Zobacz temat - [all R + LPG]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [all R + LPG]

KRYS - Pon Lut 11, 2008 13:31
Temat postu: [all R + LPG]
szukam opini na temat wariatora zapłonu w samochodzie z lpg II generacji

słyszałem że poprawia moc silnika i jego pracę przez przyspieszenie zapłonu

czy warto to instalować ZTCW cena to ok 400 zł

michone - Pon Lut 11, 2008 14:25

to juz lepiej blosa zamontowac :P o tym wariatorze to pierwsze slysze :P a blos jest spradzony na wielu forach
piter34 - Pon Lut 11, 2008 15:55

KRYS napisał/a:
czy warto to instalować ZTCW cena to ok 400 zł

Moim zdaniem nie warto... Czemu to ma służyć?
Może sobie kup lepsze hamulce, itp.

maciej - Pon Lut 11, 2008 18:25

Chodzi o zmianę wyprzedzenia zapłonu - podobno LPG stukowo zachowuje się jak benzyna 110 oktanów, w związku z czym może być większe wyprzedzenie zapłonu.
Tak mi się coś kojarzy - tłumaczył mi to mechanik w aspekcie FSO 125p i instalacji I gen.

piter34 - Pon Lut 11, 2008 20:14

maciej napisał/a:
Chodzi o zmianę wyprzedzenia zapłonu - podobno LPG stukowo zachowuje się jak benzyna 110 oktanów, w związku z czym może być większe wyprzedzenie zapłonu.

Jasne, znam temat. Zadając pytanie oczekiwałem odpowiedzi w stylu "lepsza dynamika".
Uważam, że zamiast wydziwiać z wariatorami lepiej doinwestować w jakiś inny sposób w bezpieczeństwo czynne. :wink:

maciej - Pon Lut 11, 2008 22:09

piter34 napisał/a:
Zadając pytanie oczekiwałem odpowiedzi w stylu "lepsza dynamika".
Uważam, że zamiast wydziwiać z wariatorami lepiej doinwestować w jakiś inny sposób w bezpieczeństwo czynne.

No przecież o to chodzi, nie?
Wariator daje lepszą dynamikę, więc zwiększa bezpieczeństwo czynne - sam sobie piter odpowiedziałeś. ;)

Marrkus - Pon Lut 11, 2008 22:10

piter34 napisał/a:
maciej napisał/a:
Chodzi o zmianę wyprzedzenia zapłonu - podobno LPG stukowo zachowuje się jak benzyna 110 oktanów, w związku z czym może być większe wyprzedzenie zapłonu.

Jasne, znam temat. Zadając pytanie oczekiwałem odpowiedzi w stylu "lepsza dynamika".
Uważam, że zamiast wydziwiać z wariatorami lepiej doinwestować w jakiś inny sposób w bezpieczeństwo czynne. :wink:


Ja bym raczej wykonał konwersję instalacji II gen na IV gen.

maciej - Pon Lut 11, 2008 22:13

Marrkus napisał/a:
Ja bym raczej wykonał konwersję instalacji II gen na IV gen.

To jasne. :D

piter34 - Wto Lut 12, 2008 07:28

maciej napisał/a:
No przecież o to chodzi, nie?
Wariator daje lepszą dynamikę, więc zwiększa bezpieczeństwo czynne - sam sobie piter odpowiedziałeś. ;)

Napisałem "w jakiś inny sposób" ;-)