Zobacz temat - [Rover 214 1.4 16v 98rok] układ wydechowy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [Rover 214 1.4 16v 98rok] układ wydechowy.

maciekwawa - Wto Lut 05, 2008 21:09
Temat postu: [Rover 214 1.4 16v 98rok] układ wydechowy.
Hejka mam taki wydech http://www.allegro.pl/ite...owy_tanio_.html
a pytanie jest takie czy ten będzie pasować
http://cgi.ebay.co.uk/92-...bayphotohosting

michone - Wto Lut 05, 2008 21:18

odrazu widacze inaczej wyprofilowany, jedyne co Cie ratuje to palnik albo gietarka. sciagniecie obecnego i przerobienie zeby pasowal. Ale nie wiadomo jak z zaczepami i dlugoscia.
maciekwawa - Wto Lut 05, 2008 21:59

co jest inaczej wyprofilowane?
dobryziom - Sro Lut 06, 2008 09:18

Pewnie czeka cię trochę przeróbek poza tym słyszałem dużo niepochlebnych opinii o takich tanich kitach że kiepskiej jakości stal ze bardzo cienkie rury dają które gna sie w rekach. Z wysyłką zapłacisz kolo 900zeta za taki zestaw nie wiem czy nie lepiej zakupić sobie za 700 zeta tłumików z kwasa na zam. :)
michone - Sro Lut 06, 2008 10:11

maciekwawa napisał/a:
co jest inaczej wyprofilowane?
popatrz jak powyginane sa rury od civica a jak od rovera... poza tym inna dlugosc... lepiej robic na wzor orginalnego z kwasowki, nawet na zamowienie robic przelotowe tlumiki i w 1000 sie zmiescisz
maciekwawa - Sro Lut 06, 2008 10:29

Ciekawe gdzie ja zrobie wydech z kwasówki cały do 1000zł? byłem w el-tecu obejrzał wydech i powiedział mi za zamontowanie z lekkimi przeróbkami mojego kolektora 200-300zł +dalej wydech 1700-1800zł łącznie wyszło 2000zł. ja nie chce mieć głośnego wydechu od razu mówie ma być ładny ma dać moc ale nie być głośny bo tego nie nawidze.
dobryziom - Sro Lut 06, 2008 10:40

Dlatego proponuje ci tłumiki które ja kupiłem (robione pod wymiar ) niedawno nawet wstawiałem fotki jak chcesz to możesz do mnie podjechać i posłuchać jak na nich pracuje autko zapewniam ze są super ciche jak na przelotówki i na 100% bardziej ciche niż mugen :)

ps. http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

maciekwawa - Sro Lut 06, 2008 10:42

no ok a masz na nich przyrost mocy? co z rurami? jaka cena za komplet do mnie? u mnie trzeba by przerobic połączenie rury i kolektor troche.
dobryziom - Sro Lut 06, 2008 10:53

U mnie założone jest na seryjnych rurach 60mm nic nie przerabialiśmy bo nie było potrzeby :) tłumiki sam wspawałem z kolega bo to żadna filozofia co do przyrostu mocy jest zdecydowanie widoczny chociaż wykresu z hamowni brak bo na dniach nowe mody :) Co do zmian u ciebie jeśli rury są w dobrym stanie to polecam nic nie zmieniać tylko wspawać tłumiki i jazda :) każdy tłumikarz ci to zrobi za parę groszy no chyba ze potrzebujesz błyszczących rur z kwasoweczki pod samochodem i masz więcej $
maciekwawa - Sro Lut 06, 2008 11:16

wiecej znaczy ile?

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 11:29 ]
zobacz jak to wychodzi u mnie przerobienie kolektora co mam z założeniem około 200-300zł, np wydechy od Ciebie to 700-750zł, warsztat który mi to założy i przerobi wejście od kolektora w rure okolo 300zł i co mam? za 1200-1350zł mam seryjne rury i dwa wydechy i wszystko nie ma sensu,a za 1800zł moge miec komplet juz z montazem itd. nowe rury dwa wydechy gwarancje przyrostu mocy i zrobiony kolektor z montażem. uwazam ze to ma wiekszy sens.
Nie wiem jaki Ty masz przyrost u siebie w aucie na tym wydechu ale mój brat ma r220 turbo i seria miała na hamowni 204konie a po wydechu w el-tecu za 1900zł juz 227koni na hamowni. To tak ja robiłęm kiedyś tam u nich w eltecu renault 19 cabrio 1.8 16v seria pokazało mi 136koni a po wydechu u nich za 1350zł juz miałem 148,5 konia.
Wymienisz same tlumiki bez rur to nie ma takiego efektu jak cały komplet. Pozdro

