Zobacz temat - [R75] Olej w kolektorze ssącym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Olej w kolektorze ssącym

MarcinRad - Wto Lut 12, 2008 22:41
Temat postu: [R75] Olej w kolektorze ssącym
Miałem wymienic termostat. tam taka rurka pękła i płyn zaczął uciekac. Po rozebraniu okazało się że w kolektorze ssącym jest olej. Na kóncu wydechu (ostatni tłumik osad niejest słodki co by wskazywało że uszczelka ok. W chłodnicy też niema oleju. Czyli w tą stronę ok. Olej w miarę czysty niema jakiejś kaszy. ale po odkręcaniu korka to jest osad czarny ale nie na korku tylko w silniku. Auto jeździło dobrze. miało swoje przyśpieszenia i olej nieznikał. Na 8 tysięcy wlałem 200 gram oleju. Nie kopcił jakoś. Nic niewskazywało na większy defekt. Palił dobrze i na ciepło i zmino. Skąd ten tam olej i to dość dużo. To znaczy oleista maź ale płynna nie jakaś zważona kasza jak w przypadku jak płyn miesza się z olejem. Płynne o równej konsystencjii i kolor ma taki rudawy. Ale napewno jest to olej. Co jest. Pomocy.
piter34 - Wto Lut 12, 2008 23:02

MarcinRad napisał/a:
Co jest. Pomocy.

Zamontuj sobie ostojnik na olej. On tam się dostaje przez przewód idący od pokrywy zaworów do kolektora (dopalanie niespalonych spalin, jakoś tak...). Olej w kolektorze ssącym to najlepsza droga do uszkodzenia klapek od systemu VIS, a następnie awarii silniczków VIS.

MarcinRad - Wto Lut 12, 2008 23:41

Piter czy to oby to ?? I czy z tym sie da życ ?? ? I czy to sie zdarza bo mam doła i pusty portfel

[ Dodano: Sro Lut 13, 2008 09:00 ]
A więc na wstępie. Nie podważam umiejętności mojego mechanika ale wziąłem do pomocy mojego szwagra. Co dwie głowy to niejedna. ( 8 lat na jednym z lepszych serwisów toyoty, szkolenia światowe i tematy bez tabu robi wszystko, hybrydy też, obecnie mechanik specjalistycznych maszyn). Jak zwykle popatrzył, popatrzył :) Pomógł zrzucić kolektor ssący bo on to lubi i zaczął wyciągać wnioski. Dziś rano zadzwonił domnie i zdiagnozował przyczyne. A więc zrobił test mieszania wody z olejem i na odwrót tylko w różnych ilościach i wziął wykonał test chemiczny. Z jego wyników sprawa się ma tak : Jak mi ciekl plyn z wodą ( dolewki robiłem jak popadnie) To on odstawał się w literze V tego silnika pod termostatem. To wszsystko mi mocno parowało ( a tak było robiło kap kap ale po zgaszeniu wykapalo z 150 -200 gram i tam stało ) po odpaleniu parująca zamieć spod maski. Ta parą zasysana była przez kolektor ssący i ostawała się na ściankach. A że to kolektora ssą cego dostaje się olej to się z nim łączyła i spływała na dno. Ze cały proceder kapania delikatnego ( jakies 0,3 do 1 litra na 3 tygodnie ) trwał długo to i pary było dużo a ostatnie dni przed odstawieniem do mechanike bardzo duża para. I on tewierdzi że dlatego takie gówno się wylało o płynnej konsystencji i kolorze brunatnym o lepkości oleju może rzadsze. Mówi żeby niekombinować tylko to poczyścić założyć nowy termostat i jeździć i zrobić to co brt mówił. A i jeszcze jedno co to za osad w silniku. Taki jak smar tu na górze bo o tym nic niewspomnial. To moze miec też coś wspólnego z wilgotnym powietrzem ?? ?

piter34 - Sro Lut 13, 2008 12:51

MarcinRad, jakieś fotki byłyby pomocne.
MarcinRad - Sro Lut 13, 2008 13:27

Kure ja to foto na czarno biało widze coś nietak ale kolor jest kakaowy tej mazi.
sTERYD - Sro Lut 13, 2008 13:59

na czarno biało jest dopóki nie klikniesz...
ale ten olej to mi się jakiś dziwny wydaje (z wodą??), i dużo go :???:

MarcinRad - Sro Lut 13, 2008 14:08

No niestety. Dość dużo się ulało. Taka konstyntencja z wodą bo dużo pary bylo. niewiem sam mam nadzieje że po złożeniu termostatu wyczyszczeniu tego będzie ok. Zobaczymy czas pokaże. Za miesiąc rozrząd będe zmieniał to sie okaże czy znów sie zbiera a jak tak to w jakich ilościach.
scareface - Czw Sty 09, 2014 22:50

odkopie temat. W przepustnicy też miałem olej, wyczyściłem całą przepustnicę ale po krótkim czasie znowu sie pojawił. Podczas przegladu silniczka VIS(BALANCE), po jego wyciągnięciu ukazał sie taki widok :/ Nie dziwi mnie fakt, że w silniczku była podobna ilość oleju :/


HarryVip - Czw Sty 09, 2014 23:17

piter34 napisał/a:
Olej w kolektorze ssącym to najlepsza droga do uszkodzenia klapek od systemu VIS, a następnie awarii silniczków VIS.

W normalnej (niewielkiej) ilości olej smaruje klapki VIS i jest raczej wskazany. Przynajmniej według mojej wiedzy i doświadczenia w tym temacie.

sknerko - Pią Sty 10, 2014 08:53

HarryVip napisał/a:
W normalnej (niewielkiej) ilości olej smaruje klapki VIS i jest raczej wskazany.

Tak właśnie jak piszesz.