Zobacz temat - [R620] Świeżo kupiony.Usterki!! Pomożecie?? PROSZĘ :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Świeżo kupiony.Usterki!! Pomożecie?? PROSZĘ :)

tony_finger - Sro Sty 30, 2008 23:52
Temat postu: [R620] Świeżo kupiony.Usterki!! Pomożecie?? PROSZĘ :)
Na początek witam wszystkich bardzo serdecznie!
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem - Rover 620 ti 97rok kupiłem go wczoraj od importera aut w Radomiu który specjalizuje się w autach ze Szwajcarii. Przebieg udokumentowany 133 tys

Stan auta wydaje się bardzo dobry, jednak podczas jazdy do domku (~350km) już wyszło kilka problemów, z których najważniejszy to: wywaliło mi cały płyn z układu chłodzenia, dobrze że byliśmy niedaleko stacji, kumpel sporo się zna na autach, konsultowaliśmy się też z mechanikiem przez komórkę. Wyszło na to, że walnięty jest termowłącznik wentylatora. Odłączyliśmy kabelek od tego termowłącznika więc wentylator chodził cały czas, zalaliśmy petrygo do pełna i w drogę - do domku zostało 300 km, dojechaliśmy ok.

Teraz drodzy koledzy zaczęło się moje przerażenie!
Ani w mrągowie ani w olsztynie nie ma dostępnej tej części!!! owszem do silnika benzynowego bez turbo to owszem da się kupić ale do TURBO NIE!!!
Po wielu rozmowach i telefonach znalazłem w końcu firmę gdzie jest możliwość sprowadzenia z Anglii (firma spod warszawy - w Starych Babicach specjalizująca się w roverach) koszt jutro ma mi koleś powiedzieć - albo 80 zł albo 180!!! szok! dla porównania do opla czy VW to koszt ok 30-40 zł!!!
aha termin importu tej części - ok 3 tyg!!! szok nr 2

Po tym szoku postanowiłem poszukać na allegro i w sklepach internetowych jak to jest z dostępnością części do tego modelu i jeszcze większy szok!!! no prawie powiem katastrofa! teraz to już nie wiem czy dobry to zakup (z zadowolenia popadłem w zakłopotanie i smutek) bo pewnie parę rzeczy w tym aucie muszę wymienić (eksploatacyjne) a tu dostępność części praktycznie zerowa!!!!! (porównuję to do mondeo 95 którym dotychczas jeździłem)

Dodam jeszcze, że przegląd techniczny zrobił importer, mam komplet dokumentów (jak twierdzi on) do rejestracji, jeszcze nie byłem w urzędzie komunikacji.

KOLEDZY BARDZO PROSZĘ O POMOC!!!
1. jak rozwiązać ten problem z tą awarią na trasie? (termiczny włącznik wentylatora)
2. jak szukać/gdzie szukać części do tego modelu?
3. co powinienem sprawdzić w aucie/przetestować? na co powinienem zwrócić uwagę?
4. co powinienem obecnie wymienić w aucie? są rachunki i książka serwisowa ale nic z tego nie rozumiem (auto ze szwajcarii, wszystko po niemiecku którego praktycznie wcale nie znam)

Od jakiegoś czasu czytam to forum, odkąd zakochałem się w Roverku serii 600 i wiem, że są tu mili i pomocni ludzie, dlatego też piszę tu i proszę Was o pomoc.

mundek131 - Czw Sty 31, 2008 00:28

WITam
tony finger napisał/a:
są tu mili i pomocni ludzie,
rzeczywiście są tacy, fajne pomocne chłopaki.
Jutro będziesz spokojniejszy, na pewno ci pomogą. Ja np. zaglądałam między innymi do Tomi'ego ale tobie może podpowiedzą coś lepszego.
pyknij sobie do wyszukiwarki ZDJĘCIA NAGICH KOBIET!!!

Brt - Czw Sty 31, 2008 08:34

Cytat:
KOLEDZY BARDZO PROSZĘ O POMOC!!!

www.roverki.pl
--> techniczny FAQ
--> części i warsztaty

maciej - Czw Sty 31, 2008 10:11

Szkoda, że nie poczytałeś strony i forum przed zakupem, trochę by Ci to pewnie pomogło...