dobryziom - Sro Lut 06, 2008 11:29

Oj tego to nie wiem ponieważ dla mnie osobiście kupowanie kwasówki na robienie wydechu to strata kasy patrząc ze ocynkowana rura 60mm kosztuje w hurcie 9zł za metr a kwasówka 40-45zł plus firmy robiące wydechy i tak jeszcze na nich przycinają... mowie jak zależy ci na tym żeby to dobrze działało a nie chcesz wydać majątku to zrób jak mówie :) albo możesz spytać ile bierze el-tec albo ssg za zrobienie wydechu na swoich tłumikach :) może wyjdzie taniej.

ps. przyrosty mocny przy silnikach turbo doładowanych są oczywiście dużo większe niż NA wiec wzrost w Tomcacie na tym poziomie co piszesz jest normalny po wycięciu kata plus wstawieniu przelotówek nic więcej tam grzebać nie trzeba bo seria ma już ładnie pociągniętą rurę o odpowiedniej średnicy :)
co do twojego 214 nie wydaje mi sie żeby było tam potrzebna zmiana średnicy bo może ona tylko zwiększyć laga wystarczy włożyć tylko przelotówki el-tec nic więcej nie zrobi rura to rura :)

maciekwawa - Sro Lut 06, 2008 11:42

nie zgodze się z Tobą. rura ma ogromne znaczenie.
dobryziom - Sro Lut 06, 2008 12:46

no oki masz do tego prawo :) wiec w czym jest lepsza kwasówka i jak może zwiększyć osiągi ? (tylko proszę nie pisać ze nie rdzewieje bo to logiczne )
michone - Sro Lut 06, 2008 15:15

maciekwawa napisał/a:
wiecej znaczy ile?

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 11:29 ]
zobacz jak to wychodzi u mnie przerobienie kolektora co mam z założeniem około 200-300zł, np wydechy od Ciebie to 700-750zł, warsztat który mi to założy i przerobi wejście od kolektora w rure okolo 300zł i co mam? za 1200-1350zł mam seryjne rury i dwa wydechy i wszystko nie ma sensu,a za 1800zł moge miec komplet juz z montazem itd. nowe rury dwa wydechy gwarancje przyrostu mocy i zrobiony kolektor z montażem. uwazam ze to ma wiekszy sens.
Nie wiem jaki Ty masz przyrost u siebie w aucie na tym wydechu ale mój brat ma r220 turbo i seria miała na hamowni 204konie a po wydechu w el-tecu za 1900zł juz 227koni na hamowni. To tak ja robiłęm kiedyś tam u nich w eltecu renault 19 cabrio 1.8 16v seria pokazało mi 136koni a po wydechu u nich za 1350zł juz miałem 148,5 konia.
Wymienisz same tlumiki bez rur to nie ma takiego efektu jak cały komplet. Pozdro

pamietaj ze w autach z doladowaniem jest calkiem inna filozofia budowania wydechow... do N/A mozesz nawet popsuc a nie polepszyc...

"Konstrukcje układów wydechowych do turbo, to maszyny proste w porównaniu do wyrafinowanych konstrukcji kolektorów i układów wydechowych w silnikach wolnossących. Dlatego rozwiązanie, które jest wystarczająco dobre do turbo jest często nie do przyjęcia w silnikach wolnossacych.
Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze w silnikach z turbo, turbosprężarka powinna być możliwie jak najbliżej zaworów wydechowych, co niejako z definicji narzuca konieczność stosowania bardzo krótkich rur wydechowych i zwartej konstrukcji kolektora wydechowego. Ta bliskość turbosprężarki od zaworów wydechowych gwarantuje dużą energię spalin oraz ich właściwą temperaturę. Po drugie, układy wydechowe do turbo działają niemal wyłącznie dynamicznie więc ważna jest tylko średnica rur i pojemność układu. Po trzecie, poprawę napełnienia, którą w silnikach wolnossących uzyskuje się przez wykorzystywanie zjawisk falowych, dynamicznych i małe opory przepływu – w silnikach doładowanych z ogromna łatwością uzyskuje się przez stosowne ciśnienie doładowania."


proponuje Ci dokladnie przeczytac http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm