|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Komputer - wyświetlacz zamiast wskaźników
marcin_i_alunia - Wto Sty 29, 2008 19:49 Temat postu: [R75] Komputer - wyświetlacz zamiast wskaźników Czy próbował juz ktoś zmierzyć sie z tym zadaniem? Jest artykuł na stronie jednak nie wyjasnia on wielu rzeczy tzn czy np wystarczy kupić sam wyświetlacz czy konieczny jest zakup całych zegarów z kompem? Czy wystarczy aby zgadzał się symbol na zegarach żeby komputer nie wywalał błędów? Gdzie w ogóle kupic cos takiego?
piter34 - Sro Sty 30, 2008 10:19
Najlepiej, aby się autor artykułu wypowiedział...
roadking?
marcin_i_alunia - Sro Sty 30, 2008 18:27
A może wystarczy poprostu znaleźć roverka takiego jak mój tzn diesel z 2000r, z licznikami skalowanymi na kilometry i litry oczywiscie z wyswietlaczem a nie z kontrolkami i poprostu przełożyć wszystko. Może ktos sie wypowie na ten temat????
Rowan - Sro Sty 30, 2008 18:40
Posłuchaj z tego co pamiętam to kolega roadking kombinował z licznikami z anglików. (Ja osobiście mam to fabryczne.) On kupował z tego co wiem liczniki angielskie. Potem przeprogramowywał pamięć eprom. O ile mnie pamięć nie myli to kilka liczników uwalił .
Ale moim zdaniem warto. A co do twojego pytania to trzeba kupić łopatkę z przyciskiem. No i cały licznik, nie tylko wyświetlacz.
AHA!!! I ważne czy masz kontrole trakcji. Bo jeśli masz to trzeba kupić licznik od auta z kontrolą, a jeżeli nie no to trzeba kupić taki bez.
marcin_i_alunia - Sro Sty 30, 2008 18:50
No wlasnie, on kombinowal z licznikami z anglikow i bawil sie elektronika. Czasochlonne i ryzykowne. A ja chcilbym kupic gotowy licznik z rozbitego autka. Tylko nie wiem czy taka podmianka nie spowoduje, ze komp zglupieje. Szkoda, ze autor artykulu nie wypowiada sie na ten temat.
Rowan - Sro Sty 30, 2008 18:52
Ale przecież jeśli kupisz z rozbitka i włożysz do siebie nawet jeśli by pasowało wszystko no to będziesz miał jego przebieg wyświetlany.
marcin_i_alunia - Sro Sty 30, 2008 18:54
Mając wyświetlacz a nie kontrolki mógłbym z tym żyć
[ Dodano: Sro Sty 30, 2008 20:12 ]
Znalazłem licznik z przebiegiem 170tyś, ja mam 150 (więc niezbyt duża strata), wszystko tak jak w moim autku a jutro będę wiedział co z kontrolą trakcji, jesli i ten element będzie sie zgadzał to łykam te zegarki i powiem wam czy sie udało Chyba 450zł za zegary i przełącznik kierunków to dobra cena?
Dam-Kam - Czw Sty 31, 2008 09:08
marcin_i_alunia, trzymam kciuki jak sie uda to i ja sie skusze
PHJOWI - Czw Sty 31, 2008 09:53
kup jeszcze w zestawie włącznik świateł będzie się zgadzał przebieg wszędzie i na wyświetlaczu nie będzie błędów .
marcin_i_alunia - Czw Sty 31, 2008 10:52
To włącznik świateł ma aż takie znaczenie??? Trzeba zacząć analizować rave
PHJOWI - Czw Sty 31, 2008 11:15
ma bardzo duże znaczenie , tam jest zapisany faktyczny przebieg auta.