Co do części to polecam www.tomateam.pl - właściciel firmy sam miał R620ti i trochę przy nim robił więc orientuje się co i jak i skąd brać części. :)

Co do cen, to prawdopodobnie piszesz 30-40 zł w zamienniku, a gdybyś poszedł do serwisu Forda to też byś zapłacił 180 zł. ECC Babice to ASO (byłę, bo aktualnie nie ma już żadnych) i sprzedaje części oryginalne (szef ich serwisu udziela się na tym forum :D ).
Co do zamienników, to tak jak napisałem - www.tomateam.pl - jeśli tylko jest dostępny zamiennik, to Tomi go znajdzie.

Sachar - Czw Sty 31, 2008 10:21

maciej napisał/a:
Co do cen, to prawdopodobnie piszesz 30-40 zł w zamienniku, a gdybyś poszedł do serwisu Forda to też byś zapłacił 180 zł.


Złą markę podałeś jako przykład - drobne części typu czujniki, przełączniki itp są w serwisie tańsze niż zamienniki - zapłaciłby pewnie 25 zł :P

maciej - Czw Sty 31, 2008 10:30

Nie wiem, nie znam się na Fordach, tak strzelałem. ;) :p

Ale w sumie to kolega pisał o Oplach i VW - tam ceny w ASO też są niezłe. ;)

Kumpel kupował plastikową klapkę wlewu paliwa do Astry I - niepolakierowana około 60 zł...

mcteusz - Czw Sty 31, 2008 12:35

Chyba najprościej spróbować www.tomateam.pl
Dzwoń do Tomiego i pytaj... Jak nie szukaj jeszcze w intercarsie....
A co do dostępności części to gdyby był to diesel lub zwykła benzynka to co innego.... A jak się chce nietypowego silniczka to troszkę inaczej....

maciej - Czw Sty 31, 2008 12:40

mcteusz napisał/a:
A jak się chce nietypowego silniczka to troszkę inaczej....

ZTCP to Tomi mając R620ti mówił, że właśnie nie ma specjalnych problemów z częściami, tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. :)

tony_finger - Czw Sty 31, 2008 14:06

dzięki wielkie dzięki panie i panowie :)

dziś już trochę lepiej się czuję jak poszperałem w necie, właśnie byłem na stronie Tomiego, pooglądałem co tam jest dostępne.

rano dzwoniłem do Starych Babic, ten termowłącznik wentylatora jest dostępny - 140 zł (!!) termin realizacji 3 tyg. Jeszcze nie zamówiłem. Koleś z tych babic stwierdził że poszuka używanego i da mi znać, może znajdzie.
Wysłałem też wiadomość do Tomiego, że szukam takiego termowłącznika, czekam na odpowiedź.
Napisałem też maila do firmy V12, gdzieś namiary wyszperałem na roverki.pl.

Więc w najgorszym przypadku będzie to 140 zł i 3 tyg czekania, no jak ja będę jeździł moim rumakiem?? he he, na razie mam odłączony kabelek od tego czujnika i wentylator chodzi cały czas, na razie jeszcze jeżdżę starym autem, no ale trzeba sprzedać (kaska potrzebna długi oddać ;))

Aha poszukałem filtrów, są dostępne bez problemu - Filtron - powietrza, oleju i paliwa razem 85 zł, więc jest ok. No chyba że uważacie, że Filtron to nie jest dobra marka???

A olej co doradzacie? przebieg udokumentowany 133 tys, ostatnia udokumentowana wymiana oleju jest z 06/2005 - olej "Motorenol VS 5W40".
Kupić syntetyk czy pół? Te Castrole Magnatec z Allegro niemieckie 5l uważacie oryginalne niepodbrabiane? warto?

no i nie wiem co z rozrządem.... nie rozumiem z tych papierów co dostałem czy był robiony rozrząd i jeśli tak to kiedy.....

PS. zakochałem się już w moim Roverku, nawet dziewczyna wyczuła i jest zazdrosna ;)

jeszcze raz dzięki za pomoc, czekam na wasze kolejne pomocne słowa :) pozdrawiam

kwiatekt11 - Czw Sty 31, 2008 16:35

powiedz mi gdzie Ty znalazłeś tn czujnik bo z tego co mi wiadomo to turbo benzyna ma wentylator chłodnicy sterowany z komputera silnika, trzeba poczekac na Przemo285 on powinien wiedziec cos wiecej na ten temat :mrgreen:
maciej - Czw Sty 31, 2008 16:42

