czy niezbędna jest prasa?
mcteusz - Pią Sty 25, 2008 20:29
Z tego co wiem łożysko samo w sobie jest niewymienne... Tylko razem z piastą, a do tego prasa nie potrzebna....
dnatal - Pią Sty 25, 2008 20:40
a czy piasta nie jest wtłoczona w zwrotnicę?
sTERYD - Sob Sty 26, 2008 11:42
z przodu się wymienia same łożyska i da radę bez prasy
Rave Twoim przyjacielem jest
dnatal - Sob Sty 26, 2008 11:58
Łożyska są ok. Przeguby podobnie. Nadal nie mogę zlokalizować miejsca stuków. Nie znalazłem rzadnych luzów czy odkręconych śryb(nakrętek). Zauważyłem ,że najbardziej stuka przy prędkościach 50-80km/h.
Jeszcze muszę sprawdzić opony. Mam założone zimówki, nienajnowsze choć zewnątrz wyglądają porządnie.
Jedyna pociecha to to ,że nie muszę wydać kasy na łożyska .
dnatal - Pon Sty 28, 2008 13:03
Wróciłem właśnie z szarpaków. Zawieszenie ok. Przeguby OK. Żadnych luzów. Stukanie coraz intensywniejsze. Podniesiony do góry i z odpalonym napędem również stuka. W warsztacie też nie bardzo wiedzą o co chodzi. Stukanie pochodzi prawdopodobnie z półosi od strony kierowcy. Po dłuższych medytacjach mechanicy wpadli na pomysł ,że to może łożysko podporowe wałka półosi pomiędzy przegubem wewnętrznym a skrzynią biegów.
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał to ustrojstwo. Jakie to łożysko i czy pasuje od hondy.
U Tomateam.pl nie znalazłem takiego.
piter34 - Pon Sty 28, 2008 13:21
dnatal napisał/a: | U Tomateam.pl nie znalazłem takiego. |
Zadzwoń, zapytaj, to się znajdzie.
dnatal - Pon Sty 28, 2008 17:30
Dzwoniłem. Niestety Pan Tomasz nie nie ma tej części. W Częstochowie w serwisie Rovera też nie mają. Podobno Rover sprzedaje podporę w komplecie z wałkiem za niezłą kasę.
Być może jest to typowe łożysko toczne ,które można wymienić w podporze ale trzeba znać numer tego łożyska. Chciałbym je kupić przed rozebraniem auta. Może ktoś się orientuje co to za łożysko , lub gdzie to można sprawdzić.
dnatal - Wto Sty 29, 2008 09:53
Jaki gwint jest na półosi lewej ( w kole) prawy czy lewy. Wiem ,że jest m24x1,5 ale nie wiem czy na obu kołach jest prawy czy na każdym inny.Chodzi mi o oś dłuższą od strony kierowcy.
sTERYD - Wto Sty 29, 2008 10:09
prawy na obu półosiach
dnatal - Wto Sty 29, 2008 10:19
dzięki. Ide sie męczyć dalej
Dodano: 29.01.2008; 11:37
Nie odkręciłem nakrętki. Trzyma jak cho......ra. Jadę kupić pożądny klucz nasadowy 36.
sTERYD - Wto Sty 29, 2008 17:18
te nakrętki z definicji ostro siedzą
oprócz porządnego klucza przydaje się też wzmacniacz momentu, tzw. dwumetrowa rurka
dnatal - Wto Sty 29, 2008 20:39
To prawda z tą rurką. Pożyczyłem od znajomego z warsztatu samochodowego porządny klucz + dwie rurki na pokrętkę i nakrętka puściła. Jutro z rana podchodzę do sworznia dolnego zwrotnicy. Mam nadzieję ,że to wystarczy aby wyciągnąć półoś z piasty.
dnatal - Sro Sty 30, 2008 10:44
Wymontowałem łożysko wspornika wałka półosi. Dla zainteresowanych podaję oznaczenie
NTN SCO7A42LSA. Oznaczenie NTN - łożysko wysokotemperaturowe. Produkowane w Japoni nie ma zamiennika. Wymiary śr. zew. 55 śr.wew.33 szer.15. Cena brutto (hurtownia w Częstochowie) 117zł.
