|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Tuning mechaniczny - Czy R200SDi "robi" R214Si?
piter34 - Wto Sty 29, 2008 21:02
Cytat: | Niby moc ta sama a dlaczego dieselek go robi? |
Kto powiedział, że go robi? W sprincie TURBOdieselek nie daje rady.
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 21:02 ]
ceremony napisał/a: | Maciek ja tez robilem pomiar w Kreatorze Mocy seryjnego auta, to bylo jakies 3 tyg temu |
Pochwal się wykresem
dante27 - Wto Sty 29, 2008 21:04
Oczywiście że robi, pod względem mocy, momentu obrotowego i przyspieszenia.
piter34 - Wto Sty 29, 2008 21:12
dante27 napisał/a: | Oczywiście że robi, |
Wiesz, ja mogę swoje, a Ty swoje.
dante27 napisał/a: | pod względem mocy, momentu obrotowego |
Tak, tutaj diesel wygrywa na papierze.
dante27 napisał/a: | i przyspieszenia. |
A tutaj przegrywa w praktyce (im większa prędkość, tym gorzej), jeżeli bierzemy pod uwagę sprint od 0 do Vmax i każde inne przyspieszanie przy założeniu najlepszego wykorzystania mocy (czyli optymalne przełożenie skrzyni biegów)
kolin - Wto Sty 29, 2008 23:25
Konie dają prędkość maksymalną a moment daje przyspieszenie...
piter34 - Wto Sty 29, 2008 23:53
kolin napisał/a: | Konie dają prędkość maksymalną a moment daje przyspieszenie... |
To jest takie dosyć ogólne uogólnienie
...bo gdyby tak się tym sugerować, to 1.4 16V dostawałby baty od 2.0D 86KM (mowa o silnikach w R200).
Liczy się moment obrotowy przekazywany na koła, to ile go mamy w danym okresie czasu.
Znając moment obrotowy przy danych obrotach silnika można policzyć jego moc, która z kolei przekłada się na pracę, którą on wykonuje. W silnikach benzynowych mamy wyższe obroty i nadrabiamy tym braki w momencie obrotowym.
Moc (obroty) = Moment(obroty) * obroty
radko - Sro Sty 30, 2008 12:17
piter34 napisał/a: | A tutaj przegrywa w praktyce (im większa prędkość, tym gorzej), jeżeli bierzemy pod uwagę sprint od 0 do Vmax i każde inne przyspieszanie przy założeniu najlepszego wykorzystania mocy (czyli optymalne przełożenie skrzyni biegów) |
To dlaczego dane techniczne R200 z tej strony podają : przyspieszenie od 0-100km/h dla benzyny 1.4l 103 km - 10,7sek. a dla 2.0sdi 9,8?
Brt - Sro Sty 30, 2008 14:04
nie wiem w modlinie Violki krówka jeździła równo z 214stkami - wygrywali na zmianę a ja od xROnx'a dostałem jakieś 2 długości na 400m
piter34 - Sro Sty 30, 2008 16:06
radko napisał/a: | To dlaczego dane techniczne R200 z tej strony podają : przyspieszenie od 0-100km/h dla benzyny 1.4l 103 km - 10,7sek. a dla 2.0sdi 9,8? |
Nie wiem, ja tego nie pisałem
kolin - Czw Sty 31, 2008 00:20
w ile sie do Paki buja SDI
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 00:23 ]
SDI 10,8
1.4 11,5
Hmmm wszędzie piszą jak chcą
radko - Sob Mar 01, 2008 22:32
w 10,8 s
Brt - Sob Mar 01, 2008 22:37
nie zapominajcie o warunkach pomiarów w fabryce no i o "łączniku" omiedzy fotelem a kierownicą
kolin - Nie Mar 02, 2008 23:20
Tak sie teraz zastanawiam, jak fabryki/salony testują auta pod względem osiągów
Tor, maszyna jakaś czy jak to
Chodzi o pomiar 0-100, v-max, elastycznosc
piter34 - Pon Mar 03, 2008 13:13
kolin napisał/a: | Tor, maszyna jakaś czy jak to |
Ja zawsze myślałem, że tor, aparatura pomiarowa i kierowca testowy (znający się na rzeczy).
Brt - Pon Mar 03, 2008 13:28
+ n pomiarów później uśrednionych
|
|