Poza tym zawsze możesz szukać używek - czujnik raczej trudno zepsuć, a łatwo sprawdzić, czy jest sprawny.
Marrkus - Czw Sty 31, 2008 20:51

mam filtr powietrza filtrona i nic się złego nie dzieje - myślę że reszta też powinna być ok. Z tego co pamiętam w katalogu FIltrona jest pomyłka i filtr do silnika 2.0 benzyna ma nr filtra od diesla. Lepiej kupić filtr KNECHT - cena ta sama co filtron a jakoś tak pewniej. Co do oleju to półsyntetyk 10W-40 - myślę że producent nie jest tak istotny a ważniejsze jest pewne źródło pochodzenia - ja jeżdżę na LOTOSie - kiedyś na opakowaniach oleju tej firmy była informacja że jest on dopuszczony przez MG Rover.
PHJOWI - Czw Sty 31, 2008 22:27

sterowanie było po przez mems ale zapodaj fotkę to się zobaczy
piter34 - Czw Sty 31, 2008 22:37

kwiatekt11 napisał/a:
powiedz mi gdzie Ty znalazłeś tn czujnik bo z tego co mi wiadomo to turbo benzyna ma wentylator chłodnicy sterowany z komputera silnika

...włączany na podstawie informacji przekazywanych z czujnika temperatury, który u kolegi tony finger został odłączony. To skutkuje "oszukiwaniem" komputera, aby ten myślał, że temperatura jest bardzo wysoka i załączał wentylator. Ot, cała historia.
Nie jest to termowłącznik, ale czujnik.

przemo285 - Czw Sty 31, 2008 22:43

Podaj zdjęcie tego czujnika powinienem taki mieć :wink:
tony_finger - Czw Sty 31, 2008 23:59

1. koledzy, nie wiem czy posługuję się fachową terminologią więc to co nazywam "termowłącznikiem wentylatora" być może jest "czujnikiem temperatury", nazwę termowłącznik skądś wziąłem z netu gdzie opisywano ten element tego roverka.

2. jutro z rana zrobię fotkę/fotki i wrzucę w ten temat co powinno wam wiele pomóc w doradzeniu mi w tej sprawie :)

3. a co do filtra oleju Filtron rzeczywiście jest jakaś perwa, bo katalog Filtron do mojego autka podaje symbol filtra: OP580/7 natomiast w dwóch innych miejcach polecanych na roverki.pl - bodajże Fota oraz Intercars podają do tego auta filtr: OP580/2. I bądź tu mądry! tym bardziej taki żółtodziób jak ja ;) Więc jak to jest naprawdę??

to do rana, już idę spać, na dziś i tak wiele wrażeń...... he he mondka mojego przed sprzedażą doprowadzam do stanu, że będę uczciwym sprzedającym i wyobraźcie sobie, że mechanik dziś przy okazji robienia paru drobnych rzeczy zwalił mi skrzynię biegów!!! miał przy okazji poprawić działanie skrzyni a chodzi gorzej!!! jadę rano do patafiana z reklamacją

dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 09:35 ]
właśnie zrobiłem fotki tego czujnika, bardzo was proszę jeśli macie możliwość załatwienia takiego będę bardzo wdzięczny.
Nie jestem tylko pewny, bo nie znalazłem na to jednoznacznej odpowiedzi, czy ten czujnik pasuje z innych benzyniaków czy może być tylko od r620 ti. Ktoś wie?



[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 09:39 ]




piter34 - Pią Lut 01, 2008 09:43

tony finger napisał/a:
bardzo was proszę jeśli macie możliwość załatwienia takiego będę bardzo wdzięczny.

My się nie zajmujemy sprzedażą części. ;-)
Pisz do www.tomateam.pl albo do użytkownika przemo285.

GG - Pią Lut 01, 2008 09:46

tony finger napisał/a:
Nie jestem tylko pewny, bo nie znalazłem na to jednoznacznej odpowiedzi, czy ten czujnik pasuje z innych benzyniaków czy może być tylko od r620 ti. Ktoś wie?

Od r420 si będzie pasował, bo to ten sam silnik.

piter34 - Pią Lut 01, 2008 09:55

GG napisał/a:
Od r420 si będzie pasował, bo to ten sam silnik.

Od 820Si też powinien pasować. Generalnie od każdego silnika serii T.

tony_finger - Pią Lut 01, 2008 15:02

hmmm...
na razie nie mam części ani już nie wiem jak jej szukać...

bo różnica w powinien pasować a pasuje jest bardzo duża

no nic, pewnie będę musiał czekać na sprowadzenie z Anglii, to naprawdę możliwe że nikt w Polsce nie ma tej części do sprzedania?