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 16:29 ]
Wymieniłem podejrzane łożysko i niestety stuki słychać nadal.Nie wiem co o tym myśleć. Może jednak to przegub wewnętrzny. Mechanicy po oględzinach mówili ,że na pewno to nie przegub. Ale teraz to już nic innego nie zostało.
[ Dodano: Pią Lut 08, 2008 07:17 ]
Przegub wewnętrzny też wymieniony. Tłuczenie nie ustało. nie mam już pomysłów.
[ Dodano: Sob Lut 09, 2008 09:38 ]
Czy takie stuki mogą pochodzić ze skrzyni biegów? Skrzynia pracuje prawidłowo, nie słychać wycia, nie czuć drgań na drążku zmiany biegów.. Poziom oleju w skrzyni prawidłowy. Stuki pochodzą na pewno od lewej strony napędu. Kiedy samochód ma podniesioną lewą stronę i przy uruchomionym silniku zacznie się wrzucać biegi to słychać taki stuki jakby się jechało po podkładach kolejowych.Stuki słychać dopiero przy większych obrotach koła. Przy takiej samej próbie z podniesionym prawym kołem jest cisza.Kiedy jedzie się drogą stuki rozpoczynaja się powyżej 50km/h.Nie ma znaczenia czy silnik ciągnie czy wciśnięte jest sprzęgło. Oba przeguby lewej półosi są nowe . Nowe jest również łożysko podporowe wałaka i tarcza hamulcowa.
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 18:12 ]
Byłem w serwisie Rovera. Totalna porażka . Po oględzinach "organoleptycznych" stwierdzili ,że to zewnętrzny przegub. Mimo to,że wiedziałem ,iż jest nowy wierząc "fachowcom" wymieniłem także ten przegub. Dalej to samo. Opinie o tym serwisie napisałem w stosownym dziale roverki.pl . Dzisiaj podparłem ponownie auto i sam obsłuchiwałem stuków. Zdjąłem koło. W piaście nic nie słychać. Dźwiek pochodzi z okolic już wymienionego łożyska lub przegubu wewnętrznego. Być może stuki pochodzą z dyferencjału.Jutro wymontuje półośkę z przegubami i odpalę auto z samym wałkiem wewnetrznym.Jeśli będą nadal stuki to na 100% pochodzą ze skrzyni.
Czy ktoś już się spotkał z podobna sytuacją. Będę wdzięczny za każdą radę.
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 18:44 ]
Może ktoś na forum specjalizuje się w skrzyniach biegów . Czy omawiane przez mnie stuki mogą pochodzić z dyferencjału.
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 18:57 ]
piter34 - Pon Lut 18, 2008 23:41
Pomoże ktoś koledze?
dnatal - Sro Lut 20, 2008 17:42
Widzę ,że praoblem mój jest niespotykany. Dzisiaj byłem w następnej stacji diagnostycznej. I tutaj podejście i wiedza mechaników jest na odpowiednim poziomie. Samochód poszedł jeszcze raz na szarpaki i na rolki. Jak zawsze wszystko w porządku. Przy kręcącym sie kole lewym słychac wyraźne stuki. Teoretycznie słychać je od strony skrzyni biegów. Ale panowie z warszrtatu podpięli koło do elektrycznej rozpędzarki i po uzyskaniu prędkości przy której słychać stuki zaczęli badać drgania na poszczególnych elemenrtach napędu.Nie m dragań na obudowie dyferencjału,ani na przegubacz czy wałkach. Również łożysko podporowe nie wpada w drgania. Ale za to brdzo silne drgania czuć na zacisku hamulca i na wahaczu. Czyli w pobliżu koła.Po dokładniejszych oględzinach znaleźli panowie luz na tym kole. Luz zawsze wszyscy sprawdzali na podniesionym samochodzie i wtedy luzów nie było. Teraz sprawdzono jeszcze luz przy samochodzie postawionym na kołach. Przy silnym naciskaniu na górna część opony jest wyczuwalny luz na piaście. Mimo braku charakterystycznych obiawów awarii łożyska piasty wszystko wskazuje właśnie na popsute łożysko. Jutro rano mechnicy będą rozbierać po kolei elementy napędu ,aż do odnalezienia przyczyny stuków.
Jeśli to łożysko to będę musiał kupić nowe. Na allegro znalazłem tańsze łożysko niż wszędzie . Proszę o ewentualną ocenę:
http://allegro.pl/item314..._623_przod.html
piter34 - Sro Lut 20, 2008 19:39
dnatal napisał/a: | Dzisiaj byłem w następnej stacji diagnostycznej. I tutaj podejście i wiedza mechaników jest na odpowiednim poziomie |
Podaj może namiary na tych rzetelnych mechaników.
dnatal - Sob Lut 23, 2008 06:31
Nareszcie temat moich stuków rozwiązany. Panowie z stacji diagnostycznej sprawili się
wyśmienicie.
Mój problem rozwiązali mechanicy z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w Kolonia Poczesna ul.Górna 1B.Stacja znajduje sie przy trasie 1 ( jadąc od Katowic na Warszawę ok. 15km przed Częstochową)
rybsson666 - Nie Mar 02, 2008 18:51
witam wszystkich mam podobny problem z tą różnicą że u mnie słychać stuki przy przyśpieszaniu na 3,4, i 5 częstotliwość stuków 1/se ale gdy ustabilizuje jazdę nic nie słychać jak by zanikł . pisaliście by sprawdzić stan kół ogumienia przegubów i tak dalej sprawdzone jak należy wszystko w porządku ale stukot jest dalej więc szukam dalej pomocy. Napisaliście aby sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów ok nie ma sprawy ale powiedzcie mi gdzie jest ten korek w którym miejscu gdzie się znajduje jakies fotografie chociaż gdyż nie jestem mechanikiem i nie mam zielonego pojęcia o tym gdzie sie takie coś znajduje proszę o pomoc w jednej i w drugiej sprawie. prosze o fotografie bardzo pilne.
Ps. hałas zaczoł sie po wymianie pewnej części w servisie a mianowicie ( nie wiem jak to sie nazywa) ale postaram sie to opisać uciekał olej dot4 nalewa się go do takiego małego zbiorniczka przy pojemniczku do hamulców po naciśnięciu sprzęgła olej wyciekał jest tam jakiś tłoczek albo coś do wspomagania sprzęgła sam nie wiem coś takiego dziwnego sam nie wiem co to jest ??? :?: pękła guma w serwisie powiedzieli mi że wszystko jet ok i wymienili tylko ta gumkę i założyli z powrotem to wygląda jak siłownik tak jakby ale nim nie jest na pewno wiecie o co chodzi jeśli nie to mogę wysłać fotkę. po wymianie od tego momętu zaczeły się te dziwne stuki. ROVER 620i, benzyna, skrzynia manualna, 5biegowa nie ma ABSu, Przebieg 150tyś :bezradny: :bezradny: :bezradny: :bezradny:
Dodano: Nie Mar 02, 2008 18:54
witam wszystkich mam podobny problem z tą różnicą że u mnie słychać stuki przy przyśpieszaniu na 3,4, i 5 częstotliwość stuków 1/se ale gdy ustabilizuje jazdę nic nie słychać jak by zanikł . pisaliście by sprawdzić stan kół ogumienia przegubów i tak dalej sprawdzone jak należy wszystko w porządku ale stukot jest dalej więc szukam dalej pomocy. Napisaliście aby sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów ok nie ma sprawy ale powiedzcie mi gdzie jest ten korek w którym miejscu gdzie się znajduje jakies fotografie chociaż gdyż nie jestem mechanikiem i nie mam zielonego pojęcia o tym gdzie sie takie coś znajduje proszę o pomoc w jednej i w drugiej sprawie. prosze o fotografie bardzo pilne.
