Zobacz temat - [R400] Mój roverek strasznie ...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Mój roverek strasznie ...

peepsiko - Sro Lut 13, 2008 23:46
Temat postu: [R400] Mój roverek strasznie ...
Witam nie wiem czy to jest problem czy nie ale zauwazyłem ostatnio ze moj roverek strasznie dymi i rozumiem to ze jest zima itd ( dymi dosyc mocno nawet wtedy jak jest silnik rozgrzany) .Mam tylko pytanie czy wy tez tak macie jesli nie to jaka moze byc przyczyna.Pozdrawiam :)
Brt - Sro Lut 13, 2008 23:47

a jak stan płynu chłodniczego ?? na jaki kolor dymi ??
peepsiko - Sro Lut 13, 2008 23:53

stan plunu niedawno wymieniany wiec max a dymi na bialy
Brt - Czw Lut 14, 2008 00:28

biały dym to z HGFem mi się kojarzy, ale jeśli płyn nie ucieka to :bezradny:
weles - Czw Lut 14, 2008 08:36

mam ten sam model i rocznik roverka i mam tak samo, tez wiele razy sie zastanawialem czy cos jest nie tak
KuBaB - Czw Lut 14, 2008 13:07

Sprawdź pozostałe objawy HGF czyli: w jakim stanie jest olej? czy nie ma majonezu pod korkiem i oleju w zbiorniczku wyrównawczym? Czy przypadkiem nie kopci na biało tylko jak jest zimny?
greg_szczytno - Czw Lut 14, 2008 19:43

Mam silniczek 1.6 ale ten sam "problem". W sumie to przejechałem 3000 km i nic nie ubywa nic się nie dzieje z płynami. Kolega mówił że może mam sporo wody w układzie wydechowym ?? cokolwiek by to znaczyło. Z kolei inna opinia - nie masz katalizatora to tak tp wygląda ??
Sam nie wiem co o tym myśleć ale po prostu częściej sprawdzam płyny.

peepsiko - Czw Lut 14, 2008 23:39

KuBaB napisał/a:
Sprawdź pozostałe objawy HGF czyli: w jakim stanie jest olej? czy nie ma majonezu pod korkiem i oleju w zbiorniczku wyrównawczym? Czy przypadkiem nie kopci na biało tylko jak jest zimny?


A wiec sprawdzalem olej i jak najbardziej jest w dobrym stanie ( zreszta tak jak pisalem wczesniej wymienialem go 2 tygodnie temu a wiec niedawno ) a kopci nawet po przejechaniu ponad 40 km ( tak naprawde wlasnie wtedy jakos mi to niespasowalo jak chwalilem sie rodzinie autkiem :lol: ) wiec wydaje mi sie ze juz rozgrzany raczej byl i to dobrze ....

[ Dodano: Czw Lut 14, 2008 23:57 ]
A moze to cos z olejem ale innym ostatni zauwazylem ze z okolic rozrzadu mi olej kapie (napewno to nie simering - rozrzad wymieniany z 3 tygodnie temu ) nie wiem zkad to moze kapac ale zauwazylem ze dolna osłona rozrzadu jest mokra a na betonie widac plame .... Moez to byc przyczyna ?? jak tak to zkad to moze kapac wiem ze to nie jest do tematu ale moze tu tkwi problem ??

kolin - Pią Lut 15, 2008 07:40

Panowie wyjechać na trase,przejechać się troszkę żeby motor rozgrzał się do pracy roboczej i ostro mu w palnik powstawiać przez ok 15-20km jeśli dalej będzie dymić to można się martwić
peepsiko - Pią Lut 15, 2008 13:02

KuBaB napisał/a:
Sprawdź pozostałe objawy HGF czyli: w jakim stanie jest olej? czy nie ma majonezu pod korkiem i oleju w zbiorniczku wyrównawczym? Czy przypadkiem nie kopci na biało tylko jak jest zimny?



