Zobacz temat - [R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą

js - Nie Lut 10, 2008 16:08
Temat postu: [R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą
Zabieram się do wymiany uszczelki pod pokrywą przedniego wałka rozrządu.
Rozumiem, że:
1. Odkręcam 12 śrub, które zaznaczyłem na obrazku
2. Zdejmuję pokrywę
3. Czyszczę/usuwam starą uszczelkę
4. Czyszczę rowki którymi przepływa olej (przeczytałem o tym na http://forums.mg-rover.org)
4. Zakładam nową uszczelkę bez stosowania past i silikonów
5. Dokręcam śruby

Pytanie, w jakiej kolejności i z jakim momentem je dokręcić? Boję się, że zrobie to za słabo lub co gorsze, pourywam śruby lub zerwę gwint jak przesadzę.

Silnik to 20T4H.

piter34 - Pon Lut 11, 2008 14:16

Patrz do załącznika.
Marrkus - Pon Lut 11, 2008 22:05

Fajnie by było gdybyś zrobił zdjęcia tych uszczelek, wręcz jakiś skan jak uszczelka wygląda. i przy okazji małe foto story z opisem. Przeciekające pokrywy zaworów to nie tylko two problem - niestety ten model tak ma.

A skany to po to by wyciąć takie podkładki na ploterze z jakiegoś ciekawego materiału, tak na przyszłość. InterCars nie ma tych uszczelek na stanie coś widziałem w FOCIE ale do końca nie wiem czy na pewno to. Daj znać gdzie kupiłeś i za ile

Co tu gadać - jak będziesz miał jakiekolwiek informacje pisz śmiało - np w tym temacie by nie zaśmiecać forum.

js - Czw Lut 21, 2008 18:16

Nie bardzo rozumiem punktow 5 i 6.

Najpierw mam dokrecic wszystkie sruby momentem 8Nm, a nastepnie jeszzce raz 6Nm?

AndrewS - Czw Lut 21, 2008 22:17

piter pewnie przetlumaczy :-)

nie da sie po momencie 8Nm ciagnac jeszcze 6 bo przeciez dynamometr bedzie "przeskakiwal"
chyba ze do 8 dodac 6, z drugiej strony wtedy napisaliby odrazu 14 Nm

sTERYD - Czw Lut 21, 2008 22:22

to chyba chodzi o to, żeby śruby pokrywy dociągnąć 8Nm, a potem śruby osłony tylnej wałka rozrządu 6Nm (jest tam taka przy kopułce) ;)
js - Pią Mar 14, 2008 08:12

piter34 - pomożesz? :-)
piter34 - Pią Mar 14, 2008 09:33

sTERYD napisał/a:
to chyba chodzi o to, żeby śruby pokrywy dociągnąć 8Nm, a potem śruby osłony tylnej wałka rozrządu 6Nm (jest tam taka przy kopułce) ;)

Dokładnie o to mwg mnie chodzi.

js - Pią Mar 14, 2008 14:31

Ja nie mam kopułki. Też mam te śruby?

Jedyne dodatkowe to te, które trzymają kolektor dolotowy.

piter34 - Pią Mar 14, 2008 15:07

js napisał/a:
Ja nie mam kopułki.

Jak to nie masz? Każdy silnik serii T ma zapłon rozdzielaczowy (z kopułką i palcem) ;-)

Poza tym sTERYD pisał o "osłonie tylnej wałka rozrządu" (timing cover backplate)
Czy ona przypadkiem nie jest od strony rozrządu, a nie od "strony zapłonu"?

sTERYD - Pią Mar 14, 2008 15:11

piter34 napisał/a:
Czy ona przypadkiem nie jest od strony rozrządu, a nie od "strony zapłonu"?

yyy przecież od strony rozrządu oba wałki wychodzą z korpusu :???:

piter34 - Pią Mar 14, 2008 15:46

sTERYD napisał/a:
yyy przecież od strony rozrządu oba wałki wychodzą z korpusu :???:

Tak, w międzyczasie się połapałem. :P

AndrewS - Pią Mar 14, 2008 16:32

piter34 napisał/a:
Jak to nie masz? Każdy silnik serii T ma zapłon rozdzielaczowy (z kopułką i palcem) ;-)


oo kolego, widze powazne braki w Twojej wiedzy :mrgreen:
w takim razie jak wytlumaczysz to ??




to sa fotki nowego nabytku Senn'a

js - Pią Mar 14, 2008 18:00

Zawsze mówiliście, ze rok 99 i 2000 ma zapłon elektroniczny. Ja tam widzę tylko cewkę i przewody...
Marrkus - Pią Mar 14, 2008 19:02

W zasadzie po "fejsliftingu" R600 na przełomie 96'/97' kopułka zniknęła z silnika serii T - i to chyba nie tylko z R600 ale również i w R400 i w R800. Szczerze powiem że nie widziałem jeszcze R400 (w nowszej budzie a'la civic) z 2.0 serii T posiadającego kopułkę.
piter34 - Wto Mar 18, 2008 13:39

AndrewS napisał/a:
oo kolego, widze powazne braki w Twojej wiedzy :mrgreen:

Hehe, poważne, poważne. ;-)