Ps. hałas zaczoł sie po wymianie pewnej części w servisie a mianowicie ( nie wiem jak to sie nazywa) ale postaram sie to opisać uciekał olej dot4 nalewa się go do takiego małego zbiorniczka przy pojemniczku do hamulców po naciśnięciu sprzęgła olej wyciekał jest tam jakiś tłoczek albo coś do wspomagania sprzęgła sam nie wiem coś takiego dziwnego sam nie wiem co to jest ? pękła guma w serwisie powiedzieli mi że wszystko jet ok i wymienili tylko ta gumkę i założyli z powrotem to wygląda jak siłownik tak jakby ale nim nie jest na pewno wiecie o co chodzi jeśli nie to mogę wysłać fotkę. po wymianie od tego momętu zaczeły się te dziwne stuki. ROVER 620i, benzyna, skrzynia manualna, 5biegowa nie ma ABSu, Przebieg 150tyś
thef - Nie Mar 02, 2008 18:55
rybsson666 napisał/a: | Napisaliście aby sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów ok nie ma sprawy ale powiedzcie mi gdzie jest ten korek w którym miejscu gdzie się znajduje jakies fotografie chociaż gdyż nie jestem mechanikiem i nie mam zielonego pojęcia o tym gdzie sie takie coś znajduje proszę o pomoc w jednej i w drugiej sprawie. prosze o fotografie bardzo pilne. | Poszukaj na forum tematów z tym związanych. Sam wklejałem rysunki z Rave już wielokrotnie .
rybsson666 napisał/a: | Ps. hałas zaczoł sie po wymianie pewnej części w servisie a mianowicie ( nie wiem jak to sie nazywa) ale postaram sie to opisać uciekał olej dot4 nalewa się go do takiego małego zbiorniczka przy pojemniczku do hamulców po naciśnięciu sprzęgła olej wyciekał jest tam jakiś tłoczek albo coś do wspomagania sprzęgła sam nie wiem coś takiego dziwnego sam nie wiem co to jest ? | Piszesz o wysprzęgliku.
rybsson666 - Nie Mar 02, 2008 19:37
[quote="thef"][quote="rybsson666"]Napisaliście aby sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów ok nie ma sprawy ale powiedzcie mi gdzie jest ten korek w którym miejscu gdzie się znajduje jakies fotografie chociaż gdyż nie jestem mechanikiem i nie mam zielonego pojęcia o tym gdzie sie takie coś znajduje proszę o pomoc w jednej i w drugiej sprawie. prosze o fotografie bardzo pilne.[/quote]Poszukaj na forum tematów z tym związanych. Sam wklejałem rysunki z Rave już wielokrotnie ;).
[quote="rybsson666"]Ps. hałas zaczoł sie po wymianie pewnej części w servisie a mianowicie ( nie wiem jak to sie nazywa) ale postaram sie to opisać uciekał olej dot4 nalewa się go do takiego małego zbiorniczka przy pojemniczku do hamulców po naciśnięciu sprzęgła olej wyciekał jest tam jakiś tłoczek albo coś do wspomagania sprzęgła sam nie wiem coś takiego dziwnego sam nie wiem co to jest ???[/quote]Piszesz o wysprzęgliku.[/quote]
przykro mi nie znalazłem choć bardzo sie starałem nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia czy linka do opisu w którym miejscu jest korek wlewu oleju do skrzyni a mam jeszcze jedno pytanko a co to za gumka jest wsadzona na obudowie silnika ?? odkryłęm ja i widać jakąś tarcze tak jakby ale mniejsza z tym ale gdzie jest ten korek do wlewu oleju???
thef - Nie Mar 02, 2008 19:56
rybsson666 napisał/a: | Napisaliście aby sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów | Ja nic takiego nie napisałem
rybsson666 napisał/a: | ale powiedzcie mi gdzie jest ten korek w którym miejscu gdzie się znajduje jakies fotografie chociaż gdyż nie jestem mechanikiem i nie mam zielonego pojęcia o tym gdzie sie takie coś znajduje proszę o pomoc w jednej i w drugiej sprawie | Na forum ten temat był wielokrotnie poruszany, jak pisałem sam kilka razy wklejałem rysunek z Rave
rybsson666 napisał/a: | przykro mi nie znalazłem choć bardzo sie starałem nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia czy linka do opisu w którym miejscu jest korek wlewu oleju do skrzyni |
http://forum.roverki.eu/v...+oleju++skrzyni
|
|