NEOSSS - Pią Lut 01, 2008 15:17

Szukaj w Allegro, Otomoto.pl, Gratka.pl Rover'ków z Anglii z silnikiem serii T i pytaj a może ktoś Ci odsprzeda ten czujniczek...
Brt - Pią Lut 01, 2008 15:29

przecież masz napisane: kontakt z tomateam lub z przemo285. dzwoniłeś, pytałeś?? Jak nie to np. poszukaj na allegro człowieka który ma części do Tomcata turbo i go zapytaj, czy ma może taki czujnik. Pozatym na www.roverki.pl jest dział częsci i warsztaty i tam jest sporo miejsc, w których mozna znaleźc ów czujnik.

Masz silnik serii T i do tego silnika szukaj czujnika.

maciej - Pią Lut 01, 2008 16:27

A zapytałeś w Tomateam?
tony_finger - Pią Lut 01, 2008 16:52

tak, pytałem Tomiego i jest dziś mocno zajęty i dopiero wieczorem może będzie miał czas.
piter34 - Pią Lut 01, 2008 17:26

tony finger napisał/a:
bo różnica w powinien pasować a pasuje jest bardzo duża

EPC prawdę Ci powie.
Wystarczą dobre chęci, a odnoszę wrażenie, że Tobie tego brakuje i za szybko wywieszasz białą flagę. ;-)

tony_finger - Pią Lut 01, 2008 19:41

co to jest EPC?

właśnie rozmawiałem z przemo285, okazuje się, że to wcale nie musi być ten czujniczek, a być może coś nie tak z komputerem. No to lipa :(
jutro jadę do elektryka, może coś wykryje

mówicie poddaje się i wywiesiłem białą flagę?
ciekawe jak byście zareagowali, nowo kupione auto i taki zonk! jeździć nie mogę, auto stoi przed domem, a ja nie pracuję od paru dni tylko szukam w necie, dzwonię po Polsce i dalej z tego nic nie wynika..

dzięki za wszelką pomoc, pozdrawiam

thef - Pią Lut 01, 2008 19:47

EPC - elektroniczny katalog części, dostępny tutaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#72
Jak go zainstalować i uruchomić znajdziesz na forum.

AndrewS - Sob Lut 02, 2008 01:23

tony finger napisał/a:
nowo kupione auto i taki zonk!


nie przesadzaj, na razie to jest tylko czujnik
zonk to by byl gdyby sie zatarl :-)

tony_finger - Sob Lut 02, 2008 15:10

pewnie jesteście ciekawi co dalej....

wczoraj rozmawiałem z Przemo285, dziś z Tomim, dziękuję Wam wszystkim forumowiczom bardzo za pomoc!!
Wiadomo przez tel czy net trudno ocenić jaka tak naprawdę jest usterka, ale ważne macie wszyscy dobre chęci żeby pomóc nowemu miłośnikowi Roverka:)

pojechałem dziś do mechanika u którego robiłem ostatnio mondeo i byłem zadowolony z roboty.

otóż po niedługim testowaniu mojego Roverka stwierdził, że najbardziej prawdopodpbną przyczyną jest walnięta uszczelka pod głowicą, jeśli nie sama głowica, w poniedziałek odstawiam mu auto i się okaże.
Jak wyliczył minimalny koszt naprawy to ok 700 zł, a jeśli głowica jest walnięta to może i 2000.
zmartwił mnie koszt ale przynajmniej trochę odetchnąłem, że juz wiadomo co jest grane.
jak się okazało w trakcie testów, wentylator się włącza więc czujnik jest ok.

nieźle co??

piter34 - Sob Lut 02, 2008 15:29

tony finger napisał/a:
Odłączyliśmy kabelek od tego termowłącznika więc wentylator chodził cały czas, zalaliśmy petrygo do pełna i w drogę - do domku zostało 300 km, dojechaliśmy ok.

Może po prostu układ był zapowietrzony albo korek od zbiorniczka nie trzyma ciśnienia?

tony finger napisał/a:
otóż po niedługim testowaniu mojego Roverka stwierdził, że najbardziej prawdopodpbną przyczyną jest walnięta uszczelka pod głowicą, jeśli nie sama głowica,

Jak to stwierdził?

kwiatekt11 - Sob Lut 02, 2008 15:48

napisz co Ci ten mechanik powiedział jak stwierdził uszczelke i jakie są objawy jej uszkodzenia
GG - Sob Lut 02, 2008 17:37

kwiatekt11 napisał/a:
napisz co Ci ten mechanik powiedział jak stwierdził uszczelke i jakie są objawy jej uszkodzenia

Napisz, napisz, bo w tym silniku problemy z uszczelką rzadko się zdarzają.