Kubab z tyum majonezem miales racje jest ten plyn nie taki jak powinien byc i do tego smierdzi spalinami wiec niestety najprawdopodobniej to głowica... :neutral:

Ciufa - Pią Lut 15, 2008 14:46

od razu glowica .... moze to tylko uszczelka
kolin - Pią Lut 15, 2008 14:50

Pewnie HGF wymień uszczelkę,ale przed tym splanuj głowicę,pomierz śruby czy są ok,wymień uszczelki od kolektorami i będzie OK
piter34 - Pią Lut 15, 2008 16:52

peepsiko napisał/a:
ze dolna osłona rozrzadu jest mokra a na betonie widac plame ....

To raczej wskazuje na wyciek płynu chłodniczego z pompy wody.

Co do kopcenia, to jeśli nie ubywa płynu chłodniczego to na razie winy na HGF bym nie zrzucał.

kolin - Pią Lut 15, 2008 17:25

Skoro płyn jest jakiś nie taki jak powinien być,śmierdzi to coś muśi być nie tak z motorem
Wazzabii - Pią Lut 15, 2008 23:23

tylko dokrecajcie glowice z odpowiednim momentem, bo zazwyczaj przez to puszcza uszczelka
peepsiko - Sob Lut 16, 2008 18:32

Witam poraz kolejny panowie bylem u mechanika i powiedzial mi zeby narazie nic nie wymieniac i obserwowac temperature i wymienic plyn do chlodnicy jednoczesnie wyczyscic zbiornikczek ... I jak moge to jezdzic duzo zeby dobrze sie auto rozgrzalo (zreszta tak jak pisaliscie wczesniej)Jednak mnie troche to niepokoi bo jak to jest np. uszczelka czy glowica to czy tak naprawde powinienem jezdzic ... Juz sam nie wiem a tak naprawde to malo sie na autach znam i dlatego prosze jak co o wasze opinie ... Co do wycieku tego oleju o ktorym pisalem jest to wyciek najprawdopodobniej z uszczelki pod zaworami czy cos takiego :> pozdrowienia
piter34 - Pon Lut 18, 2008 13:51

peepsiko, zrób jak radził mechanik, choć po tych Twoich słowach:
peepsiko napisał/a:
Kubab z tyum majonezem miales racje jest ten plyn nie taki jak powinien byc i do tego smierdzi spalinami wiec niestety najprawdopodobniej to głowica...

...wszystko wskazuje jednak na HGF.

michone - Pon Lut 18, 2008 15:54

to ja tez sie podlacze :P objawy nastepujace :
oleju nie ubywa, plynu nie ubywa. Ale nieraz przy wyprzedzaniu widze lusterku dym "bialy". Tak jak autko jest wkrecone na ok5-6tys obrotow. Za chwile jak stane i wkrece go do odcinki to nie pusci ani dymka :/ nie wiem co to moze byc. Balem sie o HGF ale plyny sprawdzam co 1-2 dni :) na wszelki wypadek.

piter34 - Pon Lut 18, 2008 16:08

michone, ja bym się na razie nie przejmował, tylko jeździł i obserwował.
michone - Pon Lut 18, 2008 16:09

piter34 napisał/a:
michone, ja bym się na razie nie przejmował, tylko jeździł i obserwował.
rok zbieralem na to autko wiec teraz panikuje jak byle uszczelka piszczy :P
kielu30 - Sro Lut 20, 2008 07:58

Sprawdz uszczelke gumowa kolektora moze puszczac,wtedy woda idzie w wydech.Dosc czesta przypadlosc i bardzo trudna do zlokalizowania.pozdro
AndrewS - Sro Lut 20, 2008 10:11

ale wtedy woda przewaznie dostaje sie do pierwszego cylindra i silnik wtedy odpala na 3 gary , w skrajnym przypadku naleci jej tyle, ze rozrusznik nie ma sily przekrecic, jesli nie ubywa plynu to pewnie zly trop,