marcin_i_alunia - Czw Sty 31, 2008 11:20
Ok, więc jeśli zostawię mój stary włącznik to komp wyswietli mi mój przebieg? Skąd mogą brać się błędy? Ten włącznik jest jakos przypisany do komputera w zegarach? Mam jakiś włącznik w garażu, jak będę miał chwilkę to go przełożę i sprawdzę bo mnie zaciekawiłeś mocno
PHJOWI - Czw Sty 31, 2008 11:24
NA wyświetlaczu nic nie pokaże ew. na małym err, w włączniku masz przypisany przebieg który był w liczniku , licznik i włącznik są ze sobą związane , potem podczas diagnozy wyskakują różne nie potrzebne błędy.
marcin_i_alunia - Czw Sty 31, 2008 16:11
PHJOWI reasumując do wymiany zegarów potrzebny jest jeszcze włącznik świateł i włącznik kierunków z tego samego pojazdu, z którego pochodzą zegary? Do tego musi byc ten sam rodzaj skrzyni biegów, to samo wyposażenie (między innymi wspomaganie trakcji) i ten sam rodzaj silnika. Może mialbys na stanie takie zegary? Chodzi o diesela z 2000r, manual, brak trakcji.
Po tych wszystkich wypowiedziach wnioskuję, że taka zamiana jest mozliwa i nie będą wiązały się z nią żadne negatywne skutki w postaci złych wskazań kompa, wariowania licznika itp. Dobrze myślę?
PHJOWI - Czw Sty 31, 2008 16:20
niestety nie mam takiego zegara.
przemo285 - Czw Sty 31, 2008 19:47
Reasumując jak kupisz same zegary to skoryguj sobie przebieg w liczniku żebyś miał taki sam jak we włączniku świateł i po krzyku , włącznik kierunków z komputerem nie musi być od kompletu , jak kupisz od automatu z trakcją a takich systemów nie posiadasz to również to da się przerobić
marcin_i_alunia - Czw Sty 31, 2008 20:52
No tak, wszystko da się przerobic ale wiąże sie to z ingerecją w kostke pamięci a z tego co pamietam mozna poprostu rozwalić zegary taką zabawą.
przemo285 - Czw Sty 31, 2008 21:28
Wszystko zależy jak kto sobie z tym radzi (komplet do benzyny 1.8 mam ale tam obrotomierz ma inny zakres)
marcin_i_alunia - Czw Sty 31, 2008 22:55
Ok, znalazłem licznik prawie idealnie pasujący do mojego autko z tym, że pochodzi z samochodu z kontrola trakcji. Da się to jakos obejść bez ingerencji w elektronikę? A może Przemo przyjąłbyś zlecenie na przeprogramowanie zegarów
[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 21:17 ]
Wie ktoś może jak obejśc tą kontrolę trakcji? Jakieś kabelki na krótką spiąć albo coś
rafalg - Pią Maj 02, 2008 09:26
Witam ja mam pytanko odnośnie tych zegarów czy udało sie uruchomić ten wyświetlacz
Ja mam wersję bez kontroli trakcji i tempomatu co tam musiałbym dokupić?
Miras31 - Pią Maj 02, 2008 10:15
Witam. Tak przy okazji wymiany licznika: Czy jest możliwość sprawdzenia orginalnego przebiegu w R75. Mam 1999r. i aktualnie 152 tys. Może lepiej nie wiedzieć ale........
argail - Pią Maj 02, 2008 10:18
W R75 CDT (i CDTIi) przebieg zapisywany jest w 3 miejscach - w liczniku, w module świateł i w (nie bić jak się mylę) w jednostce BCU. Przebieg sprawdzisz w dowolnym warsztacie ze sprzętem diagnostycznym (T4, T3) - w wypadku modyfikacji przebiegu wywali błąd sumy kontrolnej licznika - o ile został przekręcony licznik można sprawdzić tylko dobierając się fizycznie do pamięci w BCU ....
Przepraszam za ew. błędy rzeczowe - powtarzam z pamięci wypowiedź mechanika
Miras31 - Pią Maj 02, 2008 10:28
ok dzięki
|
|