tony_finger - Nie Lut 03, 2008 15:16

chłopaki nie znam się zbytnio na mechanice, dlatego nie wiem dobrze po czym poznali mechanicy (a było ich dwóch), że przyczyną może być uszczelka pod głowicą.

generalnie to wchodzili na wysokie obroty, ręką sprawdzali ciśnienie i temperaturę w różnych wężykach układu chłodzenia, odkręcali korek zbiornika wyrównawczego, odkręcili korek wlewu oleju i zaglądali do środka.

oczywiście nie są pewni, że to uszczelka pod głowicą, ale podejrzewają, więc chcą rozebrać silnik i zobaczyć jak to wygląda, a głowicę dać do przetestowania czy jest ok.

już zgłupiałem i sam nie wiem, co człowiek to różna opinia na temat tego co się dzieje, a w dodatku mieszkam w małym mieście a najbliższy serwis Rovera jest w Warszawie, to jakieś 250 km

mcteusz - Nie Lut 03, 2008 16:41

Trudno Ci tak naprawdę coś doradzić... Ale ładować się w koszta dlatego, że ktoś podejrzewa to tez nie wesoło... Spróbuj zasięgnąć może opinii jakiegoś innego mechanika... Nie ma tam u was więcej nikogo znającego się trochę na rzeczy?
piter34 - Nie Lut 03, 2008 17:13

tony finger napisał/a:
oczywiście nie są pewni, że to uszczelka pod głowicą, ale podejrzewają, więc chcą rozebrać silnik i zobaczyć jak to wygląda, a głowicę dać do przetestowania czy jest ok.

No bardzo przepraszam, ale ja bym się na to nie pisał. To nie są detektywi, tylko diagności-mechanicy.

AndrewS - Nie Lut 03, 2008 17:19

dokladnie, moze byc tak ze glowice zdejma na darmo, a winnym bedzie np. termostat, glowice to bym zostawil na sam koniec
Marrkus - Pon Lut 04, 2008 14:36

AndrewS może mieć rację. Sprawdź czy w oleju nie ma płynu chłodzącego (jeśli jest przybiera on kolor kawy z mlekiem) i czy w płynie chłodzącym nie ma oleju (odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego (ostrożnie) i sprawdź czy nie ma tłustych plam na powierzchni płynu). Jeśli nie znalazłeś żadnego z tych objawów to jest bardzo duża szansa za winowajcą całego zajścia jest właśnie termostat. Znajdziesz go w czarnej gumowej rurce - tej którą widać na załączonych przez ciebie zdjęciach - są tam dwie opaski zaciskowe jedna trzyma gumową rurkę na króćcu aluminiowym mocowanym na głowicy a druga zaciśnięta jest właśnie na termostacie.

A mechanikom to bym powiedział że jak chcą się podszkolić to niech se kupią wraka z anglii i rozbierają choćby dwa razy dziennie. Znając życie rozebrali by, nic nie znaleźli a ci policzyli i za robociznę i za części (uszczelki, uszczelniacze i kto wie co jeszcze by w między czasie wypsuli)

Brt - Pon Lut 04, 2008 15:29

dokładnie. Najpierw wszystkie inne tropy się sprawdza, a później silnik rozbiera. !! !! narazie to niech się wstrzymają moim skromnym zdaniem. Sprawdź sam ten czujnik omomierzem (przy róznych temp. powinna sie zmieniać jego rezystancja) Pozatym jest jeszcze test zawartości CO2 w płynie chłodniczym. :roll:
mcteusz - Pon Lut 04, 2008 15:47
Temat postu: Re: [R620 ti 97r] Świeżo kupiony.Usterki!! Pomożecie?? PROSZ
tony finger napisał/a:

Stan auta wydaje się bardzo dobry, jednak podczas jazdy do domku (~350km) już wyszło kilka problemów, z których najważniejszy to: wywaliło mi cały płyn z układu chłodzenia, dobrze że byliśmy niedaleko stacji, kumpel sporo się zna na autach, konsultowaliśmy się też z mechanikiem przez komórkę. Wyszło na to, że walnięty jest termowłącznik wentylatora. Odłączyliśmy kabelek od tego termowłącznika więc wentylator chodził cały czas, zalaliśmy petrygo do pełna i w drogę - do domku zostało 300 km, dojechaliśmy ok.


