|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą
js - Nie Lut 10, 2008 16:08 Temat postu: [R420] Wymiana uszczelki pod pokrywą Zabieram się do wymiany uszczelki pod pokrywą przedniego wałka rozrządu.
Rozumiem, że:
1. Odkręcam 12 śrub, które zaznaczyłem na obrazku
2. Zdejmuję pokrywę
3. Czyszczę/usuwam starą uszczelkę
4. Czyszczę rowki którymi przepływa olej (przeczytałem o tym na http://forums.mg-rover.org)
4. Zakładam nową uszczelkę bez stosowania past i silikonów
5. Dokręcam śruby
Pytanie, w jakiej kolejności i z jakim momentem je dokręcić? Boję się, że zrobie to za słabo lub co gorsze, pourywam śruby lub zerwę gwint jak przesadzę.
Silnik to 20T4H.
piter34 - Pon Lut 11, 2008 14:16
Patrz do załącznika.
Marrkus - Pon Lut 11, 2008 22:05
Fajnie by było gdybyś zrobił zdjęcia tych uszczelek, wręcz jakiś skan jak uszczelka wygląda. i przy okazji małe foto story z opisem. Przeciekające pokrywy zaworów to nie tylko two problem - niestety ten model tak ma.
A skany to po to by wyciąć takie podkładki na ploterze z jakiegoś ciekawego materiału, tak na przyszłość. InterCars nie ma tych uszczelek na stanie coś widziałem w FOCIE ale do końca nie wiem czy na pewno to. Daj znać gdzie kupiłeś i za ile
Co tu gadać - jak będziesz miał jakiekolwiek informacje pisz śmiało - np w tym temacie by nie zaśmiecać forum.
js - Czw Lut 21, 2008 18:16
Nie bardzo rozumiem punktow 5 i 6.
Najpierw mam dokrecic wszystkie sruby momentem 8Nm, a nastepnie jeszzce raz 6Nm?
AndrewS - Czw Lut 21, 2008 22:17
piter pewnie przetlumaczy
nie da sie po momencie 8Nm ciagnac jeszcze 6 bo przeciez dynamometr bedzie "przeskakiwal"
chyba ze do 8 dodac 6, z drugiej strony wtedy napisaliby odrazu 14 Nm
sTERYD - Czw Lut 21, 2008 22:22
to chyba chodzi o to, żeby śruby pokrywy dociągnąć 8Nm, a potem śruby osłony tylnej wałka rozrządu 6Nm (jest tam taka przy kopułce)
js - Pią Mar 14, 2008 08:12
piter34 - pomożesz?
piter34 - Pią Mar 14, 2008 09:33
sTERYD napisał/a: | to chyba chodzi o to, żeby śruby pokrywy dociągnąć 8Nm, a potem śruby osłony tylnej wałka rozrządu 6Nm (jest tam taka przy kopułce) |
Dokładnie o to mwg mnie chodzi.
js - Pią Mar 14, 2008 14:31
Ja nie mam kopułki. Też mam te śruby?
Jedyne dodatkowe to te, które trzymają kolektor dolotowy.
piter34 - Pią Mar 14, 2008 15:07
js napisał/a: | Ja nie mam kopułki. |
Jak to nie masz? Każdy silnik serii T ma zapłon rozdzielaczowy (z kopułką i palcem)
Poza tym sTERYD pisał o "osłonie tylnej wałka rozrządu" (timing cover backplate)
Czy ona przypadkiem nie jest od strony rozrządu, a nie od "strony zapłonu"?
sTERYD - Pią Mar 14, 2008 15:11
piter34 napisał/a: | Czy ona przypadkiem nie jest od strony rozrządu, a nie od "strony zapłonu"? |
yyy przecież od strony rozrządu oba wałki wychodzą z korpusu
piter34 - Pią Mar 14, 2008 15:46
sTERYD napisał/a: | yyy przecież od strony rozrządu oba wałki wychodzą z korpusu |
Tak, w międzyczasie się połapałem.
AndrewS - Pią Mar 14, 2008 16:32
piter34 napisał/a: | Jak to nie masz? Każdy silnik serii T ma zapłon rozdzielaczowy (z kopułką i palcem) |
oo kolego, widze powazne braki w Twojej wiedzy
w takim razie jak wytlumaczysz to
to sa fotki nowego nabytku Senn'a
js - Pią Mar 14, 2008 18:00
Zawsze mówiliście, ze rok 99 i 2000 ma zapłon elektroniczny. Ja tam widzę tylko cewkę i przewody...
Marrkus - Pią Mar 14, 2008 19:02
W zasadzie po "fejsliftingu" R600 na przełomie 96'/97' kopułka zniknęła z silnika serii T - i to chyba nie tylko z R600 ale również i w R400 i w R800. Szczerze powiem że nie widziałem jeszcze R400 (w nowszej budzie a'la civic) z 2.0 serii T posiadającego kopułkę.
piter34 - Wto Mar 18, 2008 13:39
AndrewS napisał/a: | oo kolego, widze powazne braki w Twojej wiedzy |
Hehe, poważne, poważne.
|
|