Zobacz temat - [R620] Łącznik stabilizatora przód Yamato j64004
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Łącznik stabilizatora przód Yamato j64004

thef - Wto Sty 29, 2008 16:19
Temat postu: [R620] Łącznik stabilizatora przód Yamato j64004
Panowie i Panie ;) . Dylemat się pojawił mały. Jak mam złożyć części łącznika stabilizatora, żeby było git, bo studiując różne materiały lekko zgłupiałem ;) . Na rysunku pominąłem śrubę i tulejki metalowe, żeby sobie oszczędzić pracy (dla poglądu są one zbędne). Od razu podrzucam dodatkowe pytanie: jaką średnicę ma ten przedni stabilizator, bo nie mam jak zmierzyć w obecnej chwili, a zamówiłem do niego gumy (silentblocki) i okazało się, że są dwa rodzaje?
sTERYD - Wto Sty 29, 2008 17:34

moim zdaniem najbardziej logiczna jest wersja z RAVE :???:
thef - Wto Sty 29, 2008 17:45

sTERYD napisał/a:
moim zdaniem najbardziej logiczna jest wersja z RAVE :???:
Jeno, sTERYD, w Rave rysunek dotyczy oryginalnego łącznika, który może się ciut różnić kształtem tych podkładek :hmm: Jak się to złoży do kupy na sucho, to najlepiej siedzi w wersji 1 i 3, z tym, że w wersji 3 ułożenie tych gumek jest co najmniej dziwne. Sam się skłaniam ku wersji z Rave, bo po skręceniu tego odpowiednią siłą wtedy chyba będzie najbardziej stabilne ;) . Czyżby w katalogach Foty itp. ktoś to złożył tak jak mu się tylko wydawało?
Może ktoś montował i pamięta jak powinno być?

[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 16:50 ]
Heh, żeby było jeszcze śmieszniej, rysunek EPC sugeruje rozwiązanie nr 3. I bądź tu człowieku mądry :hmm:

[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 14:38 ]
OK. Mahomet do góry nie chciał, to przyszła góra do Mahometa :mrgreen:
Założyłem te łączniki stabilizatora przedniego. Odpowiednia (wg mnie po inspekcji organoleptyczno-mechanicznej ;) ) jest wersja podana przez RAVE czyli nr 2 na moim rysunku. Co do gum stabilizatora w 600ce dieslu (95') mają one fi 25mm. Amen.

Brt - Sro Lut 27, 2008 14:40

czyli się wyjaśniło :) :brawa:
walkie - Sro Lut 27, 2008 14:41

Ja się boję pisać w wątkach thefa ;)
thef - Sro Lut 27, 2008 14:54

walkie napisał/a:
Ja się boję pisać w wątkach thefa ;)
Może to tak jest, że ja jak zadam pytanie, to jest ono z lekka absurdalne ;)
walkie - Sro Lut 27, 2008 15:07

Heh, możemy zrobić konkurs ;)
jabco - Sro Lut 27, 2008 19:57

A jaką siła trzeba skręcić to wszystko aż się gwint skończy???
thef - Sro Lut 27, 2008 21:21

Cytat:
A jaką siła trzeba skręcić to wszystko aż się gwint skończy???

Wg RAVE śruby przy gumach stabilizatora 22 Nm, śruby łącznika stabilizatora 19 Nm. Ale nie ma większego sensu używać klucza dynamometrycznego, robi się to na wyczucie. Zobacz jak mniej więcej wystawała śruba w starym łączniku i dokręć tak, żeby w nowym było mniej więcej tak samo. Śruby na obejmach gum powinieneś wyczuć bez problemu.

Marrkus - Sro Lut 27, 2008 21:48

Szkoda że nie zrobiłeś małego "fotostory" - myślę że nie tylko ja jestem niededukowany w sprawie zawieszenie i części tam występujących.
thef - Sro Lut 27, 2008 21:53

Marrkus napisał/a:
Szkoda że nie zrobiłeś małego "fotostory"
Niestety, nie posiadam cyfrówki, ale to naprawdę jest nieskomplikowane. Może jak znajdę trochę czasu to zrobię jakieś rysunki poglądowe ;) .
jabco - Sro Lut 27, 2008 22:04

Wymieniałem te łączniki niecały rok temu i chyba za bardzo je dokręciłem :cry: Teraz jeden jest tak wyrobiony że muszę wymienić ponownie.Cena nie jest wysoka więc jak mam wymieniać to najlepiej komplet.
marzlot - Nie Mar 18, 2012 23:36

Sorry, że odkopuję stary temat, ale czy stanie się coś złego jeśli założyłem łączniki stabilizatora zgodnie z pierwszą wersją ? Założyłem łączniki TRW ale nie różnią się one niczym do schematu z pierwszego postu. Mam pytanie czy kręcić je aż się skończy gwint czy w miarę żeby gumy się ścisnęły i będzie ok.
mateooo25 - Czw Mar 22, 2012 17:12

koledzy nawiazujac do tematu to ja zlalazlem inny patent na to otoz kupilem takie gumki z opla http://allegro.pl/guma-st...2183190078.html w sklepie placilem 1.5 za sztuke i skrecilem na starej srubie i podkladkach i powiem wam ze lepiej niz oryginal i duzo taniej , tak placisz za dwie strony okolo 60 zl a tak masz zrobione za 12 zl
marzlot - Czw Mar 22, 2012 23:36

A te gumy to podobne kształtem w miarę ? Bo na tym zdjęciu z allegro to tak słabo widać
magill - Wto Kwi 24, 2012 00:27

mateooo25 napisał/a:
koledzy nawiazujac do tematu to ja zlalazlem inny patent na to otoz kupilem takie gumki z opla http://allegro.pl/guma-st...2183190078.html w sklepie placilem 1.5 za sztuke i skrecilem na starej srubie i podkladkach i powiem wam ze lepiej niz oryginal i duzo taniej , tak placisz za dwie strony okolo 60 zl a tak masz zrobione za 12 zl



No to idealnie, bo muszę się za to zabrać :D
śliczne dzięki za taką podpowiedź.. :)

mateooo25 - Wto Kwi 24, 2012 12:18

marzlot napisał/a:
A te gumy to podobne kształtem w miarę ? Bo na tym zdjęciu z allegro to tak słabo widać


podobne ksztaltem ale jak masz ta tulejke w starych to ja zamontowalem bez tulejki bo mniejsza srednica otworu.Jak narazie 3 tys km i jezdzi cos mi tlucze z przodu ale to pewnie gorne wahacze bo sworzen i tulejki w kiepskim stanie a tylko tego nie wymienialem wiec zmienie. a ten stabilizator skrecilem na dwoch nakretkach zeby w razie czego sie nie odkrecilo