A ja tak czytam i zastanawiam się nad jedną rzeczą... Czy jak wszystko masz teraz podłączone tak jak było na początku to dalej Ci ten płyn wywala? Sprawdzałeś?
Wiem, że może to wydać się idiotyczne, ale może tego płynu Ci nie wywaliło wszystkiego bo go tam po prostu było niewiele...
A jeśli faktycznie Ci go wygania to żeby tak zacząć od początku: wypycha ten płyn czy się gotuje i temu "wylata"?

tony_finger - Pon Lut 04, 2008 23:10

ile to człowiek uczy się nowych rzeczy!!

sprawa na dziś wygląda tak:
jak pisałem, miałem dziś oddać mechanikom do rozbierania silnik, zanim jednak miałem to zrobić na niedzielę umówiłem się z innym kumplem mechanikiem co by okiem pozbawionym potencjalnych korzyści ocenił auto.

a więc testował, sprawdzał i nic niepokojącego nie zauważył. "kawy z mlekiem" w oleju nie ma, w zbiorniczku płynu chłodzącego oleju nie ma. Temperatura na wskaźniku ok - nic nie skacze do góry (jest trochę poniżej połowy, czasem dobija do pół). Posprawdzał wszystkie rurki - nic nie cieknie, tylko delikatnie prawie niezauważalnie spod zbiorniczka. Płynu już nie wywaliło. Wentylator się załącza.
Stwierdził, żebym absolutnie nie dawał silnika do rozbierania!
Powiedział, żebym jeździł i obserwował co się dzieje, cały czas kontrolując parametry i stan płynów i że jak po dwóch tygodniach będzie wszystko ok, to znaczy, że jest ok i zapomnieć o sprawie.

Dobry mechanik?

Także wczoraj i dziś już sobie fajnie pojeździłem, bardzo przyjemnie się jeździ:)
Nic oczywiście niepokojącego się nie dzieje, poza tym, że muszę poskromić tego "szatana" jak to nazwał mój tata:) przesiadkę z 90KM na 200KM da się odczuć :)

dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc! fajnie tu na forum Roverków :)

teraz zabieram się za wymianę filtrów i olejów.
mam kilka jeszcze rzeczy innych do zrobienia w aucie które mnie denerwują, ale myślę że powoli sukcesywnie będę sobie z nimi radził:)

jutro odstawiam autko do przyciemnienia szybek, już wybrałem folię
potem do elektronika wstawić radio CD i ma zerknąć na immobilizer i alarm, bo coś z kluczyka nie działa niestety.

widzę, że muszę poprzetrząsać to forum, może coś znajdę co mi pomoże uporać się z kilkoma mankamentami które koniecznie muszę zrobić.

jeszcze raz dzięki!!

maciej - Pon Lut 04, 2008 23:16

Pamiętaj o zrobieniu rozrządu!!! :)
AndrewS - Pon Lut 04, 2008 23:23

tony finger napisał/a:
Dobry mechanik?


no gada widze jak my, to chyba dobry :mrgreen:

Skiba - Pon Lut 04, 2008 23:28

No to oczywiście zapraszamy teraz na najbliższy spot lokalny, pochwalić się R600 Ti :twisted: może Katowice, lub Szklarska Poręba ?
tony_finger - Pon Lut 04, 2008 23:39

maciej napisał/a:
Pamiętaj o zrobieniu rozrządu!!! :)


na razie czekam aż mi kumpel z holandii przetłumaczy te rachunki co tam było wymieniane, choć oczywiście biorę pod uwagę wymianę rozrządu nie wiem tylko co trzeba wymienić?? w mondeo to był: pasek, 3 rolki, napinacz. A jak to jest w moim turbo roverku?

Spot klubowy? do pomyślenia, tylko że ja daleko tam mam he he :) wiecie gdzie jest Mrągowo??

Primo - Wto Lut 05, 2008 13:11

W takim razie jakiś spocik lokalny na Podlasiu ostatni odbył sie jesienią w Jeżewie:) Myślę ze wiosną tez sie coś zorganizuje :) Pierwszy został zaliczony do udanych :) POzdrawiam
mcteusz - Wto Lut 05, 2008 14:38

Primo napisał/a:
W takim razie jakiś spocik lokalny na Podlasiu ostatni odbył sie jesienią w Jeżewie:)


Chyba z resztą i pierwszy za razem..... :razz:

Marrkus - Wto Lut 05, 2008 17:38

Przy wymianie rozrządu wymienia się pasek i napinacz tegoż paska. Dobrze jest też wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu. Ja dowiedziałem się o tym już po fakcie ale nic się nie dzieje złego.

Co do alarmu i immobilisera to tu jest dość ciężko - są to dwa niemal niezależne obwody - napisz może co się dzieje (jak nie działa pilot to marne szanse na jego reanimowanie)

Być może sprawa jest błaha (np jak zamkniesz z pilota a otworzysz z kluczyka to ma prawo nie odpalić silnik - takie zabezpieczenie)

Ja z swoim pilotem walczę już od jakiegoś czasu i wydaje mi się że najprostszym sposobem bedzie wywalenie alarmu i wstawienie nowego. Z tym że jest wiele funkcji w obecnym (firmowym) alarmie których w dokładanym mieć nie będę.

kwiatekt11 - Wto Lut 05, 2008 19:03

Marrkus napisał/a:
Przy wymianie rozrządu wymienia się pasek i napinacz tegoż paska. Dobrze jest też wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu. Ja dowiedziałem się o tym już po fakcie ale nic się nie dzieje złego.

Co do alarmu i immobilisera to tu jest dość ciężko - są to dwa niemal niezależne obwody - napisz może co się dzieje (jak nie działa pilot to marne szanse na jego reanimowanie)

Być może sprawa jest błaha (np jak zamkniesz z pilota a otworzysz z kluczyka to ma prawo nie odpalić silnik - takie zabezpieczenie).
ja w swoim roverku moge zamykać z pilota i otwierać z kluczyka i mogę go normalnie odpalić, z tego co ktoś kiedyś pisał na forum to imo znajduje sie w kluczyku i nic nie daje zamykanie i cudowanie z pilotem. :mrgreen:
sebastek - Wto Lut 05, 2008 19:06

Ja mam 2 piloty. W chwili zakupu oba nie działały. Po wymianie baterii i programowaniu pilota jeden działa z 15m a drugiego nie udało się uruchomić.
Marrkus - Wto Lut 05, 2008 19:44

kwiatekt11 napisał/a:
ja w swoim roverku moge zamykać z pilota i otwierać z kluczyka i mogę go normalnie odpalić, z tego co ktoś kiedyś pisał na forum to imo znajduje sie w kluczyku i nic nie daje zamykanie i cudowanie z pilotem. :mrgreen:


A tak faktycznie - to co opisałem działa w starszych wersjach z pilotem na podczerwień. W nowszych (od '97 ) immo znajduje się w kluczyku - dlatego maja takie fajne grube gumowe zakończenie :wink: .
Popisałem się niewiedzą której przyczyną jest ten piep@%$#ny :evil: pilot który jest odporny na jakiekolwiek próby reanimacji. Już leżał ponad miesiąc bez baterii - by się wykasował, zrestartował... czy co tam ma zamiar sie z nim zrobić, poprawiałem luty, sprawdzałem elementy - ich obecność i parametry - zero skutku.

tony_finger - Wto Lut 05, 2008 22:45

dziś szybki już mam przyciemnione, wszystkie oprócz czołowej :)
folia jednakowa - jakiśtam współczynnik 35.
Od razu mi koleś przesmarował prowadnice szybek bo ciężko chodziły, jak już folie dobrze wyschną to sprawdzę jak szybki chodzą:)
Oj jak ślicznie to wygląda, jutro będę się podniecał jak będzie dzień :)

co do rozrządu...... a rolek żadnych nie ma w roverku 600 ti? a ile tych uszczelniaczy?

co do immo/alarmu..... mam 2 kluczyki i 2 sterowniki (na każdym 2 guziczki) i którekolwiek guziczki naciskam nic się nie dzieje w aucie. Jak zamykam auto z kluczyka, to auto "mruga" awaryjnymi chyba 2 razy. Sądzę, że te sterowniki są zwalone.
W czwartek jestem umówiony z elektrykiem.

właśnie mi się pomyślało, że fajny temat się zrobił:) nie dość, że rowerek to wyjątkowe auto to jeszcze uzytkownicy to fajni ludzie :)

kwiatekt11 - Wto Lut 05, 2008 23:01

nie chce Ci nic mowic ale jak trafisz na upierdliwego pana to Ci dowód zabiorą za boczne przednie szyby ale moze tak nie bedzie, co do zamykania z pilota to masz piloty zwalone nic Ci elektryk nie poradzi co najwyżej elektronik :mrgreen:

Rolka jest zdaje sie jedna napinająca pasek a uszczelniacze są dwa

Tomi - Sro Lut 06, 2008 07:48

tony finger napisał/a:

co do rozrządu...... a rolek żadnych nie ma w roverku 600 ti? a ile tych uszczelniaczy?


Jeden pasek, jedna rolka (napinacz) i 2 uszczelniacze na wałkach rozrządu.

marthinez - Sro Lut 06, 2008 07:48

kwiatekt11 napisał/a:
nie chce Ci nic mowic ale jak trafisz na upierdliwego pana to Ci dowód zabiorą za boczne przednie szyby ale moze tak nie bedzie
A skąd wiesz, że ma przednie przyciemnione? Tylne też się otwierają. :mrgreen:
piter34 - Sro Lut 06, 2008 09:45

Marrkus napisał/a:
W nowszych (do '97 ) immo znajduje się w kluczyku

W połowie 96 roku (w autach z roku modelowego 97) wprowadzono grube kluczyki. ;-)

Marrkus - Sro Lut 06, 2008 09:59

piter34 napisał/a:
Marrkus napisał/a:
W nowszych (do '97 ) immo znajduje się w kluczyku

W połowie 96 roku (w autach z roku modelowego 97) wprowadzono grube kluczyki. ;-)


Miało być "od" ale jestem dyslektykiem i napisało się odwrotnie :wink:

Brt - Sro Lut 06, 2008 09:59

posty o alarmie przeniosłem tutaj:
http://forum.roverki.eu/v...p=176802#176802

tony_finger - Czw Lut 07, 2008 09:08

przednie boczne też mam przyciemnione.
wszystkie szybki jedną folią, nie jest zbyt ciemna, więc widać ze srodka na zewnątrz bardzo dobrze. Ogólnie jest bardzo ładnie. Jak dziś odbiorę auto od elektronika i nie będzie zbyt późno to zrobię fotki i wrzucę tu, pochwalić się moim nowym autkiem :)

dzięki chłopaki za info o rozrządzie, pewnie niedługo będę musiał zrobić

kolejna usterka jaką przyjdzie mi rozwiązać, jest to, że cieknie mi woda do bagażnika, nie wiem tylko skąd, będę szukał przyczyny, może jakaś uszczelka przy klapie, bo w jednym miejscu (na środku przy szybie) na łączeniu jest jakby dziura. choć czytałem na forum był temat, że może cieknąć z nadkola?!

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 11:43 ]
koledzy AWARIA !! !

znów to samo co w trasie z radomia

Pojechałem wczoraj w trasę 60 km, samochód na parkingu postawiłem nic się nie działo, poszedłem na zakupy, wracam a tu...... plama spod silnika, płyn chłodniczy....
otwieram maskę, a tam króciec plastikowy wychodzący z górnej części chłodnicy rozwalony (rozsadzony) który połączony jest normalnie rurką z sprężarką.... rrrrrwa..... !! !!

skorzystałem z assistance od ubezpieczyciela, auto stoi u kolegi niedaleko mnie...

no i co teraz powiecie????
więc jednak mechanicy mieli rację? uszczelka pod głowicą??
pomożecie?

DAVIDOFF1988 - Pią Mar 27, 2009 22:07

A MOŻE PO PROSTU MIAŁĘŚ NIEODPOWIETRZONY UKŁAD CHŁODZENIA I DLATEGO CAŁY CZAS GOTOWAO CI WODE W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM I ROZERWAŁO CHŁODNICE ?
JA TAK MIAŁĘM W SWOIM 620TI MIAŁĘM ZAPOWIETRZONY UKŁAD PONIEWAŻ ZALEPIŁĘM NA STAŁĘ TĄ DZIURKĘ PO ŚRUBCE W GÓRNYM WĘRZU PONIEWAŻ PRZEZ PRZYPADEK ZOSTAŁA ZGUBIONA,ZALAŁĘM PŁYNEM TAK ŻEBY BYŁO NA MAX,ZAŁĄCZYŁĘM SILNIK PO 5 MINUTACH POZIOM PŁYNU TAK SIĘ PODNIÓSŁ ŻE WYWALIŁO MI KORKIEM.

Marrkus - Sob Mar 28, 2009 09:17

A ja nie mam tej śrubki - nic mi się nie gotuje. odpowietrzam w następujący sposób: pozwalam autu się nagrzać a następnie odkręcam delikatnie korek od zbiorniczka wyrównawczego. Powtarzam to kilkakrotnie i mam nadzieję ze jest ok.

Posprawdzajcie czy macie dobre termostaty i czy przypadkiem korek od zbiorniczka wyrównawczego działa (tzn czy spuszcza nadmiar ciśnienia w układzie. Najprościej odkręcić korek i małym śrubokrętem wcisnąć to co jest w tej dziurce w kształcie krzyżyka - u mnie był zarośnięty i na początku chodziło ciężko ale później już było ok